پورشهتویوتاشورولت

درگ دیدنی شورلت کوروت C8، پورشه ۹۱۱ کاررا S و تویوتا سوپرا

شورلت کوروت C8، پورشه ۹۱۱ کاررا S و تویوتا سوپرا هر سه خودروهایی پرفورمنس هستند اما بااین‌حال تفاوت‌های بسیار زیادی مثل کشور سازنده و ترکیب قرارگیری پیشرانه بین آن‌ها وجود دارد. حال Throttle House در ویدئوی جدید خود این سه ماشین را در برابر هم قرار داده تا مشخص شود در یک مسابقهٔ درگ کدام‌یک برتر خواهد بود.

پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی کوروت C8 با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور، آن‌را به قوی‌ترین خودروی این چالش تبدیل کرده است. از سوی دیگر، ۹۱۱ کاررا S که در این رقابت از نوع دیفرانسیل عقب است، با قیمت پایهٔ ۱۱۴ هزار دلار گران‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. در سینهٔ این خودرو یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. و نهایتاً سوپرا هم ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین خودروی این جمع است. این کوپهٔ ژاپنی از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و استفاده می‌کند که در به‌روزرسانی مدل ۲۰۲۱ قدرت آن به ۳۸۲ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

برای طرفداران تویوتا خبرهای بدی داریم زیرا سوپرا عملکرد خوبی در این رقابت ندارد و در خط مستقیم نمی‌تواند پابه‌پای کوروت و ۹۱۱ پیش برود. اما رقابت بین پورشه و شورلت بسیار جالب و نفس‌گیر است. درگ‌های قبلی نشان داده‌اند که C8 در مسافت ۴۰۰ متر عملکرد چشمگیری دارد و با توجه به این موضوع، ۹۱۱ کاررا S باورنکردنی به نظر می‌رسد زیرا با قدرت و سیلندر کمتر برای رقابت با رقیب آمریکایی هیچ مشکلی ندارد. پس از درگ، یک مسابقهٔ رولینگ هم برگزار می‌شود و نتیجه یکسان است زیرا در اینجا هم تویوتا بسیار عقب می‌ماند و رقابت واقعی بین پورشه و شورلت جریان دارد.

مشخصات فنی

شورلت کوروت C8

پورشه ۹۱۱ کاررا S

تویوتا سوپرا

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۵۳۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۵۲۷ کیلوگرم ۱۵۳۴ کیلوگرم ۱۵۴۲ کیلوگرم
قیمت ۶۰,۰۰۰ دلار ۱۱۴,۶۵۰ دلار ۵۱,۹۸۵ دلار
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. مهدی موتورز

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (548 ديدگاه)

    h6 ینی چی؟

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
    1. مازیار

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      یعنی ۶ سیلندر تخت

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۰
    2. Reza

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      و باز هم مثل همیشه شاهزاده ۹۱۱ 💪💪💪

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۱۸
      1. Bayerische Motoren Werke

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (890 ديدگاه)

        بازهم سلطان Porsche

        Ever ahead

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۱۲
        1. Bayerische Motoren Werke

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (890 ديدگاه)

          Porsche اینقدر پیروز رقابت ها شده که واقعا میشه ندید روی بردش شرط بندی کرد
          این یعنی بهترین بودن
          Ever ahead

          موافقم ۳۴
          مخالفم ۱۱
    3. مهراد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (407 ديدگاه)

      بهتره بنویسید H6 نه h6

      به معنای پیشرانه تخت ( باکسر )

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱
    4. Mohamad

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (20 ديدگاه)

      کوروت ولی از لحاظ موتور قوی تره
      حجم موتور
      شتاب
      اسب بخار

      موافقم ۲
      مخالفم ۲۰
    5. یانکی

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1056 ديدگاه)

      من نمیدونم چرا این درگهای غیر استاندارد رو پوشش میدن ولی درگهای حرفه ای و استاندارد رو نه.اگر شرایط استاندارد باشه پورشه گرده پای کوروت هم نمیرسه.بزددی میبینیذ

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴۱
  2. کافر مقدس

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (667 ديدگاه)

    در واقع پول یک سوپرا + کوروت شده یک ۹۱۱

    این درگها که عموما تو پدال شیر میشن درگ ها تخصصی نیستن . درگ شرایط مختص به خودش رو داره + لاستیک و….. ۴نفر سایت دارن درگ میذارن تهش هم میگن این درگ معتبر نیست:d

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
  3. محمدهادی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (191 ديدگاه)

    از اولشم معتقد بودم این بیشتر یه سیلیکاست تا سوپرا!!!
    سوپرا ینی تویوتایی که بتونه همیشه موی دماغ پورشه و کوروت باشه

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۳
  4. OMID

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1536 ديدگاه)

    پورشه توی این نسل فوق‌العاده عمل کرده
    آنقدر سریع بود که دو تا جمله گفتن : تایم های کارخانه درست نیستن و این که واسه کررا اس زیادی سریعه طوری که اگه بهشون میگفتن توربو اس هست باورشون میشد😂
    واسه تایم ترک هم به تایر نه چندان چسبنده اشاره کردن و گفتن با تایر درست رتبه ش بهتر میشد و هندلینگش هم عالیه
    کوروت هم اگه بخوایم نسبت به قیمت و منصفانه مقایسش کنیم فوق‌العاده عمل کرد چون از لحاظ قیمتی به سوپرا نزدیک تره و سوپرا رو کامل له کرد
    نمی‌دونم چرا به خاطر نه هزار دلار باید سوپرا رو به کوروت ترجیح بدی؟ هم کابینش بهتره هم سرعتش فوق العاده بیشتره هم ظاهرش حداقل از نظر من بهتره

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۴
    1. Mohammadreza

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (735 ديدگاه)

      البته اختلاف قیمت سوپرا و کوروت حدود ۲۵ هزار دلاره.
      کوروت شروع قیمتش در بازار از حدود ۷۵ هزارتاست

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۸
      1. MAHDI

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4600 ديدگاه)

        تویوتا سوپرا با قدرت ۳۸۰ اسب بخاری در پیست و خط مستقیم بارها فورد موستانگ بولیت و شورولت کامارو SS رو شکست داده که بیش از ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارن.
        رقیب سوپرا موستانگ و کامارو و آئودی TT RS و M2 و پورشه کیمن هستش.
        اگه در این رقابت مقابل ۹۱۱ و کوروت C8 قرار گرفته به این معنی نیست که رقیب هم هستن.
        اتافاقا دیروز درگی دیدم بین تویوتا سوپرا و آئودی Q8 RS که انجام چنین درگ هایی این معنی رو نمیده که اونا رقیب هستن.
        در هرصورت سوپرا هیچ چیزی از رقبا کم نداره و قطعا یکی از بهترین کوپه های پرفومنس بازار هستش👍

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۷
        1. OMID

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1536 ديدگاه)

          منم نگفتم رقیبشه گفتم قیمتش نزدیکه
          ماستنگ gt هم ازش به شدت ارزونتره مدل بولیت هم پنج شیش هزارتا ارزونتره و استعداد تیون خیلی بیشتر و انجین بهتری داره( نمیگم انجین ب ام و بده اتفاقاً عالیه ولی انجین ب ام و واسه ب ام و خوبه ! )
          (مثال مک‌لارن اف وان هم نزنید چون اولا اون انجین رو ب ام و مخصوص مک‌لارن طراحی کرد دوما مک‌لارن اون موقع منابع نداشت وگرنه انتظار می‌رفت انجین رو خودش بسازه )
          طراحیش هم فوق‌العاده بهتره کابینش هم لاقل متعلق به خودشه نه نسل گذشته ماشین دیگه ای
          بزرگتر و سنگینتر هم هست و جادارتره
          اصلا سوپرا میبایست رقیب نسل بعد gtr باشه ولی به نسل فعلی هم نمی‌رسه!

          موافقم ۷
          مخالفم ۲
  5. Elmiraj

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1655 ديدگاه)

    این قیمت و این عملکرد فقط از کوروت برمیاد …
    .
    تایم پیستش جالب بود…!!!

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲۰
    1. z

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (207 ديدگاه)

      از نظر من کوروت و کررا اس در یه حدن نمیشه گفت کوروت نیم ثانیه تو پیست سریعتره یا پورشه
      نیم ثانیه هیچی نیست خیلی فاصله کمی هست تو درگ هر دو در یه حدن هیچکدومشون تو درگ سریعتر یکی دیگه نیست شتاب صفر تا دویست هر دو یکسانه کوروت شتاب اولیه جا میذاره اما پورشه خودشو میرسونه هر دو ۱۱ ثانیه باید باشه رکورد ۴۰۰متر شاید ۰.۱ صدم ثانیه کوروت سریعتر باشه ۱۱ ثانیه در مقابل ۱۱.۱ ثانیه پورشه

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۶
      1. z

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (207 ديدگاه)

        البته کوروت تایم ۱۰.۹ثانیه چهارصد متر ثبت کرده

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۳
        1. z

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (207 ديدگاه)

          https://www.youtube.com/watch?v=_Lxt6PEMHy4
          چنل درگ تایمز یوتیوب درگی بین فراری اف۸ و کوروت سی هشت انجام داده که لانچ فوق العاده ای از کوروت نشون میده کوروت در این درگ توهمون شتاب اولیه جا موند از پورشه دلیلشم میشد گفت راننده ! اما درگ این یوتیوبر کوروت پا به پا فراری تو شتاب اولیه میاد اما اینجا کلا عقب افتاد

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
  6. ممد ژانگولر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (952 ديدگاه)

    الان تویوتا این وسط نقشش چی بود ؟!!!
    فکر کنم به عنوان کمک فیلمبردار از اون دوتا فیلم میگرفت 😂😉

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲
  7. زیزیگولو

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (387 ديدگاه)

    اینجوری که کوروت داره پیش میره فکر کنم‌ نسل بعدی حریف نداشته باشه …. البته رقبا هم بیکار نمیشینن و به فکر ارتقاء تو نسلای بعدی هستن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۸
  8. Sajjad

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1730 ديدگاه)

    لانچ کوروت برای یه ماشین دیفرانسیل عقب عالیه
    اینا به کنار
    یکی پورشه رو بگیره
    لعنتی مثل فشنگه

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱
  9. ارش

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    باز هم پورشه اول شد.

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۵
  10. Hussein

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (114 ديدگاه)

    پورش عالیه به نطرم گیربکسش اونو خاص میکنه
    کوروت هم خوب داره خودشو جلو میکشه قیمتش مناسبه و در دسترس تر هست نسبت به بقیه هم رده هاش به نظرم کوروت توی فیس لیفت بعدی خیلی خوب میشه و مشکلاتشو برطرف میکنه
    و سوپرا هم فقط تیون، انگار برای تیون ساخته شده لامصب

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  11. مهدی موتورز

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (548 ديدگاه)

    چه جای خوبی دارن
    بنظرتون مصرف کردن بیشتره یا پژو پارس

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. مهدی موتورز

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (548 ديدگاه)

      کوروت منظورمه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. M3csl

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اوج مهندسی پورشه

    پورشه نسبت به کوروت هم قدرت کمتری داره،،هم گشتاور کمتری داره،،هم وزن بیشتری داره

    اما بازم کوروت رو پرپر کرد

    کوروت هنوز خیلی مونده تا لاتیش مثل پورشه پُرشه.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲۵
  13. MAHDI

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4600 ديدگاه)

    من قبل از دیدن این رقابت فکر میکردم در رقابت درگ بین کورت C8 و پورشه ۹۱۱ کررا S یا مساوی میشن و یا با اختلاف کمی کوروت C8 پیروز میشه چون کوروت C8 هم قدرت بیشتری داره و هم گشتاور بیشتری داره و هم وزن سبک تری داره. اما در عمل نتیجه کاملا متفاوت بود و پورشه با اختلاف قابل توجهی در رقابت درگ و درگ رولینگ پیروز شد.
    تویوتا سوپرا هم بی انصافی بود در این رقابت،رقیب سوپرا موستانگ و پورشه کیمن بوده که در تمامی درگ ها در مقابل موستانگ تویوتا سوپرا پیروز رقابت بود، اما اینجا اختلاف قدرت خیلی زیاده.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۹
  14. M.A.S

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (198 ديدگاه)

    ولی فک کنم با لانچ خوب بشه با کوروت پورشه ۹۱۱ کررا S رو شکست داد
    چون احساس میکنم پورشه نمیتونه زیر ۱۱ تایم بزنه ولی کوروت میتونه ۱۰.۹ بزنه
    سوپرا هم بهتر بود با اینا مقایسه نشه چون رقیبشون نیست و در حد شونم نیست
    یه جوریه انگار سوپرا
    انگاری سوپرا نیست

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۰
  15. z

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (207 ديدگاه)

    چنل یوتیوب درگ تایم
    درگی بین فراریF8 و کوروتc8 انجام داده لانچ کوروت شگفت انگیزه !
    https://www.youtube.com/watch?v=_Lxt6PEMHy4

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  16. Ferrari

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1537 ديدگاه)

    هیچ گرونی بی دلیل نیست پورشه با قدرت و گشتاور کمتر سریعتر بود از نظر کیفیت ساخت و لذت رانندگی هم که اصلا حرف و‌حدیثی باقی نمیذاره کوروت هم خیلی خوبه ولی پورشه یه چیز دیگست

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶
  17. JDM

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    کوروت میتونه سریعتر باشه
    کار اند درایور و موتور ترند اینو ثابت کردن به احتمال زیاد راننده به طور کامل با سیستم لانچ کنترل کوروت اشنا نبوده یا مود مورد نظر انتخاب نکرده
    جالب اینحاس تو رقابت هایی که من ازشون خوندم معمولا کوروت تو شتاب و تایم ۴۰۰ متر از کررا اس سریع تر بوده و تو پیست از کوروت برابر یا بهتر ظاهر شده
    ولی اینجا دقیقا برعکس شده
    و کوروت تو پیست بهتر ظاهر شده و پورشه تو درگ

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  18. Mf1

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (194 ديدگاه)

    با قیمت ۶۰ هزار شورلت عالی عمل کرد هرچند باخت ولی از لحاظ قیمت پورشه نابود کرد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا