اندکی پس از آنکه مشخص شد بازرسان آلمانی به مقرهای پورشه در اشتوتگارت یورش بردهاند، گزارش شده از اولیور بلوم مدیر اجرایی این خودروساز نیز به خاطر احتمال موافقت با پرداخت مبالغ غیرقانونی و نقض قوانین اعتباری تحقیق میشود.
روزنامهی آلمانی Stuttgarter Nachrichten ادعا میکند بلوم شاید با پرداخت مبالغی به اعضای شورای کارگری پورشه و سو استفاده از صندوقهای شرکت موافقت کرده باشد. البته اتونیوز میگوید این روزنامه از اشاره به منبع خبر خود خودداری کرده است.
دفتر دادستانی اشتوتگارت واکنشی به این خبر نداده و پورشه هم دربارهی آن صحبت نکرده و گفته هرگز دربارهی جزئیات بازرسیهای در جریان، صحبتی انجام نمیدهد.
دادستان آلمان روز سهشنبه تأیید کردند که با ۱۷۶ نیروی پلیس، کارکنان اداره مالیات و ۱۰ بازرس محلی به دفاتر پورشه رفتهاند. این مقام قضایی میگوید از تعدادی از مدیران پورشه به خاطر موافقت با پرداخت مبالغی مشکوک به اعضای شورای کارگری شرکت تحقیق شده است. دفاتر و حتی خانههای شخصی بلوم نیز به همین خاطر مورد بازرسی قرار گرفتهاند.
سو استفاده از وجوه صندوقهای اعتباری در آلمان جرم بزرگی بوده و مجرمان میتوانند تا ۱۰ سال زندانی شوند.
پورشه اوایل ماه جاری میلادی مجبور به پرداخت ۵۹۸ میلیون دلار جریمه به خاطر نقش خود در رسوایی دیزل گیت شد. همانگونه که قبلاً هم گفته بودیم به نظر میرسد داستان دیزل گیت همچنان ادامه داشته باشد و خبرهای بیشتری در آینده از آن منتشر شود.
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ خرداد ۱۳۹۸این روز ها متاسفانه
کلمات
تغلب . رشوه .تبانی .رسوایی . فریب
با فلکس پورشه ائودی و اشتوتگارت
معنی پیدا میکنه . حیف
ZXEN
۱۰ خرداد ۱۳۹۸تقلب درسته . نه تغلب
حسن
۱۱ خرداد ۱۳۹۸یعنی بازم رشوه و تبانی کردن؟؟؟؟
این همه جریمه شدن بستشون نبود؟؟؟؟
بهراد
۱۰ خرداد ۱۳۹۸نمی دونم چه مرگشونه .بخدا این زندان و جریمه با وجود مدیران ما ، ظلم در حق این افراده.
کاش بجای ریختم سیمان تو راکتورهامون، تو قالب های خودروسازیمون خودرو میریختن،چندین نفر یعنی میلیون ها نفر جونشون نجات پیدا میکرد.
حالا پس فردا که همه ماشین ها الکتریکی شد واسه چه جرمی می خوان مدیران رو بازخواست کنن.دادن رشوه برای تایید قابل بازیافت بودن باتری؟ اعلام بازده موتور الکتریکی با اعداد نادرست؟استفاده از باتری های فاسد و سلول های خراب؟تقلب در زمان شارژ هنگام تست و…
اینم بگم در مورد الکتریکی ها،تسلا چون پیشرانه درونسوز نداره و با مدل اس توقعات رو بالا برده بنابر این مجبوره فقط ماشین الکتریکی بهتر از قبل بسازه که بازار رو جذب کنه(البته ماشین اقتصادی هم تو سبد باید داشته باشه برای چارک پایین بازار) ولی بقیه خودرو ساز ها بازوی اصلیشون درونسوز ها هستن بنابر این بیشتر رو این مورد تمرکز کردن وبا تولید پلاگین هیبرید خودشون رو قانع کردن که دستی در آتش دارن و بعضیها هم قضیه رو جدی گرفتن و از الان مهره های خوبی چیدن که در آینده حرکت های بیشتری بتونن انجام بدن و دیگران رو کیش و مات کنن مثل نیسان لیف و فراری اس اف 90و کیا سول ev و پورشه تایکان و … . ما کجای این میدانیم؟میتونیم استارت خوبی بزنیم اما با چه انگیزه ای؟
porschesport
۱۱ خرداد ۱۳۹۸همین خوبه که قوانینو محترم میشمرنو براشون فرقی نداره طرف حسابشون پورشه یا هرچیز دیگه باشه ، اینجا که یه عمره یه حلب چهار چرخو به قیمت موستانگ میندازن به ملت از اونور طلبکارم هستن کسیم کاریشون نداره ، بالاخره همشون واسه همدیگه یه سودی دارن