در نمایشگاه دیترویت امسال علاوه بر رونمایی از خودروهای جدید، خبرهای مهم دیگری هم در جریان است که مهمترین آنها اعلام خودروهای سال 2019 آمریکای شمالی است. این رقابتها در سه بخش خودرو، شاسیبلند و پیکاپ سال برگزار میشود و امسال گروه هیوندای موفق شده از این سه جایزه، دو جایزه را از آن خود کند. در بخش خودروی سال، جنسیس G70 با غلبه بر هوندا اینسایت و ولوو S60 موفق به کسب عنوان خودروی سال 2019 آمریکای شمالی شده است.
در بخش کراساوور سال نیز هیوندای کُنا الکتریکی دو رقیب گرانقیمتتر از خود را مغلوب کرده و بهعنوان کراساوور سال 2019 آمریکای شمالی دست یافته است. این دو رقیب یا فینالیست، آکورا RDX و جگوار I-Pace هستند.
و نهایتاً جایزهٔ پیکاپ سال 2019 آمریکای شمالی هم به دوج رم 1500 رسیده است. این خودرو دو پیکاپ جدید و تازهنفس جنرال موتورز یعنی شورلت سیلورادو 1500 و جیامسی سییرا 1500 را شکست داده و این عنوان ارزشمند را به خود اختصاص داده است.
سال گذشته هوندا آکورد با غلبه بر کیا استینگر و تویوتا کمری بهعنوان خودروی سال 2018 آمریکای شمالی دست پیدا کرد، ولوو XC60 با کنار زدن آلفارومئو استلویو و هوندا اودیسه عنوان کراساوور سال 2018 را از آن خود نمود و لینکلن نویگیتور هم با مغلوب کردن فورد اکسپیدیشن و شورلت کلرادو ZR2 موفق به کسب عنوان تراک سال 2018 شد.
هیئتداوران رقابت انتخاب خودروهای سال آمریکایی شمالی از 54 داور تشکیل شده که برندهٔ هر قسمت با رأی این داوران انتخاب میشود. این افراد از نشریههای مختلف، وبسایتهای گوناگون و دیگ رسانههای ایالاتمتحده و کانادا در هیئتداوران حضور پیدا میکنند.
((هیئتداوران رقابت انتخاب خودروهای سال آمریکای شمالی از 54 داور تشکیل شده که برندهٔ هر قسمت با رأی این داوران انتخاب میشود. این افراد از نشریههای مختلف، وبسایتهای گوناگون و دیگر رسانههای ایالاتمتحده و کانادا در هیئتداوران حضور پیدا میکنند.))
الان باز یه سری مهندس از این مرز و بوم میان میگن هیوندای آشغاله:))
آشغال که نیست ، الان وضعیت جوریه که ٢٠۶ هم نمیشه خرید.حالا چه برسه به هیوندای، بحث اینه که ما میگیم تو بلند مدت زیبایی ظاهریش مثل آلمانیا موندگار نیست و عمر قطعاتش نسبت به ژاپنیا کمتره، وگرنه هیچکدوم ما طرفدارای ژاپنی نمیگیم کره ای آشغاله
عمر قطعات ژاپنیا که نسبت به همه کشورا حسابش جداس ولی ماندگاری طراحی رو مخالفم مثلا آزرا(به جز این نسل جدیدش که تا حالا از نزدیک ندیدمش) یا جنسیس کوپه(که هنوزم بعد چند سال یه جذابیت خاص واسم داره به خصوص زرد رنگش) و حتی سدانش یا اوپتیما کجا از قیافه افتادن؟
تو آمریکا با درآمد ماهانه حداق 3500 دلار (تقریبی و نه کارهای ساعتی) و بازار آزاده آزاد خودرو هزار لیزینگ و شرایط : 2 تا جایزه سال برای گروه هیوندای
تو ایران با درآمد کف ماهانه تقریبی 100 دلار (وزارت کار) و بازار عقب افتاده و با محصولات عمدتا از رده خارج : هیوندای از نظر ماشین بازا یه آشغال و بدرد نخوره که به خاطر کاهش فروش رو به تباهیه و با همین فرمون رو به ورشکستگیه
خداییش لطف میکنن میگن جهان سومیم یا شاید جهان چهارم و پنجم هنوز تعرف نشده!!!
البته که این جوایز همه چرته و سیساسیه و پول دادن …و آخرش این که ما خیلی تیزیم!!!
اتفاقا آزرا واقعا خوشکله جدیدش.منظورم نسبیه.نسبت به طراحی ژاپنیا, یعنی دقیقا همونطور که چین الان داره با تیگو 7 و هایما و محصولات دیگه تلاش میکنه برسه به کره ای ها و اتفاقا داره عالی عمل میکنه دقیقا همون نسبت هم بین طراحی کره و ژاپن هست. ولی در کل نه اینکه راجبه ماشین خاصی بگم که زشته.
شاهین
متوجه این صحبتت نمیشیم که میگی فاصلهبین کره و چین همون اندازش بین کره و ژاپن هست تو طراحی و کره سعی میکنه برسه به ژاپن تو طراحی ! اولا که سبک طراحی کره و ژاپن فرق داره خیلی دوما شما جوایز رد دات پارسال و سال های قبل رو نگاه کن،دو برند کیا و هیوندا بیشترین جوایز طراحی رو گرفتن! با اختلاف بیشتر از ژاپن،استینگر پارسال در کنار مک لارن و فراری پورتوفینو بهترین طراحی سال رو کسب کرد
وقتی سبک ها متفاوته،فاصله ای در کار نیست
بقول عباس اپتیما سال ٢٠١٢ هنوز شیکه! ازرا سال ٢٠١٠ هنوز جذابه!
نوید اینقدر حرص نخور فایده نداره :))
من ناراحت نشدم که کره رو به ژاپن چسبوند! گفتم سبک طراحیشون فرق داره با هم! مستند هم گفتم
سایپا رو به کره نچسوند که بخوام ناراحت بشم!
استینگر هم در حد فراری ندونستم! پارسال جایزه بهترین طراحی کلی سال رد دات به سه ماشین مشترک داده شد،مک لارن ٧٢٠،فراری پورتوفینو،استینگر
عباس داداش
هیوندای آشغاله
اینا هم همش چِرتِ🤗
باشه داداش😁
و بازهم رم شد ماشین سال 2019 امریکا
همون محصولی که قابل اعتماد نبودها شد ماشین سال 2019
حسن یادته میگفتی جنسیس اشغاله و کره به شدت کاهش فروش داره ؟ :))
لینک میزان فروش همراه با میزان افزایش و کاهش رو واس نوید گذاشتم تو هم ببین
ولی اینکه اینجا دیگع صداشو در نیاوردی کافیه :))
آقا من یه سئوال از فرهیختگان کره ای پسند دارم .
خدایی با تمام این جوایز ارزنده ای که کسب کردین ، چطوری میشه مدام در حال اُفت فروش باشین ، نه واقعاً چطوری میشه ؟
ما ایرانیا هیچی ، اون خارجیها که میگین با شعور و جهان اول هستن هم ، یعنی نمیفهمن که باید کره ای بِخَرن به سبب جوایز اَرزَنده ، ولی میرن سمت ژاپن،آمریکا و آلمان .
لطفاً با مَنطِق جواب بدین تا من به اشتباهم پِی ببرم .
برو آقا فیلممون کردین ، هی کُره ، کُره ، کُره
البته که طراحیشون خوب (( بود )) ولی الان دارن به پیسی میوفتن ، فقط امیدوارم یه فکری بکنند تا از اُفت فروش مداوم فرار کنند تا دیر نشده .
داداش اینجوری پیش بره خیلی اذیت میشی، روزی نیست که ی خبر مهم از موفقیت جهانی کره ای ها نیاد و شما هرروز باید بیای زیر اون پست هزارتا دلیل و توجیه بیاری که آقا اشتباه شده….
ولا من نه تا حالا کره ای داشتم نه تعصبی رو کره ای و غیر کره ای دارم، فقط چون ارزش خودم رو به عنوان ی انسان هزاران برابر بالاتر از ی خودرو میدونم هیچوقت حاضر نیستم به خاطر هیوندای و بنتلی یا فراری و فورد ی حرف غیر واقعی بگم و ارزش خودم رو پایین بیارم، هرکدوم بنظرم خوب کار کردن تعریف میکنم هرجا هم دوس نداشتم میگم دوس ندارم، بیشتر از این دیگه منو مجبور میکنه یا دروغ بگم یا به ی انسان دیگه بخاطر ماشین توهین کنم، اتفاقی که هرروز اینجا میفته، این از این.
در مورد فروش هم چندین و چند عامل وجود داره، از این عوامل چند موردش دست خود خودروساز هست مثل، کیفیت و طراحی مناسب، ایمنی و….
چند مورد هم کنترلش دست خودرو ساز نیست، مثل ظرفیت تولید در یه مقطع خاص، تعداد نمایندگی ها(بخاطر محدودیت مالی) و ارزش برند در ی کلاس خاص(این زمان بر هست و خودروساز نمیتونه ی شبه بدستش بیاره ولی میتونه با کسب موفقیت های مادم اون رو کسب کنه، (کاری که جنسیس با گرفتن عناوین و جوایز مختلف داره انجام میده)
پس اگه فروش جنسیس در ی مقطعی افت میکنه یا فروش مزدا کمتر از تویوتاست لزوما به معنی بد بودن ی خودرو یا عدم تمایل بازار نیست، گاهی شرایط برای افزایش فروش ی برند فراهم نیست(شرایطی مثل کمبود نمایندگی و خدمات یا تصویری که باید به مرور زمان از اون برند در ذهن مصرف کننده ایجاد بشه).
دیگه هرجور خودتون صلاح میدونید
ایلیا جان
من اشتباه میگم !
آمار فروش جهانی چی؟
اُفت فروش مداوم کره ایها هم اشتباه میگه به نظر خودت.
در ضمن ، من طرفم جنسیس نیست ، بلکه کُل خودروهای هیوندای و کیا هست که دارن رو به اُفول پیش میرن .
راستی شما نگران اَذیت شدن من هستی ، آخِی ، چه مهربونی شما .
امار فروش سالانه رو سایت focus2move منتشر کرد!
توی ده برند پرفروش سال به ترتیب کیا با ۴.۶ درصد و هیوندا با ٣.٣ درصد بیشترین افزایش فروش رو داشتن! سایت پدال وقتی مطلبش رو گذاشت خودت میبینی :))) الان ٢ ماهه تو تمام مطالب میگی کره همش کاهش فزوش داشت! امیدوارم بعد از دیدن این مطلب میزان فروش دیگه واس احترام به شخصیتت خودت هم که شده نیای پدال چون واس خودت زشته دیگه
لینکشم میزارم تا تایید بشه ببینی
https://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/
اینم لینک
خوب میزان افزایش و کاهش هارو نگاه کن 🙂
کجا خوندی که کره ایبها افت فروش داشتن؟
امسال کیا و هیوندای افزایش فروش داشتن و با افتی که فورد داشت
برای اولین بار هیوندای کیا از فورد جلو زدن(آمار فروش جهانی)
این کره ای ها واقعا حق دارن کری بخونن
جی 70 واقعا ماشین جذابیه.
رم هم مشخص بود برنده میشه امسال.
به نظرم جنسیس G70 اصلا زیبا نیست ولی دوج رم 1500 واقعا پیکاپ جذاب و خوش فرمی است.
بازم عشق من اینجاس
رم فوق العادس
طراحیش فنی و…..
این کنا جایزه ای هست که نگرفته باشه؟
جنسیس هم که دیگه جای حرفی باقی نمیذاره چه از نظر عملکرد چه ایمنی و چه قابلیت اطمینان در نوک قله ست و جایزه ها و لیست ها رو درد میکنه
این کرایسلر چرا از رم 1500 یه SUV واقعی درنمیاره مثل تاهو و اکسپدیشن ؟ بخصوص حالا که نسل جدیدش خیلی خوبه و طرفداراشم زیادن با توجه به پلتفرم آماده فکر نکنم هزینه زیادی داشته باشه یه نیمچه اتاقی میخواد و یه ردیف صندلی دیگه
دیروز داشتم یه فیلم از بررسی داج رم 1500 جدید میدیدم تا چند لحظه فکر میکردم اون ادمی که کنار ماشین وایساده از تکنیک پرده سبز استفاده کرده خیلی ماشین پشتش عظیم بود قشنگ یه کامیون کوچولو ولی به نظرمن چهره سیلورادو جدید خیلی خوشگله منتهی یکم جای اون چراغ راهنماش زیادی باریکه به جلو پنجره نمیاد مه شکناشم خیلی پایینن ولی این ماشین چهرش با اینکه ساده تره ولی خوب متعادل تره در مورد کنا که هیچ حرفی ندارم جنسیسم به نظرم ماشین خوبی با توجه به قیمت و کارایی
شدیدا احساس میکنم جنسیس چراغ جلوشو از مزدا۶ اسکی کرده،واسم خیلی آشنا بود لامصب
جنسیس جی ٧٠ و کنا امسال درو کردن جوایز رو
هیچی نموند که نگرفته باشن! سال فوق العاده ای بود واس کره
رقابت جی ٧٠ و استینگر دیدن داره سال دیگه
عالی ✌🏻
54 نفرو میشه با شیتیل خرید کاری نداره
مهم خریداره که میدونه چی بخره وقتی اون شتر گاو پلنگ هیوندا فروشش نصف شده معلومه چه اشغالیه