هیوندای

تعویق دوباره معرفی جنسیس G80 2020

بر مبنای اخبار جدید منتشر شده، معرفی جنسیس G80 2020 از ماه سپتامبر امسال به اوایل سال بعد موکول شده است.


همین ماه پیش بود که خبر آمد G80 جدید این ماه در نمایشگاه کره جنوبی معرفی خواهد شد. این در حالی بود که زمان رونمایی اصلی خودرو از آوریل امسال به این ماه موکول شده بود. مانفرد فیتزگرالد رئیس این شرکت لوکس کره‌ای به کار اند درایور گفته بود که G80 در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود اما هم‌اکنون خبرهای دیگری به گوش می‌رسد.


یک منبع موثق که علاقه‌ای به افشای نام خود نداشته اعلام کرده دلیل این کار می‌تواند به پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری توربوی تتا III و ۳.۵ لیتری توربوی لامبادا III مربوط باشد. این پیشرانه در برخی بازارها برای G80 قابل سفارش خواهند بود.

اما صرف‌نظر از زمان رونمایی رسمی این خودرو قبلاً ایده‌های خوبی از آنچه انتظار داریم به دست آورده‌ایم که مهم‌ترین آن الهام گرفتن G80 از برادر بزرگ‌تر یعنی G90 است که از جمله‌ی این موارد می‌توان به جلوپنجره‌ی سه‌گوش و چراغ‌های جلو و عقب با طراحی جداگانه اشاره کرد.


عکاسان صنعتی هنوز تصویری از کابین این خودرو شکار نکرده‌اند اما اگر جنسیس به دنبال رقابت با خودروهای معتبری همچون لکسس GS، آئودی A6، BMW سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس باشد بهتر است کابینی لوکس‌تر و مدرن‌تر در مقایسه با کابین مدل فعلی طراحی کند.

جنسیس G80 اسپرت
جنسیس G80 اسپرت ۲۰۱۸
اگرچه احتمال عرضه‌ی G80 جدید با دو پیشرانه‌ی یاد شده در برخی بازارها وجود دارد اما احتمالاً مدل بازار آمریکا با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی پایه و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی پرچم‌دار تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    حالت چراغا پشتش و اون قوس عقبش منو یاد بنتلی میندازه امیدوارم این شکلی نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      g90 جدید که یه پسرفت بود بنظرم، هیوندای چرا اینقدر سریع سریع طراحی و عوض میکنه، لامصب بذار ببینند حداقل بفهمن چی هست که میخواد چی بشه بعدش یه طرح جدید.
      g90 شبیه این بود بخوان تو دهه 70 ماشین فضایی طراحی کنن ، بعضی جاهاش . خیلی رادیکالی طراحی کردن.
      حیف طراحی موزون و مناسب اولین جی 90

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MehdiTurbo

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1959 ديدگاه)

      دوستانی که منفی دادیند پشت اینو استتار بدید چراغاشم دو تا خط بزارید تصویری که میبینید کاملن شبیه تصویر بالاست اگه تعصب نداشته باشیم
      استینگر پالاسید و … شباهتی ندارند به خودروی دیگه ای ولی این خودرو حداقل تو استتار طراحیش شبیه.

      https://www.google.com/search?q=bentley&tbm=isch&ved=2ahUKEwjSyrnb5dzkAhVM4oUKHYKuBCMQ2-cCegQIABAB&oq=ben&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.1.0i67l2j0l3.18930.21655..23435…1.0..3.318.1933.2-6j1……0….1…….5..35i39j35i362i39.chARAEPtbgs&ei=HWiDXZLIJ8zElwSC3ZKYAg&bih=678&biw=412&client=ms-android-samsung-ga-rev1&prmd=ivmn#imgrc=ss5AMZcPmJ_8bM

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        با این همه استتار چطوری عقب ماشین تونستی تشخیص بدی واقعا که مملکت چه استعداد هایی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amir.ferrari

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    انصافا این نسلش عالی از آب در میاد،طراحی کابینش هم دیدم نسبت به طراحی کابین نسل جدید g90(بهتره بگیم فیس لیفتg90) که هیچ تغییری نکرده بود کابین g80 کاملا دچار تغییر شده و با یه طراحی ارگونومی و چشمگیر از جنسیس طرفیم،همین که کره داره سعی میکنه تو سطح جهانی با اروپایی ها مقایسه بشه قابل احترامه،ماها هم قبل از انتقادای تند و تیزمون بهتره یه نگاه به صنعت وحشتناک خودروسازیمون بندازیم و بعد از خودروسازی که دیرتر از ما وارد این صنعت شد و الان به این جایگاه رسیده انتقاد کورکورانه بکنیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1959 ديدگاه)

      خودروسازی ما با نگاه کورکورانه نداشتن درست نمیشه،ما چه صنعتی داریم که خودرو سازی داشته باشیم،هواپیما سازی داریم یخچال سازی داریم ما حتی یه موبایل ده سال پیشم نمیتونیم خودمون بسازیم فقط بلدیم حرف بزنیم هیچ ربطی به انتقاد نداره،اونا صنعتشو دارند و دارند بعضی جاها اسکی میرند میتونند یه طراحی ابداعانه مثل پالاسید داشته باشند.
      ما فقط بلدیم ادای روشن فکرا رو دربیاریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا