چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین کراس‌اوورهای سه ردیفه سال ۲۰۲۰

کلاس خودروهای کراس اوور سه ردیفه به یکی از رقابتی‌ترین کلاس‌ها در صنعت خودرو بدل شده است. در این کلاس خودرویی خانواده‌هایی حضور دارند که افراد و وسایل زیادی را جابجا می‌کنند. کراس اوور سه ردیفه واقعاً برای افرادی است که یک مینی ون را دوست نداشته اما می‌خواهند ۸ نفر را به همراه وسایلشان حمل کنند. این خودروها گزینه‌ای ایده آل برای سفرهای طولانی بوده و ردیف سوم آن‌ها نیز فضای کافی در اختیار مالکان خواهد گذاشت. همچنین این خودرو از نظر مصرف سوخت نسبت به شاسی بلندهای بدنه روی فریم برتری دارند هرچند با آن‌ها نباید خیلی به فکر آفرود بود. در ادامه شما را با بهترین کراس اوورهای سه ردیفه سال ۲۰۲۰ آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • کیا تلوراید

تلوراید با معرفی در سال پیش رایحه‌ای تازه در این کلاس به راه انداخت. این خودرو با استایل و زیبایی رنجروور و فضای کابین و بار زیاد و البته ویژگی‌ها و آپشن های زیاد عرضه شد. تلوراید همچنین تجربه‌ای نسبتاً لوکس را با قیمتی مناسب در اختیار می‌گذارد. با قیمت ۳۱۶۹۰ دلاری، تلوراید آمار فروش بالایی دارد.

البته این خودرو بی‌نقص نیست اما برای یافتن خودرویی کاربردی‌تر و دوستدار خانواده باید زمان زیادی را صرف کنید. نیروبخش تلوراید کره‌ای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۹۱ اسبی است.

  • هیوندای پالیسید

پسرعموی تلوراید در کلاس کراس اوورهای سه ردیفه میان سایز هیوندای پالیسید است که از استایلی برجسته سود برده و همانند تلوراید می‌تواند هشت نفر را حمل کند. این خودرو از همان پیشرانه ۶ سیلندر تلوراید استفاده کرده و تقریباً قیمتی مشابه آن دارد. انتخاب بین این دو خودرو کار سختی است و ما تلوراید را به خاطر فضای بار بیشتر کمی بهتر می‌دانیم هرچند پالیسید کمی اشرافی‌تر است.

  • مزدا CX-9

مزدا دوست دارد هیجان رانندگی را در تمامی محصولات خود تزریق کند و CX-9 مستثنا نیست. این خودرو همانند خودروهای کوچک‌تر و سبک‌تر به نظر می‌رسد و دینامیک رانندگی خود را با استایل و فضای کابین مناسب همراه کرده است. البته فضای ردیف سوم آن تنگ است. CX-9 انتخاب افرادی خواهد بود که هر از گاهی از ردیف سوم صندلی‌ها استفاده می‌کنند و اکثراً به فضای بار بالا نیاز دارند. علاوه بر کابینی که حس محصولات لوکس را تداعی می‌کند، این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۵۰ اسبی در دسترس است.

  • هوندا پایلوت

پایلوت از نظر ما جایگاه خود به عنوان پادشاه این کلاس را به کیا و هیوندای واگذار کرده اما هنوز هم خودروی قابلی است. این کراس اووری همه‌فن‌حریف بوده و کابین جادار آن فضای کافی برای هشت نفر را دارد. کیفیت ساخت عالی و سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی جامع جزو ویژگی‌های پایلوت هستند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو با قدرت ۲۸۰ اسب بخار پرفورمنس مناسبی را ایجاد می‌کند. یک گیربکس ۹ سرعته دقیق و نرم نیز کمک‌حال پیشرانه می‌باشد.

  • فولکس‌واگن اطلس

اطلس هنوز هم به عنوان خودرویی تازه‌نفس در این کلاس شناخته می‌شود و ۱۱ تریم برای آن ارائه شده است. این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر توربوی ۲۳۵ اسبی یا ۳.۶ لیتری قوی‌تر در دسترس بوده و ما فضای کابین زیاد، تجهیزات استاندارد مناسب و طراحی خوبش را دوست داریم. این خودرو از نظر دینامیک سواری به پای مزدا نمی‌رسد اما کیفیت سواری بسیار خوبی دارد.

  • ولوو XC90

ولوو به اندازه رقبای آلمانی قوی نیست و کیفیت سواری‌اش نیز به پای رقبا نمی‌رسد اما هنوز هم یک کراس اوور سه ردیفه خوب است. کابین و بدنه شیک به همراه تجهیزات استاندارد زیاد از جمله ویژگی‌های XC90 است. این خودرو به راحتی هفت نفر را جابجا می‌کند و فضای بار متناسبی هم دارد. نیروبخش XC90 پیشرانه ۴ سیلندر توئین شارژر ۳۱۶ اسبی بوده و مدل تک توربوی آن با قدرت ۲۵۰ اسب بخار نیز در دسترس است.

  • ب ام و X7

شک و تردیدهایی درباره اینکه X7 کراس اوور است یا شاسی‌بلند وجود داشته اما ب ام و هیچ‌کدام از این عبارت‌ها را دوست نداشته و آن را یک خودروی اسپورت فعال می‌نامد. هیچ‌کسی این عبارت ب ام و را جدی نمی‌گیرد و ما آن را کراس اوور می‌نامیم زیرا دارای طراحی یونی بادی بدون جعبه انتقال و دنده‌سنگین برای آفرود است. آنچه که X7 ارائه می‌کند ابعاد بزرگ، راحتی و اشرافیت زیاد است. به عنوان خودرویی خانوادگی، این خودرو هفت نفره بوده اما کاربرد بیشتری نسبت به مدل‌های ارزان‌تر نداشته و صندلی‌های ردیف سومش نیز تنگ است.

البته X7 دارای کیفیت سواری استثنایی، کابین لوکس و پیشرانه‌های نرم و قوی است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ۳۳۵ اسبی، نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ توئین توربوی ۴۵۶ اسبی و مدل M50i با قدرت ۵۲۳ اسب بخار در دسترس می‌باشند.

  • مرسدس بنز GLS

بهترین راه برای توصیف GLS همان S کلاس شاسی بلندها می‌باشد و حتی نسخه مایباخ آن نیز در دسترس است. این خودرو به‌صورت شش یا هفت‌نفره در دسترس بوده اما همگی روی راحتی تمرکز ویژه‌ای دارند. GLS نیازی به ویژگی‌های چشمگیر ب ام و نداشته اما اگر یک خودرو با سواری بهتر نسبت به ب ام و وجود داشته باشد نسل جدید GLS است که این اواخر معرفی شده است.

سیستم تعلیق بادی مرسدس به‌صورت استاندارد وجود داشته اما سیستم کنترل بدنه فعال سفارشی باعث می‌شود کیفیت سواری خودرو وارد مرحله دیگری شود. پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی استاندارد هم شما را ناامید نخواهد کرد اما می‌توان نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۴۸۹ اسبی را سفارش داد که پرفورمنس خوبی دارد. هر دو پیشرانه از دستیار الکتریکی سود برده و مدل قوی‌تر به تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر نیز مجهز شده است.

  • تویوتا هایلندر هیبرید

تویوتا هایلندر

درحالی‌که قرار بود هایلندر با برترین های این کلاس رقابت کند اما کمی عقب مانده است. البته هایلندر هنوز هم کراس اووری عالی بوده اما خب فضای کابین تنگی در عقب دارد؛ اما با نصب قوای محرکه هیبریدی هیچ نگرانی‌ای درباره مصرف سوخت بالا وجود نخواهد داشت. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۲.۵ لیتری ۲۴۳ اسبی قرار دارد.

  • فورد اکسپلورر

اکسپلورر آمار فروش بسیار خوبی در آمریکا داشته و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. البته افرادی که از ردیف سوم صندلی‌ها زیاد استفاده می‌کنند بهتر است دنبال گزینه دیگری باشند. آنچه که اکسپلورر را دوست‌داشتنی می‌کند تجهیزات ایمنی، سیستم اطلاعات سرگرمی، پرفورمنس و کابین و فضای بارش ست. این خودرو با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری ۳۰۰ اسبی و ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۶۵ و ۴۰۰ اسب بخاری در دسترس است.

منبع
carbuzz
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. Moein

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (562 ديدگاه)

    ولوو xc90
    تجربه سواریش رو داشتم
    میشه گفت با بیل توش آپشن ریختن
    بینظیره

    1. Regrafan

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوتا اولی و ولوو
      و البته جی ال سی

    2. مزدا

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1497 ديدگاه)

      مزدا رو میبینم تک تک سلول های بدنم به وجد و شور و شوق میاد

  2. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (189 ديدگاه)

    ولوو وکیا انتخاب من
    کیفیت وایمنی ولوو
    قیمت کم کیا

  3. (Saeed(peugeot

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (112 ديدگاه)

    جانم اون gls

    1. مک وال

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (92 ديدگاه)

      گرونه.
      برای عموم مردم خوب نیست.
      بهترین گزینه کیا است.

  4. Elmiraj

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    پس لینکلن اویاتور ، کادیلاک XT6 ، شورولت تراورز و جمس آکادیا کجان….؟!؟!!
    .
    ندیدم این carbuzz یه بار بی مشکل باشه…

    1. فرید

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (52 ديدگاه)

      کلا با آمریکایی ها مشکل داشته.
      درصورتی که بهترین های این کلاس، شاسی بلندهای آمریکایی هستند.

  5. ممد ژانگولر

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    جمس یوکان دنعلی کجاست پس؟!!!
    عشق منه این یوکان عالیه

    1. ♦Shahrukh♦

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (52 ديدگاه)

      اون کراس اور نیست،suvست!
      به همراه فورد اکسپدیشن،شوی تاهو،سابربن و اسکالید
      حضرات گردن کلفت امریکایی رو تشکیل میدن😍💙

      1. ممد ژانگولر

        ۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (733 ديدگاه)

        ولی همه اینارو‌گفتی حضرت دنعلی یوکان یک چیز دیگست
        ابهت و وقار ازش میباره
        جون‌میده باهاش بزنی به دل جنگل و کوه تا خود مالیبو گاز بدی باهاش 😍

  6. Nikzad

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چرا تویوتا و پالیسید انقد ردیف سومشون تخت و کم جا هستش برید نگاه کنید. ولی به شخصه بی ام و و بنز رو بیشتر همه دوست دارم.

  7. me84

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    آره واقعا جی ام سی از وقتی نسل جدیدش معرفی شد باقی رقباش خیلی در نظرم معمولی بنظر میان

  8. me84

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    بین اینا تویوتا رو انتخاب میکنم بخاطر هیبرید بودنش
    چون تجربه ماشین هیبریدی رو دارم خیلی باحاله. برام تازگی داشت و استهلاکش بگفته مالکش خیلی پایینه

    1. مهدی

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1053 ديدگاه)

      انتخاب خوبی کردی البته از نوع مجازی و عکسی

  9. Rayan13r8

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    Q7 هم خوبه

  10. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    Gls و X7 واقعا دلچسبه هم یه کراس اور سه ردیفه هست و هم هست و هم یه حس ماشین لوکس بهت میده

    1. Irani

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      با پول ماها جور در نمیاد

      1. Sina

        ۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (506 ديدگاه)

        الان مثلا بقیه شون جور در میان؟؟؟🤣🤣

  11. فرشاد

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (131 ديدگاه)

    کابین ولوو بی نظیره
    از بین اینا مزدا گزینه خیلی خوبی هست مثل بنز و بی ام و گران هم نیست

  12. SS

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    از بین همه ی اینها به نظرم XC90‌ و GLS بهترین فضای پای ردیف سوم رو ارائه میدن
    GLS که کلا از بیشتر رقبا بزرگتر هست و یه جورایی حسن ختام این رده است
    XC90 که با طراحی دقیق و استفاده درست از فظای کابین بهترین فظا‌ رو ارائه میده ، حتی من تو یکی از مجله های خودرو خونده بودم که افراد بزرگ سال هم میتونن برای سفرهای طولانی از ردیف سوم استفاده کنن!

  13. Hadi

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (437 ديدگاه)

    فقط xc90 👍…

  14. یوسف

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    به نظر من همه خوبن. اما کیا یه جور دیگه به دلم نشست

  15. آریا ماشین

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (369 ديدگاه)

    آدم یکی از اینا داشته باشه چیز دیگه ای هم میخواد؟
    همه کار میکنن این غول ها
    انتخاب بینشون هم سخته تازه
    ولی تلوراید ، ولوو و بنز از بقیه بهترن ، باز بین این ۳ تا تلوراید و بنز بهترن به نظرم
    اونی که اقتصادی میخواد تلوراید میخره اونی هم که دستش به دهنش میرسه معلومه میره gls میخره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X