پورشه

تحقیق از مدیرعامل پورشه به خاطر پرداخت‌های غیرقانونی

اندکی پس از آنکه مشخص شد بازرسان آلمانی به مقرهای پورشه در اشتوتگارت یورش برده‌اند، گزارش شده از اولیور بلوم مدیر اجرایی این خودروساز نیز به خاطر احتمال موافقت با پرداخت مبالغ غیرقانونی و نقض قوانین اعتباری تحقیق می‌شود.


روزنامه‌ی آلمانی Stuttgarter Nachrichten ادعا می‌کند بلوم شاید با پرداخت مبالغی به اعضای شورای کارگری پورشه و سو استفاده از صندوق‌های شرکت موافقت کرده باشد. البته اتونیوز می‌گوید این روزنامه از اشاره به منبع خبر خود خودداری کرده است.

دفتر دادستانی اشتوتگارت واکنشی به این خبر نداده و پورشه هم درباره‌ی آن صحبت نکرده و گفته هرگز درباره‌ی جزئیات بازرسی‌های در جریان، صحبتی انجام نمی‌دهد.


دادستان آلمان روز سه‌شنبه تأیید کردند که با ۱۷۶ نیروی پلیس، کارکنان اداره مالیات و ۱۰ بازرس محلی به دفاتر پورشه رفته‌اند. این مقام قضایی می‌گوید از تعدادی از مدیران پورشه به خاطر موافقت با پرداخت مبالغی مشکوک به اعضای شورای کارگری شرکت تحقیق شده است. دفاتر و حتی خانه‌های شخصی بلوم نیز به همین خاطر مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

سو استفاده از وجوه صندوق‌های اعتباری در آلمان جرم بزرگی بوده و مجرمان می‌توانند تا ۱۰ سال زندانی شوند.


پورشه اوایل ماه جاری میلادی مجبور به پرداخت ۵۹۸ میلیون دلار جریمه به خاطر نقش خود در رسوایی دیزل گیت شد. همان‌گونه که قبلاً هم گفته بودیم به نظر می‌رسد داستان دیزل گیت همچنان ادامه داشته باشد و خبرهای بیشتری در آینده از آن منتشر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    این روز ها متاسفانه
    کلمات
    تغلب . رشوه .تبانی .رسوایی . فریب
    با فلکس پورشه ائودی و اشتوتگارت
    معنی پیدا میکنه . حیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZXEN

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (94 ديدگاه)

      تقلب درسته . نه تغلب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (112 ديدگاه)

        یعنی بازم رشوه و تبانی کردن؟؟؟؟
        این همه جریمه شدن بستشون نبود؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. بهراد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    نمی دونم چه مرگشونه .بخدا این زندان و جریمه با وجود مدیران ما ، ظلم در حق این افراده.
    کاش بجای ریختم سیمان تو راکتورهامون، تو قالب های خودروسازیمون خودرو میریختن،چندین نفر یعنی میلیون ها نفر جونشون نجات پیدا میکرد.
    حالا پس فردا که همه ماشین ها الکتریکی شد واسه چه جرمی می خوان مدیران رو بازخواست کنن.دادن رشوه برای تایید قابل بازیافت بودن باتری؟ اعلام بازده موتور الکتریکی با اعداد نادرست؟استفاده از باتری های فاسد و سلول های خراب؟تقلب در زمان شارژ هنگام تست و…
    اینم بگم در مورد الکتریکی ها،تسلا چون پیشرانه درونسوز نداره و با مدل اس توقعات رو بالا برده بنابر این مجبوره فقط ماشین الکتریکی بهتر از قبل بسازه که بازار رو جذب کنه(البته ماشین اقتصادی هم تو سبد باید داشته باشه برای چارک پایین بازار) ولی بقیه خودرو ساز ها بازوی اصلیشون درونسوز ها هستن بنابر این بیشتر رو این مورد تمرکز کردن وبا تولید پلاگین هیبرید خودشون رو قانع کردن که دستی در آتش دارن و بعضیها هم قضیه رو جدی گرفتن و از الان مهره های خوبی چیدن که در آینده حرکت های بیشتری بتونن انجام بدن و دیگران رو کیش و مات کنن مثل نیسان لیف و فراری اس اف 90و کیا سول ev و پورشه تایکان و … . ما کجای این میدانیم؟میتونیم استارت خوبی بزنیم اما با چه انگیزه ای؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. porschesport

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    همین خوبه که قوانینو محترم میشمرنو براشون فرقی نداره طرف حسابشون پورشه یا هرچیز دیگه باشه ، اینجا که یه عمره یه حلب چهار چرخو به قیمت موستانگ میندازن به ملت از اونور طلبکارم هستن کسیم کاریشون نداره ، بالاخره همشون واسه همدیگه یه سودی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا