پورشهشورولتفورد

درگ نفس‌گیر شورلت کوروت، پورشه ۹۱۱ و موستانگ شلبی GT500

تاکنون شورلت کوروت C8، پورشه ۹۱۱ کاررا و موستانگ شلبی GT500 در مسابقات درگ متعددی حضور داشته‌اند اما این درگ جدید از ادموندز بیشتر توجه ما را به خود جلب کرد زیرا این فقط یک مسابقهٔ ساده میان سه خودروی اسپرت محبوب نیست بلکه می‌توان آن‌را مطالعه‌ای در زمینهٔ محل قرارگیری پیشرانه و کشش خودروها دانست زیرا این سه ماشین نمایانگر سه رویکرد بسیار متفاوت در بخش خودروهای پرفورمنس هستند.

موستانگ با نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ خود که ۷۶۰ اسب بخار قدرت دارد، با اختلاف قوی‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. از سوی دیگر، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه ۹۱۱ کاررا تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که نصف نیروی موستانگ است؛ و نهایتاً کوروت هم با موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی ۴۹۵ اسب بخاری، بین دو رقیب دیگر قرار می‌گیرد؛ اما هرگز نمی‌توان از روی این اعداد برندهٔ مسابقه را تعیین کرد زیرا فاکتورهای بسیار مهم‌تری در این زمینه نقش دارند.

این فقط یک مسابقهٔ ساده میان فورد، شورلت و پورشه نیست بلکه رویارویی خودروهای موتور جلو، موتور وسط و موتور عقب است که قطعاً می‌تواند تفاوت بسیار بزرگی را ایجاد کند. این موضوع به‌ویژه در درگ‌هایی مثل همین رقابت ادموندز که در پیست مخصوص برگزار نمی‌شود صدق می‌کند زیرا این درگ در پیست ویلو اسپرینگ برگزار شده که برای مسابقات درگ طراحی نشده و در آن مسیرهای مخصوص با آسفالت چسبنده وجود ندارد. این وضعیت نشان‌دهندهٔ رانندگی در دنیای واقعی است و همان‌طور که مسابقهٔ اول نشان می‌دهد، صرف داشتن قدرت اگر نتوان به‌خوبی از آن استفاده کرد فایده‌ای ندارد.

در درگ اول، کوروت و پورشه شانه‌به‌شانهٔ هم از خط پایان عبور می‌کند اما از سوی دیگر، شلبی که با چالش کشش مواجه است، فقط مغلوب نمی‌شود بلکه تحقیر می‌شود زیرا با اختلاف زیادی از دو رقیب بسیار ضعیف‌تر خود عقب می‌ماند. البته باید توجه داشت که رانندگان کوروت و ۹۱۱ هردو از لانچ کنترل استفاده کردند درحالی‌که رانندهٔ شلبی همهٔ کارها را به‌صورت دستی انجام داد. مسابقهٔ دوم اما با استفاده از لانچ کنترل کامپیوتری در هر سه خودرو برگزار شد و رقابت به میزان قابل‌توجهی نزدیک‌تر بود اما بااین‌حال بازهم پرچم‌دار موستانگ از نسخهٔ پایهٔ رقبای خود شکست خورد.

سپس یک مسابقهٔ رولینگ با سرعت متوسط به‌عنوان رقابت آخر برگزار شد. این نوع مسابقه مسلماً قلمروی اسب بخار است و به همین دلیل در اینجا شلبی که دیگر با مشکل کشش و لانچ مواجه نیست، به لطف نیروی عظیم خود به‌راحتی از کوروت و ۹۱۱ فاصله می‌گیرد و با اختلاف زیادی پیروز می‌شود. خب با همهٔ این‌ها اگر می‌خواهید از دیدن رقابت این سه ماشین اسپرت و جذاب لذت ببرید ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

مشخصات فنی

شورلت کوروت C8

فورد شلبی GT500

پورشه ۹۱۱ کاررا

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V8 ۳.۰ لیتری H6
تنفس طبیعی سوپرشارژ توئین توربو
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار ۳۸۵ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۸۴۷ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۸۹۰ کیلوگرم ۱۵۳۸ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۰,۰۰۰ دلار ۷۴,۰۹۵ دلار ۹۸,۷۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۸۰,۶۶۰ دلار ۸۱,۲۸۰ دلار ۱۱۶,۱۱۰ دلار
[دانلود ویدئو]

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. nikzad

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم الان هم میگم که gt500اگر مشکل کشش نداشت صد در صد یکی از قوی ترین رقبا بود.البته بهش حق میدم چون تقریبا ۸۰۰اسب داره و دف عقبه!چون توی همین درگ رولینگش ثابت شد ماشین قوی هستش.

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۴
    1. درگ قدیمی ها

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (10 ديدگاه)

      کوروت بدون توربو اول شد
      ۹۱۱ دوم شد
      فورد با کلی اسب و گشتاور بیشتر آخر شد

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲۵
    2. M.A.S

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (355 ديدگاه)

      من منظور هواداران ماستنگ رو نمیفهمم که میگن ضعف کشش
      چون اگر ماستنگ رو با چلنجر ردای مقایسه کنید میبینید ردای تو پیست درگ خیلی قویه و تو پیست معمولی هم با لانچ حرفه ای خیلی خوب عمل میکنه (۱۰.۱ برای یک چهارم مایل پیست درگ)
      و ماستنگ هم در زمینه وزن از ردای سرتره (۲۰۰ کیلوگرم سبکتر!) هم گیربکس کلاچ دوبل داره ولی تو درگ مود تو فیم هم ردای ماستنگ رو برد اینجا هم اینطوری شد
      میخوام بدونم مشکل ماستنگ چیه؟سیستم شاسی ضعیفی داره یا گیربکسش ناکارآمده؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۶
      1. R@min

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (770 ديدگاه)

        چیزی که خودم تحقیق کردم به چند تا نکته رسیدم یکی اینکه این ماشین پیست محوره. مورد بعدی فک می کنم سیستم لانچ کنترل ماشین توانایی کنترل این همه قدرتو نداره و خود فورد و شلبی هم انگار زیاد واسشون مهم نبوده و بیشتر تمرکز گذاشتن روی شتاب ثانویه ماشین. ولی فک می کنم مشکل اصلی گیربکسه که نمی تونه تو استارت اولیه قدرت کافی و کنترل شده منتقل کنه.

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۳
    3. Hadi

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1313 ديدگاه)

      اون ۹۱۱ شاهکار مهندسیه…
      با ۳۸۵ اسب شلبی رو شکست داد
      و تو درگ دوم هم پا به پای هم رفتن…
      امریکایی ها اسب بخار زیادی دارند ولی از همشون استفاده نمیکنند
      ولی ژرمن ها از تک تک اسب ها به خوبی استفاده میکنن
      نمومش همین درگ سال پیش موتور ترند که ۹۱۱ کررا s استون مارتین DBS رو پشیت سر گذاشت و بعد مکلارن سنا دوم شد…
      اونم فقط با ۴۵۰ اسب !
      قدرت متحدین به متفقین می چربه…

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۱۷
      1. امین

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (141 ديدگاه)

        دقیقا👌

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۴
  2. ماکان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (269 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه هرچه سریعتر باز هم به صورت قانونی و نامحدود خیلی از انواع خودرو های آمریکایی مانند همین فورد موستانگ و شورلت کوروت آن هم از نوع بروز شان وارد کل کشور ایران شود و پلاک ملی دریافت کنند انشاالله .

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۶
  3. زیزیگولو

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (801 ديدگاه)

    هر کدوم از این سه تا در جای خودشون یکی از بهترینای دنیا هستن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۵
    1. SRT

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (154 ديدگاه)

      بی ارزش ترین اسب بخاری که تا حالا دیدم مربوط به همین شلبیه که مثلا پرچمداره/:

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
  4. R@min

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    عاشقه اون هرز گردیه ماستنگم 😂😂😂 رانندشم که ناشی نزدیک بود بزنه به یکیشون. سه تاشون عشقن ماستنگ بیشتر 😍😍

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵
  5. ممد ژانگولر

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    چقدر درگ جالبی بود
    کلی خندیدم
    پورشه با نسخه معمولیش همرو یک لقمه چپ کرد یک آب معدنی هم روش
    پورشه با قدرت کمتر همرو لوله کرد
    ولی کوروت هم عالی بود با توجه به موتور تنفس طبیعی

    شلبی هم از هم با وقارتر و زیبا تر و تو دل برو تر
    من خودم برای خودم شلبی انتخاب میکنم

    این راننده کوروت کارلوس لوگو از خلافای مکزیک بود قشنگ از سیبیلاش میشد حدس زد 😆
    انگار دو روز بود از حبس امده بیرون

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۵
    1. z

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (248 ديدگاه)

      پورشه قدرتش کمتر نیس ! قدرت موتور ۵۲۷ اسبه سر چرخ ۴۴۷ اسب
      کوروت ۴۹۵ اسب سر چرخ ۴۶۶ اسب

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۴
      1. z

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (248 ديدگاه)

        کوروت تایم ۱۰.۹ ثبت کرده و کررا ( اس ) تایم ۱۱.۱ داره
        موستانگ هم معلومه پیروز این درگه
        کررا معمولی راننده بهتری داشت
        کوروت و موستانگ راننده خوبی نداشتن

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۳
      2. OMID

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1758 ديدگاه)

        حتی کررا اس هم روی چرخ۴۴۷ اسب نداره
        کررا اس روی چرخ ۴۱۴ اسب داره
        لابد کررا از کررا اس قوی تره😐
        این کررا مطمئنا کمتر از چهارصد اسب روی چرخ داره

        موافقم ۹
        مخالفم ۸
  6. کافر مقدس

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (697 ديدگاه)

    کلا ۹۹% درگ هایی که تو پدال شیر میشه رسمی و تخصصی نیست . ۴نفر سایت میزنن و فرداش درگ میذارن

    قیمت بالای ۹۱۱ یکم غیر منطقیه. با این پول میشه نسخه های پرفورمنس تر کوروت رو خرید که قدرت بیشتری در قیاس با مدل پایه دارن

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۶
    1. Maserati

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1319 ديدگاه)

      کسی که پورشه میخره قیمت براش مسئله ای نیست چرا بعضیا اینو نمیفهمن🤦‍♂️🤦‍♂️

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳۱
      1. akrh78

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (360 ديدگاه)

        چطور نیست؟
        اگه نبود بجا ۹۱۱ کررای پایه میرفت توربو اس میخرید خیلی هم بهتر بود
        قیمت که براش مهم نیست، بجا ۱۰۰ هزارتا ۲۰۰ هزارتا میده 🤷‍♂️🤷‍♂️ خیلی هم خوشحال و شاد و خندان

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۶
  7. z

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (248 ديدگاه)

    درگ خوبی بود
    وزن کوروت اشتباه درج شده ۱۵۲۷ کیلو هستش

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1287 ديدگاه)

    بنظرم لذت این که ته ماشینت همیشه بازی
    کنه بیشتر از اینه که یکی دو ثانیه زود تر خط
    پایان درگ رو رد کنه!

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
    1. MASIHA

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (867 ديدگاه)

      به شدت موافقم.

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    2. Maserati

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1319 ديدگاه)

      واقعا👌👌

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
    3. مهدی موتورز

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (709 ديدگاه)

      یکم توضیح میدی متوجه نشدم🤔😊

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. nikzad

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (256 ديدگاه)

        یعنی ماشینت دف عقب باشه و هی عقبش بخواد از دستت در بره و حالت دریفت مانند بشه😁

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
  9. MASIHA

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (867 ديدگاه)

    کوروت به دلم نمیشینه و ۹۱۱ هم فقط توربو اس
    عشق است شلبی gt500
    عشق است دف عقب

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۶
  10. ابوالفضل

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    والا داخل دنیای واقعی که اینا میگن درگ ۴۰۰ متر نمیذارن، میرن تو اتوبان یه مسیر طولانی باهم درگ میزارن که خوب مشخصه برنده دنیای واقعی یقینا شلبی هستش

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  11. MAHDI

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4837 ديدگاه)

    این نسخه پایه ۹۱۱ هستش که چنین عملکردی داشت یعنی ۹۱۱ کررا که ۳۸۵ اسب بخار قدرت داره، در حالی که ۹۱۱ کررا S با ۴۵۰ اسب بخار قبلا چندین رقابت در مقابل رقبا داشته. 👍

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۸
  12. علی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (871 ديدگاه)

    “زیرا این سه ماشین هرکدام نمایانگر سه رویکرد بسیار متفاوت در بخش خودروهای پرفورمنس هستند.”
    جمله باید به این شکل اصلاح بشه : زیرا این سه ماشین هرکدام نمایانگر “یک” رویکرد بسیار متفاوت …
    یا : این سه ماشین نمایانگر سه رویکرد بسیار متفاوت …

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. سردبیر

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (597 ديدگاه)

      ممنون از نکته سنجی شما. اصلاح شد

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  13. Maserati

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    صد درصد پورشه👍👍👍👍

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۱
  14. مهدی موتورز

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (709 ديدگاه)

    من که اصلا با این قسمت جلوی کوروت و با رنگ های زشت و چراغ نارنجی ش اصلا ارتباط میگیرم
    موستانگ gt500درگستر هست یا مخصوص پیست

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
    1. R@min

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (770 ديدگاه)

      پیست محوره

      موافقم ۳
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا