چشم اندازهفته نامه

معرفی 12 خودروی شاخصی که به‌زودی بازنشسته می‌شوند

در دنیایی که کراس اوورها با هر نوع اندازه‌ای به سرعت در حال کنار زدن سدان ها و مینی ون هستند، ناگزیر به خداحافظی با خودروهای “مرسوم” خواهیم بود. ما حتی به نیمه سال ۲۰۲۰ نرسیده‌ایم و خودروسازان اعلام کرده‌اند این ۱۲ خودرو را از بازار حذف خواهند کرد تا در برخی موارد ظرفیت تولید برای عرضه شاسی بلندها و پیکاپ ها باز شود.

در ادامه شما را با ۱۲ خودروی شاخصی که دیگر مهمان جاده‌ها نخواهند بود آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • آکورا RLX

آکورا RLX

آکورا سال پیش تنها حدود ۱۰۰۰ دستگاه از RLX را به فروش رساند بنابراین دانستن اینکه چرا ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند این سدان کلاس E را بازنشسته کنند خیلی سخت نیست. برخلاف TLX 2021 جدید، RLX دارای معماری دیفرانسیل جلو بوده و ظاهر آن نیز در میان خریداران خودروهای لوکس طرفداری نداشته است.

مدل هیبریدی RLX دارای قدرت ۳۷۷ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک استاندارد بوده اما فاقد آن هندلینگ تیز اکثر محصولات لوکس و مدرن می‌باشد. امیدواریم آکورا طی سال‌های آینده جایگزین جذاب RLX را تولید کند.

  • آلفارومئو ۴C

آلفارومئو 4C

نسخه سقف سخت این خودرو سال پیش بازنشسته شد و حالا نوبت به نمونه اسپایدر رسیده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ۴C در میانه خودرو قرار گرفته و باعث ایجاد تجربه لذت بخشی شده است؛ اما خب آلفارومئو هم‌اکنون به کمپانی‌ای با محصولات دوستدار خانواده‌ها تبدیل شده و مدل‌های جیولیا و استلویو را عرضه می‌کند. دیگر فضایی برای تولید یک خودروی اسپورت که سال پیش فقط به خانه ۱۴۴ آمریکایی راه یافته وجود ندارد. ایتالیایی‌ها با معرفی نسخه سفارشی ایتالیا وداعی تلخ با ۴C اسپایدار خواهند داشت.

  • ب ام و i8

ب ام و i8 کوپه و رودستر امسال محو می‌شوند. این خودروی پلاگین هیبریدی جزو اولین محصولات الکتریکی شده ب ام و در عصر جدید بوده اما در i8 شاهد طراحی فوق‌العاده با پرفورمنسی عالی هستیم. این خودرو همانند دیگر پلاگین هیبریدی‌ها سبز نیست اما یک خودروی معنوی برای زیربرند i بوده است. شایعاتی درباره تولید جایگزین این خودرو با الهام از کانسپت ویژن M Next به گوش رسیده اما چیزی تائید نشده است.

  • بیوک رگال

بیوک رگال

بیوک در سال‌های گذشته خودروهای قابل‌احترامی تولید کرده که رگال یکی از آن‌هاست. در واقع این خودرو پرفروش‌ترین محصول سواری بیوک در سال ۲۰۱۹ بوده اما خب کراس اوورها طرفداران بیشتری دارند. این امر جای شرمساری دارد زیرا رگال معنی دیگری برای آمریکایی‌ها دارد.

  • شورولت ایمپالا

شورولت ایمپالا

ایمپالای فول سایز جزو شناخته‌شده‌ترین سدان های آمریکایی است که پس از سال ۲۰۲۰ دیگر تولید نخواهد شد. این خودرو طی ۲۰ سال گذشته در سبد محصولات شورولت حضور داشته و تاریخچه‌ی تولید آن به سال ۱۹۵۸ بازمی‌گردد. امیدواریم این آخرین باری نباشد که حرفی از یک سدان بزرگ، جادار و راحت به میان می‌آید.

  • شورولت سونیک

شورولت سونیک

سونیک نسبت به نسل‌های پیشین خود بسیار بهتر بوده اما طی هشت سالی که در بازار حضور داشته تنها یک‌بار فیس لیفت شده است. اگرچه سواری خودرو هنوز هم خوب است اما تحت تأثیر رقبای مدرن‌تر و جذاب‌تر قرار گرفته است؛ و به این مورد باید جنگ همیشگی سونیک و کراس اوور محبوب تراکس را اضافه کنیم که جایی برای عرض‌اندام این خودرو باقی نمی‌گذارد. شورولت احتمالاً جایگزینی برای سونیک نخواهد داشت و بجای آن برای تریل بلیزر زیر ۲۰ هزار دلاری بازاریابی خواهد کرد.

  • داج گرند کاروان

داج گرند کاروان

خود داج اعتراف کرده شما نمی‌توانید این خودرو را در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا بخرید زیرا گرند کاروان نتوانسته از عهده برخی استانداردهای آلایندگی برآید. این خودرو چندین سال است که در بازار حضور داشته اما خب هم‌اکنون کرایسلر گزینه‌های دیگری همچون پاسیفیکا و وویاگر را ارائه می‌کند. زمان آن رسیده که گرند کاروان غزل خداحافظی را بخواند.

  • فورد فیوژن

فورد فیوژن

بخش اعظم سدان ها و هاچبک های فورد سال پیش بازنشسته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیستا، فوکوس و تاروس اشاره کرد. فیوژن میان سایز نیز سال بعد دیده نخواهد شد و بنابراین فورد خریداران سدان ها را به سمت اسکیپ یا اکسپلورر هدایت خواهد کرد. این خودرو طراحی مشابه استون مارتین و برخی قوای محرکه جذابی را ارائه می‌کند اما خب به اندازه کافی خریدار نداشته است.

  • لکسس GS

لکسس GS

GS در میانه سبد محصولات سدان های لکسس قرار می‌گیرد اما به‌زودی بازنشسته خواهد شد. این خودرو هندلینگ سورپرایز کننده و شاسی‌بلند متوازنی داشته اما طراحی بدنه و کابین آن از مد افتاده است. لکسس بجای بازطراحی GS و عرضه نسل جدید روی خودروهای پرفروش‌تری همچون RX و ES تمرکز خواهد کرد. البته طرفداران سدان های لوکس ژاپنی نباید نگران باشند زیرا نسل جدید IS در راه است.

  • لینکلن MKZ

لینکلن MKZ

بدون هرگونه تعجبی سرنوشت MKZ با فیوژن که از پلتفرم مشترکی سود می‌برند یکسان است. این سدان لوکس و میان سایز نتوانسته در برابر مدل‌هایی همچون آوالون و ES عرض‌اندام کند. این خودرو از پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو و سیستم چهار چرخ محرک سود برده اما همانند رقبای دیگر، MKZ قافیه را به برادر قدبلند خود یعنی کراس اوور کورسیر باخته است.

  • مرسدس بنز SL

مرسدس بنز SL

SL افسانه‌ای پس از مدل سال ۲۰۲۰ بازنشسته خواهد شد اما نترسید زیرا نسل جدید آن با وقفه‌ای کوتاه از راه خواهد رسید. ظاهراً SL جدید دارای طراحی کابین ۲+۲ خواهد بود. احتمالاً این خودرو در تریم های SL 43، SL 53، SL 55، SL 63 و SL 73 عرضه خواهد شد و نسخه‌های پلاگین هیبریدی آن نیز در دسترس خواهد بود.

  • مرسدس بنز SLC

مرسدس بنز SLC

پس از حضور بیش از ۲۰ ساله در خط تولید، جایگزین SLK به پایان خط رسیده است. پایان راه این خودرو با معرفی نسخه فاینال ادیشن ۲۰۲۰ اعلام شد. این خودرو دارای رنگ بدنه زرد است. SLK و SLC جزو اولین محصولات نسبتاً خوش قیمت مرسدس طی سال‌های اخیر بودند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motor 1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. جواد خطر

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    حالا من کاری بِ این دَتا ماشین کِ پدال گفتِ ندارم ولی کُلن اکثر خودروسازای جهان مثِ اروپاییاهو آمریکاییاهو کره اییا یه ماشین طراحی میکنن بعدِ چار پنج سال یِ فیس لیفت میکونَن نسل قبلی بازنشِس میشه میره پی کارش ولی تو ایرانخودروهو ساییپا انقَدْ از یِ ماشین طی سالیان متمادی تولید میکونَن که دیگه خودِ اون ماشینِ گریه میکونِ التماس میکونِ میگِ توروخدا منو بازنشِس کنین ولی آقایون ول کُون نیسَنو همچنون به تولیدش ادامه میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان جباری

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      نظرات خوبی میدی ولی سبک نوشتن شما باعث میشه دیسلایک 👎 زیاد بخوری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد خطر

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        داداش طرز نوشتارم اینجوریاس دیگه چکار کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      سبک نوشتارت جوریه ادم دو تا کلمه اول میخواد بخونه حوصلش سر میره دیس میزنه میره کامنت بعدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد خطر

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        @مهدی
        نمیدونم چرا بَضی آدما هَمَش شکایت میکونَن؟ اَزین آدمایی کِ هَمَش میگن چرا این اونطوریِهو چرا اون اینجوریِ؟یا بَضیا هَمَش از گذشتَشون شکایت میکونَن کِ هَمَش تقصیر اینو اونِ!!! انگار غُر زدن بِشون آرامش میدِ!! بِ اینجور آدما میگن غُرغُرو و بایِسی بدونی کِ غُر زدن رفتار دُرُسی نیسِش چون اَکثَرَن مردم در جواب اینجور آدما میگن : اَه چِقدْ غُر میزنی !!؟؟…… خلاصه این کِ ظاهرو باطن من همینم که هَسَم خوشِت میات بُوخون خوشِت نمیات نَخون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10206 ديدگاه)

      ?‍♂️?‍♂️?‍♂️?
      شما فکر کن برای کسی که کارگره و درآمدش ماهی ۱/۵ تا ۲ میلیون تومنه در شرایط ایده‌آلش !
      خونه نداره و مستاجره ، تازه اگر تهران هم نباشه و در شهرهای دیگر باشه که خانه‌های داغون مهر که بیرون شهر و نزدیک روستاهاست حدوداً رهن ۳۰ میلیون با ماهی ۵۰۰ اجاره بده !
      دو تا بچه مُحصل داره ، هزینه آب برق گاز ( تلفن و اینترنتو ولش کن ) و هزینه‌های جاری و کمرشکن دیگر در زندگی (( تازه گیریم بیمار هم نشوند )) . !
      خریدن یک عدد پراید داغون صفر کیلومتر ۷۰ میلیونی براش رویا ، دست نیافتنی و جوک خنده داره .

      بعد تو سخنرانیها بیای از مقاومت اقتصادی ، پیری جمعیت و فرزند آوری صحبت کنیم ، اصلاً برای چنین انسانهای شریفی که زیاد هم هستند و من مهندس برق با مدرک فوق لیسانس دیدم از نزدیک حقوق بگیر با دو بچه و حالا در حاشیه سکونت داره بدون خودرو ، چه میشه کرد ، چه میشه گفت .

      جداً نمیدونم تا کجا میخواد پیش بره اقتصاد فلج ایران .
      این مقاله را که خوندم ناخداگاهم رفت به وضعیت خودرویی ایران و بازنشسته‌های خودرویی این مقاله .

      اینو گفتم که بگم معذرت میخوام از دوستانی که در ماه‌های گذشته تاختم به کسانی که توروخدا خودرو نخرید تا ارزان شود و یکی از دوستان به من توهین کردن که ناراحت شدم اما امروز درکش میکنم و می‌خواهم بگویم من را ببخشید اگر کامنتم جنبه حق به جانب داشته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد خطر

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        @NAVID0098
        آره نوید منم تا همین یِ سالو نیم پیش 50 میلیون داشتم پیشِ خودم گفتم بجای این کِ ماشین بخرم استِلاک داشتِ باشِ بزارم بانک ولی حسابی اشتِب زدم چون حالا با این پول توسَریَم بِ آدم نمیزنن چِ برسِ بِ این کِ بِت ماشین بدن!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Farzad

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      جواد جان میرسم به کامنت هات ، رو خوانیم مثل کلاس اولی ها میشه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سعید(تهران)

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      ایشون قبلا برای بنده روشن کردن که سبکشون به خودشون مربوطه!
      اینجا هم احتمالا یه محیط فرهنگی نیست و ایشون حق دارن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد خطر

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        @سعید(تهران)
        یکی از نشونِ های فرهنگی که جنابعالی ادعاشو داری اینِ کِ دیگرونو راحت قضاوت نَکونیمو به حریم خصوصی دیگرون احترام بزاریمو از دخالت بیجا تو زندگی دیگرون اجتناب کُونیم …….میدونی چیه سعید؟؟ سَرِت تو کار خودت باشه فقط یِ جملِ یِ کوتا نیس یِ سبک زندگییِ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فورد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (856 ديدگاه)

    و تنها پراید هست که میماند
    ولی واقعا حیفن لیکلن و بنز ایمپال رو کدومو بگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      بنظرم تنها ماشینی که حیفه بی ام و i8 هستش
      بنظرم هنوزم طراحیش چند سال از ماشین های دیگه جلوتره و خیلی وقت داشت تا بازنشستگیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ولی هنوزم تو کشور ما تهدید هم میکنن اگه قیمت پراید گرونتر بشه تولید دوباره میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ♤Angus_812♤

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    نهههههه
    SL باید دو نفره باقی بمونه (رودستر) ۲+۲ بشه از سلفش خیلی فاصله میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ببینید این خودروها با اون عظمت و تکنولوژی دیگ دارن بازنشسته میشن …!!!ولی ما دست از خودروهای ۳۰-۴۰ سال پیش لگن ساز ها دست بر نمیداریم !!!
    ۶ میلیون ثبت نام خرید ….اَلی بَرکت اله..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    آلفا 4c , این بچه ی ایتالیایی خیییلی حیفه ☹

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد خطر

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      @Farzad
      تو نمایشگا نمایندگیِ آلفا تو همین تِرون خودمون یِ قرمزشو دیدم مِث عروسک بود….آلفا تو همِ مرکز استانا نمایندگی دارِ کِ تو ایران بِ شرکت وارد کونَندِهو نمایندگیاش میگن آلفا موتور

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. XLE

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        جواد خدا وکیلی ۱۰۰ میدم دیگه کامنت نذار بابا سرویسمون کردی یا مثل آدم بنویس یا ننویس این داستانایی که میگی رو بالاخره ماهم باید بتونیم بخونیم بخندیم اگه برا خودت اینطوری مینویسی پس کامنت نذار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          بخندیم خوب امدی ????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Malt hill

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MASIHA

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    4c
    i8
    sl
    بابا تازه داشتیم حال میکردیماااااااااا
    اه
    عجب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آریا ماشین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    آلفا ? لکسوس ? لینکلن ? مرسدس sl اخه ۴ صندلی؟
    بابا slc دیگه چرا??? تازه s کلاس کوپه و کابرلیوت هم بهش اضافه کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. iman

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    ماشینای زیادی تولید میشن نسل جدیدشون میاد و بازنشسته میشن و ما همچنان در حسرت از نزدیک دیدنشون و گرفتن یه عکس کنارشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سورنا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    من هنوز تو کف تولید نشدن i8 موندم :(

    واقعا چرا اخه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saeed

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    آلفا رومئو4C و شوی ایمپالا خیلی حیف شدن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سیاوش

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (221 ديدگاه)

    هر کدوم از این خودرو ها میومد ایران حداقل تا 50 سال دیگه میتونست تو خط تولید ما قرار بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید جهرمی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    بازار هم بی رحمه، هم هوشمند. با وجودی که گزینه های خوبی هستند، اما باید در اوج خداحافظی میکردند. مثل اس ال. به هر حال دیر یا زود با الکتریکی شدن خودروها، تغییرات بیشتری رو شاهد خواهیم بود و تعداد بیشتری از ماشین هایی ک دوست داریم خداحافظی میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارشیاsvj

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    خدا نسل هر چی کراس اوور رو زمین هستو منقرض کنه???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. آریا ماشین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از یه طرف میام از کراس اوور ها بد بگم ، باز میفهمم همینا پورشه و آستون و غیره رو نجات دادن☹

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا