ولوو

معرفی رسمی ولوو C40 ریشارژ ۲۰۲۲

امروز برای ولوو روز خاصی بود. سوئدی‌ها علاوه بر رونمایی از خودروی C40 ریشارژ بیانیه مهمی را نیز منتشر کردند. ولوو به همراه پولستار، لوتوس، پروتون و لینک اند کو زیر چتر گروه جیلی قرار داشته و قرار است تا پایان دهه جاری میلادی با پیشرانه‌های درون‌سوز خداحافظی کند. بله درست است، پس از سال ۲۰۳۰ دیگر محصولی درون‌سوز توسط ولوو تولید نخواهد شد.

Volvo C40 Recharge

ولوو برای دست‌یابی به این هدف اقدام به عرضه محصولات الکتریکی متنوع در سال‌های آتی خواهد کرد که اولین آن‌ها همین C40 ریشارژ است. این خودرو که در واقع XC40 با استایل کوپه مانند است دومین محصول الکتریکی ولوو بوده و از خط سقف کم ارتفاع‌تر و نمای عقب اسپورت تری سود می‌برد. اگرچه XC40 استاندارد با پیشرانه‌های بنزینی در دسترس است اما C40 جدید خودرویی با پیشرانه الکتریکی می‌باشد.

Volvo C40 Recharge

با نگاهی دقیق‌تر می‌توانید تغییراتی را تشخیص دهد زیرا ولوو نمای جلو را با نصب چراغ‌های جدید که تکنولوژی پیکسل دارند بهبود بخشیده است. همچنین سپر نیز اندکی تغییر کرده و حالا بجای مه شکن‌های گرد XC40 ریشارژ از نمونه‌های افقی استفاده کرده است. در مقایسه پهلوبه‌پهلو می‌توانید تفاوت‌های چراغ‌های عقب را نیز مشاهده کنید. یکی از نکات جالب در C40 ریشارژ نبود چرم در کابین است که اولین بار در یک ولووی مدرن دیده می‌شود.

با مقایسه مشخصات فنی این دو محصول الکتریکی ولوو می‌بینیم که تفاوت زیادی وجود ندارد. با این وجود ارتفاع C40 حدود ۷ سانتی‌متر کاهش یافته و طول و پهنای آن اندکی بیشتر شده است. همانند دیگر کراس اوورهای کوپه مانند، فضای سر سرنشینان عقب اندکی کاهش یافته اما فضای بار تقریباً یکی است.

زیر کاپوت C40 ریشارژ همان تنظیمات دو پیشرانه و چهار چرخ محرک XC40 ریشارژ دیده می‌شود. این مجموعه قدرت ترکیبی ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. پرفورمنس هر دو خودرو یکی بوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن‌ها ۴.۷ ثانیه و حداکثر سرعت نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. به عنوان یادآوری باید گفت ولوو روی تمامی محصولات جدید خود محدودکننده سرعت نصب ‌کرده است.

باتری ۷۸ کیلووات ساعتی این خودرو شعاع حرکتی تخمینی ۴۲۰ کیلومتری (سیکل WLTP) یا ۳۳۸ کیلومتری (استانداردهای EPA) را ارائه می‌کند. البته برد EPA مربوط به XC40 ریشارژ حدود ۳۳۵ کیلومتر است هرچند ولوو گفته با به‌روزرسانی از راه دور برد آن را بیشتر خواهد کرد.

با استفاده از شارژر سریع می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۴۰ دقیقه شارژ کرد. ولوو قبلاً گفته به‌روزرسانی‌های از راه دور را برای C40 ریشارژ در نظر می‌گیرد تا برد آن بیشتر شود.

از نظر ولوو دوران پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی سنتی تمام شده است. هنریک گرین مدیر تکنولوژی این می‌گوید: “آینده‌ای بلندمدت برای خودروهای درون‌سوز وجود ندارد.” او می‌گوید ولوو کاملاً به الکتریکی سازی تا سال ۲۰۳۰ متعهد است.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1759 ديدگاه)

    طراحی اصلی این خودرو بی نظیره و تو بخشایی مثل رینگ ها، رنگای بیرونیو خیلی جزئیات دیگه کاملاً بروز هستش

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۰
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (153 ديدگاه)

      البته طراحی این بیشتر شبیه پولستار ٢ هست تا ولوو! طراحی ولوو ظرافت بیشتری نسبت به پولستار ٢ داره

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۸
      1. Hadi

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2161 ديدگاه)

        این c40 جدید چه باحاله…
        طراحی خوب و با ابهتی داره
        برند استاندارد خیلی خوبی نداره ولی بعداً زیاد تر میشه…
        در کل خوب بنظر میرسه 👍
        ولی تو این کلاس تسلا مدل y برد بیشتری داره و موستانگ مک ایی هم طراحی بهتری داره ولی اینم خیلی خوبه 👌

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱
      2. زیزیگولو

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1759 ديدگاه)

        تفاوتاشون خیلی بیشتر از شباهتاشونه

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
  2. mahan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    ابعاد خودرو رو دقیق نمیدونم ولی شاسی بلند کوپه هست!درود به بی ام و با پایگذاری این کلاس ولی همچنان بنظرم اول ایکس سیکس ام پاور بعد پورشه کاین کوپه و بعد جی الی ای و ایکس فور

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  3. Ramin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    دوستان تا آخر بخونید لطفا

    از نظر من این محصول چینی مطلق هست.
    به این علت که که اولا جیلی کل سهام ولوو رو خریده
    و دوما بیش از ۷۰ درصد این محصول طراحی و تولیدش تو چین بوده.
    و احتمالا ۹۹/۹ درصد در چین تولید و به جهان صادر میشه.

    به این مطلب توجه کنید

    ولوو به همراه پولستار ، لوتوس ، پروتون ، لینک اند کو زیر چتر گروه جیلی قرار داشته و تا پایان دهه میلادی با پیشرانه درون سوز خداحافظی کند ”

    همونطور که بار ها گفتم مدیر عامل ولوو گفته کیفیت منتاژ چین بهتر از ماست

    پس با این اوضاع این ولوو : کیفیت بسیار بالا ، ایمنی بالا، طراحی زیبا، بردی مناسب ،
    دارا است.

    خب دیگه چی بهتر از این. 😃😃

    ولی لعنتی اون چراغ های عقبش خیلی خفنه … آدم خسته نمیشه از نگاه کردن به چراغ های عقبش.

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس ..

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳۱
    1. mahan

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (738 ديدگاه)

      هرکس از ملانصرالدین سوال می کرد سکه نقره رو می خوای یا طلا این همیشه سکه نقره رو بر می داشت و مردم برای مسخره کردنش هر روز همین کارو باهاش می کردند تا اینکه یک مرد اومد توضیح داد بهش گفت ای ملا سکه طلا با ارزش تره.ملا گفت خودم میدونم ولی اگه سکه طلا رو بردارم کسی دیگه این کارو نمی کنه و من رفته رفته از سکه نقره درامد دارم کسب می کنم!حالا رسیدیم حال روزتو امیدوارم برای اینکه سکه نقره رو انتخاب می کنی حداقل بهت برسه وگرنه توجیه ملا برات صدق نمیکنه و توجیه مردم درسته برات!

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۰
  4. حسین دهمرد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1513 ديدگاه)

    معمولا کوپه ها رو واسه جذب جوانترها و زیبایی بیشتر میسازن. ولی این یجوریه شبیه پیرمرد گوژپشت شده. سانگ یانگ اکتیون هم همینجور شده بود. یا شیب بیشتر بدین تا واقعا کوپه بشه یا مثه کراس اورهای معمولی بسازید تا فضای سر حفظ بشه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  5. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (608 ديدگاه)

    چقدر خفنه ایول

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. Benz309 1974

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (659 ديدگاه)

    سرعت رو ۱۸۰؟ برای چی اینجوری میکنه؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. abdi_porsche fan

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (287 ديدگاه)

      برای ایمنی بیشتر

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  7. abdi_porsche fan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (287 ديدگاه)

    طراحی ولوو همیشه بی نظیر هست مهندسیشم همچنین ولی چرا شد زیر مجموعه جیلی؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  8. علی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تنها تو یه کلمه عالیییی
    اوناییم که هی چینی چینی میکنن باید بدونن تمام مهندسی و طراحی تو گوتنبرگه. تو چین نیست. همکاری هستش اما همکاری این نیستش چین بیاد به ولوو کمک کنه. این ولو و تیم مهندسیش تو گوتنبرگ هستش که همه کار رو میکنن و تکنولوژی تولید و خلق میکنن و بعدم تو همکاری به طرف چینی میدن. بعضیا برعکس متوجه شدن. حتی چین میدونه نباید اقتصادو کمونیستی کنه و مثلا چون ولوو رو خریده همه چیشو منتقل کنه چین. اما هند مثلا لندروور جگوار رو به زمین زد. چون هند این اصل رو نفهمید.
    خیالتون تخت ولوو سوئدی تر از همیشه هست. بیشتر مونتاژ تو چینه.
    پس هی نیایین قصه ببافین.

    ولی عجب خوشگل شده. بهترین طراحی که تو این چندسال دیدم. اووووف

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. مهدی ۲۰۰۰

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ولوو ثابت شدس.ولی خوبی پلت فرم های برقی اینه که میشه یه عالمه طراحی روش انجام داد و محصولات زیاد و برند های جدید و قدیمی زنده شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. Ali

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (177 ديدگاه)

    کابین ماشین های ولوو واقعا فوق العادست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا