چشم انداز

معرفی پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت در اروپا و آمریکا

اولین قسمت از سری مطالب معرفی پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای اروپا و ایالات‌متحده، به کوچک‌ترین کلاس در این بخش یعنی کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت اختصاص داشت. حال امروز در دومین قسمت از این سری مطالب به سراغ یک کلاس بالاتر یعنی کراس‌اوورهای کامپکت رفته‌ایم و پنج کراس‌اوور کامپکت پرفروش در اروپا و آمریکا را معرفی کرده‌ایم. آمار فروش ذکر شده برای این خودروها در ایالات‌متحده مربوط به نیمهٔ اول سال جاری یعنی شش ماه نخست تا پایان ماه ژوئن است اما به دلیل اینکه آمار فروش خودروهای اروپا در ماه ژوئن هنوز اعلام نشده است، ناچاراً برای کراس‌اوورهای پرفروش در اروپا آمار فروش پنج ماه ابتدایی سال یعنی تا پایان ماه می ذکر شده است.

پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار ایالات‌متحده در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۸

۵- فورد اسکیپ

فروش: ۱۴۴,۶۲۷ دستگاه

در جایگاه پنجمین کراس‌اوور کامپکت پرفروش بازار ایالات‌متحده فورد اسکیپ قرار گرفته است. البته فروش این خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۲ هزار دستگاه کمتر شده که کاهش چشمگیری محسوب می‌شود اما بااین‌حال اسکیپ هنوز هم در بین پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار ایالات‌متحده قرار دارد.

۴- شورلت اکوئناکس

فروش: ۱۵۶,۳۶۵ دستگاه

شورلت اکوئناکس که به‌تازگی با نسل سوم خود به بازار آمده است، برخلاف اسکیپ، افزایش فروش قابل‌توجهی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده و برای اولین بار فروش آن از اسکیپ بیشتر شده است. فروش اکوئناکس با افزایشی نزدیک به ۲۳ هزار دستگاه در نیمهٔ اول امسال در ایالات‌متحده به ۱۵۶ هزار دستگاه رسیده است.

۳- هوندا CR-V

فروش: ۱۷۹,۵۸۰ دستگاه

همانند فورد اسکیپ، فروش هوندا CR-V هم در نیمهٔ نخست سال جاری در ایالات‌متحده نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. البته این کاهش فروش چندان زیاد نبوده و حدود ۷۶۰۰ دستگاه است؛ بنابراین CR-V هنوز هم جایگاه سومین کراس‌اوور کامپکت پرفروش ایالات‌متحده را در اختیار دارد.

۲- تویوتا رافور

فروش: ۱۹۸,۳۹۰ دستگاه

درحالی‌که سال گذشته رافور پرفروش‌ترین کراس‌اوور کامپکت در ایالات‌متحده بود، در شش‌ماههٔ نخست امسال علیرغم افزایش فروش قابل‌توجه ۱۳ هزار دستگاهی، این عنوان را به نیسان روگ واگذار کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

۱- نیسان روگ

فروش: ۲۱۵,۲۰۲ دستگاه

نیسان ایکس‌تریل که در ایالات‌متحده با نام روگ عرضه می‌شود، در نیمهٔ اول امسال با افزایش فروش چشمگیری نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه، به پرفروش‌ترین کراس‌اوور کامپکت بازار ایالات‌متحده تبدیل شده و این عنوان را از تویوتا رافور گرفته است. البته این دو کراس‌اوور ژاپنی رقابت سختی باهم دارند و بنابراین ممکن است تا پایان سال رافور جایگاه خود را باز پس گیرد.

 

پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار اروپا در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸

۵- هیوندای توسان

فروش: ۶۱,۸۶۷ دستگاه

هیوندای توسان در پنج ماه ابتدایی سال جاری در اروپا با کاهش فروشی در حدود ۵ هزار دستگاه مواجه شده اما بااین‌حال توانسته در جایگاه پنجمین کراس‌اوور کامپکت پرفروش بازار اروپا قرار گیرد. این کراس‌اوور کره‌ای در نیمهٔ اول امسال در ایالات‌متحده هم نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

۴- فورد کوگا

فروش: ۷۲,۰۴۹ دستگاه

فورد کوگا در اصل همان اسکیپ است که در اروپا با نام کوگا عرضه می‌شود. این خودرو برخلاف بازار ایالات‌متحده، در پنج ماه نخست امسال در اروپا افزایش فروش ۱۰ هزار دستگاهی را تجربه کرده و فروش آن در اروپا رکورد زده است.

۳- پژو ۳۰۰۸

فروش: ۹۰,۸۸۶ دستگاه

همانند فورد کوگا، فروش پژو ۳۰۰۸ هم با افزایش چشمگیر ۲۴ هزار دستگاه در پنج ماه ابتدایی امسال در اروپا رکورد زده است؛ بنابراین این خودرو که پرفروش‌ترین کراس‌اوور پژو محسوب می‌شود، هم‌اکنون به سومین کراس‌اوور کامپکت پرفروش در اروپا تبدیل شده است.

۲- نیسان قشقایی

فروش: ۱۱۲,۵۷۵ دستگاه

برادر کوچک‌تر نیسان ایکس‌تریل یعنی قشقایی در اروپا کراس‌اوور بسیار پرفروشی است. فروش این خودرو طی پنج ماه نخست امسال در اروپا بیش از ۱۱۲ هزار دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً بدون تغییر باقیمانده است. قشقایی به‌تازگی در ایالات‌متحده هم با نام روگ اسپرت عرضه شده است.

۱- فولکس‌واگن تیگوآن

فروش: ۱۱۶,۷۲۶ دستگاه

درحالی‌که فولکس‌واگن تیگوآن طی نیمهٔ اول امسال در ایالات‌متحده فروش بسیار پایینی معادل تنها ۱۰ هزار دستگاه داشته، در اروپا اوضاع کاملاً متفاوت است به‌گونه‌ای که فروش آن در پنج ماه ابتدایی امسال در اروپا با افزایشی بیش از ۱۰ هزار دستگاه، به ۱۱۶ هزار دستگاه رسیده و به پرفروش‌ترین کراس‌اوور کامپکت در بازار اروپا تبدیل شده است. این عنوان سال گذشته در اختیار نیسان قشقایی قرار داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    پژ و 3008 و هوندا CR-V و تویوتا روافور از بقیه جذاب تر به نظر می رسند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (809 ديدگاه)

    اینجور که مشخصه امریکاییا بیشتر موتورهای تنفس طبیعی کم دردسر رو دوست دارن که دیر تر خراب شه
    برعکس اروپاییا موتورهای فسقلی و توربو که همون قدرت رو بده ولی سوخت کمتری مصرف کنه

    حالا بین اینها انتخاب خودم نیسان روگ بود چون ۷نفرست اما انگاری دندهCVT مشکل داره این رو که بذارم کنار
    انتخاب بعدیم قطعا هوندا میبود بخاطر اینکه مثل نیسان دو صنلی بیشتر داره اما چون موتور ۱.۵ توروبو داره پس
    قطعا بین همه اینها راو فور نسل جدید رو بر میدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      نیسان روگ و هندا cr-v اساسا 5 نفره هستن ولی آپشن 7 نفره هم براشون وجود داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    فکر کنم اروپائیها تاره فهمیدن پافشاری رو انتخاب سدان ها نکنن و برن به سمت SUV و از زندگی لذت ببرن و پولاشونو به راحتی خرج کنن .
    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    تویوتا راو۴ نسل جدید هنوز عرضه نشده !!!

    باید عکس نسل قبلشو بزارین و نه نسل جدیدش رو .
    شرط میبندم در آمار جدید آمریکا ، نسل جدید راو۴ فروش بالارو با اختلاف نصیب خودش میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا راو ۴ عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا