موتورسیکلتهوندا

هوندا CB-F کانسپت، تلفیقی از تکنولوژی مدرن و ظاهر کلاسیک

پس از لغو برگزاری سی و هشتمین نمایشگاه موتورسیکلت اوزاکا، هوندا از کانسپت CB-F به‌صورت آنلاین رونمایی کرد.

این موتورسیکلت‌ساز ژاپنی در خلق کانسپت CB-F نیم‌نگاهی به CB900F داشته‌اند، موتورسیکلتی که اولین بار در سال ۱۹۷۹ وارد بازار شد و در سال ۲۰۰۲ نیز شاهد احیای آن با هوندا ۹۰۰ هورنت بودیم. با در نظر گرفتن این موضوع، موتورسیکلت جدید هوندا از طراحی کلاسیک و البته تکنولوژی مدرن قوای محرکه سود برده است.

این بایک بر پایه یک ساختار سبک‌وزنی شکل گرفته که دارای فولاد با کشش بالا می‌باشد. همچنین موتورسیکلت مفهومی هوندا دارای دوشاخ جلوی یکپارچه و بخش جانبی آلومینیومی است.

از جمله عناصر طراحی کلاسیک CB-F کانسپت می‌توان به چراغ جلوی گرد و ساده، رنگ نقره‌ای و آبی قدیمی، عناصر مشکی‌رنگ بدنه، اگزوز کروکی و صندلی چرمی ساده اشاره کرد.

اما نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۴ سیلندر ۴ سوپاپه با حجم ۹۹۸ سی‌سی می‌باشد. هوندا قدرت و گشتاور این پیشرانه را اعلام نکرده اما گفته که پیشرانه یاد شده با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند.

همچنین ژاپنی‌ها نگفته‌اند که این کانسپت به مدلی تولیدی بدل خواهد شد یا خیر؛ اما هوندا اعلام کرده پس از لغو نمایشگاه موتورسیکلت اوزاکا اقدام به راه‌اندازی نمایشگاه مجاری هوندا در وب‌سایت خود کرده و آنجا می‌توانید ۲۹ موتورسیکلتی که قرار بود در اوزاکا به نمایش درآیند را ببینید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه

  1. GERMANY

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    خیلی چیز باحالیه ولی موتور فقط بی ام و s1000rr💪❤

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. godfather

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (158 ديدگاه)

      چرا بخش موتور تو پدال انقدر ضعیفه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. OMID

        ۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1523 ديدگاه)

        چون وبسایت خودرویی هست نه حمل و نقل

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ممد ژانگولر

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (950 ديدگاه)

          چه پاسخ قانع کننده ایی بود 😐

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. datsun

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1734 ديدگاه)

      فقط ۱۰۰۰rr !!!!
      ببینم در مقابل کاوازاکی نینجا h2r که به ۴۰۰ کیلومتر میرسه اونم فقط تو ۲۶ ثانیه اصلا موتور سنگین به حساب میاد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Carbonado Aventador

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3947 ديدگاه)

    از لحاظ افتخارات و دستاور ها موتورای ژاپنی حرف اول رو میزنن.
    .
    ولی دوکاتی لامصب یه چیز دیگس.
    .
    قطعا سخت ترین انتخاب های دنیا توی موتور هاست..
    دوکاتی پانیگاله
    کاوازاکی‌نینجا
    و هوندا cb1300
    .
    اسطوره های موتور

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حسین دهمرد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1143 ديدگاه)

    دوستان سایت حمل و نقل دیگه سراغ ندارین که درباره ی همه چی باشه؟ موتور و هواپیما و کشتی و قطار و خلاصه همه چی باهم. من یادم رفته آخرین مقاله علمی پدال کی بود فک کنم یچیزی درباره اختراع جدید موتور اینفینیتی بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا