چشم انداز

اعلام فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ دنیا

لیست فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ دنیا اعلام شده است. فینالیست‌های بخش اصلی این رقابت فولکس‌واگن ID.4، هوندا e و تویوتا یاریس هستند. نکتهٔ جالب اینکه از این سه فینالیست، دو خودرو تمام الکتریکی هستند. این سه ماشین با مغلوب کردن رقبای لوکس و غیرلوکس سرسختی شامل آئودی A3، ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه، ب‌ام‌و سری ۴، مرسدس بنز CLA، کیا K5، کیا سورنتو و مزدا MX-30 به فینال رسیده‌اند.

بخش خودروی شهری سال کاملاً تحت سلطهٔ ژاپنی‌ها است زیرا فینالیست‌های این بخش هوندا e، تویوتا یاریس و هوندا فیت هستند. در بخش خودروی لوکس سال، مرسدس بنز S کلاس، لندروور دیفندر و پولستار ۲ برای رسیدن به قهرمانی باهم به رقابت خواهند پرداخت که برای رسیدن به این مرحله، آستون‌مارتین DBX و ب‌ام‌و X6 را پشت سر گذاشته‌اند.

در بخش خودروی پرفورمنس سال، با حذف ب‌ام‌و M2 CS و ب‌ام‌و X5 M، سه خودروی آئودی RS Q8، پورشه ۹۱۱ توربو و تویوتا GR یاریس به فینال رسیده‌اند؛ و نهایتاً فینالیست‌های بخش طراحی سال هم شامل هوندا e، لندروور دیفندر و مزدا MX-30 می‌شود که پولستار ۲ و پورشه ۹۱۱ توربو را از گردونهٔ رقابت خارج کرده‌اند. برندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ دنیا در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) اعلام خواهند شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. مهردادکمال

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (563 ديدگاه)

    در بخش خودروی پرفورمنس سال، با حذف ب‌ام‌و M2 CS و ب‌ام‌و X5 M، سه خودروی آئودی RS Q8، پورشه ۹۱۱ توربو و تویوتا GR یاریس به فینال رسیده‌
    تمام اتوموبیل هایی که یاریس حذف کرده به خود یاریس ترجیح میدم

    موافقم ۷۰
    مخالفم ۹۲
  2. مهزیار

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (405 ديدگاه)

    هوندا خیلی جیگره

    موافقم ۸۵
    مخالفم ۷
  3. حسین

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (294 ديدگاه)

    چقدر RS Q8 جذابه
    به نظرم در حال حاضر بهترین طراحی هارو بین آلمانی ها آئودی داره

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۹
  4. GT

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    برنده اصلی، تویوتا یاریس
    خودرو شهری، هوندا e
    خودرو پرفورمنس، پورشه ٩١١
    خودرو لوکس، مرسدس S کلاس

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۱۵
  5. مهدی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (666 ديدگاه)

    به نظر من باید ای دی ۴ قهرمان بشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۵
  6. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    این تویوتا GR یاریس هنوز نیومده داره همه ی قلّه ها رو یکی، یکی فتح میکنه

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۸
  7. mehran911

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1921 ديدگاه)

    معتبرترین رقابت خودرویی جهان با رای حدود ۹۴ ژورنالیست دنیای خودرو
    سال گذشته تایکان جوایز رو درو کرد و در هر دو بخش لوکس و پرفورمنس اول شد و در طراحی هم دوم در کل در یک سال ۵۰ تا جایزه معتبر مثل خودروی الکتریکی سال چین و خودروی الکتریکی سال آلمان و …. برد
    فینالیست شدن پورشه ی چیز عادی معمول بوده در تاریخ این رقابت
    .
    چیزی که خیلی برای خودم جذابه فینالیست خودروی سال جهان شدن iD4 بود
    یاریس هم واقعا فوق العاده بوده امسال
    اثر تجربه های موتوراسپورت تویوتا کاملا درش مشهوده
    داشت یادم می رفت دیفندر هم در دو بخش فینالیسته که نشون میده نظرات اینجا چقدر با دنیای واقعی در تناقض هستش

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲۵
    1. Amir Machine

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (850 ديدگاه)

      اکثر کسایی که اینجا از دیفندر انتقاد میکردن در مورد توانایی‌های آفرود بود
      اینکه دیفندر اینجا تو بخش لوکس و طراحی فینالیست شده یعنی قابلیت‌های آفرودش عالیه؟
      اتفاقا این نشون میده که دیفندر برخلاف نسل قبلی به یه ماشین شیک و لوکس تبدیل شده و از اون سادگی و سرسختی قبل کاملاً فاصله گرفته، یعنی یه چیزی شده مثل دیسکاوری و رنجروور و این بنظرم اشتباه بزرگ لندروور بود و هنوزم معتقدم تو آفرود رانگلر قطعاً از دیفندر بهتره

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۶
      1. mehran911

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        (((اکثر کسایی که اینجا از دیفندر انتقاد میکردن در مورد توانایی‌های آفرود بود
        اینکه دیفندر اینجا تو بخش لوکس و طراحی فینالیست شده یعنی قابلیت‌های آفرودش عالیه؟)))
        فرض اولیه غلطه اتفاقا اکثر افراد سعی می کردن همه چیز این ماشین رو زیر سوال ببرن و بی ارزش جلوه اش بدن نمونه اش دوتا پست پایینتر
        این موضوع قبلا در موردش بحث شد الزاما ویژگی های لوکس به معنای آفرود ضعیف نیست همه ترجیح نمیدن افرودرشون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر پر ساعت نرسه و مشکلات پایداری داشته باشه اینکه این ماشین از مونوکوک استفاده میکنه روی کاغذ احتمالا باید در مقایسه با رانگلر در عبور از مسیر صخره ای زودتر سه لنگ بشه اما در مقابل همین شاسی مونوکوک برتری های بسیاری ایجادکرده به عنوان مثال سه برابر مقاومت پیچشی بیشتری نسبت به بادی آن فریم ها خواهد داشت در تست آفرود موتور ترند به برتری قطعی آفرود رانگلر نسبت به این اشاره نشده و اتفاقا از این ماشین بسیار تمجید کرده اگه یاد باشه همین ماشین جایزه آفرودر برتر سال اتوکار رو برد و اصلا حریف دست و پا بسته ای نیست
        قبلا هم در این مورد بحث شد همه ی مردم بعد از افرود ماشینشون رو همونجا رها نمیکنن ۳۰۰ کیلومتر با مرسدس اس کلاس برگردن خونه انتظار همه ی مردم از آفرودر لزوما باگی نیست سر همین خیلی ها انتظار دارن آفرودرشون خصوصیت های لوکس بیشتری نسبت به خودروهای دهه ها قبل داشته باشه بخاطر همین بازار هدف رانگلر و دیفندر الزاما یکی نیست اما اینجا این موضوع باعث تمسخر دیفندر شده در صورتی که این ماشین تقریبا از هر نظر بینهایت داره تحسین میشه

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۹
        1. Amir Machine

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (850 ديدگاه)

          منظور من از اکثر کسایی که انتقاد میکردن، مخاطبین درست حسابی سایته نه اون چند نفر مثلاً آمریکایی فن که چیزی جز مسخره کردن بلد نیستن، من اصلاً کامنت‌های اونا رو نمیخونم که بدونم چی گفتن
          نکته اول اینکه مشکلات پایداری رانگلر هیچ‌وقت جدی نبوده و اگر هم موردی بوده برطرف شده وگرنه تو بازار آمریکا با اون همه قوانین ایمنی سفت و سخت محاله یه ماشین مشکل‌دار براحتی بتونه سالی ۲۰۰ – ۳۰۰ هزارتا بفروشه
          نکته دوم، با همه اینا من نمیگم دیفندر حریف دست و پا بسته‌ایه ولی قبول کن یه ماشین ۸۰ – ۹۰ هزار دلاری لوکس با اون همه تکنولوژی و سیستم‌های الکترونیکی و با قابلیت اطمینانی که از لندروور سراغ داریم تو آفرود ممکنه با مشکلات بیشتری نسبت به رانگلر مواجه بشه اونم آفرودهای بسیار خشن و سخت
          نکته سوم، بازم میگم بنظر من لندروور تو نسل جدید دیفندر اشتباه بزرگی کرد چون کسی که یه آفرودر لوکس و راحت بخواد میتونه بره سراغ دیسکاوری از خود لندروور یا از اون بهتر G کلاس، دیفندر جدید باید ساده‌تر و ارزان‌تر می‌بود، چیزی مثل فورد برانکو تا مثل نسل قبلی همه جای دنیا و در هر شرایطی میشد ازش استفاده کرد
          نکته چهارم، بله بازار هدف دیفندر و رانگلر یکی نیست ولی من هنوزم میگم برای کسی که یه آفرودر خالص و نهایی برای همه نوع آفرودی بخواد، رانگلر بهترین گزینه هست و بنظر من تو بازار آمریکا با اومدن برانکو اوضاع برای دیفندر سخت‌تر هم خواهد شد چون برانکو از همه لحاظ حداقل تا الان بی‌نقص بنظر میاد

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
        2. mehran911

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1921 ديدگاه)

          ((( قبول کن یه ماشین ۸۰ – ۹۰ هزار دلاری لوکس با اون همه تکنولوژی و سیستم‌های الکترونیکی و با قابلیت اطمینانی که از لندروور سراغ داریم تو آفرود ممکنه با مشکلات بیشتری نسبت به رانگلر مواجه بشه اونم آفرودهای بسیار خشن و سخت)))
          قطعا در این مورد شکی نیست به هر حال کسی که خودروی با تجهیزات بیشتر سوار میشه باید ریسک احتمال خرابی بیشتر رو هم بپذیره
          ((( نکته سوم، بازم میگم بنظر من لندروور تو نسل جدید دیفندر اشتباه بزرگی کرد چون کسی که یه آفرودر لوکس و راحت بخواد میتونه بره سراغ دیسکاوری از خود لندروور یا از اون بهتر G کلاس، دیفندر جدید باید ساده‌تر و ارزان‌تر می‌بود )))
          مقایسه دیسکاوری با این رو چندان قبول ندارم ( پیشنهاد میکنم چندتا ویدیو از آفرود دفندر ببینی ) و البته به شرط فروش خوب کار لندروور رو اشتباه نمیدونم واقعا
          در مقایسه با G کلاس هم تفاوت قیمتی کم نیست G کلاس لوکستر و گرونتر هستش
          .
          ((( ولی من هنوزم میگم برای کسی که یه آفرودر خالص و نهایی برای همه نوع آفرودی بخواد، رانگلر بهترین گزینه هست و بنظر من تو بازار آمریکا با اومدن برانکو اوضاع برای دیفندر سخت‌تر هم خواهد شد چون برانکو از همه لحاظ حداقل تا الان بی‌نقص بنظر میاد)))
          برای کسی که آفرودر خالص بخواهد و صرفا هدفش آفرود باشه به نظر من هم رانگلر گزینه ی بهتریست
          .
          اما در مورد برانکو بگم شاید یکی از بهترین خودروهایی بود که دیدم تو این چند سال آمریکایی ها معرفی کردن یادمه قبلا گروه هم گفتم تا جایی که از اعداد و خصوصیاتش مشخص بود خیلی سخت میشه ازش ایراد گرفت با وجود علاقه ام به جیپ از خیلی جهات میشه برانکو رو بهش ترجیح داد هر چند باید بیاد و توسط مجلات تست بشه تا بشه دقیق در مورد توانایی هاش صحبت کرد
          .
          هدف از اصرار روی دیفندر اینه که بر خلاف چیزی که هست و خوبی ها و برتری هایی که درش هست داره تخریب میشه اینجا
          هر جا در موردش میخونی جز تحسین نیست اما اینجا کاملا برعکسه جز تعداد خیلی کمی هر چی ویدیو از تست آفرودش دیدم چیزی جز تحسین نبود و پا به پای رانگلر پیش می رفت از جهات دیگه هم جوایزی که در این مدت گرفته خودش گویاست مشکل اظهار نظر اشتباه ی عده است

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
    2. علیturbos

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (148 ديدگاه)

      مهران جان باتوجه به این که اسم تایکان رو اوردی
      الان سه٬چهار نفر میریزن اینجا ازتایکان بد میگن.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۶
      1. mehran911

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        علی جان مردم باید حرف بزنن
        قبلا گفتم چیزی هایی که در کامنت ها میبینید خیلی شبیه به واقعیت نیست
        تایکان در این مدت کم موفقیت کسب نکرد که نمیشه زیر سوال بردشون

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
  8. Benz SLR

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (706 ديدگاه)

    همشون جذابن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  9. Reza

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1703 ديدگاه)

    فولکس واگن

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۱
  10. SF90 STRADALE

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2965 ديدگاه)

    از اینکه در بخش خودروی پرفورمنس سال هیچ نماینده ای از BMW حضور نداره ناامید شدم
    نمیدونم دلیل حذفشون چی بود ولی پرفورمنس عالیِ محصولات BMW به همه ثابت شده

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۵
  11. میثم

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1349 ديدگاه)

    💖💖💖 GR YARIS 💖💖💖

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۱
  12. ارش

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    عاشق همشونم هرکدام بشه قبول .

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  13. Mohammadreza

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (783 ديدگاه)

    یاریس چه کرده.
    در بخش خودرو شهری
    خودر اسپرت
    و در بخش کلی و اصلی جز فینالیست های برترین خودرو جهان بوده.
    در اروپا هم که خاستگاه هاچ‌بک هاست و رقبای قدرتمند و جا افتاده فولکس و رنو سال ها در بازار سلطه داشتن تونسته عنوان پرفروش ترین خودرو اروپا رو هم بدست بیاره.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  14. میرخان

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همه ماشینا عالی ولی یه حسی بهم میگه قراره پولستار اول بشه 😂

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  15. Amirreza

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (402 ديدگاه)

    من اگه باشم ، اول اس کلاس ، بعد rsq8 ، بعد ۹۱۱ ، بعد پولستار ، بعد یاریس، فولکس ، بعد هوندا e، بعد مزدا ، بعد هوندا

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  16. MohammadE9

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    درود
    در مجله ی با سابقه و مشهور evo بی ام و M2 CS با کنار زدن رقبایی مثل مکلارن ۷۶۵LT , هوراکان اوو RWD , فراری F8 , پورشه ۹۱۱ توربو S , تویوتا GR یاریس و …. خودروی پرفورمنس سال لقب گرفت.
    هنوز در عجبم که چطور در اینجا حتی به فینال نرسیده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا