هیوندای

هیوندای پونی الکتریکی کانسپت، نگاهی به میراث گذشته کره‌ای‌ها…

هیوندای به شدت خواهان گرامیداشت تاریخچه خود است و سال پیش در هفته میراث خود در کره جنوبی خودروهای پونی و گالوپر را به نمایش گذاشت هرچند اقدامات هیوندای به این موضوع محدود نشد. به منظور گرامی داشت اولین خودروی تولید انبوه خود هیوندای تفسیری دوباره از پونی را در قامت کانسپتی الکتریکی ارائه داده است. تصاویر این خودرو توسط یکی از طراحان شرکت در فضای مجازی منتشر شده است.

شاید با خود فکر کنید این خودرو محصولی همچون هیوندای ۴۵ کانسپت است که پونی الهام گرفته اما در واقع با نسل اول پونی کامپکت روبرو هستیم که بجای قوای محرکه قدیمی خود از پیشرانه الکتریکی استفاده کرده است. جدای از این باید گفت هیوندای آیونیک ۵ نیز نسخه تولیدی از ۴۵ کانسپت می‌باشد.

اما مشخصات قوای محرکه الکتریکی پونی کانسپت مشخص نشده هرچند از نظر طراحی می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب مدرن‌تر اشاره کرد. چراغ‌های جلو گرد بوده درحالی‌که نمونه‌های بکار رفته در عقب درست مثل آیونیک گوشه‌دار می‌باشد.

طبق گفته منابع مطلع، آینه‌های نصب شده روی گلگیرها در واقع دوربین‌هایی هستند که تصاویر را در کابین نشان می‌دهند. ظاهراً پشت آمپرها نیز به سبک مدل‌های دهه ۷۰ میلادی طراحی شده‌اند. در کل فکر می‌کنیم حفظ شاخصه‌های کلاسیک یک خودرو موضوع خوبی است.

باید گفت پونی الکتریکی کانسپت در واقع خودرویی تک ساخت بوده و فقط در معرض دید تماشاچیان قرار خواهد گرفت.

این کانسپت در موتور استودیوی هیوندای در بوسان کره جنوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. مهزیار

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (405 ديدگاه)

    خامه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5439 ديدگاه)

      فکرش را کنید ، کره‌ای و میراث 🤣 !

      وقتی میگن چاخان و کلاه‌بردارن و میخواهند تاریخ هم به دروغ تحریف کنند ، بعد بگید چرا نوید حرف زیاد میزنی و… !

      تا همین ۲۰ سال پیش هرچی داشتند ، صدقه‌سره ژاپنی‌ها با پلت‌فرم و مشخصات فنی ژاپنی‌ها جولان میدادند و حالا یه پلت‌فرم اصل ژاپنی را برای خودشان میدانند ، پَ اَ ، پروگی در این حد !

      ***
      کشور ترکیه و تاجیکستان هم مشاعیر و افتخارات ایران را مُفتی مُفتی تصاحب میشوند و جشن هم برایشان میگیرند اما یه مقام ایرانی رگ نداره واکنش نشون بده و… !
      ماشالاه کلاه‌برداری هم روش و موقعیتش عوض شده و باکلاس با جشن و پایکوپی هم برگزارش میکنند !

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۲۶
      1. میثم

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1438 ديدگاه)

        با بخش اول کامنتت اصلا موافق نیستم
        بالاخره باید رشد کرد. حالا یا خودت آستین بالا میزنی، یا مشارکت میکنی یا کپی ولی در هر صورت مهم اینه که بخوای رشد کنی
        تلاش کره ای ها و اخیرا چینیها برای من همیشه قابل احترام بوده هرچند ممکنه مثلا ژاپنیها رو بهشون ترجیح بدم.

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱
      2. Nima RST

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (52 ديدگاه)

        بیش از چهل سال که دارن ماشین میسازن و تمام دنیا از ماشیناشون پره
        چرا که نه؟

        موافقم ۹
        مخالفم ۸
  2. بردیا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    هنوز کار داره ولی خوشگله

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  3. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    این یه دونه میراث اونقدرم جالب نیست که دوباره بخواد تولید شه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
  4. MOHAMMAD.n.r

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (726 ديدگاه)

    از پلتفرم و موتور میتسوبیشی استفاده می کرده.
    سری موتور های ۴g میتسو روش بود.
    میتسو چه کردی با خودت…

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
    1. Aryan kia

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (342 ديدگاه)

      میتسوبیشی خودزنی کرد
      صنعت خودروسازی کره و چین رو راه انداخت الان از هر دوشون عقب تره

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
    2. mahan

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1192 ديدگاه)

      دقیقا میراثشون هم کاپیه.میتسوبیشی یک موقعی بود خیلیا نبودن …راه رفتن رو اون یاد داد به بعضیا.البته هولدینگش این قدر بزرگ هست و درگیر کار های دیگه هست اگه توانشو بذاره میتونه دوباره به میدان بیاد

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
      1. RezaRs

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (892 ديدگاه)

        جنگنده نسل ۶ می خوان بسازن

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. Aryan kia

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (342 ديدگاه)

          کشتی سازی هم انجام میدن و البته لوازم تحریر هم میزنن حتی این روان نویس های تقریبا قدیمی هم پشتش نوشته میتسوبیشی
          میتسوبیشی شرکت خیلی بزرگیه ولی خب خودروسازیش ضعیف شده

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
        2. mahan

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1192 ديدگاه)

          بفرمایید دوستان من دقیق نمی دونستم این همه شاهد مثال تازه شنیده بودم تو صنایع اسلحه سازی و دفاعی و خودرو های سنگین هم هستند ولی اطلاع دقیق ندارم.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  5. ارسلان

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    وقتی عکس رو دیدم فک کردم تویوتا کارینا ۱۹۷۰ هست وقتی تیتر رو خوندم فهمیدم هیوندای !!!
    toyota carina 1970
    hyundai pony 1976
    پس این صنعت کپی پیست ماله امروز و دیروز نیست سَری دراز دارد و تا ۱۹۷۰ پیشینه داره خخخ ولی دیگه افتخار نداره که

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
    1. mahan

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1192 ديدگاه)

      بله جز رفتار و سیاستشون شده.البته اگه یکم مهربانتر نگاه کنیم کمی بهتر شدن ولی باز درصد خلوصشون پایینه!

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  6. Sina10

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1550 ديدگاه)

    من از این سبک طراحی هیوندای که کلاسیکه خیلی خوشم میاد ، ایکاش همه ی مدلاش رو طراحی کلاسیک بسازه ، ایکاش همه برن سراغ اینکار

    ولی هیوندای آنچنان میراثی نداره !!
    آخرین میراثی که شاید ارزش داشته باشه ازش ، همون هیوندای جنسیس بود که همین چند سال پیش تولیدش متوقف شده بود😂

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. mahan

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1192 ديدگاه)

      تنها چیزیش که باحال بود این سانتریفیوژ هاش بود😂😂

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  7. حسین

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (313 ديدگاه)

    😂😂😂

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  8. بهنام

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    میرات گذشته ؟؟؟؟ کدوم میراث ؟خخخخ

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  9. mahan

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1192 ديدگاه)

    😂😂😂😂میراث؟؟میراث هیوندای مثل پدری که ارث برای بچه هاش کلی قسط و وام گذاشته

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  10. datsun

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1848 ديدگاه)

    میراث میتسوبیشی یا هیوندای؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (761 ديدگاه)

    هیوندای؟میراث؟؟هنوز ۵۰ساله(اونم اِسماً) خودروساز شده تازه ای کاش ماشین خودشونم بود اونوقت یه چیزی اما این ماشین در واقع ماحصل آقای جورج تِرنبال ( از طراحان ارشد شرکت موریس) بود،حتی این پیکان خودمونم این بزرگوار داخلی سازی کردن و چندتا آرم فلش و پیکان بهش بستن تا از هیلمن هانتر تبدیل بشه به ثمره نبوغ مهندسین!🤣اونایی که با پیکان خاطره دارن رو درک میکنم ماشین بدی برای اون زمان نبود اما….
    باید قبول کرد پیکان(هیلمن هانتر)جزو چرت ترین ماشین های انگلیسی بود،در جواب کسایی که میگن پیکان الهام بخش خودروسازی کره بوده و روس ها و عربا ازش استقبال میکردن باید بگم اون زمان کره جنوبی اصلا صنعتی به اسم خودروسازی نداشت که اومد از پیکان ما شگفت زده شد، عربا تا قبل انقلاب بیشتر شترسوار بودن🤣🤣و البته روس ها هم هی آشغالایی مثل گاز و واز و کاماز و ماماز میساختن که دو قرونی ارزش نداشت!😂😂البته الانم ماشین هاشون افتضاحه،همش شده لادا و یه یوآز و پاتریوت که از مونتاژی های ایرانم بدترن،به غیر از اینا،ایران‌خودرو(ایران ناسیونال)از همون اولم ریشه خرابی داشت،پیکان که توی انگلیس گذاشته شد کنار فورا رفتن سراغ ۳۰۵،که بعدش انقلاب شد و از اون بدتر توی انحصار قرار گرفت،بعد اونم همش پژو و کرایسلر کمک ایران خودرو کردن تا سال ۸۳هم ساختنش،حالا هم روی پلتفرم های دهه ۸۰,۹۰میلادی پژو و موتورای افتضاح فرانسوی با تکنولوژی دهه ۹۰میلادی درجا میزنیم….
    البته سایپا هم چندان عالی نبود و حداقل ماشین های بهتری تولید میکرد…
    جنرال‌موتورز ایران و شرکت سهامی جیپ ولی عالی عمل کردن اما متاسفانه آخر عاقبت جالبی پیدا نکردن…
    از دست این زمونه بی رحم…

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  12. MOS

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    میراث 😅😂

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. Amirreza

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (679 ديدگاه)

    فکر کنم پونی اولین خودرو هیوندای بوده

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  14. محمد مختاری آذر

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (175 ديدگاه)

    زیاد بد نیست می تونست بهتر باشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  15. میثم

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1438 ديدگاه)

    نسخه اولیه رو کاری ندارم
    ولی این کانسپته نمای سه چهارم عقبش کاملا کپی پاسات دهه ۷۰ میلادیه
    نمای جلوشم ار کارینای تویوتا وام گرفتن

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  16. سگ سرابی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (354 ديدگاه)

    شاهین جان دستت درد نکنه
    آیا کره شمالی صنعت خودروسازی دارد؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5439 ديدگاه)

      کره‌ی شمالی !!!!
      نون نداره بخوره !
      مردمش هنوز تو دوران بوق زندگی میکنند از بس که بسته نگهداری شده‌اند !
      مستند کره‌ی شمالی را ببین ، متوجه همه چیز میشوی !

      به شما پیشنهاد میکنم کتاب ( رودخانه‌ی تباهی ) را بخوانید ، فکر کنم لذتش را ببرید ، اما کتاب‌های بیشتری هم برای فرار از کره‌ی شمالی نوشته شده که من نخواندم ، اما هیجانشان بالاست !

      کره‌ی شمالی ، تافته‌ای جدا بافته از جهان است !

      یه چیز جالب که چند ماه پیش در سایت اسب‌بخار یادم میاد تیتر زده بود ( کنایه‌ی کیم‌جونگ‌اون رهبر کره‌ی شمالی به خودروسازی ایران ) 😂😂😂 فکرش را بکن چقدر بدبختیم که این نکبت کثیف هم به ما تیکه میندازه !

      فکر کنم میخواستن پراید بکنن تو پاچشون ، فهمیدن ، وِلِش کردن 😂 !

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. سگ سرابی

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (354 ديدگاه)

        به هر حال ممنون

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      2. Sina10

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1550 ديدگاه)

        حیف که یه بار هم جرمی کلارکسون نرفت کره شمالی 😂
        وگرنه میدیدیم اوضاعشون چجوریه
        یعنی وقتی یه چند دونه اس کلاس گیرشون اومد همه مونده بودن چحوری این اس کلاسا رو پیدا کرده بودن

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  17. حسین دهمرد

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1563 ديدگاه)

    چند تا فیلم ساختن با یانگوم و جومونگ تاریخو تحریف کردن یک جوری قهرمان سازی کردن انگار اسکندر مقدونی بودن. کسی بهشون هیچی نگفت حالا حرف از میراث میزنن.
    دمشون گرم تلاش کردن دست به زانوی خودشون گرفتن و بلند شدن ولی این دیگه دلیل نمیشه تا به جایی رسیدن شروع کنن به جعل و کلاه برداری.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا