پورشه

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه ۹۱۱ توربو S جدید

۹۱۱ توربو و توربو S محصولی الهام‌بخش و معنوی برای پورشه است. این خودرو بهترین‌ها از نظر قدرت، گشتاور، شتاب و سقف سرعت را ارائه می‌کند؛ بنابراین از دیدن اینکه نسل جدید ۹۱۱ توربو S با قیمت ۱۵۵۹۷۰ پوند هنوز هم این نقش را بازی کرده و البته اعداد و ارقام را وارد مرحله جدیدی کرده سورپرایز نشده‌ایم.

پورشه 911 توربو S جدید

نسل کنونی ۹۱۱ که با کد ۹۹۲ شناخته می‌شود از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری توئین توربویی استفاده کرده که قدرت ۶۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. با وجود لانچ کنترل، این گلوله بی‌رحم تنها در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت توربو S جدید نیز ۳۳۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

پورشه 911 توربو S جدید

نتیجه اینکه وقتی پدال گاز را نوازش کنید دنیا پیش چشم‌هایتان را محو و تیره خواهد شد. بین سرعت‌های ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به سختی می‌توانید خودرویی سریع‌تر از ۹۱۱ توربو S را تصور کنید…

پورشه 911 توربو S جدید

از قیمت گرفته تا پرفورمنس، همه‌ی اعداد مرتبط با این هیولا بالاتر رفته‌اند؛ اما آیا توربو S هنوز هم خودرویی برای راننده است؟

قاطعانه بله. فاصله بین چرخ های جلویی ۴۲ میلی‌متر بیشتر از نسل قبل بوده و بنابراین به ندرت نشانی از کم فرمانی در پیست مشهود خواهد بود. این نسل از ۹۱۱ توربو S طبیعی‌ترین حس فرمان بین مدل‌های ۹۹۲ را دارد.

پورشه 911 توربو S جدید

وزن و پایداری اکسل جلو به‌گونه‌ای است که هرگونه درخواست شما سریعاً اجابت می‌شود. اگرچه نمی‌توانیم بگوییم همان حس فرمان ۹۱۱ کلاسیک در این خودرو وجود دارد اما همچنان فرمان خودرو حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند.

پورشه 911 توربو S جدید

سیستم چهار چرخ محرک پورشه و آن چرخ های پهن باعث ایجاد کشش زیادی می‌شوند. علیرغم وجود قدرت و گشتاور زیاد شما به ندرت شاهد چشمک زدن چراغ ESC خواهید بود.

پورشه 911 توربو S جدید

طیف گسترده‌ی گشتاور پیشرانه باعث شده خودرو انعطاف بسیار خوبی داشته باشد. اندکی تأخیر توربو وجود داشته اما این تأخیر در دورهای پایین است. این لگ توربو بسیار کم بوده و باعث شده شتاب گیری تخت گاز خودرو انفجاری حس شود. برای پیشرانه‌ای توربو و حجیم، این پاسخ فوق‌العاده است.

پورشه 911 توربو S جدید

البته تمامی مدل‌های ۹۱۱ کد ۹۹۲ توربو بوده‌اند و بنابراین توربو S حس تمایز کمتری دارد اما نباید از هویت خاص آن غافل شد.

صدای تولیدی پیشرانه بسیار گیراتر از کررا S بوده و در دورهای پایین حس خفته‌ای دارد که با گرم شدن توربو بر شدت آن افزوده شده و در نهایت به غرش‌های ترسناکی ختم می‌شود.

پورشه 911 توربو S جدید

اما برخی نکات قابل‌ذکر هم درباره این خودرو وجود دارد. وقتی برای دامپرها و کنترل لغزش فعال حالت نرمال را انتخاب کنید خودرو گاهی اوقات در جاده‌های پرپیچ‌وخم ناهنجار عمل خواهد کرد. بخشی از این امر به کورس حرکت دامپرها و سرعت حرکتشان مربوط می‌شود که انرژی زیادی دارند.

پورشه 911 توربو S جدید

در اسپورت ترین حالت رانندگی تکان های کمتری در بدنه وجود خواهد داشت اما با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرمی و استفاده از رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب، سواری خودرو حتی در حالت نرمال نیز سفت و خشک بوده و دست‌اندازها حس می‌شوند. البته باید اذعان کرد سواری خودرو همچنان به خوبی هر خودروی اسپورت دیگری بوده و بهتر از رقبایی همچون آئودی R8 می‌باشد.

پورشه 911 توربو S جدید

شخصیت سفت و خشک ۹۱۱ توربو S به این است که اکسل‌ها به ویژه اکسل عقب کاملاً به بدنه چفت شده است؛ و اینجاست که پاسخ‌هایی تیز و اعتمادبه‌نفسی بالا ایجاد می‌شود.

پورشه 911 توربو S جدید

۹۱۱ هنوز هم کاربردی‌ترین خودروی اسپورت بازار است. دید خودرو به بیرون عالی بوده و دو صندلی عقب ۲۶۴ لیتر فضای بیشتر را به همراه فضای بار جلوی ۱۲۸ لیتری فراهم می‌کنند. صدای لاستیک چندانی وجود نداشته و کیفیت ساخت متریال و کابین عالی بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز کاربری راحتی دارد.

پورشه 911 توربو S جدید

پورشه ۹۱۱ توربو S هم‌اکنون به مدل پایه کررا پیوسته و این دو خودرو طبیعی‌ترین نسخه‌های ۹۱۱ هستند. این خودروی اسپورت نمادین به‌طور فوق‌العاده‌ای سریع بوده و اما در شهر هم به اندازه پیست راحت بوده زیرا توانایی‌های آن واقعاً گسترده است. برخی انتقادات کوچک بر کیفیت سواری خودرو در جاده‌های ناهموار وارد است اما چسبندگی، پایدار و قابلیت تنظیم این خودرو واقعاً ارزشش را دارد. خودروی الهام‌بخش پورشه قابلیت کاربری روزمره خود را هم اصلاً از دست نداده است.

مشخصات پورشه ۹۱۱ توربو S

  • قیمت: ۱۵۵۹۷۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری توئین توربوی تخت
  • قدرت/گشتاور: ۶۴۱ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع
autoexpress
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. car lover

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (655 ديدگاه)

    دارم فک میکنم چقد brain damage PF و این ماشینو جاده های انگلیس ترکیب دلخاهیه

    1. مهدی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (324 ديدگاه)

      درسته قویه ولی از قبلی به جز چراغ عقب زشت تره

      1. امین

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (107 ديدگاه)

        فقط بخاطر خوندن نظرات کاربران میام پدال و بیشتر از مقالات وقتم برای خوندن نظرات در پدال میگذره

    2. ممد ژانگولر

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (733 ديدگاه)

      فوق العاده عروسکه
      کیفیت و دقت ساخت ازش میباره

      فقط کافیه یک ماشین ژاپنی در حد این کسی نام ببره
      در حد نصفشم بود قبوله

      حالا بعضی ها از ماشینای اکونومیه ژاپنی میخوان خدا بسازن بماند

      1. Car lover

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (655 ديدگاه)

        جی تی ار://
        الان با ۳۲۰۰۰ پوند میتونی بگیری ۲۰۱۰ شو تازه شتابشم چیزی از توربو کم نداشت تو صفزش الان شاید یکم مستهلک شده از یع ماشین ۱۶۰ هزار پوندی شاید عقب بیفته
        سابقه هم ک داره در حد لازم

        دهه نودو یادت بیار سوپرا چ مدلی ۹۱۱ رو لوله میکرد همین طور ان اس اکس
        الان از بیست سال پیش که دوره اوج ژاپن بود کلی فاصله گذشته و برای موندن داره تلاش میکنه ژاپن
        فقط فکر پول دروردنه ک بده

        1. ممد ژانگولر

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (733 ديدگاه)

          از نظر کیفیت ساخت چی ؟ طراحی داخلی و خارجی جی ؟ برند بودن چی؟

        2. car lover

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (655 ديدگاه)

          پورش نه انتهای پرفورمنسه نه انتهای لوکس بودن
          لوکس میخای ی رویسم کنار جی تی ارت بخر هم تهه پرفورمنسو داری هم ته لاکچری بودن و کیفیتو تازه دوتا ماشینم داری:\
          هرچند بنظر من جی تی ار ۲۰۱۰ از ۹۱۱ توربو اس ۲۰۲۰ از همه لحاظ بهتره طراحی میخکوب کننده جی تی ارو بزار درکنار این و همین طور قابلیت اطمینان و تیون کیفیتم تو فیس لیفت ۲۰۱۷ خیلی زیاد تر شده هرچند قبلش قانع کننده بود
          هرچند ۹۱۱ هم خوبه اما اینجا بحث سره بهتر بودن پورش باید سطح خودشو بدونه کجاست تو دنیای خودرو باید بفهمه یه پله پایین تره
          مگه میشه کسی از ۹۱۱ ۱۹۶۵ خوشش نیاد؟ یا ۵۵۰ دهه ۵۰ اما بازم میگم بهترین نیست و خیلی جای کار داره
          من ی نفر پولم داشته باشم باز ترجیحم gtr هست و اون پول اضافرو میتونم صرف تکمیل کردن ی کلکسیون از اسکای لاین کنم
          و البته تو گقتی نصفشم باشه اوکیه دیگه داری دبه درمیاری 🙂

        3. محسن

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (9 ديدگاه)

          لجن پراکنی مطلق از یه انگلیسی خب اگر خوشت نمیاد و تنفر داری از آلمانی ها نیا تو پست کار شده اصلا خودت می فهمی چی میگی چی تی ار و میزنی به پورشه نهایت لوکس بودن!!!! اصلا میدونی کلاس این مدل چیه؟به جرات میگم نه تنها تنفر داری بلکه رسما مشکل روانی و فکری داری بهتر درمان بشی به خودت و از همه مهمتر دیگران آسیب میزنی

        4. ADAK

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (852 ديدگاه)

          car lover
          تو یه بار سوار یکی از مدل های پورشه بشو ، یه بار یه سری برو تو موزه و نمایشگاه اشتوتگارت پورشه
          اونوقت میفهمی مهندسی و پرفورمنس یعنی چی …

  2. MAHDI

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4365 ديدگاه)

    بی نهایت زیباست ۹۱۱ توربو S جدید.یکی از زیباترین طراحی های صنعت خودرو.این نسل ۹۱۱ بیش از یک سروگردن زیباتر از نسل قبل هستش بیشتر بخاطر طراحی سپر جلو که فوق العاده جذابه.
    کمتر ماشینی میتونه ۹۱۱ توربو S جدید رو در خط مستقیم شکست بده.رنگ زرد و نقره ای این ماشین دیوانه کننده است.
    بالا گفته سواری این خودرو سفت هستش خوب حتی خودروهای اسپرت سدان هم سواری سفتی دارن چه برسه به چنین سوپر اسپرت پرفومنسی!!!
    ❤️❤️واقعا زیباست این ماشین❤️❤️

    1. MASIHA

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (464 ديدگاه)

      یکی از اصلی ترین دلایلی که این عکسو واسه اواتار انتخاب کردم,
      همین ماشینه.
      صداش چطوره؟؟

    2. XLE

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خوراک شوتی۰🤣🤣🤣

    3. امین

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (45 ديدگاه)

      به نظرم اگه درب کاپوتش گوشه های تیز نداشت بهتر هم میشد

  3. فری

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (232 ديدگاه)

    پدال یدونه از اینا رو کرایه کن نفری ۱۰ تومن میگذاریم ۱۰۰ نفری میبریم پیست یه دوری بزنیم دمت جیز

  4. Amir

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (725 ديدگاه)

    زبونم بند اومد از این همه جذابیت این رنگ قرمزش هم که بدجوری دلبری می کنه. چرا پورشه اینقدر خوبه؟

  5. Malt hill

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (250 ديدگاه)

    آخ قلبم💔

  6. Farzad

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    اصالت ، شخصیت ، زیبایی ، آدرنالین ، پرفورمنس ، مهندسی درجه یک و …
    همه و همه در ۱۶۴۰ کیلوگرم خلاصه شده .

  7. ♤Angus_812♤

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (285 ديدگاه)

    دوستان شاید باورتون نشه
    ولی بعضی وقتا خواب میبینم که پشت فرمون این ماشینم با رنگ زرد
    معنیش اینه که تو ایران فقط تو خواب میتونی سوار این ماشین بشی😂😂😂

    1. Alireza

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (456 ديدگاه)

      ماها که خوابشو میبینیم وقتی داریم سوار میشیم توی خودرو کابین پراید میبینیم، آخه تصوری از کابین پورشه نداریم

  8. Yashar

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببیند یه عمر میگید پورشه ۹۱۱ اصالت طراحی شو چندین ساله حفظ کرده و همه بهش افتخار میکنن
    ولی واقعا ما چرا انقدر نمک نشناسیم همین پراید خودمون دقیقا عین پورشه۹۱۱ چندین دهه هستش که اصالت طراحی رو حفظ کرده و فقط یک بار فیس لیف شده واقعا این همه ایراد چرا به سایپا میگیرید بد هستش سیاست کلان پورشه رو داره دنبال میکنه؟

    1. Farzad

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      دیسک‌های سرامیکی کربنی ۱۶.۵ اینچی چرخ جلوش ، همراه با ۱۰ تا پیستونش بخوره تو سر سایپا که هنوز رینگ آهنی ۱۳ اینچی با قالپاق بنجل میده دست مردم ، والبته مردم هم که 😐

    2. car lover

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (655 ديدگاه)

      درنیومده هنوز؟:\\\\\\

    3. حسین دهمرد

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (976 ديدگاه)

      پورشه چقدر بدبخت شده که اسمشو کنار یه پراید زپرتی دو هزار دلاری میارن

  9. ایمان جباری

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2326 ديدگاه)

    این موشک زمین به زمین پورشه که اوج هنر مهندسین آلمانی هست در هر زمینه ای حرف برای گفتن داره
    درگ ، پیست ، لوکس بودن و قابلیت استفاده روزمره
    ۹۱۱ افسانه ای الماس درخشان پورشه هست 💎💎

  10. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این وسط من نگران اس کلاسم

  11. Saeed

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (646 ديدگاه)

    مصرفی در حد یه ماشین شهری ساده اما شتابی در حد یه هایپرکار!
    کی از پس چنین چیزی برمیاد؟
    جواب:پورشه ۹۱۱ توربوS❤️

  12. Hadi

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    واقعاً کلمات از وصف این شاهکار مهندسی ناتوانند…
    💗Porsche 911 turbo s💗

  13. علی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    هر چقدرم پرفومنس خوب داشته باشه بازم آر۸ میرزه به این(نظر شخصی)

  14. رضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پورشه طوفانی نسل۹۹۲رو شروع کرده از نسخه پایه کاررا بگیر تا توربوsحالا ببین تو gt3و gt2دیگه چه شاهکاری میکنه!بیصبرانه منتظرgt3تورینگ با موتور ۴تا۴.۵لبتر و قدرت ۵۰۰تا۶۰۰اسب بخار هستم مخصوصا با گریبکس دستی ۷سرعته جدید چی میشه gt2هم میاد کل سوپر اسپرت ها رو شرمنده میکنه!

  15. امین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    پورشه جزو معدود کمپانی هایی است که اجازه تست درایو به عموم نمیده اما اگر اعتبار بانکی خوب یا از مشتری های قبلی پورشه باشید این امکان وجود داره. که فعلا خرما بر نخیل دست ما کوتاه.
    اما مدلهای دست دومی که برای فروش گذاشتن میشه محدود (k 5) تست کرد. الان موقعی هست که ۹۹۱ توربو به بهانه تست ازش لذت کوتاهی برد. تعداد عشق ماشین در بین جوونهای کشورهای حاشیه خلیج فارس خیلی بیشتر از اروپایی ها هستند

  16. Hemichan

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (709 ديدگاه)

    تو این طراحی جدید حتی گیراتر شده و به یه حالت خاصی جذاب شده
    و تا حدودی رگه هایی از طراحی دهه نود یعنی ۹۹۳ و ۹۹۶ رو میشه توش احساس کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X