هیوندای

تجربه رانندگی با هیوندای آیونیک الکتریک 2020

هیوندای آیونیک با عرضه در سال ۲۰۱۶ اولین خودروی اقتصادی کامل این برند کره‌ای بود. آیونیک که در کل شبیه تویوتا پریوس کار شده روی راندمان تمرکز زیادی داشته و با سه نسخه الکتریکی کامل، پلاگین هیبریدی و هیبریدی در دسترس است. در واقع آیونیک به ویژه در نسخه تمام الکتریکی خودرویی موفق بوده است.

هیوندای آیونیک الکتریک

البته طی چند سال گذشته آیونیک الکتریک تحت تأثیر دیگر محصولات الکتریکی این برند همچون کنا الکتریک، کیا نیرو الکتریکی و سول الکتریکی قرار گرفته است. به همین خاطر هیوندای اقدام به ارتقای این خودرو کرده است. تغییرات آیونیک فیس لیف چیزی بیش از سپرها و چراغ‌ها بوده، چیزی که در خودروهایی با این قیمت معمول می‌باشد.

هیوندای آیونیک الکتریک

در آغاز باید به بهبود قوای محرکه اشاره کرد. مدل قبلی از باتری ۲۸ کیلووات ساعتی و برد ۲۸۰ کیلومتری بر مبنای تست‌های قدیمی NEDC استفاده می‌کرد اما مدل فیس لیفت شده دارای باتری بزرگ‌تر ۳۸.۳ کیلووات ساعتی و البته برد ۳۱۱ کیلومتری است.

هیوندای آیونیک الکتریک

این افزایش شعاع حرکتی در حالی رخ داده که قدرت پیشرانه از ۱۱۸ به ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور هم از ۲۹۵ به ۳۹۵ نیوتون متر رسیده است؛ و به خاطر تکمیل تغییرات رخ داده در این بخش هیوندای بجای شارژر ۶.۶ کیلوواتی از نمونه ۷.۲ کیلوواتی استفاده کرده که باعث کاهش مدت‌زمان شارژ باتری شده است.

هیوندای آیونیک الکتریک

آیونیک همچنین دارای برخی ویژگی‌های برادران خود می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتباط ریموت بلولینک و ترمز احیا شونده هوشمند اشاره کرد که ترافیک پیش رو را بررسی کرده تا بهترین مدیریت انرژی را داشته باشد. شما همچنین می‌توانید به‌صورت دستی میزان انرژی احیا شده را تنظیم کنید. البته این آیونیک می‌تواند با استفاده از سیستم یاد شده به‌صورت کامل متوقف شود و بنابراین در تئوری شما تنها با پدال گاز رانندگی خواهید کرد.

هیوندای آیونیک الکتریک

از دیگر بهبودهای خودرو می‌توان به شیشه‌های دودی، پشت آمپرهای تغییر یافته، دیلایت ها و چراغ‌های عقب LED، رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید و برخی سیستم‌های ایمنی همچون هشدار برخورد از جلو و دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده اشاره کرد.

آیونیک ۲۰۲۰ در جاده ماهیت خود را به خوبی نشان می‌دهد. هرگز شک نخواهید کرد که این‌ یک خودرو با طراحی اقتصادی بوده و چنین چیزی همواره در اولویت است. وزن اضافی باتری بزرگ‌تر به این معنی است که اگرچه قدرت بیشتری وجود دارد اما پرفورمنس خودرو شبیه قبل است. آیونیک الکتریک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۲ ثانیه‌ای داشته که در حالت اسپورت به ۹.۹ ثانیه کاهش می‌یابد.

هیوندای آیونیک الکتریک

همانند تمامی محصولات کیا و هیوندای، ناله‌ی ضعیفی از پیشرانه الکتریکی به گوش می‌رسد؛ و زمانی هم که سرعت خودرو بالا رود صدای باد هم پدیدار خواهد شد.

هیوندای آیونیک الکتریک

فرمان خودرو دقیق اما عاری از هرگونه احساس بوده و تنظیمات سیستم تعلیق نیز بیشتر مناسب بزرگراه است تا شهر زیرا دست‌اندازهای مسیر در سرعت‌های پایین به کابین منتقل می‌شود. تکان های بدنه در حد معقولی نگه داشته شده اما بهتر است با آن به فکر هیجان سواری نباشید.

هیوندای آیونیک الکتریک

اما برسیم به کابین که چهار فرد بالغ را به راحتی در خود جای داده و اگرچه محفظه بار آن در مقایسه با خودروهای خانوادگی کوچک است اما با فضای ۳۵۷ لیتری خود بهتر از اکثر سوپرمینی ها می‌باشد. صندلی‌های عقب هم تا می‌شوند تا فضای ۱۴۱۷ لیتری ایجاد شود.

هیوندای آیونیک الکتریک

در بخش جلوی کابین بهبودهای قابل‌توجهی در سیستم اطلاعات سرگرمی صورت گرفته زیرا هم‌اکنون شاهد صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی هستیم. این صفحه لمسی از گرافیک خوب و پاسخ سریعی سود برده است.

هیوندای آیونیک الکتریک

مالکان خودروهای الکتریکی می‌دانند که ارتباط گوشی هوشمند بسیار مفید خواهد بود و به همین خاطر آیونیک نیز از تنظیمات بلولینک هیوندای سود برده است. این برنامه برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون بوده و به شما اجازه می‌دهد برخی پارامترها همچون باز و بسته بودن خودرو و شارژ باتری را بررسی کنید.

هیوندای آیونیک الکتریک

در مدل قبل از فیس لیفت باید چنین کارهایی را از داخل خودرو انجام می‌دادید اما هم‌اکنون می‌توانید از روی کاناپه آن را بررسی کنید. هیوندای قبلاً از این نظر پشت سر رقبا قرار داشت اما حالا به‌روز شده است.

هیوندای آیونیک از هیچ نظری بهترین خودروی کلاس خود نیست اما قطعاً جایگاه بهتری بین رقبا پیدا کرده است. این خودرو برای استفاده روزمره فضای داخلی خوبی داشته و از قیمت‌گذاری مناسبی نیز برخوردار است.

مشخصات هیوندای آیونیک الکتریک پریمیوم SE

  • قیمت: ۳۲۹۵۰ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۳۸.۳ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۴ اسب بخار/۳۹۵ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۷ ثانیه
  • شعاع حرکتی: ۳۱۱ کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    این هیوندای که از مستانگ و پریوس کپی کرده اونجا هست
    اونوقت ما پلک میزنیم اینا عصر حجر رو میبینیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مهرآیین

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    متاسفانه فضای دلالی و سوداگری و واسطه گری بر بازار خودروی حکفرماست و مردم به خودرو به چشم یک کالای سرمایه ای نگاه می کنند و فقط بخاطر دلالی و سوداگری و کسب سود و منفعت وارد این بازار می شوند در صورتی که در کشورهای دیگر اینگونه نیست و خورو صرفاً یک کالای مصرفی است و ارزش دیگری ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car lover

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      کشور ۸۰ میلیون دلال
      همه *** منتها جایگاهشو پیدا نکردیم وگرنه همین کسایی که بیش از همه لاف غربو میزنن یه مسئولیت بهشون محول بشه سریع دزدی میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرآیین

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        دوست عزیز با عرض پوزش با این حرف شما مخالفم . همه ی ما بارها از اخبار شنیدیم که یک رفتگر شهرداری که یکی از پایینترین شغل ها با پایینترین درآمد هاست وقتی یک چمدان یا یک ساک که حاوی میلیاردها تومان وجه نقد است پیدا کرده فوری به صاحبش عودت داده . این که شما بخواهید کل هشتد میلیون جمعیت ایران را به یک چشم ببینید صحیح نیست چون فقط یک جمعیت چهار الی پنج درصدی اینگونه که شما می فرمایید هستند . البته در چه در ایران و چه در جوامع غربی همیشه و تحت هر شرایطی یک عده افرادی هستند که مشکل آفرینند و بقول معروف خلاف جهت آب شنا میکنند و بر خلاف اجتماع رفتار می کنند به طور کلی اینطور افراد در همه جوامع هستند و ایران هم مستثنی نیست و مطمئنا جوامع غربی هم بهشت برین نیستند ولی موضوع اینست که چنین افرادی در جوامع غربی به شدت کنترل می شوند و به راحتی نمی توانند از قانون تخطی کنند ولی در ایران حال حاضر دلالان و سوداگران و اختلاس گران یکجورهایی پشتوانه قانونی دارند و خیالشان راحت است که گیر نمی افتند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        Car lover عزیز
        اینکه ما ایرانیها منفعت‌طلب و فرصت‌طلب هستیم شکی نیست .
        اما ذات خراب کاری به ایران یا آمریکا نداره
        همه جا هم خوب داره هم بد
        متاسفانه قانون و قانونگذار کاری با زندگی مردم کرده که دیگر اعتمادی وجود نداره و از اون بدتر شکاف قانون گریزی و دور زدن قانون باعث این میشه که یک نفر با ذات خراب بیاد و زندگی انسانهای دارای ذات پاک را تحدید کنه و این باعث بروز اختلال در اعتماد میشه که هم به car lover حق میدم و هم حق نمیدم تا مبادا همه را در یک چشم ببینیم .

        اگر یه سری در دادگاه‌های کشور بزنید میبینید که چطور انسانهای ناسالم از شکاف‌های قانونی استفاده میکنند و حق مظلوم را از طریق قانونی پایمال میکنند .

        ای کاش همه عاقبت به خیر از این دنیا بریم ، دنیایی که مادیات ساختتش ولی وقتی میمیریم چیزی با خودمون به اون دنیا نمیبریم به جزء نام نیک یا شر .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. car lover

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        دوستان اجازه بدید
        من با حرف مهرایین و نوید هم موافقم
        منطورموایو شاید بد بیان کردم
        دزدی نه به معنای ناپاکی و عوصی بازی
        که به معنی اینکه من خودمو به بقیه ترجیح بدم که انسانهای پاک اینجوری نیستن و هیچ چیزیو برای خودشون نمیخان اوناییوکه یکم پاکن یه چیزاییو دوس دارن ماله خودشون باشه بدوت اینکه به بقیه توجه کنن ک در مقام های خیلی بالا از نطر تا پاکی میشه دست تو جیب ملت کردن
        عزیزان همه ساله شاهد هجوم بقول مهر ایین 4 5 درصد بقول من بیشتر از این حرفا تو صف پیشفروش سایپا هستیم کسایی که بدون این که دست تو جیبم کنن دارن دزدی میکنن
        کسایی که منافع خودشونو به بقیه ترجیح میدن این افراد که بنظرم بیش از پنج درصدن در فرصت مناسب با ترجیح دادن خودشون به بقیه بیشتر اسیب میزنن لیکن دست جیب نکنن به طور مستقیم

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا