معرفی کم‌هزینه‌ترین شاسی بلندهای بازار

این روزها همه‌ی خبرهای صنعت خودرو درباره محبوبیت کراس اوورها و شاسی بلندها است و با افزایش تقاضا شاید تخفیف‌های زیادی وجود نداشته باشد بنابراین خریداران باهوش به دنبال چیزی فراتر از قیمت خودرو برای دست پیدا کردن به بهترین ارزش‌ها هستند.

در این نوشتار ما هفت کلاس شاسی بلندها و مینی ون‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد که در طول دوره 5 ساله مالکیت پایین‌ترین هزینه‌ها را دارند.

بر پایه‌ی جوایز سالانه کمترین هزینه مالکیت Vincentric، هشت کراس اوور و مینی ون کم‌هزینه سال 2017 را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  1. کراس اوور ساب کامپکت: هوندا HR-V

هزینه‌های مالکیت 5 ساله: 35129 دلار

کوچک‌ترین کراس اوور هوندا هم به‌طور معقولی خوش‌چهره بوده و هم جادار است. این خودرو در ردیف دوم دارای صندلی‌های جادویی است که کامل جمع شده و به‌صورت تخت درمی‌آیند تا حداکثر ظرفیت استفاده از فضای بار مهیا گردد.

  1. کراس اوور کامپکت: سوبارو کراس ترِک

هزینه‌های مالکیت 5 ساله: 33233 دلار

این خودرو اساساً یک سوبارو ایمپرزای واگن با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و عناصر خاص بدنه است که باعث می‌شود ظاهری شبیه شاسی‌بلند داشته باشد. کراس ترِک جادار و خوش‌ساخت بوده و سیستم چهارچرخ محرک دارد.

  1. کراس اوور میدسایز: سوبارو اوت بک

هزینه‌های مالکیت 5 ساله: 35331 دلار

این خودرو نیز همانند یک سوبارو لگاسی استیشن واگن است که قد بلندتری داشته و استایل شاخص آن نشان دهنده رویه یک شاسی‌بلند است. اوت بک نیز به‌صورت استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک سوبارو بهره برده بنابراین خودرویی توانا و راحت است.

  1. کراس اوور بزرگ: فورد فلکس

هزینه‌های مالکیت 5 ساله: 40685 دلار

این شاسی‌بلند بزرگ و جعبه‌ای چندین سال است که بدون بازنگری بزرگی در حال تولید بوده اما در میان جادارترین کراس اوورها بوده و هزینه‌های مالکیت کمی دارد.

  1. کراس اوور لوکس کامپکت: لکسس NX 200t

هزینه‌های مالکیت 5 ساله: 45154 دلار

محصول لکسس در بازار کراس اوورهای لوکس کامکپت مصرف سوخت پایین و هزینه‌های مالکیت کمی دارد.

  1. کراس اوور لوکس میان‌سایز: لکسس RX 350

هزینه‌های مالکیت 5 ساله: 52740 دلار

RX قابل‌احترام در کلاس خود خودرویی محبوب محسوب می‌شود و دارای پرفورمنس کلی خوب با کابینی جادار و ارزش فروش دوباره بالا می‌باشد.

  1. کراس اوور لوکس بزرگ: اینفینیتی QX60

هزینه‌های مالکیت 5 ساله: 51964 دلار

خرید و نگهداری یک شاسی‌بلند بزرگ آسان نیست اما اینفینیتی QX60 با هزینه‌های مالکیت نسبتاً کم خود این موضوع را به یک تجربه شیرین تبدیل کرده است.

  1. مینی ون: تویوتا سی‌نا

هزینه‌های مالکیت 5 ساله: 39580 دلار

این خودرو پایین‌ترین هزینه‌های مالکیت را در کلاس خودرویی کوچک اما رقابتی مینی ون‌ها دارد. از جمله تجهیزات فراوان این خودرو می‌توان به صندلی‌های ردیف دوم فرست کلاس و… اشاره کرد.

منبع: motor1

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. Nima
    سوابق: (1010 دیدگاه) ,

    آفرین به ژاپنى ها و تنها نماینده آمریکایى موجود یعنى فورد فلکس
    آلمانى ها !!!!

    پاسخ
    1. بنزما
      سوابق: (450 دیدگاه) ,

      کلا قطعات خودروهای المانی نسبتا گران تر از قطعات و یدکی های ژاپنی است

      پاسخ
    2. تیاگو
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      منتظر محصولات جیپ بودم ولی
      ایول به ژاپنی ها😍👏

      پاسخ
  2. aston martin
    سوابق: (1214 دیدگاه) ,

    نمیفهمم
    ینی هزینه ی پنج ساله ی یک شاسی بلند در غرب معادل پول یک شاسی بلند جدید دیگست؟ این هزینه ها شامل صرفا تعمیراته؟
    واقعا هزینه ی خیلی گزافیه برا این همه مدت
    ما اینجا بعید میدونم طی پنج سال پول خود ماشین رو خرجش کنیم :/
    خیلی پول زیادیه فک نمیکردم انقدر دردسر داشته باشه ماشین داشتن اونجا
    من چندی پیش مقاله ای تو همین پدال خوندم که پول نگه داری یک فراری دست دوم طی یک سال رو گمونم حدود 5 تا ده هزار دلار میدونست
    یا مثلا این لیست هزینه خودروهای دیگه رو در ده سال نصف این مبلغ عنوان میکنه
    https://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/10-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
    اصلا درک نمیکنم موضوع رو

    پاسخ
    1. ساسان.م
      سوابق: (341 دیدگاه) ,

      احتمالاً مالیات سالیانه و پول بنزین و … حساب شده وگرنه حق با شماست مبلغ خیلی بالاست

      پاسخ
  3. aston martin
    سوابق: (1214 دیدگاه) ,

    در این لیست پول شاسی بلند بعدی رو باید بدی به هزینه نگه داری پنج سالش :/

    پاسخ
  4. Pooya
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    تفاوت قیمت nx و rx هفت هزار دلاره!!!!؟ rx بیاد تو ایران فک کنم کم کم 150 میلیون گرون تر از nx باشه. البته هزینه مالکیت 5 سالو زده

    پاسخ
  5. بهزاد
    سوابق: (1076 دیدگاه) ,

    هزینه نگهداشت و استفاده 5 ساله یک خودرو شامل چند بخش هست که جمع همه ی آنها به عنوان هزینه کل در نظر گرفته میشه که شامل؛
    هزینه کاهش قیمت خودرو در طول 5 سال
    هزینه بیمه و مالیات در همین مدت
    هزینه سوخت میانگین در 5 سال
    هزینه نگهداری و تعمیرات و تعویض قطعه
    سود لیزینگ در مدت مد نظر
    به طور مثال بر مبنای آمارها هزینه 5 ساله سوبارو اوت بک به این شکل میباشد؛
    کاهش ارزش خودرو 11529 دلار
    مالیات 2648
    سود لیزینگ 2697
    هزینه سوخت 6289
    بیمه 5331
    نگهداری 5391
    تعویض قطعات 910 دلار
    که جمع این اعداد نزدیک 35 هزار دلار میشه.

    پاسخ
  6. matador
    سوابق: (10288 دیدگاه) ,

    .
    هزینه ها واقعا اون جا بالاست.
    فقط نباید به قیمت اولیه نگاه کرد که اگر فقط قیمت اولیه مهم بود الان بیش از۵۰ درصد مردم اروپا و آمریکا از فراری ‌‌و رولزرویس استفاده می‌کردند

    .

    از این ماشین ها از اینفینیتی بیشتر خوشم آمد.

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (1211 دیدگاه) ,

    جالبه فقط یه برند غیر ژاپنی بینشون هست ولی از همه چیز مهم تر این بحث نگهداری هست به پول ما رقمی بین 100 تا 150 میلیون میشه که برای یه خودرو خیلی زیاد محسوب میشه

    پاسخ
  8. Saied
    سوابق: (1162 دیدگاه) ,

    ماشین ژاپنی یعنی ماشین بدون استحلاک.
    ماشینی به لوکسیه rx با کم ترین هزینه نگهداری یعنی معرکه

    پاسخ
  9. امیرحسین
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    کاش بیشتر در مورد هزینه مالیکت هم توضیح میدادین.چون واقعا مشخص نیست این پول برای چی باید صرف یه ماشین با همین قیمت بشه..

    پاسخ
  10. امید
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    چرا سوبارو به قیافه و طراحی ماشین ها توجه نداره!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x