شورولتهوندا

دوئل شورولت کوروت و هوندا NSX

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور سوم، قسمت دوم، سومین دوئل از گروه سوپراسپرت‌ها

نتیجهٔ دوئل قبلی بین لامبورگینی اونتادور S و مک‌لارن ۷۲۰S

مجموع آراء: ۱۳۱۹

آراء لامبورگینی اونتادور S: 847

آراء مک‌لارن ۷۲۰S: 472

پیروز دوئل: لامبورگینی اونتادور S با کسب ۶۴ درصد از کل آراء

 

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن ۷۲۰S

لامبورگینی اونتادور S

هوندا NSX

شورلت کوروت

؟

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

دوج وایپر

؟

لامبورگینی اوراکان

فراری پورتوفینو

؟

 

شورولت کوروت

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳

نسل کنونی: هفتم

ترکیب: موتور جلو، محور عقب

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۰۷۹ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷,۷۶۶ دستگاه

 

هوندا NSX

 

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۸۱ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۸۷ دستگاه

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

شورولت کوروت Z06

هوندا NSX

پیشرانهٔ بنزینی ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6
تنفس سوپرشارژ توئین توربو
موتور الکتریکی ۳ عدد
مجموع قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۸۰ اسب بخار
مجموع گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۶۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه ۳.۱ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۶.۸ ثانیه ۷.۰ ثانیه
شتاب صفر تا ۲۶۰ ۲۲.۹ ثانیه ۲۲.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه ۱۱.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی) ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۳۲۲ گرم/کیلومتر ۲۲۸ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۶۰ لیتر
طول ۴.۴۹ متر ۴.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۱ متر ۲.۶۳ متر
وزن ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۷۵۴ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۱ به ۲.۵ ۱ به ۳.۰
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه آمریکا ۸۰,۵۹۰ دلار ۱۵۷,۸۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. AventadorSVJ

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    منکه اینبار زمان حال رو انتخاب کردم.
    ولی گذشته جذابتره .
    ولی بازم اگه ماشین تمام الکتریکی مقایسه کنن من اونو انتخاب میکنم (اینده).

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. CNA

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      اقا راسته قیمت ماشینا یکم ارزونتر شده ؟؟؟ ولی خب هنوز قیمتا بالاس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. رضا

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    شورلت کوروت به خاطر قیمت پایین تر و موتور قوی تر و قیافه بهتر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Ali Keyhani

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (561 ديدگاه)

    حتی اگه مشخصات فنی روهم در نظر نگیرم،کوروت خودروی جذاب تر و زیباتریه با اینکه نصف قیمت NSX رو داره.
    اون هیجانی که توی کوروت هس در NSX نیس.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. علیرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (338 ديدگاه)

    قدرت موتور بیشتر فقط برای ۰.۱ اختلاف شتاب؟؟؟
    Nsx از لحاظ کابین و رخ یه سر و گردن از کوروت بهتره,البته قیمتشم بیشتره.
    رای من هوندا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Mohamad

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (779 ديدگاه)

    روی هوندا NSX بیشتر حساب میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. v e n o m

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    واقعا عاشق هردوشونم
    اما با توجه به قیمت و طراحی فوق العاده کوروت رو انتخاب میکنم.
    اما هوندا هم بنظرم یکی از بهترین هاست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. امیر

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2401 ديدگاه)

    جفتشون عالین
    انتخاب سخته ولی قیمت کوروت نصف nsxهس
    درنهایت کوروت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. s.h

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (694 ديدگاه)

    با اون اکورا بیشتر حال کردم از همون الشم از nsx خیلی خوشم میمود تکنولوژی خیلی به روزی داره البته اگر کوروت از اون موتور یه چیز بهتر در می اورد هیچ جایی به nsx نمیرسد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. جواد مزجردی

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا مشخصات طول وعرض وارتفاع را هم بنویسید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. سام

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    انتخاب بین این دو خودروی مشهور و زیبای اسپرتی که هر کدام چون ستاره ای در کهکشان دنیای خودروسازی می درخشند، واقعا سخت و طاقت فرساست ولی من در اینجا شورولت کوروت را انتخاب می کنم.البته ناگفته نماند که هوندا NSX هم در جای خود فوق العاده جذاب و وسوسه انگیز است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Abbas us.c

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (269 ديدگاه)

    کوروت.به دلیل قیمت بسیار کمتر قیافه قشنگتر.مشخصات فنی بهتری هم داره.البته ان اس اکس هایبریده،اینده نگرانه تره ولی کوروت هیجان و غرش جذاب تری داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. نیما

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلیل قیمت زیاد هوندا تکنولوژی واقعا پیچیده ای هست که سعی کردن تو تک تک اجزاش به کار ببرن .
    فلسفه هیبریدی بودن و استفاده از سه تا موتور الکتریکی هم به خاطر کاهش سوخت نبود به خاطر عملکرد بهتر تو پیچ ها بود و از بین بدن تاخیر توربو و…(به دلیل وجود موتورهای جلو در دو طرف خودرو و یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل multi-plate در پشت خودرو، درجه زیادی از کنترل برای اصلاح مسیر خودرو از طریق گشتاور وجود دارد)
    صدای موتور محشرش و تعویض دنده هاش که قلب آدمو از جا میکنه …
    سیستم تعلیق هوندا :در جلوی خودرو از یک سیستم تعلیق دو جناغی در بالا استفاده شده که به یک مفصل توپی دوقلو که پایین‌تر از آن قرار دارد متصل شده است تا انحراف سیستم هدایت، ناشی از گشتاور موتورهای الکتریکی را کاهش دهد. در قسمت عقب خودرو نیز از سیستم تعلیق multi-link استفاده شده است. دمپرها انطباق‌پذیر و از نوع رئومغناطیسی هستند؛ همان نوعی که ما بسیار آن را دوست داریم.
    مستند های زیادی درباره هوندا ان اس ایکس دیدم و ماشینی بود که هیچ علاقه ای بهش نداشتم ولی الان خیلی دوسش دارم …
    رو کاغذ نمیشه همه چیز رو آورد و هوندا ان اس ایکسم بدون ایراد نیست ولی ماشینیه که واقعا دوسش خواهید داشت اگه همه چیزو دربارش بدونین
    طولانی شد ببخشید با اینکه خیلی چیزایی که میخواستم بگم رو نگفتم …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Sepanta

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (47 ديدگاه)

    چخبرته هیوندا؟؟؟
    چت بهتره انقدر گرانی واسه چار تا اسباب بازی برقی😐
    کوروت
    تصمیم گرفتم ازین به بعد منطقی رای بدم شما هم همین تصمیمو بگیرید آینده گذشته بذار کنار!
    ببین واقعا کدوم ارزش قیمتشو بیشتر داره
    ارزش نداره چهارتا موتور الکتریکی ای که هیچ کاریم تقریبا براش دربرابر کوروت نکرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Sepanta

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (47 ديدگاه)

    پدال 😐😡😤

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. af.1024

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    یه سوال فنی، با ۸۰ هزار دلار کوروتی که میتونی بخری رو با موتور ۶۵۰ اسبی میدن?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Abbas us.c

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (269 ديدگاه)

      اره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. joojoo

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (196 ديدگاه)

    فک کنم دیگه با اعلام نتایج دوئل قبلی….
    حدس زدن قهرمان نهایی دوئل کار سختی نباشه
    مراحل اولیه جذاب تر بودن نسبت به اینا….
    مثلا آونتادور با ۸۱۲ خیلی نفس گیرتر بود تا مثلا اوراکان با پورتوفینو که بعدا اجرامیشه….
    کاش چینش طوری بود که مثلا آونتادور با ۸۱۲ توی فینال به هم میخوردن…اونوقت جذابیت دوئل ها همچنان مثل قبل بود…..
    فک کنم از الان باید تبریک بگم به طرفدارای لامبو……..
    البته هنوز طرفدارای متعصب بنز هستن…..که باعث حذف سلطان فورد GT شدن…با اینکه واقعا هیچ رقمه AMG توان رقابت با فورد رو نداشت….و فقط فاکتور قیمت اونو بالااورد
    ممکنه آخرش کارو برای آونتادور خراب کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Fk

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موافقم
      تعصب باعث افتادن فورد شد
      بازم این اتفاق شاید بیفته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. (Saeed(peugeot

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    با توجه به مشخصات فنی و این قیمت قطعا کوروت
    نصف هوندا قیمت داده‌.
    رای من هوندا….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Fk

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    نسل اول ان اس ایکس ماشین فوق العاده ایی بود
    یکی از بهترین موتورهای تنفس طبیعی روش بود با نسبت حجم ب قدرت عالی ٣٠٠٠سی سی ٢٧۴ أسب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا