چشم اندازلندروور-رنجروورهفته نامه

انتخاب شاسی‌بلند سال 2021 موتورترند

این روزها کل دنیا بشدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا است و این بیماری عجیب و مهلک بسیاری از رویدادها را مختل کرده است. این همه‌گیری روی رقابت انتخاب خودروهای سال موتورترند که هرسال به‌طور منظم برگزار می‌شود هم تأثیر گذاشته و به همین دلیل این رقابت امسال به شیوهٔ متفاوتی برگزار شده است. در این روزها که تحرک اجتماعی محدود شده و ترس از ابتلا به کرونا همهٔ جهان را فراگرفته، حفظ سلامتی آزمایشگران، سردبیران، عکاسان و فیلم‌برداران بسیار جدی خواهد بود اما این نشریهٔ مشهور وظیفهٔ خود را هم جدی می‌داند تا کامل‌ترین اطلاعات را در مورد خودروهای سال در اختیار خوانندگان قرار دهد؛ بنابراین با محدود شدن گزینه‌های آزمایش، موتورترند برای رقابت امسال خلاقیت به خرج داده است.

در طول برگزاری رقابت‌های امسال، ماسک زدن برای همه اجباری بوده، موارد ضدعفونی‌کننده در همه‌جا وجود دارد و کابین خودروها مرتباً با الکل ضدعفونی می‌شود. علاوه بر این، افراد با حفظ فاصله در چادرها می‌خوابند، غذا در جعبه‌های مجزا سرو می‌شود و دو بار در روز دمای بدن همه توسط یک متخصص کووید بررسی می‌شود. اگر علائمی در کسی مشاهده شود نیز کل رقابت به مدت دو هفته متوقف خواهد شد. به همین دلیل، برخلاف سال‌های گذشته که نتیجهٔ رقابت‌های خودرو، شاسی‌بلند و پیکاپ سال به‌طور هم‌زمان اعلام می‌شد، امسال هرماه نتیجهٔ یک رقابت اعلام می‌شود که اولین آن‌ها رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ است.

آغاز رقابت

هرچه خودروسازان از سدان‌ها دور می‌شوند، به تنوع و کلاس‌های مختلف شاسی‌بلندها افزوده می‌شود؛ بنابراین امسال جدیدترین مدل‌ها در اندازه‌ها، اشکال و قیمت‌های مختلف در رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ موتورترند مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. در رقابت امسال حدود ۳۰ شاسی‌بلند مختلف در مکان‌هایی از مسیرهای کوهستانی ناهموار و مسیرهای کویری شنی گرفته تا بزرگراه‌های سرعت‌بالا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

شرکت‌کنندگان رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ موتورترند

آئودی A6 آلرود

آئودی SQ7

ب‌ام‌و X6

بیوک انکور GX

کادیلاک اسکالید

شورلت تریل‌بلیزر

شورلت تاهو/سابربن

جنسیس GV80

جی‌ام‌سی یوکان

هیوندای ونی

کیا سلتوس

لندروور دیفندر

مزدا CX-30

مرسدس بنز E450 آلترین

مرسدس بنز GLA

مرسدس بنز GLB

مرسدس بنز GLC

نیسان روگ

تسلا مدل Y

تویوتا هایلندر

تویوتا ونزا

فولکس‌واگن اطلس کراس اسپرت

برای انتخاب شاسی‌بلند برتر از بین این شرکت‌کنندگان، تیم تست موتورترند هر شاسی‌بلند را طی یک فرایند دقیق ۱۰ روزه به‌طور کامل مورد ارزیابی قرار دادند. البته باید توجه داشت که این یک رقابت مقایسه‌ای نیست و هر خودرو بر اساس شایستگی‌های خود با توجه به شش معیار اصلی ارزیابی می‌شود. این معیارها عبارت‌اند از:

پیشرفت در طراحی: به طراحی داخلی و خارجی و همین‌طور انتخاب هوشمندانه و استفاده از متریال توجه ویژه‌ای می‌شود و از اینکه به شرکتی گفته شود خودروی آن زشت است ابایی وجود ندارد.

مهندسی و تکنولوژی: تکنولوژی‌هایی که به نفع خریداران است بررسی می‌شود. این می‌تواند از تکنولوژی‌های پیشرانه و گیربکس گرفته تا سیستم تعلیق جدید را شامل شود. در داخل نیز توانایی خودروها در جای دادن سرنشینان و بارها و همین‌طور کارایی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارزیابی می‌شود.

مصرف سوخت: در این رقابتی که خودروها از همه لحاظ بسیار باهم تفاوت دارند، مصرف سوخت با توجه به وزن و کلاس هر خودرو سنجیده می‌شود. برای خودروهای الکتریکی هم مصرف انرژی به‌صورت معادل در نظر گرفته می‌شود.

ایمنی: ویژگی‌های ایمنی که از سرنشینان در برابر آسیب در تصادفات محافظت می‌کنند، موردبررسی قرار می‌گیرند و توانایی خودرو برای کمک به راننده در جلوگیری از تصادف آزمایش می‌شود.

ارزش: بررسی می‌شود که هر خودرو در برابر برچسب قیمتی خود چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند و چقدر ارزش خرید دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که هر خودرو پس از پنج سال مالکیت چقدر از ارزش خود را حفظ می‌کند.

عملکرد: بررسی می‌شود که در هر خودرو طراحان و مهندسان وظیفهٔ خود را چقدر خوب انجام داده‌اند. مثلاً یک خودروی لوکس باید بسیار راحت باشد، یک اس‌یووی آفرودی باید از هر مانعی عبور کند و یک خودروی اسپرت باید در پیچ‌ها دقیق و عالی عمل کند.

پس‌ازاینکه همهٔ شرکت‌کنندگان رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ موتورترند به‌طور کامل و دقیق موردبررسی و ارزیابی قرار گرفتند و با هرکدام از معیارهای فوق سنجیده شدند، از بین آن‌ها شش خودرو به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند.

فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ موتورترند

کادیلاک اسکالید

جنسیس GV80

لندروور دیفندر

کیا سلتوس

نیسان روگ

تویوتا ونزا

 

هرکدام از این شش شاسی‌بلند شایستگی پیروزی در این رقابت سخت و کسب عنوان ارزشمند شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ را دارند اما برخلاف سایر نشریات که لیست‌هایی طولانی از بهترین خودروهای سال را ارائه می‌کنند، در رقابت‌های موتورترند فقط یک ماشین پیروز می‌شود. این خودرویی است که موتورترند آن‌را در دستهٔ خود بهترین می‌داند؛ بنابراین فینالیست‌ها باید بار دیگر باهم به رقابت بپردازند تا سرانجام یک خودرو بتواند یکی از برترین جوایز صنعت خودروسازی را از آن خود کند.

لندروور دیفندر، شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ موتورترند

این روزها شاسی‌بلندها از خودروهای همه‌جارو به استیشن‌های قدبلند و جایگزینی برای مینی‌ون‌ها تبدیل شده‌اند. بیشتر خودروهایی که امروزه آن‌ها را به‌عنوان SUV می‌شناسیم در اصل CUV هستند یعنی کراس‌اوورهای مبتنی بر پلت‌فرم خودروهای سواری که صرفاً چند سانتیمتر به ارتفاع آن‌ها اضافه شده آن‌هم نه برای افزایش توانایی حرکت در مسیرهای ناهموار بلکه به این دلیل که مردم دوست دارند در ارتفاع بالایی بنشینند؛ اما در مورد لندروور دیفندر هرگز این‌طور نیست. نسل جدید این خودرو شاسی فولادی نسخهٔ قبلی را با یک ساختار آلومینیومی یکپارچه جایگزین کرده است و محورهای صلب جای خود را به سیستم تعلیق مستقل داده‌اند. البته این شاید برای علاقه‌مندان به آفرود خوشایند نباشد اما دیفندر جدید در مسیرهای خشن یک همراه و راهنمای ثابت‌قدم است.

البته اینکه شاسی‌بلندی صرفاً یک اس‌یووی واقعی و خشن باشد، آن‌را به جایزهٔ کالیپر طلایی نمی‌رساند زیرا در این رقابت‌ها همه‌چیز از شتاب، هندلینگ و مصرف سوخت گرفته تا فضای سرنشینان عقب و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌طور دقیق ارزیابی می‌شود؛ بنابراین دیفندر قطعاً در همهٔ این موارد و همین‌طور شش معیار اصلی عملکرد خوبی داشته که توانست عنوان شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ موتورترند را کسب کند. دیفندر جدید جزء آن دسته از خودروهایی است که پس از تنها یک کیلومتر رانندگی احساس خاص بودن به راننده می‌دهد. این شاسی‌بلند بریتانیایی واقعاً از همه لحاظ احساس خوبی دارد تا جایی که سردبیر اصلی موتورترند می‌گوید خوشحالم آن‌قدر زنده مانده‌ام که بازگشت دیفندر را دیدم.

دیفندر مثل G کلاس، لندکروزر و رانگلر یک نماد است و علاقه‌مندان به خودرو می‌خواهند نمادها نه‌فقط خوب بلکه عالی باشند. دیفندر جدید دقیقاً همان چیزی است که طرفداران این نام بزرگ می‌خواهند. این ماشین از طراحی داخلی و خارجی عالی، هماهنگی فوق‌العادهٔ پیشرانه و گیربکس، کیفیت سواری استثنایی، ارزش شگفت‌انگیز و قابلیت رفتن به هر جای کرهٔ زمین برخوردار است. این یک ترکیب تحسین‌برانگیز است؛ بنابراین بهتر است G کلاس مراقب باشد زیرا دیفندر نزدیک‌ترین رقیبی است که طی سال‌های گذشته داشته است. هرچند این ماشین هنوز هم به‌وضوح یک دیفندر است و باافتخار میراث خود را به همراه دارد اما مثل رانگلر و G کلاس بَردهٔ گذشته نیست. دیفندر جدید اثبات می‌کند نیازی نیست همیشه و به هر قیمتی به گذشته و سنت‌ها پایبند ماند.

مشخصات فنی

Land Rover Defender 110 2020

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
ردلاین ۶,۸۰۰ rpm
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
طول ۴,۷۵۷ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۶ میلی‌متر
ارتفاع ۲,۰۳۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۲۲ میلی‌متر
وزن خالص ۲۵۹۴ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۹/۵۱ جلو/عقب
ظرفیت بکسل ۳.۷ تن
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
ظرفیت صندوق بار ۳۲۳ تا ۱۹۵۵ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه
ترمز از ۹۶ تا صفر ۳۹.۳ متر
شتاب جانبی ۰.۶۷ جی
ظرفیت باک ۹۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۶۳,۶۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۸۲,۵۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    آب حوض می کشیم
    SUV رنده می کنیم?

    موافقم 60
    مخالفم 7
  2. سامورایی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    از نظر من اسکالید حقش بود اول بشه

    موافقم 73
    مخالفم 77
    1. Hadi

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اره منم شوکه شدم که دیفندر رو امسال انتخاب کردن…
      هر چند دیفندر جدید به یک آفرودر عالی و کامل تبدیل شده
      ولی بیشتر احتمال میدادم روگ ، ونزا یا اسکالید رو انتخاب میکردن ولی انتخاب دیفندر یکم عجیب بود…
      مثل سال پیش که تلوراید رو انتخاب کردن…
      ولی درکل مبارکت باشه لندروور…

      موافقم 21
      مخالفم 19
    2. M.A.S

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      ببخشید زیر کامنت اول ریپلای میکنم یه سوال دارم
      امسال درگ بزرگ موتور ترند برگزار میشه؟
      و اگه میشه کیا قراره توش باشن؟

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Hadi

        ۱۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        بهترین اسپورت های سال…

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

        ۱۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (160 ديدگاه)

        پاسخ به M.A.S

        توی استوری هایی که موتورترند توی اینستاگرام پخش کرد،یه دستگاه کروت سی۸،شلبی جی‌تی۵۰۰،هوراکان evo coupe،فراری اف۸ و پورشه ۹۱۱ توربو اس جدید دیده میشد.احتمالش هست که بازم ماشین دیگه ای هم باشه اما احتمالا اصل کاریا اینا بودن.

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. M.A.S

          ۱۳ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (816 ديدگاه)

          ممنون

          موافقم 2
          مخالفم 1
  3. Reza

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    واسه ما ایرانیا مقرون به صرفه ترین بین این جمع، تسلا مدل Y

    موافقم 13
    مخالفم 44
    1. Kf

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (506 ديدگاه)

      واسه قیمتش آره خوبه اما میشه توضیح بدین که چجوری میخواد شارژش کنیم با حدود 150 سال عقب بودن

      موافقم 17
      مخالفم 2
  4. محمد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    اسکالید هم واقعا خوب بود به نظر من

    موافقم 48
    مخالفم 17
  5. JDM

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بی طرف ترین مجله همین موتور ترنده
    دستخوش به این رقابت
    دستخوش به دیفندر

    موافقم 50
    مخالفم 14
  6. Malt hill

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    اسکالاید و جنسیس جذاب تر از لندرور هستن

    موافقم 46
    مخالفم 43
  7. R@min

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به نظرم اسکالید و ونزا شایسته تر بودن. وقتی کلی کلیپ تو اینترنت هست که از مشکلات دیفندر جدید میگه انتخابش خیلی عجیبه. به نظرم بیشتر سلیقه ای انتخاب کردن تا منطقی و جنسیس و سلتوس حقشون نبود فینالیست بشن. حس می کنم یه زیر سیبیلیه ریزم از طرف بعضی برندا داده شده. در کل انتخابشون خیلی بحث برانگیزه حتی تو انتخاب فینالیستا

    موافقم 40
    مخالفم 39
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2780 ديدگاه)

      این جایزه ی قابلیت اطمینان نیست برادر.
      ..
      تو رقابت آفرود هم رانگلر رو در برابر جی کلاس برنده اعلام کردن که عملکرد رانگلر در بسیاری جهات قابل بحثه از جمله در برف و ایمنی و تکنولوژی و…
      ..
      فیلمای دیفندر هم تقریبا میشه گفت من اکثرش تو اینترنت دیدم.
      شما درست میگید مشکلات الکتریکی بعضا دیده شده.
      مثل از کار افتادن دوربین و سیستم اطلاعات سرگرمی و …
      که اینا اکثرا با آپدیت از راه دور قابل حله و باید حل بشه.
      اتفاقا رسانه هایی مثل The Fast Lane Car و..خوبه که پوشش میدن و به نظرم برای اکثره کمپانی ها هم بهتره.
      چون از ترس فروش مجبورن بهتر بشن.
      ..
      به هر حال نمیشه اون زمان که خودروسازهای مورد علاقمون جایزه میگیرن یه مجله یا….میشه بهترین، زمانی هم که نمیگیرن،بگیم پول دادن و….

      موافقم 24
      مخالفم 9
      1. R@min

        ۱۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        من طرفدارانه نظر ندادم کاملا منطقی بود. دیفندر مجموعه ای از مشکلاته با قیمت گزاف و این مشکلات الکتریکیش یه نمونه از مشکلاته این ماشینه. اگه بتونی منو قانع کنی چرا دیفندر جدید که ادعای آفرودر بودن داره از شاسی یکپارچه استفاده کرده منم حرفمو پس می گیرم. وقتی انقدر راحت میشه از یه ماشین ایراد گرفت به نظر خودت منطقیه بهش گفت بهترین ؟؟

        موافقم 20
        مخالفم 21
        1. مازیار

          ۱۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          چرا حرفت رو پس بگیری برادرجان؟
          هم تمجید و هم انتقاد از محصولی لازم و منطقی هست

          موافقم 14
          مخالفم 2
        2. یوسف

          ۱۳ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (939 ديدگاه)

          اگه دیفندر از شاسی یکپارچه استفاده کرده به این دلیله که هم 3 برار محکم تره هم در آفرود پایداری بهتری داره..
          در ضمن این فراموش نکنید که محصولات لندرور همیشه در کلاس خودشون پرچمدار و پیشرو هستن. یعنی اینکه لندرور طراحی میکنه و بقیه شبیه سازی و تقریبا کپی میکنن.
          به خاطر همین همه اکثر شاسی بلندا شبیه رنجرور و لندرور هستن.
          خود جی کلاس هم کپی بیشرمانه از شاسی و اطاق دیفندر و تکنولوژی رنجروره….
          مطمئن باش تا چند سال دیگه شاسی مستقل از خط تولید میره کنار و شاسی یکپارچه جاشو میگیره
          اون میگن اولین آفرود با شاسی یکپارچه لندرور بوده…. مثل خیلی چیزا که لندرور و رنجرور اولین بودن
          بله اینچنین هست برادر???

          موافقم 5
          مخالفم 3
  8. FXX k

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    معلوم بود خب

    موافقم 12
    مخالفم 14
  9. Amin-mc20

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    من اظهار نظر و انتقادی به موتور ترند نمیکنم بالاخره تست شدن همه ماشینا و بهترین رو انتخاب کرده ولی بین شرکت کننده ها بی ام و x6 رو از همه بیشتر دوست دارم

    موافقم 27
    مخالفم 7
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ” باافتخار میراث خود را به همراه دارد اما مثل رانگلر و G کلاس بَردهٔ گذشته نیست ”
    بله خیلی میراث دار بوده مثلا از تعلیق مستقل استفاده میکنه، همینطور از شاسی یکپارچه مثل کراس اوور ها، اینکه چقدر هم تو طراحی شبیه دیفندر هست بماند!

    موافقم 21
    مخالفم 18
  11. میثم

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    جای فورد برانکو خالی بود
    بنظرم تمام ویژگیهای دیفندر رو داره
    ولی با قیمت کمتر و ارزش بیشتر

    موافقم 29
    مخالفم 10
  12. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اگه دست من بود
    بهترین کراس اور سال = GLB
    بهترین SUV coupé سال = X6
    بهترین فول سایز سال = Yukon
    بهترین شاسی بلند سال = GV80
    (نظر شخصی)

    موافقم 26
    مخالفم 19
  13. Ramin

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    مسخره ها…..
    تسلا مدل x کو ؟
    بهترین شاسی بلند الکتریکی دنیا رو ول کردن رفتن مدل Y رو اوردن
    تسلا مدل x اوله این موتور ترند هم حالش بده ها……
    تسلا مدل x نفر اول بقیه ماشین ها جایگاه بعدی میگیرن .

    الان بگید تو خوبی. این نظر منه وغیر قابل تغییر است

    موافقم 3
    مخالفم 27
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_||///

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      راست میگه چانگان cs95 و cs85 کو؟؟
      هر دوتا هم اتوپایلوت سطح 2 دارن
      تازه کلی آپشن هم دارن و پول برند هم نمیگیرن.
      ((??????????))

      موافقم 18
      مخالفم 3
    2. Amin-mc20

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      نه بهترین چانگانه نه تسلا اشتباه نکن?????

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. میثم

        ۱۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (3544 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂😂
        ولی طراحیهای چانگان جدیدا خیلی پیشرفت داشته

        موافقم 9
        مخالفم 6
    3. M.A.S

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      تو کلا همیشه اینجوری هستی یا وقتی تو پدال کامنت میزاری اینجوری کامنت میزاری
      دوست عزیز شاسی بلند سال یعنی شاسی بلندی که از فاصله پارسال تا امسال وارد بازار فروش شده و یا مثلا پارسال معرفی شده امسال اوردنش
      چی میگی اخه تسلا مدل x تسلا مدل s تسلا مدل…
      اخه یعنی چی خب مدل y که بود

      موافقم 7
      مخالفم 1
  14. no4

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    حق جنسیس بود اول شه :(

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. حسن

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (304 ديدگاه)

      گل گفتی واقعا دمتگرم

      موافقم 5
      مخالفم 9
  15. حسین دهمرد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    من تازه دیدم موتورش شیش سیلندر خطیه. لندی قبلا همچین موتوری داشته یا مخصوص همین مدله؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
  16. ارشیاsvj

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    عجیب بود که دیفندر انتخاب شد.
    به من بود اوروس رو انتخاب میکردم!!!!!!
    خدا رو شکر که من جزو اعضا موتور ترند نیستم!!!???

    موافقم 6
    مخالفم 5
  17. حسن

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    حق جنسیس بوداول بشه

    موافقم 5
    مخالفم 12
  18. یوسف

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (939 ديدگاه)

    جالب اینه که از 28 رای ممکن 27 نفر به دیفندر رای دادن??

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. اشکان

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به نظرم اون27 نفر باید بیان سایت پدال ما بریم اونجا آخه ما خیلی خفنیم

      موافقم 6
      مخالفم 1
  19. Mf1

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    حداقل ازلحاظ طراحی وزیبایی خودرو دیفندر و جی کلاس سر آمد همه هستن

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا