پورشهشورلت

جنگ تن‌به‌تن کوروت C8 با پورشه 911 GT3 RS در پیست

شورلت کوروت C8 تاکنون در آزمایش‌های نشریات مختلف، به اعداد چشمگیری در شتاب صفرتاصد کیلومتر و همین‌طور پیمودن مسافت ۴۰۰ متر دست پیدا کرده است اما این سوپراسپرت موتور وسط در پیست چقدر سریع است؟ به گفتهٔ شورلت، این ماشین یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه طی کرده که مطمئناً برای نسخهٔ پایهٔ استینگری رقم بسیار چشمگیری است اما هنوز ۳۰ ثانیه از جدیدترین نسخهٔ پورشه ۹۱۱ GT3 RS کُندتر است. البته عوامل زیادی هستند که می‌توانند بر لپ تایم در پیست ۲۰.۷ کیلومتری نوربرگ‌رینگ تأثیر بگذارند اما به نظر می‌رسد خودروها در پیستی بسیار کوچک‌تر مثل پیست ۴ کیلومتری Willow Springs Raceway کالیفرنیا بسیار قابل‌مقایسه‌تر باشند.

حال کوروت C8 به این پیست برده شده تا مشخص شود سوپراسپرت جدید شورلت در پیست چند مرده حلاج است. از چند دقیقه توضیحات در آغاز و پایان ویدئوی این رویداد که بگذریم، تقریباً ۲۰ دقیقه جذابیت خالص داخل خودرو را به تصویر می‌کشد و بدون موسیقی، بدون حرف زدن، فقط صدای باشکوه اوج گرفتن پیشرانهٔ V8 کوروت به گوش می‌رسد. در این ویدئو اما یک پورشه ۹۱۱ GT3 RS هم حضور دارد که کوروت دائماً در تعقیب آن است. البته در پیست خودروهای دیگری هم در حال حرکت هستند و به همین دلیل هردو راننده در ترافیک‌ها با دقت و احتیاط بیشتری حرکت می‌کنند.

زاویهٔ کمبر جلو عقب این کوروت طبق اعداد توصیه‌شده توسط شورلت تنظیم شده و هرچند در طول حرکت در پیست خودرو گاهی دچار کم‌فرمانی می‌شود اما به‌طورکلی این تنظیمات برای دستیابی به پرفورمنس مناسب در پیچ‌ها بسیار خوب است. علاوه بر این، فشردن پدال گاز کم‌فرمانی را خنثی می‌کند و ترکیب موتور وسط هم امکان استفادهٔ بیشتر از قدرت در هنگام خروج از پیچ‌ها را فراهم می‌کند. در طول ۲۰ دقیقه‌ای که از رانندگی در پیست می‌بینیم، هیچ خودرویی از کوروت عبور نمی‌کند و درنهایت C8 در دقیقهٔ ۱۲ از پورشه سبقت می‌گیرد. هرچند شاید این ویدئو ملاک خوبی برای قضاوت نباشد اما به‌وضوح مشخص است که رانندهٔ ۹۱۱ هرگز آسان نمی‌گیرد و همچنین نباید فراموش کرد که این کوروت پایه است.

بنابراین آیا این یعنی کوروت C8 در یک پیست از ۹۱۱ GT3 RS سریع‌تر است؟ پاسخ به این سؤال غیرممکن است زیرا هیچ‌چیزی در مورد لاستیک‌ها و وضعیت فنی پورشه نمی‌دانیم و به‌طورکلی هیچ اطلاعاتی از آن نداریم و همچنین از مهارت رانندهٔ آن‌هم خبر نداریم. بااین‌حال این مطمئناً نمایش چشمگیری برای نسل جدید کوروت C8 محسوب می‌شود و ما را برای معرفی نسخهٔ Z06 در سال آینده مشتاق‌تر می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    اخ که چه روز های سختی منتظر طرف دار های پورشس!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (420 ديدگاه)

      منتظر کوروت هیبرید باشید که قرار با کلی نو اوری حرف بیاد
      اسمش رو هم ثبت کردن E_RAY
      یه موتور تنفس طبیعی پوش راد 8 سیلندر کنار یه سیستم هیبرید برای چرخ های جلو و قدرت بیش از 600 اسب بخار
      چه خواهد شد متاسفانه پدال خبرش و عکس های جاسوسیش رو پوشش نداد

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      محمد دیمون عزیز
      چی میگی ،چه ربطی داره
      مطمئناً پرفورمنس ، کیفیت ، مهندسی ناب و هندلینگ پورشه را تو خوتب هم نمیبینه کروت .
      من به عنوان خریدار کروت را انتخاب میکنم چون با پولی که پرداخت میکنم ، اسب بخار زیادی دریافت میکنم که ارزش دلارهای پرداختی را داره اما اگر کمی پولدارتر و مرفه‌تر باشم و خودروباز واقعی باشم ، مطمئناً انتخابم پورشست .
      مونتاژ و کیفیت قطعات از تو عکس هم پیداست که چرا پورشه همیشه برترینه در مهندسی ساخت خودرو .

      این هم بگم که من هردو خودرو را دوست دارم اما کروت فقط از نظر قیمتی به تمام خودروهای این رده میچربه و بسیار باارزشه ولی هیچوقت پورشه نمیشه یا آئودی r8 نمیشه حتی به نظرم نیسان نیسمو GTR هم نمیشه .

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3102 ديدگاه)

        ولی محبوبیت ، فروش ، تایم هایی که ثبت کرده و بازخوردهایی که از تمامی مجلات گرفته خلاف تک تک این حرفاست…..

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ببینید دوستان
          کروت اسب‌بخار داره فراوان نسبت به قیمت مثل تمام آمریکائیها مثل دوج چلنجر دیمون که با ۸۰۰ اسب و ۸۰هزاز دلار به فروش میرسید پس باید بگیم از کروت بهتره و کروت از پورشه بهتره !!! .
          اما پورشه ساخته شده با جزئیات فراوان یعنی همه چیز با اهمیت ساخته شده در یک پکیج خودروئی کامل .

          فلسفه ساخت هر خودرویی مشخصه مثل آمریکاییها که عاشق دود کردن لاستیک و قدرت بالا هستند اما از لحاظ کیفیت متریال عقب نشینی میکنند چون اگر پکیج کامل باشه دیگه در بحث قیمتی نمیتوانند رقابت کنند .
          پورشه وقتی یک خودرو را تولید میکنه ، از تمام زوایا جز به جز برای طراحی و کیفیت اهمیت قائل میشه و شما پول مهندسی کامل یک خودرو را برای پورشه پرداخت میکنید و نه فقط داشتن اسب بخار بالا مثل آمریکائیها .
          آمریکائیها و ظاهرشون را دوست دارم اما هیچوقت به گرد پای پورشه از لحاظ پرفورمنس و دینامیک مهندسی برتر نمیرسند .

          پورشه یعنی پکیجی کامل از خودرویی اسپرت .
          نه فقط پورشه بلکه کل آلمانیها در تولید خودرو سختگیر هستند و همیشه خودروای را ارائه میکنند که همه چیزش از قدرت گرفته تا کیفیت و هندلینگ متناسب با هم باشه .

          باز هم میگم ، کروت حرف نداره (( نسبت به قیمتش )) و انتخاب خودم کروتِ اما هیچوقت پورشه نمیشه و نخواهد شد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (420 ديدگاه)

        برای تک تک حرف هایی که زدی مدرک لازمه تا ثابت شه اقای نوید
        مهندسی ناب؟؟؟؟ این کلمه حتی معنی هم نداره که بخوایید یه ماشین توصیف کنید باهاش
        کیفیت c8 کاملا برای همه مشخص حتی یه رقابت گذاشته بود یه مجله میگفت نقطه قوت کوروت کیفیت بهتر کابینش نسبت به 911 هست
        هندلینگش تو همین فیلم مشخصه کاملا
        پرفورمنس هم همچنین با صفر تا 100 و غیره هم مشخص
        چیزی که پورشه تو خواب نخواهد دید اون محبوبیت کوروت و همه گیر بودنشه
        اره اگه پول داشته باشی ماشین گرون تره پا خورش بهتره اره
        ولی دلیل بهتر بودنش نیست
        لامبو پلاستیکی ائودی و جی تی آر فسیل شده هم در حد کوروت نیستن
        حالا باز دلیل بیارید واسه خودتون

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Farzad

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          مهندسی ناب معنی نداره ؟؟
          لامبو پلاستیکی ؟؟
          محبوبیت رو پورشه تو خوابم نمیبینه آیا ؟
          من نمیدونم بعضی وقتا منطق کجا میره ؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. M سابق

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          لامبو !
          پلاستیکی ؟
          آئودی ؟
          فسیل ؟
          محمد عزیزم یه دوساعت کامنت نده برو بشین نفس عمیق بکش بعد که اروم شدی بیا!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. محسن

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (136 ديدگاه)

          پا خورش ؟ مگه اندرزگو هست ؟ پسر جان الانم یه سورن توربو میتونه از یه سراتو سریعتر باشه،کدوم رو بر میداری ؟تو وقتی پول پورشه میدی داری پول خاص تر بودن و کمتر بودن رو میدی،ببین بالاترین سطح اتومبیل و … مسابقات لمانس و فرمول ۱ و … اینا هستن که آلمانی ها معمولا دست بالاتر رو دارن،تو کوروت کلاسیک چند میلیون دلاری دیدی ؟ اما پورشه و فراری زیاد دیدی،چرا ؟ هیچ کس نمیفهمه ؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. Reza

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          لامبو پلاستیکی ائودی و جی تی آر فسیل شده هم در حد کوروت نیستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          داش محمد مثل اینکه تو این روزا گرمی زیاد خوردی . چند دقیقه گوشی رو بزار کنار یه لیوان آب بخور و چند تا نفس عمیق بکش . بعدش چند بار به خودت بگو ، من تعصب رو میزارم کنار زندگی زیباست من تعصب رو میزارم کنار زندگی زیباست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Hamidreza

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        هر دو شون خوبن
        ولی طراحی ظاهری پورشه کجا ؛ کوروت کجا!! ظاهر بیرونی پورشه بهتره صد در صد (نظر شخصی)
        کوروت هم محصول شایسته ای هست و بسیار قدرتمند
        وبا این حرف (مهندسی ناب پورشه ) سخت مخالفم – این شرکت نیست که مهندسی میکنه ، بلکه آدمها هستند و ممکنه به شرکت های دیگه منتقل شن!
        انتخاب من کوروت هست …

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. CLS 63 AMG 2014

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (15 ديدگاه)

        داداش نوید کوروت همیشه کوروته قرار نیست تبدیل به ماشین دیگه ای بشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. M سابق

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      کوروت ؟
      پورشه ؟
      تحت فشار ؟
      یه اب بزن به دست و صورتت اول !
      اقا جو سازی نکنین من و داش محمد قبلا از این حرفا زیاد زدیم به هم فقط خواستم یه یادیاز موقعی که زیاد میومدم پدال و از این حرفا باهم داشتیم بکنم!
      راستی الفا رو هنوز داری ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. GERMANY

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      داری تند میری ها
      کوروت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. meysam

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      اوج تکنولوژی پورشه با اون قیمت زیر چرخای کوروت له شد.
      تسلیت

      موافقم 1
      مخالفم 1
    6. رزیتا

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      نباید فراموش کنیم که کوروت یکی از مدلای اسپرتو محبوب کمپانی شورولت هستش که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تا الآن محبوبیت زیادی داشته ، پورشه هم که دیگه اصلا احتیاجی به گفتن نداره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اولین رقابت شانه به شانه شورولت کوروت C8 و پورشه 911 کرراS رو مجله Automobileدر قالب Automobile All stars 2020 انجام داده که مجری این رقابت ها هم مجری های مجله موتور ترند هستن که در رقابت شورولت کوروت C8 و پورشه 911 کرراS زمان های ثبت شده این دو ماشین به این شکل ثبت شده.

    پورشه 911 کررا S زمان// 1:22.68
    شورولت کوروت C8 زمان// 1:23.06 (زمان گیری دور اول)
    شورولت کوروت C8 زمان// 1:23.00 (زمان گیری دور دوم)

    (کلیپ این رقابت رو تو این مجله میتونید تماشا کنیدکه کوروت C8 با رنگ آبی و پورشه 911 با رنگ قرمز هستش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ببخشید پورشه زرد رنگ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    آخ نباشه یه 60 هزار دلار پول بدی یه کروت سوار شی لذت دنیارو ببری ولی بازم همینجا بگم اول شاکر سلامتیتون باشید دوستان خدا بزرگه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    به عنوان فن پورشه واقعا حرفی برای گفتن ندارم . با ۵۹ هزار دلار از ۱۷۰ هزار دلار سبقت گرفت و در طول مسیر ذره ای عقب نموند . به قول نویسنده این تازه نسخه پایه کروته . بی نهایت ارزش خرید بالایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بیشتر به نظر میاد فن کوروت باشی‌
      نربرگ رینگ بخاطر بیرحم بودنش و اینکه انواع چالش‌ها رو
      برای راننده ایجاد میکنه برای سنجش ماشین بهتره
      بعضی‌ پیستهای کوتاه به شدت سرعتی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (425 ديدگاه)

        فن پورشم ولی واقع بینم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          چرا سختش میکنید رقابت کوروت C8 Z51 و پورشه کررا S رو مجله Automobile Magazine انجام داده اونم توسط یک راننده.قدرت 911 کررا s حدود 450 اسب بخار و قدرت کوروت C8 هم 500 اسب بخار.که 911 در پیست سریع تر بود در پیست من کلیپ زمان گیری هاشون رو دارم که میتونید سرچ کنید و ببینید.اون بالا هم زمان هردو رو گذاشتم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ارش

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    کوروت در مقابل پورشه عددی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      اگه بحث اصالت باشه که جفتشون بالای ۵۰ سال قدمت دارن اگه بحث پرفورمنس باشه که تفاوت زیادی با هم ندارن در مورد هندلینگ و لذت سواری قطعا پورشه برتره منتها ما بحثمون سر قیمت و ارزش خریده . واقعا با ۶۰ هزارتا چیزی رو بدست میاریم که توی خواب باید میدیدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    محمد دیمون عزیز
    چی میگی ،چه ربطی داره
    مطمئناً پرفورمنس ، کیفیت ، مهندسی ناب و هندلینگ پورشه را تو خوتب هم نمیبینه کروت .
    من به عنوان خریدار کروت را انتخاب میکنم چون با پولی که پرداخت میکنم ، اسب بخار زیادی دریافت میکنم که ارزش دلارهای پرداختی را داره اما اگر کمی پولدارتر و مرفه‌تر باشم و خودروباز واقعی باشم ، مطمئناً انتخابم پورشست .
    مونتاژ و کیفیت قطعات از تو عکس هم پیداست که چرا پورشه همیشه برترینه در مهندسی ساخت خودرو .

    این هم بگم که من هردو خودرو را دوست دارم اما کروت فقط از نظر قیمتی به تمام خودروهای این رده میچربه و بسیار باارزشه ولی هیچوقت پورشه نمیشه یا آئودی r8 نمیشه حتی به نظرم نیسان نیسمو GTR هم نمیشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (762 ديدگاه)

      آقا نوید میگم چرا همیشه یدونه کامنت شما دوتاس ؟؟
      شایدم قرنطینه فشار آورده من دوتا میبینم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        مهراد عزیز
        ذخیره کامنت در پدال مشکل پیدا کرده که با چند بار ذخیره کردن بلاخره یکبار میشه ولی بعضی اوفات دوتا را با هم ذخیره میکنه .
        قرنتینه به پدال بیشتر داره فشار میاره ، باور کن از دست من خارجه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهراد

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (762 ديدگاه)

          آهان که اینطور

          سلامت باشی آقا نوید

          ⁦✌️⁩⁦✌️⁩

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. ایمان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    مقایسه در پیست اونم با پورشه ؟؟؟؟
    پورشه یعنی پادشاه پیست
    پورشه یعنی عشق

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    راننده ها ترسو و ناشی / حتما که مراقب ماشینشون هستن / صدای کوروت نه که زیبا نباشه – گوش خراشو زننده ست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3102 ديدگاه)

      آمریکایی غرش می‌کنه…..مثل بقیه نیست که صدای موتور سنگین ۱۲۰۰ سی‌سی از اگزوزش دربیاد…

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Hamidreza

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      همیشه اینطوری نظر میدی؟
      چه ماشینی خوبه؟ آها یادم اومد باید بوی چرم طبیعی بده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehdi

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (256 ديدگاه)

        حمید رضا اینا نمیخوان پیشرفت کوروت قبول کنن مثل مک لارن که کم کم داره جایگزین فراری میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Farzad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این ویدیو که اصلا باز نمیشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza s4

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (144 ديدگاه)

      کشورتو عوض کن عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. OMID

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اوووف
    چه قدر به همه فشار اومده
    خودش گویای خفنی کوروت جدید هست?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Alireza

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (631 ديدگاه)

    دوتا کار درست که بهم بخورن و سال ها رقابت کنن، سود اصلی رو هم مردم کل کشور های جهان میبرن، دیگه چی ازشون میشه توقع داشت
    کوروت قبول دارم که هنوز به مهندسی ۹۱۱ نرسیده ولی منکر فاصله ی خیلی حداقلی که الان باهم دارن هم نباید شد، بالاخره به چالش کشیدن متخصص پیست کار هرکسی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. ahmad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    نمیدونم چرا همیشه یک کامنت رو چند دفعه میفرستید
    یه جوری ریز هم جملات رو پس و پیش و کم و زیاد میکنید که سیستم به عنوان دیدگاه تکراری شناساییش نکنه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ahmad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یه کامنت رو که 10بار با پس و پیش کردن و کم و زیاد کردن جملات نمیفرستن
    تو همه پست ها همین کارو میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. JDM

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خب یکی از دوستان یکسری تایم کامنت کرد.منم خوشحال میشم یکسری لپ تایم دیگه ارائه کنم???

    اینم 5 لپ تایم برتر پیست Thunderhill Park West
    هوراکان اوو: 1:20.0 ثانیه
    مک لارن 600 ال تی: 1:20.42 ثانیه
    کوروت سی هشت: 1:22.83 ثانیه
    پورشه 911 کررا اس: 1:23.08 ثانیه
    نیسان جی تی آر نیسمو: 1:23.80 ثانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Farzad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ?♥️Porsche 911 GT3 RS ♥️?
    ??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
      1. Farzad

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        لینکی که گزاشتم تست درایو gt3rs توسط علی بخردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. Hadi

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کوروت اگه ۳۰ هزارتام باشه
    بازم پورشه یه چیز دیگس ?…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    اختلاف قیمت دو ماشین خیلی بالاست ولی به هر حال پورشه مشتری های خودشو داره و قطعا می‌تونه به مسیر رو به رشد خودش ادامه بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (739 ديدگاه)

      دقیقا نکته همینجاست
      اگرچه دیدن یک ماشین جدید با پرفورمنس فوق العاده و قیمت منطقی برای ماشین بازها جای خوشحالی داره اما طیف مشتری های دو ماشین متفاوت هست.
      این مقایسه من رو یاد اون صحنه در فست اند فیوریس (یک یا دو!!) میندازه که تویوتا سوپرا تیون شده با فراری کورس گذاشته بود. خب کسی که فراری میخره لاکچری و پرفورمنس رو باهم میخواد و بهاش هم میپردازه. اینجا هم همین مسئله هست که اکثر مشتری های کوروت توانایی خرید پورشه رو ندارن و مشتری های پورشه هم به خرید کوروت فکر نمیکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Joseph

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    مهندسی برتر به شرکتی میگن که با کمترین هزینه بالاترین کارایی و پرفورمنس میده ، نه کسی که با هزینه گزاف به این حد میرسه
    کوروت که نیاز به تعریف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      الان رگرا و اگرا و شیرون مهندسی برتر نیستن؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Joseph

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (53 ديدگاه)

        آخه ماشینی که هر پنج هزار کیلومتر باید لاستیک عوض بشه 30،000 دلار هزینه داره .چهار حلقه رینگ بوگاتی هر 30 هزار کیلومتر باید تعویض بشه ۷۰۰۰۰ هزار دلار و سرویس دورهای هر ۱۵ هزار کیلومتر حدود ۲۲۰۰۰ هزار دلار هر ۱۰۰ کیلومتر تو شهر ۴۸ لیتر مصرف میکنه قابل مقایسه هستش تازه میای تو خیابون حریف یه ماشن ۶۰ هزار دلاری نمیشی
        اینا فقط برای یکسری ادم درست میشه که احساس متفوت بودن بکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. ساسان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    میگن قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید، .حالو روز برخی از کامنتهاست ، وقتی در گیرو دار پاسخ دادن وخشم آسمون به ریسمون بافته میشه ومنطق سلاخی میشه…پدال بخش کامنتهاش بیماره شدیدا”،به هرحال:
    عملکرد کوروت نسبت به قیمتش خوب بوده ملاک من این تست نیست چون طبق متن در ترافیک پیست و مبهم بودن راننده ها وتوانایی هاشون،نمیتونه چندان مصداق محکمی باشه.
    اما آماری که بالا دوستمونJDM زحمت کشیده وگذاشته از پیست Thunderhill Park West نشان از توانایی های فنی این سوپراسپرته که با قیمت یک خودرو اسپرت عرضه میشه…این نظر رو هم برای خوشایند هیچ طیفی نمیزارم.چون اصولا عقیدمو میگم خواه خوشایند عده ای خواه ناخوشایند عده ای!!
    وارد بحثهای درمورد ظاهر وکیفیت متریال نمیشم چون قبلا صحبت شده و بحث لحاف ملاست که تمومی نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    باید بالای اواتار هر کاربر سنش هم درج بشه چون بعضی کامنت ها با منطق آدم بالغ فاصله داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شاهین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    رفیقی که میگه لامبو پلاستیکی …
    – اونتادور از ابتدا به عنوان یک ساختار فیبر فیبر کربن ساخته و طراحی شده است ، کاملاً در امکانات Sant’Agata Bolognese ساخته شده است.
    مونوکوک لامبورگینی از نوع “مدولار” است زیرا تمام قسمتهایی که سلول کابین خلبان ، سکو و سقف وسیله نقلیه را تشکیل می دهد در یک ساختار واحد ادغام می شود. ماژول تک رنگ فقط 147.5 کیلوگرم وزن دارد و به لطف ادغام توسعه یافته در این دوره از پروژه ، با استفاده از حداکثر سختی شدید مواد کامپوزیت و انعطاف پذیری در طراحی آنها ، به عنوان یک پوسته یکپارچه تک ظاهر می شود. یک مرحله مهم نیز با دستیابی به یک طراحی ماژولار حاصل شده است ، که اجازه می دهد تا اکثر قطعات نسخه های مختلف مدل با همان تجهیزات تولیدی تولید شوند.
    تک تک قسمت های ساخته شده از مونوکوک توسط تیم ACRC با عملکردی خاص طراحی شده و با سه فناوری اختصاصی تولید شده است. آونتادور اولین بار در Sant’Agata Bolognese از سری تولید مونوکوک با یک فرآیند صنعتی بسیار با کیفیت استفاده کرد که در آن از فن آوری های مختلف فیبر کربن استفاده می شود. مهمترین آن “RTM Lambo®” نامگذاری شده است که توسط Automobili Lamborghini ثبت شده است و مزیت های اقتصادی مهم این پروژه را در مقایسه با فن آوری های سنتی اتوکلاو نشان داده است.
    تصمیم گیری برای تولید یکپارچه داخلی ، لامبورگینی را از نظر هزینه نسبت به رقبای خود با استفاده از ساختارهای مشابه که گزارش شده هزینه های 3 تا 5 برابر بالاتر را دارند ، به لامبورگینی یک مزیت بسیار مهم داده است.

    انتهای جلو و عقب مونوکوک مرکزی با قابهای آلومینیومی کوچکی متصل شده است که به منظور ایجاد انرژی به دست آمده در برخورد جلو یا عقب ، به طور مداوم با مونوکوک متصل شده اند و بر روی آنها موتور ، گیربکس و سیستم تعلیق مونتاژ می شوند. . کل قاب فقط 229.5 کیلوگرم وزن دارد و سختی پیچشی بی سابقه ای با نتیجه عالی 35000 نیوتن متر در هر درجه پیچش ارائه می دهد. این راه حل مهندسی الزامات عملکرد یک اتومبیل سوپر اسپرت مانند آونتادور را تضمین می کند ، که منجر به یک زمان عجیب و غریب در نوربورگرینگ شده است.

    در سال 2013 ، دفتر ثبت اختراعات اروپا (EPO) مونیخ از لامبورگینی درخواست کرد مجوز نمایشگاه شاسی های رولینگ آونتادور را به عنوان نمونه ای از یک طراحی خلاقانه که منجر به اختراع چندین اختراع ثبت شده شود. همکاری با EPO سالها به طول انجامید و باعث شده است که لامبورگینی چندین اختراع ثبت شده در فن آوری های نوآورانه Aventador و فرآیندهای مبتنی بر فیبر کربن ، مانند Forged Composite® ، CarbonSkin® و CarbonFlex® و سایر موارد ثبت کند. در حال توسعه
    این مطلبو از سایت لامبو ترنسلیت کردم گذاشتم
    نکنه منظورت از پلاستیک همون فیبرکربن فورج کاری شدس؟ اگه نه که بهتره راجب لامبو رو هوا نظر ندیم. لامبو حرمت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    مقایسه این دو خودرو از نظر فنی بنظر درست نمییاد چون هر دوشون خیلی خوبن ، پس میمونه سلیقه شخصی که برای هر شخص متفاوته ، ولی اگر قیمت رو لحاظ کنیم شورلت کروت ارزش خیلی بالاتری داره چون ارزونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ehsan

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    پورشه 911 و کوروت c8 اگر نسخه قبلی کوروت بود برای چند ثانیه فکر میکردم بعد نظرمو میگفتم
    اما الان بدون شک 911 حتی carera s

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. حسین دهمرد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    همش باید حرص بخوریم که چرا مرسدس و ب ام و تو این کلاس اسپورت موتور وسط ندارن و از اون بدتر هیچ تصمیمی هم ندارن واسه این کلاس جذاب.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا