هیوندای

هیوندای i30 N با تیونینگ گیرای پریور دیزاین

هیوندای i30 N به لطف پکیج تیونینگ پریور دیزاین ظاهر اسپورت تری پیدا کرده است.

این هاچبک کامپکت و دیفرانسیل جلو به کیت بدنه پهن از جنس فایبرگلاس دورا فلکس مجهز شده است. البته این کیت روی نسخه پیش از فیس لیفت i30 N سوار شده است.

از جمله ویژگی‌های این کیت می‌توان به آپرون جدید سپر جلو، قوس‌های چرخ گیراتر، تغییرات سپر عقب، دیفیوزر جدید با ظاهر مشکی براق، بال عقب گیراتر و… اشاره کرد که جمعاً قیمت ۳۹۹۹ یورویی دارند. رینگ‌های چند پره و با استایل رالی و نوشته‌های خاص روی بدنه نیز تکمیل کننده ظاهر این خودرو هستند.

اگرچه این اصلاحات باعث بهبود پرفورمنس i30 N نشده‌اند اما نسخه استاندارد این هاچبک کره‌ای هم پرفورمنس خوبی داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در ۶.۴ ثانیه ثبت می‌شود. پیشرانه این خودرو قدرت ۲۴۶ اسبی دارد که در صورت استفاده از پکیج پرفورمنس قدرت پیشرانه به ۲۷۱ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۳ نیوتون متر می‌رسد. البته در حالت اووربوست گشتاور به ۳۷۸ نیوتون متر خواهد رسید و شتاب نیز در ۶.۱ ثانیه ثبت خواهد شد.

جدیدترین نسخه این خودرو که چند ماه پیش رونمایی شد با پکیج پرفورمنس قدرت ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۳۹۲ نیوتون متری داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن دو دهم بهتر از نسخه پیش از فیس لیفت است.

هیوندای i30 N فیس لیفت شده اوایل امسال در اروپا عرضه خواهد شد ولی قیمت آن فعلاً مشخص نشده است. البته قیمت مدل قبلی در نسخه فول از ۳۳۴۳۵ یورو  (حدود ۴۱ هزار دلار) شروع می‌شد و انتظار می‌رود قیمت مدل بهبود یافته اندکی بیشتر شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Ramin

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1812 ديدگاه)

    اقایون یه سوال.

    یعنی یه نظر سنجی

    خودم موندم….

    پژو ۲۰۸ gti

    تویوتا یاریس gr

    انتخاب شما کدوم است؟؟

    (من موندم کدوم بهتره… اخه هردو نسبت به قیمت خوبن)

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. Ali_x76

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (993 ديدگاه)

      حس بهتری نسبت به یاریس دارم.
      فرم اتاق و نوع قوای محرکه.
      یه شیطنت خاصی توشه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
    2. AMG///

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      صددرصد یاریس GR
      از همه هم رده هاش بهتره

      موافقم ۳
      مخالفم ۴
    3. MOHAMMAD.n.r

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (801 ديدگاه)

      قیافه ۲۰۸ خیلی بهتره ولی شتاب و پرفورمنس یاریس بهتر هست و دوام بیشتری داره.
      بستگی به نیاز هر فرد داره
      اگر پولش باشه یاریس اگر نباشه ۲۰۸ (قیمت یاریس بالتر هست)
      در کل انتخوابم یاریس هست چون پرفورمنس بهتری داره.

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      رامین به شخصه هر دو را میپسندم ولی در نظر بگیر که یاریس ریزه‌میزه‌تره و از همه مهمتر تیراژش محدود و در آینده ماندگارتر هست !

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
  2. AHMET 2002

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1419 ديدگاه)

    (البته قیمت مدل قبلی در نسخه فول از ۳۳۴۳ یورو شروع می‌شد)
    فکر کنم یه اشتباهی رخ داده اخه قیمت یه مک قوک همش؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. AHMET 2002

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1419 ديدگاه)

      *بوک

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. سردبیر

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (660 ديدگاه)

      درود. یک رقمش جا افتاده بود که اصلاح شد.

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3596 ديدگاه)

    بد نشده دمشون گرم،فقط باید یه فکری به حال قدرت کرد

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      مثلاً چه فکر برای قدرت بکنند ؟!
      اصلاً کی به کیه ، بزنند روی کاغذ ۱۰۰۰hp ولی در عمل ۱۰۰hp ? !
      اینو من نمیگم ، این رو حتی محمد مهدی تفضلی که مجری خودروئیه شناخته شده‌ای هم هست میگه .
      این کره‌ای‌ها به جز کلاس اقتصادی هر کاری میکنند شکست میخورند بیچاره‌ها ، اون از جنسیس کوپه ، اون از استینگر با اون همه هیاهو و حالا این و ….? ، واقعاً بیچاره هستن ، حتی دنا پلاس توربو هم بیشتر مخاطب داره تا کره‌ای‌های مُستهلک و از هم پاشیده !

      همون سوناتا و سانتافه‌تو بزن تا همین بازار هم از دست ندادی !

      موافقم ۲
      مخالفم ۶
      1. овsкиكMас

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (257 ديدگاه)

        نوید ظاهرا هنوز نتونستی با مطلب فروش بالای I30N کنار بیای و سخت بود واست،دو روز بعد هم پدال مطلب فروش بالای گروه هیوندا کیا تو امریکا رو گذاشت و کابوس پشت کابوس شد 🙂
        حقیقت تلخه

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
      2. ماکان

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (546 ديدگاه)

        سلام . شما هرچقدر هم که خودرو های کره ای را هیچی حساب کنی یا اینکه آنها را بی کیفیت بدانی ، مطمئناً بعد از سال ۲۰۶۰ درک می کنی که آنها اگر بیشتر هم نباشد ، اقلاً به اندازه حد اقل لازم را کیفیت کلی دارند و مطمئناً نسبت به برخی خودرو های دیگر مخصوصاً خودرو های بی کیفیت ایرانی بهتر هستند و از لحاظ کیفیت کلی به صورت غیر قابل انکار با خودرو های ایرانی خیلی فرق دارند .

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (801 ديدگاه)

          معلومه از ماشینای ایرانی بهتر هستن.
          ماشینای ایرانی از مواد بازیافتی درست شدن.
          پونزده سال پیش کیفیت ایرانی ها خوب بود، داشبورد کیفیت داشت و از پلاستیک بازیافتی خشک نبود و هزار تا مورد دیگه

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (3596 ديدگاه)

        کلی جوون دارن سر و دست میشکنن تا جنسیس کوپه داشته باشن بعد میگی کی میخره؟برو بخواب تا از خماری در بیای!

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6028 ديدگاه)

          کلی جووون !!!
          کدوم جووون ؟؟؟!
          همون جووونی که حتی اگر یکسال هم کارگری که هیچی ، حتی اگر مهندسی و حقوق خوب هم بگیره نمیتونه پراید بخره ، بله ، این جوون جنسیس کوپه که هیچی ، حتی دوست داره یه ۲۰۶ چندسال کارکرده بخره یا یه ماشین چینی و ایرانیِ دیگه ، چه برسه به اینکه بخواد جنسیس بخره !!!

          شما میخوای مقایسه کنی ، بازارهای رقابتی را مقایسه کن و نه ایرانی که ارزان‌ترین خودرواَش مثل وانت پراید هم ۱۰۰ میلیون پولشه !!!

          موافقم ۲
          مخالفم ۴
      4. Abbas.Lambo

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (867 ديدگاه)

        نوید،داداش تو از دیسلایکای فیک مینالیدی که به سمتت روانه میشن ولی الان میبینیم که داری رکورد دیسلایکای واقعی رو هم میشکونی

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6028 ديدگاه)

          عباس لامبو
          خوشحالم که حال فیک‌ها گرفته شد و مشخص شد ۲۰۰ نفر نیستند و جمعشون به انگشتان دست هم نمیرسه دیگر !

          البته نکنه شما انتظار داری با این همه تعصب به من لایک بدهند !

          هیچگاه برایم مهم نبوده و اصلاً ای کاش هرچی هم لایک دادند از دوست و نارفیق ، ورش دارند و تبدیلش کنند به دیسلایک تا بدونید هدف بی‌ریا کامنت گذاشتن و عاشق خودرو بودن هست و لاغیر !

          موافقم ۲
          مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا