چشم اندازهفته نامه

مروری بر قوی‌ترین پیشرانه‌های V8 تنفس طبیعی دنیا

چندی پیش گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کند کوروت C8 Z06 به قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی دنیا مجهز خواهد بود. طبق گزارشات، این موتور که همان نمونهٔ مورداستفاده در کوروت مسابقه‌ای C8.R است، از نوع ۵.۵ لیتری میل‌لنگ تخت خواهد بود و قدرتی در حدود ۶۲۰ اسب بخار تولید خواهد کرد؛ بنابراین اگر این گزارشات صحت داشته باشند، در دورانی که پیشرانه‌های تنفس طبیعی رو به انقراض هستند، کوروت C8 Z06 با اختلاف زیادی قوی‌ترین موتور تنفس طبیعی V8 دنیا را خواهد داشت؛ اما تا همین چند سال پیش، موتورهای هشت سیلندر تنفس طبیعی زیادی در بازار وجود داشتند که قدرت‌های بالایی تولید می‌کردند. حال به همین بهانه قصد داریم در این مطلب به قوی‌ترین موتورهای V8 تنفس طبیعی دنیا نگاهی داشته باشیم.

۱۰-تویوتا، پیشرانهٔ ۲UR-GSE

حجم: ۵.۰ لیتر

بیشترین قدرت: ۴۷۵ اسب بخار

خانوادهٔ پیشرانه‌های UR تویوتا برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ با لکسس LS به بازار آمدند و در سه نسخهٔ ۴.۷ لیتری، ۵.۰ لیتری و ۵.۷ لیتری تولید شدند. قوی‌ترین عضو این خانواده، نسخهٔ ۵ لیتری با نام ۲UR-GSE است که هم‌اکنون در محصولات لکسس مثل LC500 و RC F مورداستفاده قرار می‌گیرد. این موتور تنفس طبیعی که به‌تازگی در سینهٔ لکسس IS500 F Sport پرفورمنس هم قرار گرفته، در کوپهٔ اسپرت RC F بیشترین قدرت را تولید می‌کند که برابر با ۴۷۵ اسب بخار است.

۹- فورد، پیشرانهٔ کایوت

حجم: ۵.۰ لیتر

بیشترین قدرت: ۴۸۰ اسب بخار

پیشرانهٔ کایوت بر اساس سری پیشرانه‌های V8 ماژولار فورد ساخته شده و جدیدترین نسخه از خانوادهٔ ماژولار محسوب می‌شود. این نسخه به‌طور اختصاصی برای موستانگ GT و برای رقابت با پیشرانه‌های ۶.۲ لیتری جنرال موتورز در شورلت کامارو و ۶.۴ لیتری کرایسلر در دوج چلنجر توسعه یافت. البته پیشرانهٔ کایوت در F150 هم مورداستفاده قرار می‌گیرد اما بیشترین قدرت خود که ۴۸۰ اسب بخار است را در موستانگ بولیت و مک‌وان تولید می‌کند. موتور کایوت برخلاف پیشرانه‌های سنتی آمریکایی، از چهار سوپاپ در هر سیلندر برخوردار است.

۸-کرایسلر، پیشرانهٔ همی ۳۹۲ آپاچی

حجم: ۶.۴ لیتر

بیشترین قدرت: ۴۸۵ اسب بخار

در طول تاریخ، پیشرانه‌های همی کرایسلر همواره به تولید قدرت‌های بالا مشهور بوده‌اند. قوی‌ترین نسخهٔ این موتورها، نمونهٔ ۳۹۲ آپاچی است که برای اولین بار با ۶.۴ لیتر حجم در دوج چلنجر SRT8 سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این موتور هم‌اکنون در بسیاری از محصولات پرفورمنس گروه کرایسلر شامل دوج چلنجر، چارجر و دورانگو و جیپ گرند چروکی و رانگلر مورداستفاده قرار می‌گیرد و بیشترین قدرت خود را در چلنجر و چارجر R/T اسکات پک با ۴۸۵ اسب بخار تولید می‌کند.

۷-جنرال موتورز، پیشرانهٔ LT2

حجم: ۶.۲ لیتر

بیشترین قدرت: ۴۹۵ اسب بخار

پیشرانه‌های بلوک کوچک سری LS جنرال موتورز یکی از مشهورترین و پُراستفاده‌ترین پیشرانه‌ها در بازار آمریکا هستند. این پیشرانه‌ها در انواع بسیار مختلف و با حجم‌های گوناگون از سال ۱۹۹۵ تاکنون در حال تولید هستند و در بسیاری از محصولات جنرال موتورز مورداستفاده قرار می‌گیرند. جدیدترین عضو این خانواده، موتور LT2 است که به‌طور اختصاصی برای کوروت C8 و برای ترکیب موتور وسط طراحی شده است. این موتور در کوروت حداکثر ۴۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۶-جنرال موتورز، پیشرانهٔ LS7

حجم: ۷.۰ لیتر

بیشترین قدرت: ۵۰۵ اسب بخار

هرچند LT2 جدیدترین عضو خانوادهٔ موتورهای سری LS جنرال موتورز است اما عنوان قوی‌ترین و حجیم‌ترین عضو این خانواده در اختیار موتور ۷ لیتری LS7 است. این موتور از میل‌لنگ فولادی فورج‌کاری شده و شاتون‌های تیتانیومی برخوردار است اما همچنان همان طرح سنتی دو سوپاپ در هر سیلندر را حفظ کرده است. پیشرانهٔ LS7 در مرکز پرفورمنس جنرال موتورز در میشیگان به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شد. این موتور که ۵۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد، فقط در کوروت C6 Z06 و کامارو Z28 نسل پنجم مورداستفاده قرار گرفت.

۵-فورد، پیشرانهٔ وودو

حجم: ۵.۲ لیتر

بیشترین قدرت: ۵۲۶ اسب بخار

دومین نمایندهٔ فورد در این لیست، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری وودو است که بر اساس همان موتور کایوت شکل گرفته است. این موتور که به‌طور اختصاصی برای موستانگ شلبی GT350 توسعه یافته است، ۵۲۶ اسب بخار قدرت دارد و ردلاین آن به ۸۲۵۰ rpm می‌رسد. پیشرانهٔ وودو برخلاف کایوت، میل‌لنگ تخت دارد و به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود. این موتور در سال ۲۰۱۶ در بین ۱۰ پیشرانهٔ برتر سال قرار گرفت.

۴-سالین، پیشرانهٔ ویندسور

حجم: ۷.۰ لیتر

بیشترین قدرت: ۵۵۰ اسب بخار

شرکت آمریکایی سالین برای سوپراسپرت جنجالی خود یعنی S7 اقدام به توسعهٔ یک پیشرانهٔ ۷ لیتری منحصربه‌فرد کرد. این پیشرانهٔ تمام آلومینیومی که به‌طور اختصاصی توسط خود سالین توسعه یافته بود، در اصل بر اساس پیشرانهٔ بلوک کوچک ویندسور ۳۵۱ فورد شکل گرفته بود اما سالین به‌طور گسترده‌ای آن‌را مورد بازطراحی و اصلاح قرار داده بود و حجم آن‌را به ۷ لیتر افزایش داد. به لطف این اصلاحات و تغییرات، قدرت این موتور به ۵۵۰ اسب بخار رسید. بعداً سالین این موتور را به دو توربوشارژ هم مجهز کرد و قدرت آن‌را به ۷۵۰ اسب بخار رساند.

۳-فراری، پیشرانهٔ F136 F

حجم: ۴.۵ لیتر

بیشترین قدرت: ۶۰۵ اسب بخار

پیشرانه‌های سری F136 که حجمی بین ۴.۲ تا ۴.۷ لیتر داشتند، به‌طور مشترک توسط فراری و مازراتی توسعه یافته بودند. تولید این پیشرانه‌های در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و در طیف گسترده‌ای از محصولات فراری و مازراتی مثل F430، کالیفرنیا، کواتروپورته، گرن‌توریسمو و همین‌طور آلفارومئو ۸C مورداستفاده قرار گرفتند. قوی‌ترین نسخهٔ این خانواده با نام F136 F در فراری ۴۵۸ اسپشیاله ارائه شد که ۶۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. فرایند جایگزینی این موتور با موتور V8 توئین توربوی F154 در سال ۲۰۱۳ با مازراتی کواتروپورته GTS و سپس فراری کالیفرنیا T آغاز شد.

۲-پورشه، پیشرانهٔ MR6

حجم: ۴.۶ لیتر

بیشترین قدرت: ۶۰۸ اسب بخار

پورشه در هایپرکار هیبریدی ۹۱۸ از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده کرده بود که این موتور بر اساس همان معماری پیشرانهٔ خودروی مسابقه‌ای لمانز RS اسپایدر ساخته شده بود. این پیشرانه به‌تنهایی ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما دو موتور الکتریکی هم در کنار آن قرار گرفته بود که مجموع خروجی را به ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساندند.

۱-مرسدس بنز، پیشرانهٔ M159

حجم: ۶.۲ لیتر

بیشترین قدرت: ۶۳۱ اسب بخار

پیشرانهٔ دوست‌داشتنی و جذاب M156 مرسدس بنز تا همین چند سال پیش در طیف گسترده‌ای از محصولات AMG مثل C63، E63 و S63 مورداستفاده قرار می‌گرفت. جدیدترین و قوی‌ترین نسخهٔ این موتور در سال ۲۰۱۰ در سوپراسپرت SLS AMG ارائه شد. این نسخه که M159 نام گرفته بود، بیش از ۱۲۰ تغییر را نسبت به M156 تجربه کرده بود که یکی از آن‌ها سیستم روغن‌کاری کارتل خشک بود. این موتور ۶.۲ لیتری در SLS پایه ۵۷۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما این رقم در SLS سری سیاه به رقم چشمگیر ۶۳۱ اسب بخار رسید و M159 قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی دنیا لقب گرفت. این رکورد تا به امروز حفظ شده است اما باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا پیشرانهٔ کوروت C8 Z06 می‌تواند آن‌را بشکند یا خیر.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه

  1. Porsche

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (103 ديدگاه)

    عالی مقاله بی نظیر و عالی ای بود
    از پیشرانه ها آخر خیلی خوشم چون هر دو داخل دوتا اسطوره قرار داده شدن هر چند که دیگر موارد هم بی نقص و پر قدرت هستند
    پیشرانه پورشه ۹۱۸ بت موتور های الکتریکی شد قاتل هایپرکارها
    SLS شد اسطوره سوپر اسپورت سازی آلمان

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1340 ديدگاه)

      اره منم از دوتای پورشه و بنز آخر خیلی خوشم امد
      آدم دلش میخواد در کاپوتو بده بالا یک باکس آب معدنی بذار کنارش رو به ویو دریاچه گلویی تازه کنه و عکس بگیره تو غرور خودش محو بشه 😍😭

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. S

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (96 ديدگاه)

        😭😭😭باکس آب معدنی

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. Reza

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1742 ديدگاه)

        پورش و مرسدس عالین

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      3. صفا

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (8 ديدگاه)

        آب معدنی رو خوب اومدی…

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. محمد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (301 ديدگاه)

      منم از پورشه و مرسدس بیشتر خوشم اومد چه قدر خوب‌بودن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (85 ديدگاه)

    از این مطالب مربوط به پیشرانه و انجین بیشتر بزارین
    دست نویسندش درد نکنه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  3. ارشیا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1427 ديدگاه)

    پس پراتو اورنج چی
    ۸۰۰ اسب بخار
    ۱۱۰۰ نیوتون متر

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  4. new Ramin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    به به. یه مطلب بسیار عالی.

    در بین همه اینا پورشه با حجم ۴.۶ لیتر کمترین حجم رو داره ولی بیشترین قدرت رو ارائه میده. هنر یعنی همین.
    فقط حیف که فقط ۹۱۸ به چنین پیشرانه داره. ای کاش بقیه پورشه ها از این انجین داشتن.
    .
    البته فراری هم با پیشرانه ۴.۵ لیتری هم قدرت خوبی تولید کرده.

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. حمیدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (20 ديدگاه)

      البته کمترین حجم مربوط به فراری هست و بیشترین قدرت هم مربوط به مرسدس. بیشترین نسبت قدرت به حجم هم مربوط به فراری هست بین اینا.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. abdi_mahdi

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        برای پورشه و فراری خیلی تفاوت ندارن پورشه ۰/۱ لیتر و ۳ اسب بیشتر داره هردو قدرت خوبی تولید میکنند

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. Amirreza

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (729 ديدگاه)

      آقا رامین البته اینم در نظر بگیرین که ۹۱۸ موتور الکتریکی هم داره

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. VIPER

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2074 ديدگاه)

    پیشرانه تنفس طبیعی به این بازدهی خیلی خوبه
    من عاشق کایوت فوردم

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  6. Sina10

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    چند وقته مطالبتون عالی شده ، باز هم بیشتر بذارین!!

    عجب موتور های هیجان انگیزی ، حیف که دارن منقرض میشن
    مخصوصا SLS بلک سریز و ۹۱۸ و ۴۵۸ اسپشیاله
    اینکه هنوز دوج و فورد و شورولت به ساخت موتور هدی تنفس طبیعی ادامه میدن خبر خیلی خوبیه ولی متاسفانه مجبورن به روزی متوقف کنن…

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  7. Amirreza

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    M159 یکی از بهترین انجین های تاریخه به نظر من که یه انقلابی در صنعت خودرو ایجاد کرد

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  8. میثم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1462 ديدگاه)

    گزینه های ۱۰ – ۸ – ۷ – ۶ عالی هستن
    قدرت خوب
    استهلاک پایین
    پتانسیل بالا برای بهبود
    یه عمر با خیال راحت ازشون کار بکش
    در مورد فورد و سالین اطلاعی ندارم و نظری نمیدم
    ولی اینایی که گفتم کارنامه خوبی دارن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  9. آرش آمریکایی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (589 ديدگاه)

    چه مطلب لذت بخشی بود
    کلا آقای دهقان تو انتخاب مطلب عالی هستن

    حیف که تا چن وقت دیگه این پیشرانه های درون سوز دیگه تو دنیای خودرو نیستن

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. Philipp

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (174 ديدگاه)

      احتمال زیاد باقی می مونن
      ولی نه با سوخت فسیلی

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    این پیشرانه از دلایلی هست که بنظرم با کل مجموعه هماهنگ میشه تا اس ال اس تکرار نشدنی باشه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  11. BenzSLR

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    دم پدال گرم چند وقته مطالب خوبی میزاره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. R@m!n

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    به احتمال زیاد Z06 جدید رکوردو جابجا کنه جنرال موتورز خیلی روش مانور میده

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  13. رامتین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2158 ديدگاه)

    با توجه به نسبت توان به ازای هر لیتر، کاملا مشخصه موتور فراری F136 بهترین موتور تنفس طبیعی تاریخه و البته موتور MR6 پورشه هم واقعا کم نظیره.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Amirreza

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (729 ديدگاه)

      ولی نباید m159 رو واقعا فراموش کرد ، واقعا شاید نسبت قدرت به حجمش اول نباشه ولی بالاخره ۶۳۱ اسب بخار قدرت میسازه که نشون دهنده تکنولوژی بسیاربالای این انجینه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  14. 1

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عالی بود! کوروت C8 اینطور که به نظر می رسه برای کسب افتخارات اومده و بیشتر از جانشینی نسل پیشین یک خودروی متمایزی بنظر میاد.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  15. Amin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بیشترین قدرت به حجم رو پیشرانه ی فرلری ۴۵۸ داره ،و بیشترین راندمان رو ،زمان خودش هم خیلی جایزه برد،به نظرم از موتور کوروت c8 z06 خیلی بهتره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. R@m!n

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      هنوز اصن موتور کوروت c8 معلوم نیست باز غیب گویی های جادوگران پدال شروع شد ؟؟؟

      راستی من هنوز منتظرم جواب اون سوالمو بدی گفتی قبل از ماشین های دهه ۶۰ ۷۰ از که موتور ۷ لیتری ۱۸۰ اسب میکشیدن ماشینای ایتالیایی ۳۰ سال قبلش اینکارو می کردن من چیزی پیدا نکردم. اینم غیب گویی بود یا همچین چیزی وجود داره ؟؟؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. مانی

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2184 ديدگاه)

        ۳۰ سال قبلش میشه دهه ۳۰
        اون زمان فکر نمیکنم استاندارد خاصی‌ برای آلودگی‌ هوا وجود داشتش
        و ماشین‌های مسابقه یی احتمالا با تغیرات ناچیز میتونستن بیان تو خیابون
        مرسدس یه مدل مسابقه یی تولید میکرد اگه اشتباه نکنم حدود ۶ لیتر حجم داشت و کمی‌ بیشتر از ۶۰۰
        اسب قدرت تولید میکرد که یکی‌ از دلایل معروف شدن مرسدس به پیکان نقره یی بود

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  16. یانکی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1301 ديدگاه)

    نکته مهم اینجاست که انجینهای پوشراد آمریکایی تحمل تقویت تا مرز ۱۵۰۰۰ اسب بخار رو دا ن که کل تاریخ خودرو سازی اروپا رو میبره زیر سوال

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
    1. مهدی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (878 ديدگاه)

      باز شروع شد … این پوشرادی که تو هر کامنت اسمش رو میاری والا چیز خوبی نیست دیگه منسوخ شده اگر هم هنوز جنرال موتورز استفاده می‌کنه واسه ارزون سازی ماشین هاش هست وگرنه اون کوروت مادر مرده ۶۰ هزارتا نبود

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. R@m!n

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        اون کوروت مادر مرده مجبور بود از پیشرانه پوشراد استفاده کنه. چون هم کوچیکتر و کاربردی تر و گرنه ساخت یه ماشین ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار دلاری واسشون کاری نداره. سیاست کمپانی ها مهم ترین اصله براشون. وقتی موتورای LT خوب کار می کنن، با دوامن و قابل اعتماد و تیون پذیر چرا باید خرج الکی کنن ؟؟؟؟ اونم تو این دوره که همه دارن موتورای بنزینی میزارن کنار. درسته پوشراد یه سری ضعفا داره اما منسوخ نشده چون میشه مشکل کنترل زمان باز و بسته شدن سوپاپ هارو کنترل کرد. اون ضعف عدم نصب بیشتر از ۲ تا سوپاپ داره که بالاخره هر موتوری نقاط ضعف و قوت خودشو داره.
        به موتورای LS نمیرسن اما کارشون خوبه البته خودم طرفدار موتورای LT جنرال موتورز نیستم.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. مهدی

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (878 ديدگاه)

          شما که همون حرف من رو زدی… موتورهای ls موتورهای ارزون و ساده و خوبی هستن اما وقتی حرف از بازده و تکنولوژی باشه به هر دلیلی قابل قیاس با انجین های فراری نیستن حالا اینکه آیا میتونن بسازن یا نمیتونن اصلا ربطی به مقاله نداره… اون رفیقمون هم خدا خیرش بده انگار یه حقوق خوبی از جنرال موتورز میگیره واسه تبلیغات

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        2. R@m!n

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          شما گفتی منسوخ شده و فلان من گفتم دیگه اونطوریم که شما میگی نیست. دیگه وقتی ماشینای فراری از ۲۰۰ هزار تا شروع میشن بایدم تکنولوژی بالاتری داشته باشن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. مجتبی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام درباره حرفی که زده بودید”انجینهای پوشراد آمریکایی تحمل تقویت تا مرز ۱۵۰۰۰ اسب بخار رو دارن” اول یک سوال داشتم: منظورتن که۱۵۰۰HP درسته؟ و درباره اون سخن تون که گفته بودید”که کل تاریخ خودرو سازی اروپا رو میبره زیر سوال” باید بگم که انجین M10 بی ام و (اسمش M12 هست و درمسابقات F1 استفاده می شد) با توربوشارژر ۱۰۰۰hp گرفتن اونتو دهه ۷۰ و ۶۰

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. یانکی

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1301 ديدگاه)

        درست خوندی پانزده هزار اسب بخار.که روی درگ استرها استفاده میشه و باعث میشن که سریعترین سازه دست بشر به وجود بیاد.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    3. Amirreza

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (729 ديدگاه)

      فعلا خو مرسدس و پورشه و فراری اول تا سومن پس بیشتر آمریکا رفته زیر سوال تا اروپا

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. مازیار

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        مسئله همینجاست دیگه
        تو مطلب نوربرگ رینگ از سی چهل تا اتومبیل رکورددار حتی یک آمریکایی هم نبود اما هیچ اروپایی فنی حرفی نزد
        اینجا هم که سه تای اول اروپایی هستن باز هم کسی حرفی نزد اما نهایتا کل تاریخ خودروسازی اروپا رفت زیر سوال😀

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. یانکی

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1301 ديدگاه)

          مطلب ربنگ رو پدال با توجه به ضد آمریکایی بودنش منتشر کرد وگرنه تمام دنیا میدونن وایپر سریعترین دف عقب تنفس طبیعی دنده دستی تو تاریخ رینگه.نکته بعدی کوروت zr1 نسل هفتم فورد جی تی شلبی جی تی ۵۰۰ و خیلی دیگه از ساختهای آمریکایی مثل خیلی دیگه از کمپانیها مثل فراری اقدام به سبت رکورد نکردن.یکی مثل فورد جی تی به جای تایم بی هوده زدن تو رینگ میره قهرمان اول و دوم سوم لمانز رو میگیره.یا کوروت میره قهرمانی اول دوم سوم دیتونا و کوبالت و رولکس رو میگیره.شک نکن آمریکایی اراده کنه جوری رکورد رینگ رو میزنه که پورشه مجبور بشه بره بلیط فروشی رینگ رو بکنه.در ضمینه تنفس طبیعیها آمریکاییها معمولا از سوپر شارژ برا قدرتهای زیاد بهره میبرن ولی هر وقت احساس کنن نیاز به تنفس طبیعی دارن مثل الان کوروت میان همه رو به خاک و خون میکشن.من نمیدونم وقتی یه موتور پوشراد انقدر میسه ازش قدرت گرفت که کشور آلمان رو از جاش کند چرا شما سوزش میگیرید

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. پ

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (12 ديدگاه)

          یچیز از دوستان یادمه گفتم بگم بی ماسک و چسپ جایی نرین

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  17. Hamid

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    عشق است GT350 , عشق است ودوو!!!!!!!
    یعنی داشتم آروم آروم میومدم پایین و منتظر بودم ببینم ودوو هست یه نه!
    فراری و پورشه هم عالین!
    ولی عجب چیز خوفیه اون انجین مرسدس!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. ae86

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    فکر کنم نام پیشرانه وودو از وودو های هائیتی الهام گرفته شده که جادوگرانی هستن که مردگان رو زنده می کنن برای کشاورزی و کارهای دیگه در یک کلام زامبی آمریکایی از وودو الهام گرفته شده بین این پیشرانه ها فقط ۲urgse جان دلم عزیز دلم الهی فداش بشم

    تشکر از آقای امیر دهقان

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. یوسف

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    با توجه به حجم موتور های فوق پیشرانه های فراری و پورشه واقعا نسبت به بقیه بهترن…. چون حجم مرسدس نسبت به این دو تا خیلی زیادتر و ۱۴۰۰ سی‌سی اختلاف داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  20. Alireza

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (509 ديدگاه)

    باید دید
    دم شورلت گرم که هنوزم به این نوع موتورها امید داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. حسین دهمرد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1569 ديدگاه)

    گشتاورشونو مینوشتید.
    مطمئنا کابوی ها گشتاور به نسبت بالاتری دارن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا