چشم انداز

پرفروش‌ترین خودروهای لوکس اروپا در سال 2015

در قسمت‌های قبلی این گزارش پرفروش‌ترین خودروهای کلاس‌های اقتصادی در اروپا را معرفی کردیم. اکنون نوبت بخش داغ و پرهیجان خودروهای لوکس است؛ جایی که برندهای اروپایی در سراسر دنیا در آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در واقع در هر نقطه‌ای از دنیا، اگر کسی قصد خرید یک خودروی لوکس را داشته باشد، بدون شک حداقل یکی از برندهای اروپایی در بین گزینه‌های اصلی وی خواهد بود. اروپایی‌ها از آلمان گرفته، تا سوئد و انگلستان و ایتالیا و فرانسه، آن‌چنان در ساخت خودروهای لوکس تبحر دارند، که افراد پولدار از سراسر جهان برای داشتن حسی متفاوت و خاص از یک خودرو، یکی از برندهای لوکس این کشورها را انتخاب می‌کنند. محبوبیت خودروهای لوکس اروپایی در بین مدیران و سرمایه‌داران جهان به‌گونه‌ای است که شاید شخص مدیرعامل جنرال‌موتورز هم اگر خجالت نمی‌کشید، برای رفت‌وآمدهایش یکی از برندهای بنز، BMW یا آئودی را انتخاب می‌کرد!

Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
با توجه به این مقدمات، کاملاً قابل پیش‌بینی است که در اروپا برندهای اروپایی حرف اول و آخر را در بخش خودروهای لوکس می‌زنند و هیچ برندی را یارای رقابت با آن‌ها نیست. به همین دلیل نیز برندهای آمریکایی لوکس مانند کادیلاک و لینکلن به نظر می‌رسد تصمیم گرفته‌اند که خود را سبک نکرده و خودروهایشان را برای خودشان و سایر بخش‌های جهان نگه دارند! (در بخش‌های قبل از میزان محبوبیت برندهای آمریکایی در بین اروپایی اطلاع پیدا کرده بودیم!). اما ژاپنی‌ها حقیقتاً جسارت زیادی به خرج داده‌اند و برندهای لکسس و اینفینیتی محصولاتشان را به بازارهای اروپایی فرستاده‌اند. البته همان‌طور که در ادامه نیز خواهید دید، این امر تنها موجب شده است که رتبه‌های آخر فروش در سگمنت های مختلف خودروهای لوکس توسط ژاپنی‌ها پر شود. اما به‌هرحال شجاعت و جسارت ژاپنی‌ها در فرستادن خودروهای لوکسشان به اروپا قابل تقدیر بوده است!

2016 Mercedes-Maybach S600 interior
پس از این پیشگفتار طولانی، به بحث اصلی، که معرفی پرفروش‌های هر کلاس می‌باشد، خواهیم پرداخت.

خودروهای لوکس کوچک:
در کلاس خودروهای لوکس کوچک، ریزه‌میزه انگلیسی پادشاهی می‌کند! مینی به لطف ارائه مدل‌های جدیدش، توانسته رشدی 43 درصدی در فروشش را تجربه کند و کمی کمتر از نیمی از فروش این کلاس را از آن خود کند. مینی به لطف ظاهر فانتزی و جوان‌پسند و استفاده از نمایندگی‌های فروش BMW در سراسر اروپا، توانسته است به این موفقیت بزرگ برسد. افزایش فروش مینی در حالی است که سایر رقبا در این کلاس با کاهش فروش نسبت به سال قبل مواجه بوده‌اند.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
پس از مینی، نوبت به لوکس کوچک آلمانی یعنی آئودی A1 می‌رسد. آئودی A1 در پنج سال گذشته همواره فروشی بین 90 هزار تا 100 هزار دستگاه در سال را تجربه کرده است و با توجه به فیس‌لیفت جزئی آن در سال 2015، به نظر می‌آید که این روند در سال 2016 نیز ادامه داشته باشد.

Audi A1 Sportback
Audi A1 Sportback
پس از آئودی A1 رقیبی از کشور همسایه، یعنی فرانسه، قرار گرفته است. DS3 با طراحی خاص خود در رتبه سوم جدول فروش خودروهای لوکس کوچک قرار گرفته است. در نهایت نیز، آلفارومئو میتو جایگاه آخر در جدول را به خود اختصاص داده است.

Citroën DS3 Cabrio
Citroën DS3 Cabrio
خودروهای لوکس کوچک 2015 2014 تغییر
1. مینی 136.769 95.682 43%
2. آئودی A1 91.481 94.967 -4%
3. DS3 45.665 53.074 -14%
4. آلفا رومئو می‌تو MiTo 13.839 16.950 -18%
مجموع 287.754 260.673 10%

خودروهای جمع‌وجور لوکس
وقت آن است که بچه‌بازی مینی خودروها را تمام کرده و به رقابت جدی‌تری بپردازیم. نیازی به توضیح نیست که برندهای آلمانی بنز، BMW و آئودی در بین خودروهای لوکس حرف اول و آخر را می‌زنند و در تمامی بخش‌های بعد از این، رتبه‌های اول تا سوم متعلق به یکی از این سه برند است و فقط در سایزهای مختلف، اندکی جای آن‌ها با هم عوض می‌شود.

2015 Audi A3
2015 Audi A3
برای سومین سال پی‌درپی، آئودی A3 پرفروش‌ترین خودروی کلاس خودروهای جمع‌وجور لوکس شده است و جالب اینجاست که در سیزده سال اخیر، این دوازدهمین بار است که این عنوان به A3 رسیده است. البته باید توجه داشته باشید که آئودی نسخه‌های سدان، هاچ‌بک و کانورتیبل را تحت یک نام به فروش می‌رساند. این در حالی است که بنز سدان (و استیشن واگن) CLA را از کلاس A هاچ‌بک جدا کرده است و BMW نسخه کوپه و کانورتیبل را با نام سری 2 و نسخه هاچ‌بک را تحت نام سری 1 به فروش می‌رساند. البته حتی اگر میزان فروش تمام نسخه‌های یک برند را با یکدیگر جمع کنیم باز هم آئودی A3 صدرنشین باقی خواهد ماند.

2015 BMW M135i
2015 BMW M135i
ضمناً آئودی هیچ خودروی چندمنظوره‌ای برای رقابت با BMW سری 2 اکتیو تورر و مرسدس بنز کلاس B نمی‌سازد. همین موضوع، مرسدس بنز را به بزرگ‌ترین برند این سگمنت تبدیل می‌کند.

Mercedes-Benz A 220d 4MATIC
Mercedes-Benz A 220d 4MATIC
لوکس جمع و جور 2015 2014 تغییر
1. آئودی A3 / S3 / RS3 198.663 199.815 -1%
2. ب‌ام‌و سری یک 130.494 131.847 -1%
3. مرسدس بنز A-Class 119.475 121.231 -1%
4. ب‌ام‌و  سری دو Active/Gran Tourer 85.760 12.172 605%
5. ولوو V40 80.843 80.765 0%
6. مرسدس بنز B-Class 79.721 83.597 -5%
7. مرسدس بنز CLA 62.100 38.374 62%
8. آلفا رومئو جولیتا 41.767 40.941 2%
9. ب‌ام‌و سری 2 کوپه و کانورتیبل 27.364 13.981 96%
10. DS4 17.610 19.450 -9%
11. ب‌ام‌و  i3 11.851 9.048 31%
12. لکسس CT 9.794 10.148 -3%
13. لانچیا/کرایسلر دلتا 282 4.210 -93%
مجموع 865.724 765.715 13%

خودروهای لوکس سایز متوسط
در این کلاس با توجه به رشد فروش مرسدس بنز کلاس C و افت فروش BMW سری 3، مرسدس توانسته است جایگاه اول را کسب کرده و هم‌وطن باواریایی‌اش را به رتبه دوم بفرستد. آئودی A4 تعقیب‌کننده دو هم‌وطنش می‌باشد و در رتبه سوم قرار گرفته است. پس از آئودی، دوباره یک آلمانی در جدول فروش قرار گرفته است که BMW سری 4 می‌باشد.

2015 Mercedes-Benz C-Class
2015 Mercedes-Benz C-Class
پس از شلوغ‌کاری آلمانی‌ها، نوبت به یک سوئدی می سد تا کمی خودنمایی کند. ولوو S60/V60 رتبه پنجم پرفروش‌ترین خودروهای سایز متوسط لوکس را از آن خود کرده است. در اینجا باز هم یک آلمانی، و این بار آئودی A5 را در جدول مشاهده می‌کنیم.

2016 BMW 3-Series facelift
2016 BMW 3-Series facelift
رتبه هفتم جدول را پلنگ بریتانیایی یعنی جگوار XE اشغال کرده است و بالاتر از آدمیرال فرانسوی که DS5 می‌باشد قرار گرفته است. نسخه لوکس فولکس‌واگن پاسات، یعنی فولکس‌واگن CC نیز نهمین رتبه جدول را از آن خود کرده است.

2016 Audi A4
2016 Audi A4
در انتهای جدول نیز به سه نام ژاپنی می‌رسیم که با جسارت فراوانی در برابر رقبای قدرقدرت خود قرار گرفته و قافیه را به آن‌ها واگذار کرده‌اند. لکسس IS، اینفینیتی Q50 و لکسس RC نام‌هایی هستند که آخرین رتبه‌های جدول فروش را به خود اختصاص داده‌اند. البته تلاش ژاپنی‌ها ستودنی است، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها قبل از فرستادن خودروهایشان به اروپا، به‌طور جدی در مورد نیاز بازار تحقیق نکرده‌اند!

خودروهای میان سایز لوکس 2015 2014 تغییر
1. مرسدس بنز C-Class 173.011 136.474 27%
2. ب‌ام‌و  سری 3 143.023 168.275 -15%
3. آئودی A4 / S4 / RS4 124.466 124.170 0%
4. ب‌ام‌و سری 4 72.769 53.948 35%
5. ولوو S60 / V60 54.354 54.663 -1%
6. آئودی A5 / S5 / RS5 45.202 47.591 -5%
7. جگوار XE 16.535 0 New
8. DS5 11.888 12.569 -5%
9. فولکس واگن CC 10.215 16.064 -36%
10. لکسس IS 7.729 9.610 -20%
11. اینفینیتی Q50 3.020 2.426 24%
12. لکسس RC 526 30 1653%
مجموع 662.738 625.883 6%

خودروهای لوکس سایز بزرگ
اگر در کشور ما کسی قصد خرید خودرویی از این کلاس را داشته باشد، احتمالاً از بین مرسدس بنز کلاس E و BMW سری 5 یکی را انتخاب می‌کند. این در حالی است که در سال گذشته اروپایی‌ها ترجیح داده‌اند که به آئودی A6 بیش از دو رقیب هم‌وطن دیگر اعتماد کنند.

2015_audi_a6
Audi A6 2016
آئودی A6 در صدر جدول فروش کلاس خودروهای لوکس سایز بزرگ قرار گرفته است و توسط BMW سری 5 و مرسدس بنز کلاس E تعقیب می‌شود. این در حالی است که در سال 2014، این رتبه‌بندی دقیقاً برعکس بوده است و با جهش فروش آئودی و کاهش فروش دو رقیب دیگر، جدول فعلی به دست آمده است. این در حالی است که در سال 2015، رسوایی دیزل گیت تأثیری غیرقابل‌انکار بر رشد فروش آئودی و کمپانی مادرش یعنی فولکس‌واگن داشت.

2014 BMW 5-Series facelift
BMW 5-Series facelift
پس از سه جنتلمن آلمانی، نوبت به ولوو V70/XC70 رسیده است تا چهارمین خودروی لوکس بزرگ در اروپا لقب گیرد. جگوار XF نیز در رده پنجم جدول قرار گرفته است.

mercedes-benz E-Class
mercedes-benz E-Class
اما در اینجا نوبت به یک آمریکایی پیشرو می‌رسد. تسلا توانست ثابت بکند که اگر یک خودرو اگر ازنظر مصرف سوخت و قابلیت اطمینان وضعیت بهینه‌ای داشته باشد، حتی اگر آمریکایی باشد، مورد استقبال جماعت اروپایی قرار خواهد گرفت. تسلا با فروش بیش از 15 هزار دستگاه و رشدی 72 درصدی، در رتبه ششم پرفروش‌ترین خودروهای لوکس اروپا قرار گرفته است.

پس از تسلا، باز هم نوبت به سه برادر رقیب آلمانی می‌رسد. مرسدس بنز CLS، آئودی A7 و BMW سری 6 رتبه‌های هفتم تا نهم جدول فروش را از آن خود کرده‌اند. در رتبه دهم، ارزان‌ترین مازراتی بازار، یعنی گیبلی جا خوش کرده و بالاتر از ولوو S80 قرار گرفته است.

همان‌طور که قابل انتظار بود، پس از تمامی برندهای اروپایی، بالاخره نوبت به برندهای ژاپنی می‌رسد. لکسس GS و اینفینیتی Q70 در جایگاه‌های دوازدهم و سیزدهم جدول فروش قرار گرفته‌اند؛ اما کم‌فروش تر از ژاپنی‌ها هم وجود دارد!

هیوندای جنسیس را معرفی کرده است تا با فروش 227 دستگاهی، در جایگاه یکی مانده به آخر قرار گیرد. اما تا زمانی که آمریکایی‌ها در هر کلاسی در اروپا حضور دارند، قوی‌ترین گزینه برای قعرنشینی در جدول فروش هستند! در انتهای این جدول نیز کرایسلر 300C که با نام لانچیا Thema نیز شناخته می‌شود، حضور دارد.

خودروهای بزرگ لوکس 2015 2014 تغییر
1. آئودی A6 / S6 / RS6 / Allroad 95.329 84.283 13%
2. ب‌ام‌و سری 5 88.898 98.701 -10%
3. مرسدس بنز E-Class 84.771 99.565 -15%
4. ولوو V70 / XC70 49.263 46.348 6%
5. جگوار XF 16.416 20.609 -20%
6. تسلا Model S 15.169 8.841 72%
7. مرسدس بنز CLS 12.600 10.289 22%
8. آئودی A7 / S7 / RS7 10.196 8.473 20%
9. ب‌ام‌و سری 6 7.370 7.880 -6%
10. مازراتی گیبلی 4.644 4.238 10%
11. ولوو S80 2.329 3.042 -23%
12. لکسس GS 1.373 2.032 -32%
13. اینفینیتی Q70 560 145 286%
14. هیوندای جنسیس 228 0 New
15. لانچیا Thema / کرایسلر 300C 38 480 -92%
مجموع 389.184 394.926 -1%

لیموزین‌ها
همانند بخش‌های قبلی، در این کلاس نیز سه رتبه برتر فروش متعلق به سه برادر آلمانی است. در این میان، مرسدس بنز S کلاس با اختلاف زیادی نسبت به رقبا، گزینه شماره یک اشراف اروپایی بوده است. پس از مرسدس S کلاس، آئودی A8 قرار گرفته است. در رتبه سوم، می‌توانیم BMW سری 7 را مشاهده کنیم که در سال 2015 دیگر هم‌وطنش، یعنی پورشه پانامرا را کنار زده است و در همسایگی آئودی قرار گرفته است.

2015 Mercedes-Benz S-Class
2015 Mercedes-Benz S-Class
Audi A8 L
Audi A8 L
2016 BMW 7-Series
2016 BMW 7-Series
Porsche Panamera
Porsche Panamera
پس از وقفه‌ای که جگوار JX در دورهمی آلمانی‌های اشرافی ایجاد کرده است، این بار فولکس‌واگن فیتون را می‌بینیم که در جایگاه ششم قرار گرفته است. فیتون که از پلتفرمی مشترک با آئودی A8 و بنتلی کانتیننتال بهره می‌برد، لوکس‌ترین و گران‌ترین محصول فولکس‌واگن است که زمزمه‌هایی مبنی بر توقف تولیدش به گوش می‌رسد.

2016 Jaguar XJR
2016 Jaguar XJL
تنها ایتالیایی این لیست، مازراتی کواتروپورته است که هفتمین خودروی پرفروش این لیست است. پس از مازراتی، نوبت به دورهمی نجیب زادگان انگلیسی می‌رسد. بنتلی Flying Spur، رولزرویس گاست و بنتلی مولسان به همراه آستون مارتین Rapide جایگاه‌های هشتم تا یازدهم جدول را در اختیار گرفته‌اند. در رتبه دوازدهم نیز لکسس LS قرار گرفته است و در نهایت نیز رولزرویس فانتوم پایان بخش کلاس لیموزین‌هاست.

Bentley Flying Spur V8 S
Bentley Flying Spur V8 S
لیموزین‌ها 2015 2014 تغییر
1. مرسدس بنز S-Class 16.583 17.638 -6%
2. آئودی A8 / S8 6.717 6.556 2%
3. ب‌ام‌و سری 7 5.985 5.307 13%
4. پورشه پانامرا 4.191 5.676 -26%
5. جگوار XJ 1.616 1.905 -15%
6. فولکس واگن Phaeton 1.510 1.792 -16%
7. مازراتی کواتروپورته 815 812 0%
8. بنتلی فلایینگ اسپور 555 624 -11%
9. رولز رویس گوست 233 189 23%
10. بنتلی مولسان 209 185 13%
11. آستون مارتین راپید 197 165 19%
12. لکسس LS 99 173 -43%
13. رولز رویس فانتوم 97 105 -8%
مجموع 38.807 41.127 -6%

بدین ترتیب به پایان چهارمین قسمت از معرفی پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 می‌رسیم. احتمالاً بچه پولدارها با این قسمت از این گزارش ارتباط بیشتری نسبت به قسمت‌های قبلی برقرار کرده باشند. پس باید اعلام کنیم که در قسمت بعدی باز هم به سراغ گزینه‌هایی برای قشر مرفه می‌رویم و پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس اروپایی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس لطفاً ما را دنبال کنید.

برچسب ها

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. Armin

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    فقط سری 5

  2. سیدعلیرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    فقط سری ۷ بی ام دبلیو
    و
    مرسدس میباخ اس ۶۰۰

    1. علي

      ۶ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (963 ديدگاه)

      باید گفت در کل نوک پرچم آلمان چنان بالاست که سالها طول میکشه پرچمو بیاری پائین.??????

  3. اشكان

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    واقعا بی انصافیه!!!!پس سورن توربو کجاست!!!???

    1. شکوفه های کویری

      ۶ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (446 ديدگاه)

      سورن و البته خودروی اَبَر لوکس ایرانخودرو یعنی دنا و سری لوکس تیبا (تو یکی از مطالب پدال به نقل از سایپا گفته شده بود که تیبا نسخه ی لوکس هم داره ! ) خخخخخخخخخخ

  4. king 918

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2462 ديدگاه)

    پانامرا رو عشقه ………………..
    دیوونتم دیوونه //////////////////چرا نمیفهمی

    1. سیدعلیرضا

      ۶ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (103 ديدگاه)

      برو توسایت پورشه می تونی اجزای پانامرا رو خودت اننخاب کنی.اون وقت می فهمی پورشه پانامرا چی هستش.منم دیوونش هستم.

  5. حسين

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    درود. فقط یه نکته در مورد قسمت آخر بگم:
    ماشینایی مثل رولزرویس و بنتلی قرار نیست پرفورش باشن و نمیشه توی فروش با بقیه مقایسشون کرد.

    یه نکته هم در مورد سری7: دلیل فروش کمش تازه بودن و ناآشنا بودنشه. این فروش در حال افزایشه. در واقع در ابتدای کار به صورت انفجاری فروش نداشته و شروعی نرم و افزایشی تدریجی رو داره تجربه میکنه.

  6. امیر

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    وقتی اسم لوکس و کیفیت و تکنولوژی و کلاس میاد وسط کسی در حضور المان ها جرات نفس کشیدن نداره .

  7. بنتلی

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    حسین عزیز،دوست گرام،من هم با حرفای شما موافقم فقط ی چیزی ،نسل جدید بی ام دبلیو سری هفت تازه معرفی شده و این آمار فروش برای نسل قبلشه،البته با این وجود باز هم بنز اس کلاس محبوبیت بیشتری داره____ی چیز دیگه…نسل جدید سی کلاس پارسال معرفی شد و از طرفی نسل جدید سری سه هنوز معرفی نشده____فروش کم کرایسلر300واقعا عجیبه!آخه در برابر امکاناتی ک داره قیمت فوق العاده ای داره

    1. حسين

      ۶ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1324 ديدگاه)

      سلام.
      اوه اصلا حواسم نبود آمار مال 2015 هستش!! اما چرا عکس نسل جدیدشو گذاشتن؟؟؟!!

      به هر حال نسل جدیدش هم در ماه اول 2016 فروش 3هزار و خورده ای داشته که دلیلش رو تازه و ناشناخته بودنش عنوان کردن و پیش بینی شده که این فروش افزایش پیدا کنه.

      در مورد کرایسلر هم بنده زیاد در جریان نیستم اما میدونم که کرایسلر فعلا روزهای خوبی رو سپری نمیکنه و همچنان از کمبود کیفیت نسبت به رقبا رنج میبره. مطئن نیستم اما فکر کنم از نظر آلایندگی و مصرف هم وضعش نسبت به رقیباش خوب نباشه. به هر حال امیدوارم زودتر پا بگیره.

  8. Mohammad

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    تا وقتی سری E هست بقیه دیده نمیشن…….

  9. سروش

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    به نظرم تو این مطلب المان یکه تازی میکنه چون یه برند از یه برند دیگه کیفتش بالاتره

  10. peyman.german

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    حق پژو پارس رو خوردن،آخه تو سایت ایرانخررو نوشته اولین خودروی لوکسی که وارد ایران شد!

  11. arash66

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (431 ديدگاه)

    Viva AUDI OOOO
    ارباب حلقه ها بدون ادعا پیشتاز

  12. Mopar Or No Car

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    در ایران:
    1.S500
    2.PANAMERA
    3.MASERATTI

    ضمن اینکه معمولن منظور از خودروی لوکس، سدان سایز بزرگ هست. به نظر من به ماشینایی مثل مینی اصلن نباید گفت لوکس.

  13. shz

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    قیافه همشون تکراریه

  14. سهیل

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    به نظر من طراحی سری 7ب ام و واقعا تحسین برانگیزه شما نسبت به آئودی مقایسه اش کن هم حس اسپرتی به بیننده منتقل میکنه هم شیک بودن به نظرم آینده خوبی درانتظار سری7هستش

  15. moein

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (865 ديدگاه)

    از کلاس C بنز خیلی خوشم اومد نمی دونم تو این همه خودروی زیبا و لوکس چرا چشم اونو گرفت

  16. احمد باقری

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    نمای جلویی پورشه پانامرا هم مثل پورشه 911، هیچ حرفی برای گرفتن نداره و اصلا جذاب نیست.

    1. Archi KHAN

      ۶ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2035 ديدگاه)

      احمِدخان سوالی داشتَم
      نمای جلویی چه خودروهایی حرف برای گفتن دارَند و جذاب هستن ؟!!

      1. king 918

        ۶ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (2462 ديدگاه)

        داش احمد این مدل قدیمی از پانامرا بود مدل های 2015 رو نگاه کن مخصوصا مدل توربو اس تازه حرفاشو میشنوی میفهمی چه حرفی برا گفتن داره //////

        1. mohsen

          ۶ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1060 ديدگاه)

          منی که بی ام وه میبینم شبا تو خواب پانامرارو ترجیخ میدم چون مخلوط یه خودرو لوکس و پرفورمنس هستش به نظرم و عملکردش فوق العادست

  17. خسته شده

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    الان اونی که میگفت اروپایی ها کلا انتخاباشون مسخرست کجاست؟ اونی که میگفت دنیا فقط آمریکاست دقیقا الان کجاست؟اونی که ژاپن ژاپن راه انداخته بود الان کجای این دنیاست؟!!!!!!ایرادی نداره برای ما بازم اون بچه آقاست

  18. hamed

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    مطلب خیلی زیبایی بود وواقعا ارزش خوندن رو داشت . درست که طبق امار المانی ها یکه تازی میکنند ولی شما یک چیزیرو از قلم انداختین اونم احساس قلبی و عشقی است که هرکس نسبت به برندی داره.اگر همین امارو در اسیا یا امریکا بررسی کنید متوجه میشین که نتایج متفاوت خواهند بود.

  19. مهدی

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    آیا یک خودروی لوکس یک خودروی کاربردی هم هست؟
    آیا خودروی لوکس مانند لباس یا اشیای لوکس هست؟
    آیا خودروی لوکس کاربرد خاص داره یا عام؟
    یک خودروی لوکس چقدر برای زندگی بشر مورد نیاز هست؟
    به نظر شما یک خودروی لوکس برای بشر کارساز هست یا یک خودروی معمولی که اکثر شهروندان یک جامعه از آن استفاده میکنند؟
    به نظر شما یک خودرویی که دسته دنده آن آب طلا هست بهتره یا خودرویی که این هزینه در بخش فنی سرمایه گذاری شده؟
    و
    ….
    به نظر من خودرو یک ابزار هست برای استفاده در زندگی شخصی بشر، ولی متاسفانه توانسته با توجه با ماهیت فلزی خودش جسم و روح انسانها را تسخیر بکند و بتی شود که نمایانگر طبقه اجتماعی و اقتصادی (کاذب) انسانهاست

    1. king 918

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2462 ديدگاه)

      عزیز تمام قد با دیدگاهت مخالفم ….
      دوست گلم خودرو های لوکس که شما میگین نه تنها در کابین بلکه در موارد فنی و … هم توجه خاصی شده همون طور که در این پست دیدین تمامی خودرو ها از ایمنی بسیار بالا و کیفیت فوق العاده در بخش های مختلف خصوصا در موتور سود میبرند

    2. حسين

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1324 ديدگاه)

      دوست عزیز، تکنولوژی و امکاناتی که توی همین خودروهای معمولی استفاده میشه یه زمانی توی خودروهای لوکس بود. بنابراین خودروهای لوکس خیلی برای زندگی بشر و پیشرفت علم مفید هستن.

  20. 창세기

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (266 ديدگاه)

    Quattroporte از همه خاصتره، انتخاب من این خودرو میباشد

  21. Hamid...Audi

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (680 ديدگاه)

    من یدونه Audi S8 Plus داشته باشم دیگه از دنیای خودرو ها نمیخوام… 😉

  22. saeid

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من کادیلاک رو ترجیح میدم

    1. Lincoln

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (541 ديدگاه)

      کادیلاک چی هست؟؟!

  23. Benz

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نویسنده عزیز منبع خارجی این میزان فروش خودرهارو میدی بهم؟

    1. علیرضا رحیقی

      ۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (598 ديدگاه)

      با سلام
      منبع این مطلب و سایر بخش های این گزارش، سایت http://www.left-lane.com بوده است. البته در قسمت آخر این سری گزارش ها که انشالله در طی روزهای آتی منتشر خواهد شد، به مرجع اشاره شده است.

  24. Benz

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ممنون با سپاس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن