پورشهشورولت

درگ پورشه تایکان و سریع‌ترین کوروت C8 دنیا

احتمالاً با امیلیا هارتفورد که مالک سریع‌ترین شورولت کوروت C8 دنیاست آشنا هستید. او قبلاً با کوروت توئین توربوی خود توانسته مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۴۱ ثانیه طی کند. دست‌اندرکاران کانال هونیگان او را دعوت کرده‌اند تا مسابقه درگی بین خودروی خود و پورشه تایکان توربوی استاندارد برگزار کند.

کوروت در روی کاغذ مزیت‌های زیادی دارد. قدرت این خودرو نسبت به تایکان توربو ۸۰ اسب بخار بیشتر و وزنش ۷۱۳ کیلوگرم کمتر است. البته پورشه تایکان هم به مدد قوای محرکه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک خود از مزیت گشتاور آنی سود می‌برد.

اولین مسابقه در مسافت ۳۰۴.۸ متری برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد راننده پورشه در آغاز پیش می‌افتد اما کلیت مسابقه جالب است. تایکان با فاصله قابل‌توجهی جلوتر حرکت می‌کند اما در ادامه این کوروت است که آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند. نهایتاً این پورشه است که با اختلاف اندکی زودتر به خط پایان می‌رسد.

مسابقه دوم در مسافت ۴۵۷.۲ متری برگزار می‌شود و آغاز این مسابقه نیز مشابه درگ اول است زیرا تایکان کمی جلوتر حرکت می‌کند. بازهم کوروت به مدد قدرت بیشتر خود فاصله را جبران می‌کند و در نهایت از تایکان پیشی می‌گیرد.

از آنجایی که هر خودرو پیروز یک درگ بوده رانندگان تصمیم می‌گیرند تا مسابقه نهایی را در مسافت ۳۰۴.۸ متری برگزار کنند. همان داستان قبلی تکرار شده و تایکان در ابتدا جلو افتاده و سپس کوروت به رقیب می‌رسد هرچند در نهایت این کوروت تیون شده است که با فاصله بسیار کمی زودتر به خط پایان می‌رسد.

در کل این مسابقه‌ها جذاب بوده‌اند. تایکان توربو به‌صورت صفرکیلومتر در دسترس عموم بوده اما کوروت هارتفورد تغییرات گسترده‌ای را در بخش‌هایی همچون پیشرانه و گیربکس تجربه کرده تا بتواند با پورشه به رقابت بپردازد.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه

  1. Benz SLR

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1499 ديدگاه)

    انتظار داری ماشین تیون شده پورشه رو نبره؟

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۲۵
    1. علیturbos

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      تایکان دردرگ اول و کوروت دردرگ دو وسه با اختلاف خیلی کم از هم پیش بودن.
      اما این درگ باید بین این کوروت و ۹۱۱turbosبود.

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۷
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1128 ديدگاه)

        دوستانی که با اکانت های فیک سعی دارن با حرف های بی ارزش تنش ایجاد بکنن
        شدیدا از انجام این کار خودداری بکنن
        درگ بین کوروت تیون شده و توربو اس ؟
        چرا چنین چیزی باید رخ بده و شما بخوای معیار قرار بدی چنین چیزی رو
        صبر کن z06 بیاد

        موافقم ۴۲
        مخالفم ۳۵
        1. ali (chevy nova)

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (5688 ديدگاه)

          کوروت که لوله کردن پورشه براش کاری نداره اونم با نصف قیمت

          موافقم ۳۸
          مخالفم ۵۲
        2. علیturbos

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (19 ديدگاه)

          این کوروت ۷۵۰اسب قدرت و حدود ۱۵۵۰کیلو وزن داره .
          ۹۱۱ با ۶۵۰اسب و ۱۶۵۰ کیلو وزن.
          رو کاغذ که کوروت برتره چرا اسم ۹۱۱اومد ترسیدی?

          موافقم ۳۹
          مخالفم ۱۲
        3. Reza Waffen SS

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2312 ديدگاه)

          قبل رونمایی از ZR1 نسخه قبلی هم همین حرف رو میزنید بعدش گفتین حالا این نشد منتظر باشین کوروت موتور وسط بیاد، اونم اومد و در حدی نبود که ازش انتظار می‌رفت

          حالا هم میگین منتظر باشین ZO6 بیاد.

          بابا درک کنید هر چقدر پول بدید همون قدر آش میخورید، انتظار نداشته باشین که یه خودرو هفتاد هشتاد دلاری در حد یه خودرو دویست دلاری باشه.

          موافقم ۲۸
          مخالفم ۲۱
      2. امیررضا

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (44 ديدگاه)

        آره ۹۱۱ توربو اس از تایکان توربو اس سریعتره

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
    2. Reza Waffen SS

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2312 ديدگاه)

      کوروت تیون شده بود ، وعلا نسخه‌ی استاندارد کوروت از ۹۱۱ ۴S خورد چه برسه به تایکان

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۴
  2. Amir

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    حتی اگه کوروت ببره باز هم برتریش ارزش نداره
    خودرو تیون شده اس

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۴۳
    1. ali (chevy nova)

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5688 ديدگاه)

      چرا؟؟
      سنگین براتون پورشه گرون قیمت از کوروت ارزون ببازه؟؟

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۴۰
      1. mahdi_Áßďì

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (48 ديدگاه)

        چقدر شما متخصصین!رو قیمت این کوروت به دلیل تیون شدنش نمیاد؟

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
    2. علیturbos

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اصلا ۹۱۱به کنار.
      تایکان توربو اس هم قدرت ۷۵۰داره وزن هم حدود ۲۲۰۰.
      این کوروت ۷۵۰ وزن حدود ۱۵۵۰.

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۲۰
  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    قشنگ میشه حس کرد کوروت های بعدی چه غولی میشن این ۷۵۰ اسبه اونم با موتور LT2
    چنین غولیه
    دیگه فکر کنید کوروت ۱۰۰۰ اسبی هیبرید چهار چرخ
    اونم با یه موتور چهارسوپاپ که ۹۰۰۰ هزار تا ردلاینش باشه چی میشه
    قیافه برخی دیدنی میشه

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۴۳
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1128 ديدگاه)

      نکته قابل توجه که باید اشاره کرد
      این کوروت تیون شده به جز سیستم ایجاد قدرت
      یعنی موتور به جای دیگه ای از این ماشین دست زده نشده و فابریک هست

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۳۴
      1. Porsche

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (262 ديدگاه)

        اگه مطلب قبلی پدال که درباره شکسته شدن رکورد بود خونده بودی متوجه میشدی همه جای این ماشین دستکاری شده

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۲۸
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1128 ديدگاه)

          تو فیلم امیلیا به این نکته که بقیه قسمت های این ماشین فابریک هستش اشاره کرد پس فیلم ببین

          موافقم ۳۳
          مخالفم ۲۱
      2. ?A.H MOTORS?

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (366 ديدگاه)

        ماشاالله پورشه چه شتابی داره!

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۱۱
      3. akrh78

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (878 ديدگاه)

        یه بار دیگه فیلم رو نگا کن
        من حداقل کلاچ و لاستیک اسلیک رو یادمه که اشاره کرد دختره
        قدرت و وزن و لاستیک و تیون و….
        یه اوانس هم میدادن به کروت که زودتر حرکت کنه دیگه همچی تموم میشد

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
  4. نا شناس.

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    چرا ۱۲ دقیقه حرف بی مربوط زدن ؟؟؟؟ خب همون اول درگ رو شروع میکردید ۵ دقیقه تموم میشد دیگه…..

    .
    درگ اول = ۳۰۴ متری
    درگ دوم = ۴۵۷ متری
    درگ سوم = ۳۰۴ متری

    ??????
    از خودشون اختراع کردن ؟؟؟؟
    .
    درگ یا ۲۰۱ متر هست ( ۱/۸ مایل) یا ۴۰۲ متر ( ۱/۴ مایل )
    دیگه ۳۰۴ و ۴۵۷ مترو ار کجاتون در آوردین ؟؟؟؟؟؟؟؟

    ولی تایکان عجب شتابی داشت…

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۸
    1. Porsche

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (262 ديدگاه)

      به هر در زدن کورت برنده شه

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۳۲
      1. ali (chevy nova)

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5688 ديدگاه)

        المانی فن ها به هر در میزنن شکست کوروت رو ساختگی جلوه بدن

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۳۶
        1. سهند

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (476 ديدگاه)

          متعصب ما هستیم یا شما؟
          باید قبول کنید که صنعت خودروسازی آمریکا در برابر آلمان هیچی نیست

          موافقم ۳۲
          مخالفم ۳۴
        2. Benz SLR

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1499 ديدگاه)

          باشه آمریکا خوبه

          موافقم ۲۲
          مخالفم ۱۰
  5. Porsche

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چی داری میگی متنو بخون این کورت تیون شدس
    ارزش تایکان کم نمیشه
    کورت میتونه با استوک بیاد

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۸
    1. Elmiraj

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2219 ديدگاه)

      اگه کوروت در نسخه پایه بیاد ، باید تایکان هم در نسخه ۴s بیاد…..

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲۸
      1. ali (chevy nova)

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5688 ديدگاه)

        تایگان که حریف تسلا نشد
        مطمئن باش حریف کوروت هم نمیشه

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۲۹
        1. سهند

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (476 ديدگاه)

          یعنی از نظر تو کیفیت تسلا و پورشه قابل مقایسه هستند؟
          خود رامین که متعصب تسلا است گفته که پورشه تایکان از تسلا بهتره
          در همه ی مقایسه ها و مجلات معتبر هم اشاره شده که کیفیت ساخت و متریال پورشه تایکان خیلی بیشتر از تسلا است.

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۲۰
        2. Porsche

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (262 ديدگاه)

          میشه بگی داخل کدوم رقابت حریف نشده

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۹
        3. Mr.t.e.s.l.a

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (58 ديدگاه)

          در پاسخ به جناب سهند میگم این رو

          دقیقا چیه تایکان برتر هستش عزیزم؟ شما از تسلا خوشت نمیاد دلیل بر بد بودنش نیست
          همون متریال و چرم بازیافتی که کابین تسلا داره
          پورشه تایکان هم داره
          ماستنگ مچ ای هم داره
          ای ترون جیتی هم داره

          شما صرفا از پورشه بودن اون ماشین خوشتون میاد نه چیز دیگه ای
          منطقی بخایم حساب کنیم تسلا در تمام قسمت ها برتری کامل داره
          از تایم شارژ و برد و شتاب و رابط کاربری بروز بگیر تا بقیه قسمت ها…

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۲۳
        4. سهند

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (476 ديدگاه)

          در پاسخ به Mr. Tesla
          به جز برد بیشتر و قیمت کمتر تسلا هیچ برتری نسبت به تایکان ندارد ( در ضمن آنقدر اختلاف قیمت هم بیهوده نیست)
          در درگ carwow تایکان توربو s در همه درگ ها به راحتی سریع ترین تسلا مدل s را شکست داد.

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۱۹
  6. SRT

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (379 ديدگاه)

    کلا درگ جالبی نبود،
    ب نظرم اگه نسخه پایه تایکان رو با کوروت استوک میاوردن جذاب تر میشد

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
    1. Porsche

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (262 ديدگاه)

      چرا هرچی میشه اسم تایکان میاد آمریکایی دوست ها می ریزن تو کامنتها و میگن حریف تسلا نشد
      خنده داره
      چرا انقدر متعصب
      فقط یه عضو جدید بیاد بی خبر?
      کامنتهای قدیمی تا جدید رو چک کنه ببینه آمریکا فن ها متعصب ترن یا آلمانی فن ها ؟؟؟؟
      آمریکایی دوستی که به پورشه ۹۱۱ میگه قورباغه چه انتظاری از اون دارین؟؟؟
      واقعا کسی که یه ماشین بخواد که اسپورت باشه اولا که اولویتش الکتریکی نیست
      میره سراغ درون سوز
      من طراحی پورشه ۹۱۴ رو بیشتر از تسلا ها دوست دارم واقعا طراحی بده بسیار بد

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲۵
      1. SRT

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (379 ديدگاه)

        تروخدا مارو دور ننداز مشتی،ما اونقدام…
        دارم میگم با اینکه کوروت برده درگ جالبی نبود بعد تو میگی امریکایی فن متعصب؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  7. MOHAMMAD.DEMON

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    حیفم اومد این نگم برای کسایی که فیلم نمی‌بینن
    تو فیلم میگه
    یه کوروت داریم با دوتا توربو که توربو صداش نمی‌کنیم
    و یه پورشه داریم بدون توربو که توربو صداش میکنیم ?
    پورشه تو نام گذاری هم یه کلاس باید بره ?

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲۹
    1. ali (chevy nova)

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5688 ديدگاه)

      ????

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲۵
      1. mahdi_Áßďì

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (48 ديدگاه)

        غرور جهل بهم بخورن میشه تعصب!! تعصب های بی جهت که حتی دیگه از اسم تایکان هم ایراد میگیرن! شرکت موفقی مثل پورشه هیچ کارش بی دلیل نیست حتی اسمش ولی خب بعضی دوستان فهمشون کور هست و چشم بسته دیسلایک میدن?

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۳
    2. rezars

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (7 ديدگاه)

      میشه میانگین گرفت و گفت هردو یک توربو دارند جیزززززززززززززززززززز چه میکنه علم آمار

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
    3. King 918

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2489 ديدگاه)

      داداش ماشین استاندارد از تا خرخره تیون شده برد . هیچ حرفی برای گفتن ندارید بهتره سکوت کنید

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۶
      1. دیوید نابکام

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (12 ديدگاه)

        دوتا از سریع ترین ماشینا هر کدوم در کلاس خودشون باهم تست شدن چ ربطی ب داشتن یا نداشتن حرف داره عزیز؟
        درضمن همین پورشه رقیب تسلا نشد البته من متنفرم از خودروی برقی
        ولی درکل این درگ ربطی ب داشتن یا نداشتن حرف نداشت

        موافقم ۵
        مخالفم ۹
    4. RezaRs

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1410 ديدگاه)

      میشه میانگین گرفت و گفت هردو یک توربو دارند ?

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
    5. علیturbos

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      باشه پورشه میره کلاس نام گذاری.
      شورولت هم بره کلاس کیفیت ومشتری مداری .

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲۲
      1. Alireza

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (511 ديدگاه)

        تروخدا از مشتری مداری حرف نزن دیگه

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    6. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (155 ديدگاه)

      البته نسخه های توربو در خودروهای پورشه همیشه خودروهایی با سطح عملکرد بالا بودن،واسه همین پورشه هم از این کلمه برای تشخیص نسخه هایی با پرفورمنس بالا واسه خودروهای الکتریکیش استفاده کرده.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۳
  8. SRT

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (379 ديدگاه)

    البته پایه منظورم نسخه ۴s تایکان بود نمیدونم ۴s پایه هست یا نه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. امیررضا

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (44 ديدگاه)

      نه نیس.
      پورش خودش نسخه پایه رو جدا از ۴S گذاشته.
      خبرای قبلی پدالو ببینی میفهمی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. SRT

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (379 ديدگاه)

        Ok

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. Porsche

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    تو راست میگی ?

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۷
  10. Porsche

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چطور تو درگ اول ۳۰۴ متری تایکان برو
    تو درگ سوم که باز ۳۰۴ متر بود کورت برد؟؟؟

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۶
  11. زیزیگولو

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    کوروت c8 نه تنها ماشین خیلی سریعی هستش بلکه به راحتی میتونه هر بار و دوباره این آمارو ارقام رو تکرار کنه و کاملاً واضحه که قرار دادن پیشرانه در میانه‌ ی کوروت نسل هشتم تأثیر زیادی روی کشش این ماشین داشته …… کوروت جدید بدجوری غوغا به پا کرده تو همین مدت کوتاهی که از رو نماییش گذشته

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
  12. mos

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    پدال درگ دیمن ۱۲۰۰ اسبی با ۷۶۵LT رو نمیزاره ولی اینو میزاره
    بعد میگن پدال دژمن آمریکاس

    جالبه ?

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۴
    1. mahdi_Áßďì

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      دژمن?

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  13. Sajjad

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1818 ديدگاه)

    یعنی فاز اونایی که میگن ارزش فلان ماشین کم نمیشه و فلان و بمان رو درک نمیکنم
    اولا ارزش ماشین با این چیزا مشخص نمیشه
    دوما هر ماشینی که تند تر بره بهتر نیست
    سوما این دوتا ماشین دنیای متفاوتی باهم دارن و از همه مهم تر، تایگان الکتریکیه با چهارچرخ متحرک، این یعنی لانچ وحشیانه بدون نیاز به هیچ سیستم تورک کنترل خاصی
    اما کوروت دف عقبه با انجین درون سوزی که نمیتونه تمام قدرتش رو همون لحظه اول ارائه بده و اگه هم ارائه بده سیستم کنترل گشتاور محدودش میکنه که هرزگری نکنه
    پس معقوله که توی مسافت کوتاه و لانچ کوروت عقب بیفته ولی توی دور و سرعت بالاتر جلوبزنه از پورشه چون یه گیربکس ۸ دنده داره با اون همه گشتاور
    زمانی یه ماشین به اعتبارش توی درگ لطمه میخوره که گیربکسش با محدوده اوج قدرت موتور هماهنگ نباشه و نتونه از تمام قدرتش به خوبی استقاده کنه
    الان مشکل این درگ چیه که اینجوری بعضیا رو آشفته کرده؟
    یه دو دو تا چارتا کنید کمتر قضیه رو تعصبی نگاه کنید
    سایت شده پر از نظرات بچه گانه
    نمیدونم یه زمان کی یادشه، بحث بود توی سایت حتی با چاشنی تعصب، اما آدم چهارتا چیز یاد میگرفت و سبب میشد بری سرچ کنی و علمتو زیاد کنی تا جوابشون رو بدی

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
    1. سهند

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (476 ديدگاه)

      رک بگو پورشه بهتره یا کروت؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۹
      1. Sajjad

        ۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1818 ديدگاه)

        وقتی توی یه کلاس نیستن چرا باید مقایسه بشن؟
        فقط توی شتاب میشه مقایسشون کرد که نتیجه درگ رو دیدین
        که من شخصا کوروت رو میپسندم ولی نمیگم بهتره
        زمانی میشه از لفظ بهتر استفاده کرد که هدف ساخت هردو یکی باشه و خودروها سگمنت یکسانی داشته باشن

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
      2. امیررضا

        ۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (44 ديدگاه)

        هیچکدوم.
        صدالبته تسلا

        موافقم ۰
        مخالفم ۶
  14. شاهین

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (914 ديدگاه)

    جالب بود
    کوروت با وجود مشکل گیربکس و تاخیرش موقع شروع بازم خوب پیشرفت
    و اینکه صداش روزمو ساخت

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا