هیوندای

مقایسه هیوندای سانتافه قبل و بعد از فیس‌لیفت

هیوندای هفته پیش از سانتافه ۲۰۲۱ رونمایی کرد و البته اظهار داشت به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در این خودرو به حدی گسترده است که آن را نباید یک فیس لیفت ساده دانست.

با در نظر گرفتن این موضوع بیایید نگاهی به تغییرات سانتافه قبل و بعد از فیس لیفت بیندازیم.

بزرگ‌ترین تغییر این خودرو در بخش جلو رخ داده زیرا سانتافه ۲۰۲۱ دارای جلوپنجره چندضلعی است که به سمت چراغ‌های جلو حرکت کرده است. این کراس اوور همچنین از دیلایت های متمایز، ورودی‌های هوای سه‌گوش و سپر جلوی جدید سود برده است.

سپر تغییر خوبی داشته اما شاید نتوان درباره جلوپنجره و چراغ‌های جلو نیز همین نظر را داشت. خب قضاوت دراین‌باره را به شما عزیزان واگذار می‌کنیم.

باقی بدنه تغییر زیادی نکرده است. پروفایل جانبی مشابه مدل سال ۲۰۲۰ بوده و تنها استثنای آن به رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید مربوط می‌شود.

در بخش عقب نیز بهبودهایی دیده می‌شود زیرا چراغ‌های جدید توسط نوار نورانی نازکی به یکدیگر متصل شده‌اند. این خودرو هم‌اکنون دارای سپر عقب جدید با رفلکتور پهن، فلاپ جدید و سیستم اگزوز پنهان می‌باشد.

هیوندای سانتافه 2021

کابین در نگاه اول خیلی متفاوت به نظر نمی‌رسد اما نگاهی دقیق نشان دهنده تغییرات مناسبی است. بزرگ‌ترین تغییر کنسولی شناور است که با شیبی ملایم به داشبورد متصل می‌شود.

هیوندای سانتافه 2021

این تنها تغییر رخ داده در کابین نیست زیرا رانندگان شاهد دکمه استارت و شیفتر جدید نیز خواهند بود. یک انتخاب‌گر حالت سطوح جدید نیز وجود دارد که دسترسی آسان به حالت‌های متنوع رانندگی همچون شن، برف و گل را فراهم می‌کند.

در کابین سانتافه ۲۰۲۱ فیس لیفت همچنین متریال و عناصر متالیک جدید بکار رفته است. این خودرو هم‌اینک دارای پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و صفحه مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی جدید است.

هیوندای اشاره چندانی به مشخصات فنی سانتافه ۲۰۲۱ نداشته اما بازوی اروپایی آن تائید کرده این خودرو با قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. آن‌ها همچنین مدعی هستند سانتافه ۲۰۲۱ اولین شاسی‌بلند جهانی هیوندای است که از نسل سوم پلتفرم‌های این برند سود برده و در بحث پرفورمنس، هندلینگ، مصرف سوخت و ایمنی بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است نه مقر اصلی هیوندای و نه هیوندای موتورز آمریکا اشاره‌ای به پلتفرم کاملاً جدید سانتافه ۲۰۲۱ نداشته‌اند.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. حمید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    خودروی دوست داشتنی هست
    جزئی ولی بهترین شکل ممکن فیس لیفت انجام شده.

  2. جواد خطر

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    هنو قیمتشو نگفتن بایِسی بیبینیم قیمتش چَقدِ

  3. 제네시스

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (271 ديدگاه)

    هم داشبورد و هم بیرونش از قبلی بهتر شده بنظرم
    ال ای دی های T شکلشم زیباترش کرده

    1. مانی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1940 ديدگاه)

      نمای‌ جلو مدرنتر و یکدست تر شده
      اما نمیتونی‌ بگی‌ زیبا تر شده
      تازه چشم داشت به نسل قبل عادت میکرد

  4. حمید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1540 ديدگاه)

    نمای جانب و داخلش خیلی پیشرفت کردن
    کلا عالیه
    سانتافه ماشین بولدی هست

  5. net

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    فقط هیوندای سانتافه اسپرت فیس لیفت نسل سوم مدل ۲۰۱۷

  6. جواد خطر

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    دَرْکُلَز سونتافِ خوشم میات

  7. amg 63

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    حالا هی صدتا پشت هم فیس لیفت بیاد برا ما بی فایده هست.

  8. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (206 ديدگاه)

    طراح هیوندای که قبلا هم طراح بنتلی بوده فقط تونست جنسیس های جدید رو خوب طراحی کنه ولی تو طراحی خودروهایی مثل سوناتا و آزرا اصلا خوب عمل نکرد – همون بهتر که چند هفته پیش از سمتش برکنار شد

  9. amir

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (466 ديدگاه)

    facelift or facedrop!?

  10. SS

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (331 ديدگاه)

    لوگوی تسلا رو به عنوان دیلایت کار کردن? 😃

  11. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2998 ديدگاه)

    یکی از بهترین فیس‌لیفت‌هایی که تا حالا دیدم؛ واقعا شیک شده⁦👌🏻⁩

  12. MAHDI

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4457 ديدگاه)

    منکه طراحیشو دوست دارم.قبل فیس لیفت هم خوب بود.اما الان یه طراحی جذاب، مدرن و اسپرتی داره که خیلی بهتر شده!!!!!

    فقط اون تک سراگزوز یه جوری انگار ناقص هستش!!!
    اگه قراره سراگزوز فقط در یک طرف باشه بهتر بود از دوتا سراگزوز گرد کوچیک در کنارهم استفاده بشه مثل مدل هایی که در ایران هستش. این مدل سراگزوز بزرگ به شرطی جذابه که در دو طرف باشه. اما تکی بودنش در یک سمت ماشین یه حالت عجیبی داره.

  13. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    عالی بود حالا معرکه شده

  14. Amir

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    به نظرم قبل از فیس لیفت بهتر بود الان طراحیش خیلی شلوغ شده یه جورایی از ماشینای چینی هم چینی تر شده!
    البته داخلش خیلی بهتر شده

  15. ممد ژانگولر

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (852 ديدگاه)

    به نظرم خیلی بهتر شده 😍💪

  16. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (157 ديدگاه)

    نمی دونم چرا نمی تونم نظری بوم،نه میشه بگی زیبا شده نه میشه بگی زشت شده(گرچه طراحی سانتافه ۲۰۱۸و قبلش زیبا بود) جلو پنجرش قشنگ شده ولی چراغهاش نه

  17. Sina

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (546 ديدگاه)

    نسل قبل بهتر بود،(۲۰۱۷ به قبل)
    نمی دونم چرا هیوندای زبان طراحی افتضاحش رو عوض نمی کنه

  18. احمد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فیس لیفت جدید به تکامل رسیده و بی نظیر شده

  19. مانی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1940 ديدگاه)

    فیس لیفتی که حتی پلتفرم ماشین عوض شده
    چه اصراریه که بگین فیس لیفت؟

  20. kaveh

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اوایل چراغای سانتافه مثل انیمه هاشون بود و بزرگ بودن کم کم دارن به واقعیت نزدیک میشن و سانتافه چشم بادومی میسازن
    نمیتونم طرح چراغاشو هضم کنم
    البته هرکسی سلیقه ای داره

  21. AMIR-REZA

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن