پورشه

تجربه رانندگی با پورشه پانامرا GTS مدل ۲۰۲۰

از بسیاری جهات پورشه پانامرا GTS محصولی ناهنجار در دنیایی از خودروهاست که هدف مشخصی ندارد. به‌صورت منطقی به نظر می‌رسد توازن مناسبی وجود ندارد زیرا این یک خودروی اسپورت با کالبدی لیموزین است.

پورشه پانامرا GTS

اما در واقعیت این موضوع برعکس شده مخصوصاً اینکه پانامرا GTS به خودرویی تبدیل شده که تقریبا می‌تواند هر کاری انجام دهد؛ بنابراین اگرچه قیمت ۱۰۷۱۸۰ پوندی آن بسیار زیاد است (مدل تست شده قیمت فراتر از ۱۲۰ هزار پوند داشته است) اما توانایی‌های ناب پانامرا GTS واقعاً باورنکردنی است.

پورشه پانامرا GTS

در آغاز باید گفت نشستن داخل کابین و راندن آن بسیار حس خوبی دارد. با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی که ارتقا یافته و قدرت ۴۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری تولید می‌کند، شتاب حرف اول را می‌زند. کافی است به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۹۸ کیلومتر در ساعتی فکر کنید. مصرف سوخت ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر نیز برای چنین هیولایی بد نبوده و میزان آلایندگی آن نیز به ۲۷۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر کاهش یافته است.

پورشه پانامرا GTS

اما شما پانامرا GTS را برای مصرف کم سوخت نمی‌خرید. شما آن را به خاطر سواری‌اش انتخاب می‌کنید. به همین خاطر گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک ارتقا یافته عملکردی عالی در زمان حرکت دارد. نتیجه این کار هم شتاب گیری نرم و بسیار خوب در همان دورهای پایین است که همین روند تا ردلاین ادامه دارد و کل این فرایند با غرش باابهت و پرطنین پیشرانه ۸ سیلندر انجام می‌شود. مخصوصاً اگر حالت‌های رانندگی اسپورت یا اسپورت پلاس را انتخاب کنید نعره‌های نیروگاه پانامرا GTS پررنگ‌تر خواهد بود.

پورشه پانامرا GTS

هندلینگ، سواری، فرمان پذیری و توقف پانامرا GTS واقعاً شگفت‌انگیز است. چابکی خودرو نیز با وجود سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری چرخ های عقب بیشتر شده و این برای خودرویی با چنین ابعاد و وزنی عالی است. فرمان خودرو بی‌شک متمایزترین ویژگی دینامیکی پانامرا GTS بوده و سطح فوق‌العاده‌ای از دقت و احساس را به ارمغان می‌آورد؛ اما ترمزها نیز به همان اندازه احساس‌برانگیز بوده و حس اطمینان و قدرت را در راننده القا می‌کنند.

پورشه پانامرا GTS

وقتی وارد کابین شوید شاهد فرمانی خواهید بود که با آلکانترا پوشانده شده و دست زدن به آن کاملاً حس خوشایندی دارد.

پورشه پانامرا GTS

خب سواری GTS کاملاً در حد و اندازه‌های یک پورشه بوده و با یک خودروی توانا و درگیر کننده طرف هستیم؛ اما آیا می‌دانید چه تعداد از مشتریان، پانامرا را فقط به خاطر توانایی‌های دینامیکی می‌خرند؟ قطعاً اکثر مالکان پانامرا به فضای کابین و رفاه آن اهمیت می‌دهند و شاید پاسخ خودرو در سر پیچ‌ها یا پایداری خودرو در سرعت‌های بالا اولویت‌های بعدی باشند.

پورشه پانامرا GTS

حروف GTS با توانایی‌ها و هویت پورشه مترادف بوده و زمانی که با کلمه پانامرا همراه شوند حس بسیار خوبی ایجاد می‌کنند. پانامرا GTS واقعاً خودرویی همه‌کاره در اشتوتگارت است؛ بنابراین اگرچه دینامیک سواری خودرو بسیار خوب است اما سطح اشرافیت و رفاه کابین نیز بسیار بالا می‌باشد.

پورشه پانامرا GTS

در بخش جلوی کابین تغییرات زیادی در طراحی رخ نداده اما اصلاحات خوبی را شاهد هستیم. یک صفحه‌نمایش بزرگ در مرکز داشبورد وجود دارد و دسته‌ای ساده شده از دکمه‌ها نیز اطراف دسته‌دنده دیده می‌شوند.

پورشه پانامرا GTS

در صندلی عقب فضای زیادی وجود داشته و همین موضوع درباره صندوق‌عقب نیز صدق می‌کند. صندلی‌ها نیز به‌صورت ۶۰ به ۴۰ تا می‌شوند.

پورشه پانامرا GTS

پانامرا GTS در کل پکیجی احساس‌برانگیز است. ترکیب وسیعی از توانایی‌ها باعث شده‌اند این خودرو محصولی منحصربه‌فرد در کلاس خود باشد حتی اگر مالیات تعلق گرفته به آن بسیار بالا باشد.

پورشه پانامرا GTS

البته این جنبه از پانامرا را باید کنار گذاشت زیرا تمامی خودروهای حاضر در این سطح هزینه‌های نگهداری و مالکیت بالایی دارند ضمن اینکه فکر نمی‌کنیم هیچ خودروی دیگری این حس درگیری و احساس خاص را بتواند به راننده منتقل کند و درعین‌حال سطحی فوق‌العاده از اشرافیت و رفاه را نیز ارائه نماید.

پورشه پانامرا GTS

بهبودهای ملایم اما هدفمند باعث شده‌اند پانامرا GTS تواناتر و درگیر کننده تر از هر زمان دیگری باشد. این خودرو قیمت بالایی دارد اما ترکیب فضای کابین، سرعت بالا و اشرافیت مثال‌زدنی باعث شده‌اند محصولی بی‌نقص متولد شود مخصوصاً اینکه ظاهر پانامرا نیز به‌روزتر و دوست‌داشتنی‌تر شده است.

مشخصات پورشه پانامرا GTS

  • قیمت: ۱۰۷۱۸۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: ۴۷۳ اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه

  1. Hadi

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2081 ديدگاه)

    بینهایت زیبا و با ابهته…
    هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت…
    کلا از پورشه نمیشه ایرادی گرفت بجز قیمتش که اونم نسبت به رقیبای ایتالیاییش و انگلیسیا کمتره ولی از آمریکاییا گرون تره…

    موافقم ۸۰
    مخالفم ۱۲
    1. Aria

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      آنچه خوبان همه دارند
      این یکجا داره

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۱۴
      1. SS

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (126 ديدگاه)

        همینش متمایزش میکنه
        چون در بازه قیمتی پایین تر میشه اون رو رقیب M5 و E class دونست
        در بازه قیمتی بالاتر میشه رقیب M6(مرحوم) و CLS دونست
        در بالاترین قیمت میشه اون رو رقیب M8 و AMG GT-4door Coupe دونست
        همچنین با پرداخت یک سری آپشن میشه یه سری المان ها و ویژگی های خاصی که در سری ۷ و S class هست موجود هست بهش اضافه کرد مثل :
        ماساژور و گرم کن و سردکن همه صندلی ها ، سیستم اطلاعات سرگرمی برای صندلی های عقب ، تهویه ۴ نقطه یی ،کنسول مرکزی عقب و…
        واقعا در محصولات پورشه متمایز ترین ماشینشون اینه به نظرم
        به شخصه الان من این ماشین رو نسبت به همه ی ماشین هایی که بالا گفتم ترجیح میدم

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۷
      2. Reza

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1582 ديدگاه)

        خیلی خیلی خوشگله خییییییلی

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5066 ديدگاه)

      البته آقا Hadi ، اگر بخوام یه ایراد بگیرم ، میشه به فرمون و کنسول وسطش گیر داد که جنس چرم آلکانترا بعد از مدت کوتاهی جای دست روش میمونه و دیگه درست بشو نیست ، البته سقف آلکانترا و چرم‌های صندلی از این جنس میتونه راحت خاک را به خودش بگیره .

      اما لمس کردن چرم آلکانترا یه احساس آرامش به آدم میده ، گویی که یه گربه‌ی پشمالوی نازنازی را نوازش میکنید .

      البته میدونم این گیر دادنم از روی بی‌ایراد بودن پورشه هست که واقعاً همه چیز تمام هست .

      اما سخت میشه انتخاب کرد پانامرا یا بنز GT .

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۸
    3. [AMIN_TROFEO]

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      این ماشین بشدت زیاب و چشم نوازه مخصوصا عقب ماشین که فست بکه و بسیار زیباست
      یه چیزی که من عاشقش هستم اینه که تو ماشین های پورشه یه دکمه داره که صدای اگزوز رو تنظیم میکنه و من واقعا عاشق اون دکمم
      حس نشستن تو این ماشین رو تقریبا هیچ ماشینی نداره و اون کنسولش که از طراحی هواپیما الهام گرفته شده واقعا میگم توصیف نشدنیه
      من این ماشینو با صد تا اس کلاس و سری هفت عوض نمیکنم مخصوصا اینتریور همیشه بینظیر پورشه
      شما کافیه یبار سوار پورشه بشین اونوقت میفهمین چی میگم

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۷
    4. زیزیگولو

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1562 ديدگاه)

      انگار پورشه پانامرا GTS تموم توان خودشو واسه هرچه سرحال آووردن راننده با هیجان مضاعف تو رانندگی رو داره و تو این راه میتونه با رقیبای هموطن خودش مثل مرسدس E63 AMG و بی ام و M5 رقابت کنه و به چالش بکشدشون

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
    5. سهند

      ۱۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      تمام پورشه ها در کلاس خود بهترین هستند ولی به نظرم چراغ های عقب اگر قرمز باشند زیباتر از این چراغ های سیاه است میدونم که چراغ های سیاه آپشن است ولی در حالت خاموش (یعنی در تصاویر بالا) زیبایی ندارد و چراغ های قرمز زیباتر هستند ( بخصوص در زمان خاموش بودن)
      به نظرتان چرا فروش پورشه پانامرا کم شده؟ الان فروش پانامرا با تایکان قابل مقایسه نیست و مردم هم حتما چیزی میدونند که تایکان را ترجیح میکنند.

      موافقم ۶
      مخالفم ۷
  2. Hadi

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2081 ديدگاه)

    ولی در قبالش یک ماشین ارزشمند بهت میده…

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۵
    1. Ahmedreza2002

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      ی جایگزین ارزون تر:
      M5کامپنیشن

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۳۱
      1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (276 ديدگاه)

        ماشین خیلی خوبی اما من مازراتی کواتروپورته تروفئو رو ترجیح میدم چون اون یه زیبای ایتالیایی

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱۷
        1. [AMIN_TROFEO]

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2048 ديدگاه)

          اون که اصلااااا حرررررفشو نزن به هزار تا اس کلاس و سری هفت این پانامرا ترجیحش میدم

          موافقم ۷
          مخالفم ۵
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (5066 ديدگاه)

        آخه اصلاً تو خانواد‌ه‌ی پورشه‌ها ، رقیبی هم‌کلاس واس M5 وجود نداره !

        میشه با M8 مقایسش کرد ولی با m5 خیر !

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۵
        1. Ahmedreza2002

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          رقیب مستقیم که نه وحود نداره
          ولی اگه یه چهار در فوق العاده سریع بخای ب ام و با قیمت پایین تر پیشنهاد جذابی داره

          موافقم ۹
          مخالفم ۰
  3. محمد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (108 ديدگاه)

    واقعاً با دیدن پورشه ها و مازراتی ها حس و حال عالی پیدا میکنم. ماکان.کیمن .پانامرا و گیبلی و لوانته و گرن تروریسمو بی نظیر هستند طراحیاشون.
    توی این مدل پانامرا کنسول مرکزی عقب رو حذف کرن و به نظر میرسه بری سه نفر آدم با جسه متوسط مناسب باشه.👍👍👍👏👏

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۵
    1. ممد ژانگولر

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1270 ديدگاه)

      باهات موافقم داداش
      درست زدی وسط سولاخ هدف👌

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
    2. [AMIN_TROFEO]

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      دکیی!!!!۹۱۱ و سلطان MC20 چی پس؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    3. Ahmedreza2002

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      بله اگه نفر وسط پا نداشته باشه
      ی نگاهی به کانال مرکزی بندازین!

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
      1. [AMIN_TROFEO]

        ۱۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2048 ديدگاه)

        پاشو میزاره کناره های کنسول!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. ارشیا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    یه سدان ناب و خوشگل😍😍😍

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
    1. Ahmedreza2002

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      سدان؟؟؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
    2. مهدی

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (510 ديدگاه)

      آقا ارشیا به این ماشین ها میگن لیفت بک که سقف ماشین با قسمت عقب ماشین یه جوری با هم یکی هستن مثل زانتیا یا تقریبا مثل ۹۱۱ کاررا ۴ اس

      موافقم ۴
      مخالفم ۸
      1. nikzad

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (277 ديدگاه)

        اگر اشتباه نکنم زانتیا و این شکل خودرو ها فست بک هستند

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. SS

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (126 ديدگاه)

          👌👌👍

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        2. مهدی

          ۱۷ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (510 ديدگاه)

          شما هم درست میگید هم غلط ببینید لیفت بک به خودرو هایی میگن که سقف و قسمت انتهایی ماشین با هم یکی هستن اما فست بک فرق داره فست بک به ماشین هایی میگن که قسمت انتهایی ماشین با شیب تند تموم میشه یعنی سقف که تموم میشه قسمت انتهایی ماشین با شیب تند تموم میشه مثل بنز سی ال اس دلیل این که شما درست میگید این هست که بعضیا میگن که لیفت بک و فست بک فرقی ندارن و فقط یه چیز های خیلی کوچیک با هم فرق دارن دلیل اشتباه گفتنتون هم این هست که لیفت بک و فست بک با هم فرق دارن خیلی کم با هم فرق دارن جدیدا این گروه خیلی پیچیده شده منظورم هر دو هست و بعضی شرکت ها هم اسم های دیگه ای به کار میبرن مثلا ائودی بی این جور ماشین ها میگه اسپرت بک البته زانتیا تقریبا فست بک هست من اشتباه گفتم

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    3. [AMIN_TROFEO]

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      فست بکه اقا نه لیفت بک نه سدان

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  5. SF90 STRADALE

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2886 ديدگاه)

    عاشق پانامرا هستم مخصوصاً تیپ های بالاتر
    پانامرا توربو S ارزش بالایِ خودش رو نشون داد
    امیدوارم پدال فیلم تاپ اسپید این ماشین رو بزاره
    👑👑 Porsche 👑👑

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
    1. سهند

      ۱۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      من از همه ی پورشه ها زیاد خوشم میاد ولی این پانامرا به محبوبیت و موفقیت دیگر مدل ها نرسید به نظرم دلیلش اینه که هدف مشخصی نداره چون هم به m5 شباهت داره و هم به s کلاس و سری ۷ ولی به هر حال خیلی عالی است
      بهترین پورشه ها از نظر من: ۱- ۹۱۸ ،۲- ۹۱۱ و مدل هایش، ۳- کاین ،۴-تایکان، ۵- پانامرا ۶- ماکان (البته پورشه ها ی قدیمی مثل کاررا جی تی را نگفتم)

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  6. سامورایی از قله فوجی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (988 ديدگاه)

    فرم صندوق عقبش واقعا قشنگه ❤️
    خیلی بیشتر از تایکان دوستش دارم

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  7. OUTIS_9

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (58 ديدگاه)

    تو نید فور اسپید که خیلی حال میده روندنش😄ولی نمیدونم چرا اونجا باید پانامرا تو مسابقات آفرود باشه!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  8. مهرداد كمال

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (525 ديدگاه)

    استون مارتین راپید و مازراتی کواترپورته و Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe هم گزینه های دیگه ای هستن که من خودم پورشه رو بیشتر میپسندم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  9. Me

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (299 ديدگاه)

    😥😥😥😥🤕🤕🤕🤕
    چرا این انقدر خوبه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. Ramin

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    ۱۰۷ هزار پوند نسخه پایه = ۱۲۴ هزار دلار.

    الکی گران است

    همچو برادر کوچک ترش ( تایکان) سقفه پانورامیک که سهله ، سانروف هم نداره. 😐

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  11. حسین دهمرد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    لکسوس چیزی تو این کلاس نداره؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Me

      ۱۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (299 ديدگاه)

      خخخخ
      چِکسوس؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  12. رامتین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2111 ديدگاه)

    از نظر من پورشه بهترین خودروها را میسازه. توازنی از لوکس بودن و ایمنی و عملکرد. انتخاب من در محصولات آلمانی همینه. حالا شاید دوستان بحث کنند و نظر متفاوتی خصوصا در مورد بنز و بی ام و داشته باشند، اما برای تصمیم گیری اصلا نمیشه به مطالب اینترنت رجوع کرد. یکی از دوستان همکارم در این ۳-۴ سال، سه ماشین بی ام و ۷۳۰، بنز S و پانامرا ۴S داشته که اولا ماشالله به این وضع مالی و ثانیا با اینکه دقیقا در یک کلاس نبودند، اما نظر ایشون کاملا به سمت پورشه بوده و از نظر عملکرد میگفت بینظیره.

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  13. ارش

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1299 ديدگاه)

    پورشه هر روز زیباتر ، قوی تر ، سریعتر، با کیفیت تر ……

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  14. SAEID

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی من تا ۳ میلیارد می خوام یک ماشین شاسی بلند خوب بخرم ،پیشنهاد دوستان چیه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۱۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      پیشنهاد من اینه که اون ۵۰۰ تومنشو بده من لازمش دارم میخوام یه کاوازاکی بگیرم اینجوری تو رنج ۲.۵ راحت انتخاب میکنی😂😂🤣🤣😂🤣🤣😂😂😂😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا