کم‌هزینه‌ترین کراس‌اوورها و شاسی بلندهای سال 2019

این روزها همه به دنبال شاسی بلندها هستند مخصوصاً کراس اوورهایی که بر پایه‌ی خودروهای سواری شکل گرفته‌اند. از هر نظر به نظر می‌رسد خریداران علاقه‌ی زیادی به این خودروها دارند. تحلیل‌ها نشان می‌دهند شاسی بلندها و کراس اوورها سال آینده نیمی از فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص خواهند داد و 180 مدل جدا از هر نوع و شکلی تا سال 2023 در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.


اما این روزها پیچیدگی مربوط به قیمت و لیست تجهیزات خودروها بیش از هر زمان دیگری بوده و فاکتور ارزش در برابر قیمت پرداختی اهمیت زیادی برای خریداران دارد. برای اینکه بدانید چه خودرویی می‌خرید و در آینده چه موضوعاتی برای شما پیش خواهد آمد باید نگاهی عمیق‌تر به هزینه‌های درازمدت یک خودرو داشته باشید.


اگر به یاد داشته باشید چند هفته‌ی پیش لیستی از کم‌هزینه‌ترین خودروهای سواری را خدمتتان ارائه کردیم که در آن هزینه‌های متوسط و پیش‌بینی‌شده‌ی 5 ساله‌ی یک خودرو ذکر شده بود. در این لیست هم کم‌هزینه‌ترین شاسی بلندها و کراس اوورهای سال 2019 را بر پایه‌ی تخمین‌ها و تحلیل‌های KBB معرفی کرده‌ایم.

KBB هزینه‌های نگهداری 5 ساله‌ی شاسی بلندها را در کلاس‌های گوناگون پیش‌بینی کرده است. بزرگ‌ترین فاکتور در این میان کاهش ارزش یا افت قیمت بوده که تعریف آن تفاوت بین قیمت اصلی خودرو در زمان صفر بودن و ارزش تخمینی آن در زمان فروش پس از 5 سال می‌باشد. انتخاب خودرویی که افت قیمت کمتری داشته باشد در درازمدت هزینه‌های کمتری را به مالک تحمیل می‌کند.


و اگر خریداران در حال انتخاب لیزینگی یک شاسی‌بلند باشند باید مدلی را انتخاب کنند که اقساط ماهانه‌ی مناسبی داشته باشد. دلیل این کار تفاوت‌های بین قیمت، سود و ارزش خودرو در زمان پایان شرایط لیزینگ می‌باشد.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV پلاگین هیبریدی
اگرچه شاسی بلندها معمولاً از نظر افت قیمت، عملکرد بهتری در مقایسه با مدل‌های سواری دارند اما هزینه‌ی مصرف سوخت آن‌ها بیشتر خواهد بود. یکی از مثال‌ها جیپ رانگلر است که انتظار می‌رود پس از 5 سال 61 درصد قیمت اولیه‌ی خود را حفظ کند اما در همین مدت مالک باید بیش از 11 هزار دلار خرج سوخت کند.

از جمله دیگر فاکتورهای دخیل در این پیش‌بینی‌ها هزینه‌های بیمه، شماره‌گذاری، تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای بوده است.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای کامپکت: سوبارو کراس ترک

هزینه‌ی 5 ساله: 31228 دلار

این خودرو که بر پایه‌ی ایمپرزا شکل گرفته دارای ارتفاع بیشتر از سطح زمین و استایلی متفاوت است تا یک کراس اوور متمایز را شکل دهد. این خودرو ارزان‌تر از شاسی بلندهای ساب کامپکت بوده و مدل پایه‌ی 22870 دلاری آن با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. انتظار می‌رود قیمت این خودرو پس از 5 سال 10086 دلار افت کند و هزینه‌های عملیاتی آن نیز 21252 دلار اعلام شده است. از جمله دیگر خودروهای کم‌هزینه‌ی این کلاس می‌توان به هیوندای توسان (34864 دلار) و کیا اسپورتیج (38154 دلار) اشاره کرد.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای ساب کامپکت: مزدا CX-3

هزینه‌ی 5 ساله: 31901 دلار

شاید کابین این خودرو برای خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک کمی تنگ باشد اما مزدا CX-3 انتخابی عالی برای رانندگان مشتاق است چراکه هندلینگ آن خوب ارزیابی می‌شود. این خودرو با قیمت 21435 دلاری انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. بنا به گفته‌ی KBB، افت قیمت این خودرو پس از 5 سال حدود 13521 دلار خواهد بود و هزینه‌های نگهداری‌اش نیز 18380 دلار اعلام شده است. دو خودروی کم‌هزینه‌ی بعدی در این کلاس عبارت‌اند از نیسان کیکس (31790 دلار) و هوندا HR-V (32265 دلار).

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای میان سایز دو ردیفه: هیوندای سانتافه

هزینه‌ی 5 ساله: 35424 دلار

سانتافه که اخیراً نسل جدیدش وارد بازار شده ارزش زیادی در برابر مبلغ پرداختی دارد و از جمله تجهیزات آن می‌توان به ترمز خودکار اشاره کرد. افت قیمت خودروی موردبحث در بازه‌ی زمانی 5 ساله برابر با 15013 دلار خواهد بود و هزینه‌های نگهداری آن نیز 20411 دلار اعلام شده است. گزینه‌های کم‌هزینه‌ی دیگر این کلاس سوبارو اوت بک (38192 دلار) و فورد اج (45156 دلار) می‌باشند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای آفرود: جیپ رانگلر

هزینه‌ی 5 ساله: 36100 دلار

رانگلر نمادین کاملاً نونوار شده اما استایل آن همچنان ریشه در مدل‌های جنگ جهانی دوم دارد. این خودرو همیشه در خارج از جاده درخشیده اما خب در شهر نیز خودروی متمدنی نشان می‌دهد. ارزش فروش دوباره‌ی این خودرو به‌طور باورنکردنی بالا بوده و انتظار می‌رود پس از 5 سال تنها 11748 دلار از قیمت اولیه‌اش را از دست بدهد. هزینه‌های این خودرو نیز برابر با 24352 دلار تخمین زده شده است. دو خودروی کم‌هزینه‌ی دیگر این کلاس عبارت‌اند از جیپ رانگلر آنلیمیتد (37741 دلار) و تویوتا 4 رانر (42271 دلار).

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای میان سایز سه ردیفه: میتسوبیشی اوت لندر

هزینه‌ی 5 ساله: 36433 دلار

اوت لندر در کلاسی شلوغ و رقابتی حضور داشته و اگرچه کوچک‌تر از اکثر کراس اوورهای سه ردیفه ی دیگر است اما قیمت مناسبی دارد. با قیمت پایه‌ی 25540 دلاری، انتظار می‌رود افت قیمت این خودرو در 5 سال 15794 دلار باشد و هزینه‌های نگهداری‌اش نیز 20639 دلار اعلام شده است. سایر مدل‌های کم‌هزینه‌ی این کلاس کیا سورنتو (40653 دلار) و هیوندای سانتافه XL (43198 دلار) هستند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای ساب کامپکت لوکس: لکسس UX

هزینه‌ی 5 ساله: 43058 دلار

لکسس UX کوچک‌ترین قدبلند این کمپانی بوده اما نسخه‌های بنزینی و هیبریدی آن عملکرد خوبی دارند. قیمت این خودرو 33175 دلار بوده و افت قیمتش پس از 5 سال نیز 20266 دلار تخمین زده شده است. هزینه‌های نگهداری UX هم در همان بازه زمانی 22792 دلار خواهد بود. ولوو XC40 (45822 دلار) و کادیلاک XT4 (48070 دلار) دو خودروی دیگر این کلاس هستند که هزینه‌های کمتری دارند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای کامپکت لوکس: لکسس NX

هزینه‌ی 5 ساله: 43749 دلار

همانند برادر کوچک‌تر، لکسس NX نیز خودرویی شیک و توانا بوده و از کابینی لوکس سود می‌برد و قیمت این خودرو از 37510 دلار شروع می‌شود. KBB هزینه‌های مالکیت مدل پایه را اعلام نکرده اما نسخه‌ی هیبریدی که 2300 دلار گران‌تر است افت قیمت 23401 دلاری خواهد داشت و هزینه‌های نگهداری آن نیز 22439 دلار است. دو خودروی کم‌هزینه‌ی بعدی اینفینیتی QX50 (49380 دلار) و بیوک انویژن (49704 دلار) هستند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای لوکس سه ردیفه: اینفینیتی QX60

هزینه‌ی 5 ساله: 51435 دلار

QX60 چند وقتی هست که تغییراتی نداشته اما خودرویی جادار و راحت بوده و هزینه‌های مالکیت مناسبی دارد. انتظار می‌رود افت قیمت این خودرو در 5 سال برابر با 26309 دلار باشد و هزینه‌های نگهداری نیز 25126 دلار اعلام شده است. بیوک انکلیو (55201 دلار) و ولوو XC90 (55636 دلار) جزو دیگر گزینه‌های کم‌هزینه‌ی این کلاس هستند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای لوکس دو ردیفه: لکسس RX

هزینه‌ی 5 ساله: 52176 دلار

بخش لوکس تویوتا در مطالعه‌ی امسال KBB توانسته سه خودرو را داشته باشد. لکسس RX پس از 5 سال افت قیمت تخمین زده‌ی 25547 دلاری و هزینه‌های 26629 دلاری داشته باشد. لینکلن ناتیلوس (52693 دلار) و کادیلاک XT5 (61329 دلار) خودروهای کم‌هزینه‌ی بعدی در این کلاس هستند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای فول سایز: نیسان آرمادا

هزینه‌ی 5 ساله: 60039 دلار

نیسان آرمادا که بر پایه‌ی پیکاپ این برند شکل گرفته خودرویی بزرگ، راحت و جادار بوده و توانایی‌های آفرود هم دارد. قیمت پایه‌ی این خودرو 48495 دلار بوده و افت قیمت آن پس از 5 سال حدود 28520 دلار خواهد بود. هزینه‌های نگهداری آن نیز 28520 دلار است که از این میان باید 14496 دلار را صرف پر کردن باک سوختش بکنید. دو خودروی کم‌هزینه‌ی دیگر این کلاس عبارت‌اند از شورولت تاهو (60588 دلار) و فورد اکسپدیشن (63041 دلار).

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای فول سایز لوکس: اینفینیتی QX80

هزینه‌ی 5 ساله: 73002 دلار

QX80 ارزان نیست اما از نظر اشرافیت در سطح بالایی قرار داشته و کابینی چوبی و چرمی و البته جادار و راحت دارد. سواری خودرو هم نرم است. قیمت پایه‌ی 66795 دلاری، افت قیمت 39917 دلاری و هزینه‌های نگهداری 33085 دلاری جزو ویژگی‌های تخمین زده شده‌ی این خودرو هستند. لکسس LX (80257 دلار) و مرسدس بنز GLS کلاس (82759 دلار) دو خودروی بعدی کم‌هزینه در این کلاس هستند.

منبع: motor1

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (5098 دیدگاه) ,

      ((رانگلر نمادین کاملاً نونوار شده اما استایل آن همچنان ریشه در مدل‌های جنگ جهانی دوم دارد. این خودرو همیشه در خارج از جاده درخشیده اما خب در شهر نیز خودروی متمدنی نشان می‌دهد))

      پاسخ
    2. علیرضا(lexus)
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      پروردگارا دلسوز نمیخواهم
      لکسوز میخوام
      لکسوز که داشته باشی
      دلسوز خودش می آید…
      #حسین_پناهی😀

      پاسخ
    3. Reza
      سوابق: (1014 دیدگاه) ,

      Qx80 فقط باید مات و مبهوت نشست و نگاش کرد.
      چه ابهتی داره لامصب

      دست ژاپنی‌ها بالاست آفرین👏👏👏

      پاسخ
  1. hossin
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    اقا شاهرخ و اقا نوید عزیز
    متاسفانه با اونکه من مدت کوتاهی با پدال اشنا شدم اما تو همین زمان اندک کامنتهای دیدم که واقعا جای سوال که چرا پدال تاییدشون میکنه
    مثل کامنتهای این اقا یا خانوم ماسوبیچ که سراسر صحبتهاش اندازه یه حبه سیر هم خاصیت نداره
    هر زمان که بحثی تو پدال بالا گرفته این کاربر در راس اون قرار داره
    نمیدونم مشکل اصلی همیچین اشخاصی چیه اما مشخص هستش که مشکلات عدیده ای دارن که تو اینجا اینطوری رفتار میکنن
    پدال جان اگه امکانش هست کمی کنترل روی همچین افرادی بکن و برای کامنت گذاشتن یه حداقل هایی رو در نظر بگیر تا این افراد سایتی رو که شما با زحمت راه انداختین به قهقرا نبرن
    تشکر

    پاسخ
    1. shahrukh
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      ضمن تشکر از شما دوست ماشین باز عزیز
      بسیاری از عزیزان شاهدن که بارها زیر هر پستی،دوستان امریکایی باز و آلمانی باز عزیز رو به آرامش بیشتر دعوت کردم!ولی فایده نداشت که هیچ برعکس بدتر عمل کردند!بنده که عددی نیستم بزرگان سایتو دعوت به آرامش کنم!ولی شما خودتون رو بزارین جای حق!چی میشه همه باهم درکمال دوستی و محبت در کامنت ها،مطالبو دنبال کنیم؟!؟
      متاسفانه تا یه فراخوان از یه کمپانی میاد،همه میفتن به جون هم
      باور بفرمایین گل بی عیب خداست!
      مگه داریم کمپانی ای که هیچ نقص یا فراخوانی نداشته باشه!
      اینکه فضا ملتهب نباشه خواسته زیادیه؟!؟
      وقتی بعضی ها رعایت نمیکنن و کامنت توهین آمیز به سلایق دیگران،میگذارند،چطور توقع هست که هیچ جوابی بهشون داده نشه!
      از پدال و مدیریت محترمشون هم تشکر میکنم که اگه حذف کامنتی انجام میدن،دوجانبه و درجهت کاهش تنش هاست!
      یا حق

      پاسخ
  2. Elmiraj
    سوابق: (840 دیدگاه) ,

    نکته جالبی که به نظر من جلب توجه می کنه اینه که هزینه پنج ساله این ماشین ها با متوسط قیمت خود ماشین تقریباً برابره ….!!!!
    .
    و این که درود بر سلطان آفرود و ژاپنی های همیشه حاضر در لیست های :
    کم استهلاک
    قابل اعتماد
    و کم هزینه…

    پاسخ
  3. عارف
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    البته ملاک اونها از هزینه با ما کمی فرق داره . این آمار تو ایران باید کمتر باشه اگه قیمت اولیه را نا دیده بگیریم . چون بحث مالیات و سوخت تو ایران بمراتب کمتر هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.