خودروهای سنگینهیوندای

معرفی کامیون هیدروژنی و جذاب هیوندای

نیاز به وسایل حمل‌ونقل کم‌مصرف و با راندمان بالا از حمل‌ونقل شخصی فراتر رفته است. کامیون‌هایی که همه‌روزه مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند هم باید حداکثر راندمان را داشته باشند این‌طور نیست؟ البته که این‌گونه بوده و هیوندای نیز جدیدترین خودروسازی است که وارد این کلاس بسیار سودده شده است.

شما را با هیوندای XCIENT سلول سوختی آشنا می‌کنیم که اولین کامیون هوی دیوتی سلول سوختی و تولید انبوه دنیاست. نیروبخش این کامیون سیستم سلول سوختی هیدروژنی ۲۵۵ اسب بخاری است. ۷ تانک هیدروژنی بزرگ باعث ارائه ظرفیت ذخیره هیدروژن حدود ۳۲ کیلوگرمی می‌شوند. این کامیون هیدروژنی با یک‌بار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتری را طی می‌کند و سوخت‌گیری دوباره آن تنها ۸ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۰ نمونه اول این کامیون هم‌اکنون به سوئیس فرستاده شده‌اند و فروش ناوگانی آن نیز در ماه سپتامبر کلید خواهد خورد. در کل ۵۰ دستگاه از کامیون جدید هیوندای به سوئیس فرستاده می‌شود و این برند امیدوار است تا ۲۰۲۵ به فروش ۱۶۰۰ دستگاهی از XCIENT در این کشور و سایر بازارها دست یابد.

هیوندای می‌گوید تکنولوژی سلول سوختی به خاطر شعاع حرکتی بالا و زمان سوخت‌گیری کم گزینه‌ای ایده آل برای کاربری‌های تجاری است. این کمپانی برای بازار آمریکا نیز یک تراکتور با مسافت بالا را تدارک دیده که می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری را طی کند. در مقام مقایسه باید گفت کامیون خبرساز تسلا برد بین ۴۸۰ تا ۸۰۰ کیلومتری خواهد داشت. در حال حاضر هیوندای نکسو سلول سوختی تنها خودروی سواری این برند با تکنولوژی هیدروژنی است هرچند خود این خودرو نیز رکورددار بوده و توانسته عنوان اولین خودروی سلول سوختی تولید انبوه را به خود اختصاص دهد.

اما چرا هیوندای اول از همه این کامیون را در سوئیس عرضه کرده است؟ زیرا مالیات جاده‌ای این کشور برای خودروهای تجاری بدون آلایندگی اعمال نمی‌شود. همچنین سوئیس یکی از بهترین کشورها در زمینه نیروگاه‌های برق‌آبی در دنیا می‌باشد.

معاون اجرایی هیوندای موتور می‌گوید:

کامیون سلول سوختی XCIENT یک پروژه برای آینده نیست بلکه به واقعیت پیوسته است. با عرضه این خودروی ساختارشکن هیوندای برگ زرینی در تاریخچه خودروهای تجاری به ثبت رسانده است. با معرفی اولین خودروی سلول سوختی تولید انبوه و دومین نسل چنین خودرویی هیوندای چندین سال تجربه را وارد بخش خودروهای تجاری کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به هیوندای برای دستیابی به این موفقیت تبریک می گم.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. Irani

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مگه فرآیند استصحال هیدروژن، بسیار انرژی بر نیست؟ پس چرا برقی که صرف استحصال و ذخیره هیدروژن میشه، مستقیما تو خود کامیون استفاده نشه؟
    آینده از آن الکتریکی است یا هیدروژنی؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. meysam

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      نظر ایلان ماسک هم در مورد هیدروژنیها دقیقا همینه که گفتی
      ولی دم هیوندای گرم که اینقدر جسارت داره

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Travelforever

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (40 ديدگاه)

      فکر کنم برمیگرده به همون نکته که زمان شارژ کم می شود چون وسیله سنگین خیلی وقت نداره تا تو پمپ برق باشه. تازه ذخیرشم ارزون تر تموم میشه نسبت به کلی باتری برای ماشین سنگین
      ولی به نظرم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. نیما

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (336 ديدگاه)

        خب میشه به جای شارژ از تعویض باطری استفاده کرد

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. Mad.z.Max

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      حاصل، حصول، استحصال…

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. pooriya.bmw.germany

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    میبینم که تو پست هایی که حرف از موفقیت ها و دستاوردهای هیوندایی هست ژاپنی بازا نیستن
    نیسان تویوتا هوندا میتسوبیشی کدام یک همچین دستاورد مهمی داشتند
    واقعا به هیوندای بابت این موفقیت باید تبریک گفت
    خودروهای تجاری کامیون ها بدلیل مصرف زیاد سوخت های فسیلی و همچنین بدون وقفه کار کردن آلایندگی های زیادی تولید می‌کنند و تولید و جایگزین این تکنولوژی سهم به سزایی در کاهش آلاینده ها دارند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      تویوتا ارزشش از کل خودرو سازی کره بیشتره
      یه کمری و لندکروز به کل ماشینای اونا میرزه
      دستاورد مهمشون هم اینه که پر فروش ترین ماشین آمریکاست حالا کره کجاست؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. Dayan5775

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (217 ديدگاه)

        حالًا تو بگو کمری و لندکروز به کل کره می ارزه! این جملت واس خودت دستاورد هست فقط! فعلا که ماشین سال کره ای شده! کیا تلوراید

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. آرمان

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (148 ديدگاه)

          من خودم ماشین های کیا رو دوس دارم ولی نمیشه کره رو با ژاپن مقایسه کرد بعدشم ماشین امسال از نظر موتور ترند کوروت شد تازه ماشین سال هزار تا معیار الکی داره اگه بر اساس ماشین سال باشه الان باید جنسیس جی 70 حداقل جزو پر فروش ترین های رده خودش باشه ولی کجاست؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 2
      2. Dayan5775

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (217 ديدگاه)

        تو طبق هیچ منطق و عقل سلیمی نمیتونی بگی کره رو با ژاپن نمیشه مقایسه کرد یا حرف های خنده داری مثل این! هیوندای کره ای فروشش امسال از هوندا و نیسان و مزدا و خیلی های دیگه بلاتر بود،جوائزی هم که کیا یا هیوندا امسال و سال های قبل گرفتن هم بیشتر،ژاپنی عالی حرفی هم توش نیست اما تو رو چه حسابی میتونی بگی قابل مقایسه نیستن؟! هیچ دلیلی نمیتونی بیاری جز رو هوا گفتن،اگه کارشناس ها میدونن که امسال یه کره ای رو ماشین سال کردن،همین موتور ترند هم که میگی پارسال جی هفتاد رو ماشین سال انتخاب کرد،جی هفتاد از برندی هست که فقط سه ساله تاسیس شد و نسبت به این عالی فروخته،بعد از کسب همین جایزه فروشش سی و نه درصد ببشتر شد!! جایگاه لکسوس سه سال بعد تاسیس کجا بود تو فروش؟ همین الانشم خیلی کمتر از المانی ها میفروشه
        درضمن جوایز ماشین سال با جوایز موتور ترند فرق داره عزیزم،دو مراسم جدا هستن!

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. آرمان

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (148 ديدگاه)

          لکسوس رو با جنسیس مقایسه می کنی؟؟؟؟؟
          تا حالا ماشینای جنسیس بیشتر از 200 هزار تا نرفتن
          لکسوس و تویوتا تو کل دنیا نماد استقامت و کیفیت بوده و هستن
          اگه به سال تاسیسه که الان تسلا از همه خفن تره

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          جناب dayan شما از همین سطح اطلاعاتی که داری باید هم طرفدار کره ای ها باشی. لکسس جایگاهش وقتی وارد بازار شد کجا بود؟ نمی دونی؟ جایگاهش اونجایی بود که به محض ورودش به آمریکا نزدیک بیست سال بیشتر از بنز فروش داشت. حالا جنسیس چی کجاست؟ میخوای بدونی اوکی اینم بهت میگم. جنسیس همونی بود که سال 2018 نسبت به 2017 بیش از پنجاه درصد افت فروش تو آمریکا تجربه کرد. همین الان هم کل فروش سالانه ی جنسیس به اندازه همون لکسس ای اس نیست. قبلا هم بنده خدایی با اسم reza همین فرمایش عجیب رو داشت ? آره فروش شش هزار دستگاهی جی هشتاد از فروش پنجاه هزار دستگاهی لکسس ای اس بیشتره. علم ریاضی دگرگون شد.
          جی هفتاد از ای اس بهتر شناخته شد؟ شما با چیزی به اسم سگمنت آشنایی داری dayan? باید بدونی که اصلا جی هفتاد و ای اس تو یک سگمنت نیستن.

          موافقم 1
          مخالفم 2
      3. Dayan5775

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (217 ديدگاه)

        تو که داری حرف منو تایید میکنی! امسال جی ٨٠ تو امریکا از رقیب لکسوس بیشتر فروخت،جی هفتاد هم که تو مقایسه با ای اس،بهتر شناخته شد،اگه فروش کلی جنسیس کمتره بخاطره اینه که فقط ٣ ساله تاسیس شده و داره با این همه غول لوکس ساز رقابت میکنه.فروشش برای لوکس ساز ٣ سال تاسیس خوب بوده واقعا،لکسوس حتما سال سوم تاسیسش ١ میلیون فروخت حتما!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. آرمان

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (148 ديدگاه)

          اولا جنسیس سال 2015 تاسیس شده و چند سال هم تو هیوندا داشته تولید میکرده و بعدشم فروش ای اس بیشتر بوده یا جی 70؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. Abbas.Lambo

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      آقا پوریا این مورد عادیه(:
      کلا اون سه چهارتا از دوستانمون یا بهتر بگم خبره ترین کارشناسان دنیای خودرو همیشه تا یه خبر به نفعشونه سریع میان رمان نویسی میکنن و یه طومار که همشم تکراریه از نو مینویسن،اینا کلا دوست دارن خوب بودن کره ایها رو با آمار فروش و این چیزا زیر سوال ببرن،در ضمن هرچی که بوده در مورد موفقیت کره ایها دوستان گفتن و من دیگه حوصله ی تکرار کردن ندارم?
      و اما در مورد این کامیون،تبریک میگم به هیوندای بابت این موفقیت

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        Abass.lambo عزیز
        آیا ما خبری که به نفعمون هست را رمان نویسی میکنیم ، یا برعکس ، شما چیزی را که نمیپسندین از خودتان برداشت و بازتاب میدین ؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. حسین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1066 ديدگاه)

      اینارو بذار کنار بی ام و چیکار کرده؟
      خیلی اطلاعاتت پایینه که نمی دونی تکنولوژی انجین های هیدروژنی رو هوندا و تویوتا وارد صنعت خودروسازی کردن. تویوتا انجین هیدروژنی با قدرت هزار اسب بخار ساخته اون هم بیش از سه سال قبل. موفقیت های برندی که شما سهامدارش هستی خاطرات توی تاست. اون برند مورد علاقه دیگت بی ام و هم که کلا به جز توربوشارژر چیز دیگ ای بلد نیست بسازه تا چه برسه به هیدروژنی.
      محض اطلاعت اون زمانی که ژاپنی ها انجین هیدروژنی ساختن بی ام و تازه اولین ماشین هیبریدی رو ساخت. هیوندا هم به جز کره و ایران جای دیگه ای شناخته شده نبود.
      و سوم اینکه فروش یک سال تویوتا از کل صنعت خودروی کره بیشتره.

      در نهایت این باعث خجالت اون برندی هست که اسمش رو واسه اکانت گذاشتی چون هیوندای هم این تکنولوژی رو داره ولی بی ام و نداره. هرچند تویوتا در این زمینه کمک های زیادی به بی ام و کرده و دستش رو گرفته

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. آرمان

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        اولا الان بی ام و مدل های هیدروژنی معرفی کرده!!
        بعدشم هر شرکت بر اساس سرمایه گذاری که میکنه تکنولوژِی تولید می کنه الانم که مهندسی بی ام و فعلا همرو نابود کرده با همون توربو گذاشتنش اگر بقیه هم می تونستن می ذاشتن

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. آرمان

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        بی ام و نداره؟؟؟
        خوبه چندتا مدل معرفی کرده بعدشم وقتی هیچ کسی نمی خره چه بدرد می خوره؟؟
        حالا خوبه فعلا مهندسی بی ام و همرو نابود کرده خوبه تو درگ های مت واتسون می بینی!!
        تازشم فعلا که موتور سوپرا رو بی ام و درست کرده و هر شرکتی رو هر تکنولوژی که سرمایه گذاری کنه تکنولوژی تولید می کنه بی ام و هم خواسته رو هیبریدی سرمایه گذاری کنه
        فعلا هم که موفق بوده و هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. حسین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1066 ديدگاه)

      اگه ماشین های ژاپنی مثل هوندا و سوبارو و مزدا و مدل های جدید تویوتا وارد ایران میشد اون وقت می دیدیم که کره ای ها فرصت نفس کشیدن نداشتن تا چه برسه که حالا تو ایران سنگش رو به سینه میزنن و اون رو با برندی مقایسه می کنن که بیش از دو برابر فروش بیشتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        جناب پوریا تویوتا که خیلی وقته از یه کامیون هیدروژنی رونمایی کرده و خودرو سدان تویوتا میرای که هیدروژنیه و هوندا کلاریتی

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Mohammadreza

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (870 ديدگاه)

          بله datsun جان
          تویوتا در آینده نزدیک نسل دوم میرای رو به دست مشتری میرسونه.
          تویوتا سرمایه گذاری سنگین و بلند مدتی روی هیدروژنی ها انجام داده.
          هیوندا هم داره خوب کار میکنه.
          امیدوارم ورود هرچی بیشتر خودروساز ها به جمع هیدروژنی سازان باعث بشه تعداد جایگاه های هیدروژنی در کشورها بیشتر بشه و شرایط برای همه گیری هرچه سریعتر این خودرو ها فراهم بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 2
  4. AMIR-REZA

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    اه کم مونده بود که هیوندای تو این کلاس بیاد که اومد….

    موافقم 0
    مخالفم 2
  5. آرمان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اولا الان بی ام و مدل های هیدروژنی معرفی کرده!!
    بعدشم هر شرکت بر اساس سرمایه گذاری که میکنه تکنولوژِی تولید می کنه الانم که مهندسی بی ام و فعلا همرو نابود کرده با همون توربو گذاشتنش اگر بقیه هم می تونستن می ذاشتن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1066 ديدگاه)

      همون همکاری بین تویوتا و بی ام و که باعث شد انجین بی ام و بیاد روی سوپرا و این اسطوره رو به حقارت بکشونه طوری که تمام طرفدارهای تویوتا تو پیج رسمی تویوتا از این کار به عنوان قتل اسطوره یاد می کنن، همون همکاری بندهایی هم مبنی بر انتقال دانش الکتریکی و هیدروژنی تویوتا به بی ام و داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. آرمان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بی ام و نداره؟؟؟
    خوبه چندتا مدل معرفی کرده بعدشم وقتی هیچ کسی نمی خره چه بدرد می خوره؟؟
    حالا خوبه فعلا مهندسی بی ام و همرو نابود کرده خوبه تو درگ های مت واتسون می بینی!!
    تازشم فعلا که موتور سوپرا رو بی ام و درست کرده و هر شرکتی رو هر تکنولوژی که سرمایه گذاری کنه تکنولوژی تولید می کنه بی ام و هم خواسته رو هیبریدی سرمایه گذاری کنه
    فعلا هم که موفق بوده و هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1066 ديدگاه)

      تو ایران مردم متخصص بت سازی هستن. همون کانسپت های شرکت ها که مقایسه بشه مشخص میشه تکنولوژی کدوم بالاتره. این به کنار دقیقا کدوم مهندسی چه کسی رو نابود کرده؟
      من به بی ام و کاری نداشتم در اصل، جواب اون بنده خدا پوریا بی ام و رو دادم چون کلا کارش حرفای بی پایه و اساس هست. ولی خب حالا که شما میگین مهندسی بی ام و همه رو نابود کرده کیو نابود کرده؟ بنز رو نابود کرده یا پورشه یا آئودی یا…؟
      ای کاش کمی واقع بین می تونستیم باشیم. مهندسی یعنی اون برندی که هم انجین فرمول یک می‌سازه، هم بهترین موتورسیکلت هارو می‌سازه، هم جت اسکی می‌سازه، هم سریع ترین جت های شخصی دنیا رو می‌سازه. یعنی بنز و فراری با کوله باری قهرمانی فرمول یک و رکوردهای مختلف. مهندسی بی ام و کیو نابود کرده؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. آرمان

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        پس اگه به نظر شما باشه که الان بوگاتی هیچی نیست بعدشم بهترین موتور های دنیا که ماله بی ام و هست و همینطور موتور مکلارن اف وان افسانه ای هم بی ام و ساخته
        فراری و بنز کی جت اسکی و جت ساختن ؟؟؟؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. حسین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    بله اتفاقا به عقیده من بوگاتی هم در قیاس با رقبایی مثل کوئنیگزگ چیزی نیست.
    منظور من از اون برند، هوندا بود که جت هم می‌سازه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ali

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      هوندا همین محصولاتی رو که تو میگی تولید کرده همه از طراحی و تکنولوژی امریکا استفاده کرده نمونش nsx

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1066 ديدگاه)

        Nsx رو با تکنولوژی آمریکا تولید کرده? باشه شما راست میگی اصن هوندا برند آمریکاییه.

        موافقم 0
        مخالفم 2
      2. حسین

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1066 ديدگاه)

        احتمالا انجین های فرمول یکش رو هم با تکنولوژی آمریکا میسازه هوندا درسته؟؟ احتمالا رباط آسیمو رو هم با تکنولوژی آمریکا ساخت هوندا؟ احتمالا موتورسیکلت های هوندا که بیشترین قهرمانی موتوجی پی دارن اونم با تکنولوژی آمریکا ساخته ما نمی دونستیم. درسته؟؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 2
      3. حسین

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1066 ديدگاه)

        جناب ALI عزیز زمانی که نسل قبل هوندا nsx ساخته شد و وارد آمریکا شد جنرال موتورز یک دستگاه از اون رو خرید و به گفته مدیر جنرال موتور از اون در ساخت کوروت C5 کمک گرفت در اون زمان. مقالش توی همین پدال هم هست. حالا nsx رو با تکنولوژی آمریکا تولید کرده؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 2
  8. farzad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    داریم در سال 2020 زندگی میکنیم اونوقت شما بازم در مورد گشور ها تعصب دارین ماشینی که خوبه فرقی نمیکنه کدوم کشور ساخته باشه چه ایران چه امریکا چه ژاپن خوبه هر کشور و شرکتی سهمی در پیشرفت این صنعت داشتن وقتی کمپانی ها دارن با هم کار میکنن یعنی قبول کردن که هر شرکتی در یک زمینه جلو تر هست و برای پیشرفت باید به اشتراک بزارن علم هاشونو اونوقت شما اینجا دارین تو سروکله هم میکوبیدو همدیگرو تخریب میکنید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا