هیوندای

معرفی رسمی هیوندای آیونیک 5، پیش به‌سوی آینده‌ای روشن…

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، هیوندای به‌صورت رسمی از آیونیک ۵ رونمایی کرد. این خودرو که روح اولین محصول تولیدی این برند یعنی پونی ۱۹۷۵ را به تکامل رسانده یک هاچبک کوچک با پیشرانه‌های میتسوبیشی در آغازین روزهای حیات هیوندای نیست بلکه یک شاسی‌بلند میان سایز می‌باشد که از صفر به عنوان خودرویی الکتریکی توسعه‌ یافته است. آیونیک ۵ دارای پلتفرم E-GMP بوده و در واقع نسخه تولیدی کانسپت ۴۵ رونمایی شده در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ می‌باشد.

هیوندای آیونیک 5

ما در همین ابتدا از کانسپت ۴۵ صحبت کردیم چراکه آیونیک ۵ تقریباً همان طراحی مدل مفهومی را حفظ کرده و در آن شاهد ظاهری زاویه‌دار با خطوط تیز و اورهنگ های برجسته هستیم. دستگیره‌های درب پاپ آپ نیز پروفایل جانبی تر و تمیزی را ایجاد کرده‌اند. همچنین استفاده از دوربین‌ها بجای آینه‌های جانبی سنتی نیز دیگر ویژگی قابل‌توجه آیونیک ۵ است. این دوربین‌ها فعلاً در همه بازارها به‌صورت قانونی قابل‌استفاده نیستند و در تصاویر رسمی نیز می‌توانیم آینه‌های سنتی را ببینیم.

هیوندای آیونیک 5

رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی بکار رفته در این خودرو برای بهبود آئرودینامیک طراحی شده‌اند و بزرگ‌ترین رینگ‌هایی هستند که تاکنون در یک خودروی الکتریکی هیوندای نصب شده‌اند. در بخش جلو و عقب آیونیک ۵ چراغ‌های LED پیکسل مانند را می‌بینیم که تکامل یافته چراغ‌های کانسپت ۴۵ می‌باشند. همانند دیگر خودروهای الکتریکی مدرن، درگاه‌های شارژ در هر دو سمت این خودرو قرار گرفته‌اند تا مالک آسایش بیشتری داشته باشد. کاپوت نیز طراحی خاصی داشته و پهنای بیشتری دارد تا فاصله بین پانل‌ها به حداقل برسد.

هیوندای آیونیک 5

طول این خودرو برابر با ۴۶۳۵ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۳۰۰۰ میلی‌متر است. پهنای این شاسی‌بلند میان سایز و ارتفاع آن به ترتیب ۱۸۹۰ و ۱۶۰۵ میلی‌متر اعلام شده و هیوندای مدعی است آیونیک ۵ فضای کابین خودرویی در یک کلاس بالاتر را ارائه می‌کند.

هیوندای آیونیک 5

خب صحبت از کابین شد و باید گفت آیونیک ۵ از مزیت پلتفرم الکتریکی استفاده کرده و کفی کاملاً مسطح دارد. این طراحی باعث شده فضای زیادی ایجاد شود و مهندسان هم کنسول مرکزی کشویی را طراحی کنند. این کنسول می‌تواند تا ۱۴۰ میلی‌متر به سمت عقب حرکت کند و راننده و سرنشین در ورود و خروج به کابین راحتی بیشتری داشته باشد.

فاصله بین محوری آیونیک ۵ دقیقاً ۱۰۰ میلی‌متر بیشتر از خودروی پالیسید بوده و واضح است که با کابینی کاملاً جادار مخصوصاً برای شاسی‌بلندی با این ابعاد تولید شده است. فضای بار این محصول الکتریکی نیز ۵۳۱ لیتر است که به ۱۶۰۰ لیتر نیز افزایش پیدا می‌کند.

هیوندای آیونیک 5

آیونیک ۵ یک خودروی کاملاً الکتریکی بوده و از پلتفرم خودروهای درون‌سوز استفاده نکرده و به همین خاطر دارای محفظه بار در جلو نیز می‌باشد. فضای این بخش بسته به انتقال نیرو به چرخ های عقب یا تمامی چرخ ها متفاوت بوده و نسخه‌های دیفرانسیل عقب فضای بار ۵۷ لیتری دارند درحالی‌که این میزان در مدل‌های چهار چرخ محرک به ۲۴ لیتر کاهش می‌یابد که احتمالاً دلیل آن سخت‌افزار بیشتر پیشرانه الکتریکی در جلو می‌باشد. نسخه آمریکای جلویی آیونیک ۵ صرف‌نظر از مدل انتخابی فضای بار کوچک‌تری دارد.

داشبورد آیونیک ۵ کاملاً تحت تأثیر یک جفت نمایشگر ۱۲ اینچی بوده که یکی روبروی راننده قرار داشته و دیگری هم برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. طراحی این دو نمایشگر مشابه نمونه‌های بکار رفته در محصولات مرسدس بنز می‌باشد. محصول جدید هیوندای همچنین از انتخاب‌گر دنده نصب شده در اهرم پشت فرمان سود می‌برد و هدآپ دیسپلی آن به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز می‌باشد.

هیوندای آیونیک 5

فضای بار عقب خودرو کاملاً مناسب بوده و این امر با نازک‌تر بودن صندلی‌های جلویی نسبت به نمونه‌های عادی به دست آمده است. تمامی صندلی‌ها به‌صورت کشویی عقب و جلو می‌شوند. بسیاری از نقاط کلیدی کابین از متریال بازیافتی از جمله بطری‌های پِت تولید شده‌اند.

هیوندای آیونیک 5

دیگر ویژگی قابل‌ذکر آیونیک ۵ آپشن سقف خورشیدی است که باعث ذخیره انرژی خورشیدی و ارائه برد حرکتی بیشتر می‌شود. خود سقف باعث شده کابین حتی جادارتر هم به نظر می‌رسد زیرا از شیشه بزرگ و تک‌قسمتی استفاده می‌کند.

هیوندای آیونیک 5

مشتریان می‌توانند دو مجموعه باتری با ظرفیت‌های ۵۸ یا ۷۲.۶ کیلووات ساعتی را انتخاب کنند. یک مجموعه باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی نیز برای مدل‌های بازار آمریکا در نظر گرفته شده است. مدل پایه دارای یک پیشرانه الکتریکی نصب شده در عقب بوده و مدل قوی‌تر از سیستم چهار چرخ محرک حاصل از دو پیشرانه الکتریکی سود می‌برد. سقف سرعت تمامی نسخه‌های آیونیک ۵ به ۱۸۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

هیوندای آیونیک 5

مدل دارای باتری کوچک‌تر و پیشرانه تکی قدرت ۱۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری ارائه می‌کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۵ ثانیه‌ای دارد. مدل چهار چرخ محرک دارای قدرت ترکیبی ۲۳۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۵ نیوتون متری بوده و شتاب آن ۶.۱ ثانیه می‌باشد.

هیوندای آیونیک 5

خودروی الکتریکی جدید هیوندای در نسخه دارای باتری بزرگ‌تر و حالت دیفرانسیل عقب قدرت ۲۱۵ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری و شتاب ۷.۴ ثانیه‌ای دارد. قوی‌ترین و سریع‌ترین نسخه آیونیک ۵ دارای باتری بزرگ‌تر و سیستم چهار چرخ محرک بوده و قدرت ترکیبی ۳۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۵ نیوتون متری دارد. شتاب این مدل برابر با ۵.۲ ثانیه است.

هیوندای آیونیک 5

با استفاده از قابلیت شارژ ۸۰۰ ولت و شارژر ۳۵۰ کیلوواتی می‌توان ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۱۸ دقیقه شارژ کرد. تنها ۵ دقیقه شارژ برای به دست آوردن برد ۱۰۰ کیلومتری کافی است. نسخه دیفرانسیل عقب با باتری بزرگ‌تر برد ۴۸۰ کیلومتری دارد.

هیوندای آیونیک 5

یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو توانایی شارژ وسایل برقی است. این خودرو می‌تواند با استفاده از درگاه نصب شده زیر صندلی‌های عقب و بیرون خودرو برق برخی وسایل را تأمین کند.

هیوندای آیونیک ۵ اواخر سال جاری با ۹ رنگ بدنه و ۴ طرح کابین عرضه خواهد شد. این خودرو اولین محصول از زیر برند جدید آیونیک است. سبد محصولات آیونیک در سال ۲۰۲۲ گسترش یافته و شامل آیونیک ۶ نیز خواهد بود که این خودرو نسخه تولیدی کانسپت پروفسی می‌باشد. یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر با نام آیونیک ۷ نیز اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (939 ديدگاه)

    خیلی زیباست…. اما از نمای جلو شبیه گلف GTI و از عقب شبیه محصولات آئودی شده…. کلا شبیه آلمانی ها شده و نمیخوره ماشین کره ای باشه

    موافقم 37
    مخالفم 22
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      بیشتر به اونجاش توجه کردم که گفت تو ۵ دقیقه اندازه‌ای شارژ میشه که تا ۱۰۰ کیلومتر بُرد داره !!!!!

      میدونید چیه ، موندم چرا باید محصولات مضخرف کیفیتیه تسلا بخرند که هیچ روحی در طراحی ندارند و به این چنین محصولات خوبی نگاه نیندازند !
      با ورود این خودرو به بازار ، فقط میشه تبریک گفت به هیوندای و کره‌ای‌ها !
      قبلاً میگفتیم حداقل ۱۰ سالی نیاز هست تا برقی‌ها کمی تکامل پیدا کنند تا ارزش خرید پیدا کنند ، ولی با معرفی و دید به آینده اگر هیوندای بدقولی نکنه و طبق تاریخ گفته شده بده بیاد تو خیابون‌ها و در عمل به تئوری‌ها نزدیک بشه ، یعنی تا ۵ سال دیگه چرا باید بنزینی بخریم وقتی برقی‌ها هم سریع شارژ میشوند و هم بردشون روز به روز بیشتر میشوند با کیفیتی خوب !
      تو ۵ دقیقه بشه شارژ کرد و ۱۰۰ کیلومتر رفت ، میدانید چقدر با‌ارزشه ، مگه در روز چقدر رانندگی میکنیم که نگران اتمام شارژش شویم و حتی میشه یواش یواش بهدسفرهای برون‌شهری هم فکر کرد و مطمئناً با گذر زمان با همین ۵ دقیقه شارژ میشه بیش از ۱۰۰‌ها کیلومتر راه رفت و… !
      حتی کیفیت خوب این خودرو را میشه از تو عکس هم نسبت به تسلا سنجید !
      تا اینجای کار هیوندای بینظیر بوده و فهمیدیم میتونه خودروی خوب هم ارائه بده و نه مثل سانتافه النترا سوناتا‌ی زشت نسل جدید !
      اما یه نکته‌ی طراحی ، از نمای بقل و پشت ، آیا من آئودی میبینم یا واقعاً شبیهه آئودی‌ها شده !

      در کل ، بعد از مدت‌ها تونستم علاقه‌مند به یک هیوندای شوم که تا قبلش در کره‌ای‌‌ها فقط دوستدار اپتیما و معدود کره‌ای‌ها بودم .

      موافقم 39
      مخالفم 11
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        البته یادم رفت یه دمش گرم هم بگیم به چنین طراحی زیبای رینگی !
        چقدر زیبا و دلفریب طراحی شده !
        به قول کارواشی‌ها ، رینگ‌و‌لاستیک خوشگل ، چشم ماشین به حساب میاد !

        توجه بکنید به عکس‌ها ، طراحی رینگ‌ها جوریه که وقتی خودرو ایستاده هم هست ، انگاری داره حرکت میکنه و خطای دید ما به حساب میاد که هنر طراح بوده !

        موافقم 30
        مخالفم 6
      2. امیرحسین

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        چه ژست زشتی?
        توش خیلی زشته ولی بغلش با رینگاش قشنگه

        موافقم 6
        مخالفم 19
        1. parsa_ashgh.mashine

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (226 ديدگاه)

          داداش به من چه ها ولی کدوم عکس رو میگی ژست بدی داره؟؟

          موافقم 12
          مخالفم 3
        2. امیرحسین

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          سلام خدمت پارسا عشق ماشین
          نه ببین نظرات هر کسی با اون یکی متفاوته
          من داخلشو دوست ندارم ولی بیرونش خیلی جذابه یعنی من تا حالا طراحی بیرونی ای به این قشنگی ندیدم ولی در کل ماشین توبیا از نظر طراحی
          الآن گرفتی؟من داخلشو میگم نه بیرونش بخصوص قسمت عقبش که سرنشین ها میشینن ولی جلوش یعنی داشبوردش بخصوص کنسول وسطش واقعا عالیه
          بعدش من ژستو که همین جوری گفتم یه لحظه یاده اون جمله ای که میگفتن ۳ بار بگو چه ژست زشتی?
          بعد اون بالا جلوش ایموحی خنده گذاشتم یعنی شوخی کردم
          اوکی؟

          موافقم 3
          مخالفم 0
      3. Hadi

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        طراحی رترو جالبی داره و بیشتر سلیقه ای هستش…
        طرراحی ساده و مینیمال جالبی داره و بنظرم خوب شده و بهتر از اون چیزی انتظار میرفت ?
        عجب مشخصات خوب و کابین جادار و بزرگی داره هیوندای قدم محکمی تو الکتریکی ها برداشت و جدی تر داره واسه بازی میشه…
        اینم رقیب مدل y محسوب میشه و برد خوبی داره…
        ولی سدان آیونیک 6 به احتمال زیاد بهتر از این میشه…

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. امیرحسین

          ۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          سلام پارسا عشق ماشین
          ممنون که این قدر محترمانه حرفتو میزنی کاشکی بقیه هم از شما یاد بگیرند
          و ممنون از اینکه فهمیدی نظر هر کسی به خودش ربط داره که گفتی به من چه
          دمت گرم
          بقیه هم از ایشون یاد بگیرند که اینقدر محترمانه نظرشو بیان کرد
          به کسی بر نخوره،من همین جوری گفتم،کس خاصی منظورم نبود،ولی خب وقتی نظراتو میخونم میبینم که بعضیا با هم چجوری حرف میزنند

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. parsa_ashgh.mashine

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (226 ديدگاه)

        چه برگ ریزونه خیلی عشقه به خدا داره از برقی ها خوشم میاد هم در پنج دقیقه شارژ میشه هم طراحیش خوبه کاش همینو جای ای بیست جدید میدادن میرفت دیگه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. میثم

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    طراحی رو حاجی
    چه لاتیشو پر کرده هیوندای
    دمش گرم خدایی کف کردم
    خودم فن تویوتا لکسوسم ولی باید حواسشون به هیوندای باشه خدایی

    موافقم 39
    مخالفم 5
  3. Gatsby

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    با این طراحی و کارامدی اگه تولید بشه عالیه

    موافقم 31
    مخالفم 3
  4. میثم

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    فقط نیایین بگین کپیه و یاتاقان و بزک و آپشن و …
    خدایی دیگه خیلی خوبه این

    موافقم 33
    مخالفم 7
  5. Sina

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قدرت و سرعت مناسب
    قیافه خوب
    کابین عجیب و نه چندان جالب
    کلا ماشین جالبیه

    موافقم 13
    مخالفم 8
  6. مهدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    طراحیش اروپایی هست… میشه گفت فولکس یا ائودی.
    راستی درگ sf90 و 765lt هم اومد

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. مهدی

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      اه اومد نمیتونی لینکشو کپی کنی من که زدم پیدا نکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi-abdi

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        انگلیسی بزنی یوتیوب میاره

        موافقم 0
        مخالفم 1
  7. AMIR / ARMI

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    چیزی که از تویوتا و کلا ژاپنی ها انتظار می‌رفت
    ولی خب انگار کره ای ها چند قدمی جلوتر هستن
    و طبق چیزی که از سخنان مدیران تویوتا فهمیدیم
    علاقه ای به پیشرفت ندارن
    فقط مجبورن الکتریکی بسازن
    مثل صنایع الکترونیک و تکنولوژی دیگه
    کره ای ها بسیار مدعی هستن
    و آینده درخشان تری نسبت به رقیب دیگر آسیایی خود یعنی ژاپن که از پیری رنج می‌بره براشون پیش بینی میشه
    اینم باید درنظر گرفت کره جنوبی خلاق ترین کشور در حوضه در سطح جهان هست

    موافقم 33
    مخالفم 11
    1. AMIR / ARMI

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اما خود خودرو
      طراحی رتور و زیبا
      مشخصات مناسب که خب انتظار قیمت پایین هم ازش می‌ره
      ولی مشکلی که باهاش دارم کابین این ماشین هست که انتظار سادگی بیشتری داشتم در مورد داشبورد و اینکه چرا یه مانیتور یک تکه نمی‌زارن و دو تا جدا کنار هم میزارن که به نظرم زشتش می‌کنه

      موافقم 8
      مخالفم 12
    2. بهزاد

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      دوست گرامی نیسان آریا به عنوان یک شروع جدی از طرف ژاپنی ها آینده را نمایان نمیکنه؟
      یک مشکل در گفتمان خودرویی سالهاست شکل گرفته بدیت شکل که در رقابت جهانی صنعت خودرو ژاپن و کره باهم رقیب هستند و مشتری اگه بخواد خرید کنه یا کره ای میخره یا ژاپنی!
      اگر قانونی وجود داره که میگه فقط یکی از دو کشور ژاپن و کره میتونه پیشرفت کنه به ما هم بگید و کجا نوشته شده هر دو با هم نمیتونن بهتر و پیشرفته تر بشن؟
      ژاپن و کره پیشرفته شدن و هستند و این روند به خاطر ساختار سیاسی و اقتصادی و اجتماعیشون هرگز متوقف نمیشه و هر دو برای آینده برنامه ریزی دارن و هر جا سفره ای باشه کنارش حضور خواهند یافت.

      موافقم 20
      مخالفم 4
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      میگی تویوتا و کلاً ژاپنی‌ها !

      اگر به تویوتا باشه که ، که خداروشکر نیومده هنوز تو این تکنولوژی خودرو معرفی کنه ، چون با معرفی تویوتای برقی ، بقیه باید برن غاز بچرونن !

      بعدشم ، مگه نیسان خیلی وقت پیشا لیف را معرفی نکرده و حالا هم آریا را با اون طراحی بی‌نظیر !
      مگه هوندای اون هاچبک برقی بینظیر را معرفی نکرده !

      شما چشمهایت را بشور و جور دیگر دنیا را ببین !

      هنوز ارائه نشده و جنگ فروشی هم راه نیوفتاده ، فعلاً که شما و شرکت‌های مورد علاقه‌ی شما باس پشت تویوتا و بقیه ژاپنی‌ها بوق بزنند تا شاید به گرد رد لاستیکای تویوتا و ژاپنی‌ها برسند !

      خندم میگیره از باسوادانی که به شما لایک دادن ولی معلومه به جای فکر منطقی و دیدن حقیقت تو رویای اول شدن و شاید روزی به مراد دلشان رسیدن سیر میکنند !
      خدایا ، با کیا شدیم ۸۰ میلیون ?‍♂️?‍♂️?‍♂️ !

      موافقم 21
      مخالفم 11
      1. Amirreza

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        حتویوتا ته هیچی ولی هوندا و مخصوصا نیسان پیشرفت خوبی داشتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ツSAMURAIツ

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      اینکه زود تر ماشین الکتریکی بسازی دلیل بر برتری نیست اگه اینطور باشه تویوتا سال 1997 موقعی که هیوندای از پلتفرم فورد و موتور میتسوبیشی استفاده می کرد راو فور الکتریکی رو عرضه کرد .
      تویوتا سال هاست داره رو الکتریکی ها و هیدروژنی ها تحقیق می کنه و مطمئن باش با دست پر وارد بازار الکتریکی ها میشه
      حالا خواهیم دید برنده این بازی کیه…

      موافقم 6
      مخالفم 4
  8. احسان آرسنالی

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1897 ديدگاه)

    فکر کن با این بری دور دور . فکرش هم خوشمزه س

    موافقم 13
    مخالفم 3
  9. fk

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    از طراحی هیوندا هیچ وقت خوشم نیومده بود
    مخصوصا نسل اخر بخصوص داخلیش
    ولی این واقعا چشمگیره بعنوان ی ماشین دوست که تعصبی رو هیچ برندی ندارم
    ولی به هیوندا و فناش تبریک میگم واقعا طراحی پخته ایی داره
    تجربه سواری هیوندا پونی هم دارم حتی نزدیک یه سال شیشه عقبم نداشتیم چون پیدا نمیشد سال 65
    اما خوبه بدونید زمانی که پونی متولد شد
    تو ایران سالها بود انواع خودروهای روز تولیدو مونتاژ میشد
    همین پیکان خودمون
    پنج مدل مختلف داشت حالا بماند از کادیلاکو بیوکو شورلت تا …….
    اما خودرو سازی ما الان کجاست اونا کجا
    این همون سقوطیه که چن سال قبل گفتم الانم میگم

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. Benz309 1974

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اگه خودرو سازی ما با همون منتاژ بیوک و بنز و…. میموند الان از همین کره ای ها بالا تر بودیم رئیس جمهور کره میاد و افتتاح ایران خودرو رو میبینه ، اون زمان میگه( ایکاش ما هم میتونستیم بخش کوچکی از این شرکت رو برای خودمون داشته باشیم!) از کجا تا کجا….

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. Avan

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    طراحی بسیار زیبا و دل نشینی داره.هوشمندانه و کارآمد هم هست.البته به نظرم هاچ بک بیشتر تا شاسی بلند

    موافقم 4
    مخالفم 4
  11. ارسلان

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اقا شاهین شما گفته بودید اگه خبری پیدا کردید که جالب باشه بگیم که توی سایت قرار بدید حالا یه خبر توپ براتون پیدا کردم
    شاهکار جدید کیا هیوندای در امریکای شمالی
    https://www.youtube.com/watch?v=CMoxDc1lxbU

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. شاهین

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      مشابه این اخبار رو قبلا چندین بار کار کردیم و در بایگانی سایت موجوده. ممنون بخاطر زحمتی که کشیدین.
      تشکر

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. Amir

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      کمتر حرص بخور عزیز اینقدر فشار نداره که فعلا از این خبر لذت ببر با این اکانت جدیدت ??

      موافقم 0
      مخالفم 3
  12. 2646

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    طراحی بسیار زیبایی است.
    اون قدر عالی هست که یه طرفدار خودروهای آلمانی رو برای خرید محصولات برقی VW دودل کنه.
    از برند هیوندا واقعا انتظار همچنین طراحی دارم و به نظرم نسل آخر طراحی هاش بیش از اندازه رادیکال شده.

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      به شما حق میدم بخاطر استرس به روغن‌ریزی افتادن موتور و گیربکس‌های شرکت ب *** ، به فکر خرید این دست خودرو بیوفتید و دو دل شوید !
      بلاخره خرج زیاده و جایی باید تعصب را کنار گذاشت !

      البته من راحت بیان کردم ، این هیوندای بیاد ، میترکونه و اگر روزی ایران میومد با قیمت رقابتی ، مطمئناً به خریدش فکر میکردم که دیگه پول مفت برای بنزین یا روغن و… ندیم و از بنزینی‌ها فقط برای سفر خارج جاده‌ای استفاده کنیم .

      موافقم 10
      مخالفم 4
  13. RezaRs

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    همه از طراحیش خوششون اومده من فرار کنم من خیلی بدم اومد ??

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. (Saeed(peugeot

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خیلی خوب شده این خودرو …..

    و خوب تر اینکه هیوندای یه طراحی صاف و اتو کشیده مثل برندهای اروپایی زده ….خیلی متوازن و زیباست

    موافقم 8
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ایول دلم خواست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. Benz309 1974

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    همه دارن این ماشینو تحسین میکنن آیونیک هم مثل جنسیس میشه یکی از بازو های هیوندای‌ تازه جنسیس کوپه هم میخواد بیاد ولی هنوز تایید نشده.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. Amir

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    چقدر خوبه طراحیش،مشخصاتش هم عالیه
    باید فروش بالایی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  18. مهدی

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    احساس میکنم جلوش یه زره شبیه رنجرور شده حالا شاید من اینطوری فکر میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. Erwin martin

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خیلی خوب شده.دیدم رو به هیوندای کلاً عوض کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. Amirreza

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اصن ابهت و جذبه ای که داره تو کمتر ماشینی هست ، حتی تا حدی از ماشینای لوکس هم پر جذبه تره ، من خیلی ازش خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا