پورشه

جایگزین پورشه ۹۱۸ اسپایدر قبل از سال ۲۰۲۵ پدیدار نخواهد شد

پورشه این اواخر خبرساز ظاهر شده است. علاوه بر توسعه و استفاده از سوخت‌های مصنوعی تا سال ۲۰۲۲، ژرمن‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی روی خودروهای الکتریکی انجام داده‌اند. از تایکان موفق گرفته تا تایکان کراس توریسموی بزرگ‌تر، این برند محدود وارد بازارهای جدیدی شده و انتظار می‌رود در سال‌های آینده محصولات پاک بیشتری از پورشه را شاهد باشیم.

تولید خودروهای الکتریکی بیشتر دلیل اصلی عدم تلاش‌های جدی برای تولید هایپرکاری جدید می‌باشد. این را اولیور بلوم مدیرعامل پورشه در کنفرانس سالانه شرکت گفته است. البته از شنیدن اینکه جایگزین پورشه ۹۱۸ اسپایدر هنوز هم تولید خواهد شد خوشحال خواهید شد هرچند این اتفاق اولویت کنونی و اصلی ژرمن‌ها نیست.

این اولین باری نیست که بلوم تولید قریب‌الوقوع جایگزین ۹۱۸ اسپایدر را رد می‌کند. پس از نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ بود که او اظهار داشت هایپرکار پورشه تا سال ۲۰۲۵ پدیدار نمی‌شود. البته اندکی بعد یکی از منابع موثق پورشه اظهار داشت تکنولوژی باتری هنوز نمی‌تواند از چنین محصول پرچم‌داری پشتیبانی کند.

در حال حاضر همان چارچوب زمانی ولی با دلایل متفاوتی تکرار شده است. با تمامی این تفاسیر، سؤال این است که آیا گل سرسبد محصولات پورشه از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده خواهد کرد یا اینکه در بطن خود پیشرانه‌ای درون‌سوز را جای خواهد داد. صرف‌نظر از تصمیم پورشه برای هایپرکار خود ما می‌توانیم مطمئن باشیم که این خودرو از نظر پرفورمنس هیچ کمبودی نخواهد داشت.

به همین منوال نسخه تمام الکتریکی دیگر محصول نمادین پورشه یعنی ۹۱۱ هم به این زودی‌ها دیده نخواهد شد بنابراین هنوز زمان وداع با پیشرانه‌های درون‌سوز فرا نرسیده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه

  1. ali (chevy nova)

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5688 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۸ بعد از درگش با چلنجر دیمن بهتره تا یکسالی ازش صحبت نشه

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۸۱
    1. علیturbos

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      دیمن هم بهتره تا ده سال بعد درگش با ۹۱۱ اسمی ازش برده نشه.
      منطق خرید ماشینی که تواسفالت معمولی نمیتونه درست حرکت کنه ٬هر وقت برسی به پیچ نمیتونه بپیچه ٬خدای هرز گردی چیه؟!
      حالا توچسبم حرکت کرد خب که چی؟
      اما دیدیم یه دیمن ۱۲۰۰ اسبی گذاشتن ۷۶۵lt ومکلارن درچندثانیه قورتش داد .

      موافقم ۵۶
      مخالفم ۱۸
      1. ali (chevy nova)

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5688 ديدگاه)

        از ا نجای که المانی فن ها درگ دیمن و ۹۱۸ رو فاقد اعتبار دونستن
        از نظر امریکن فن ها هم درگ مک لارن الکی گرون با دیمن ۱۰۰ هزار دلاری فاقد اعتباره
        این فاقد اعتبار بودن رو درگ ۹۱۱ و دیمن رو هم شامل میشه.
        در ضمن چه بخوای چه نخوای دیمن سریع ترین ماشین استوک کارخونه ای در جهانه که با دف عقب شتاب ۲/۳ رو زده و انجم هات راد امریکا nhra تایید کرده.

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۳۸
        1. OMID

          ۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2065 ديدگاه)

          همین توربو اس و ۹۱۸ صفر تا صد ۲.۲ زدن منتها توی بوق و کرنا نکردن چون دستاورد خاصی نیست
          البته واسه خودروسازهای سطح پایین هست 🙂

          موافقم ۳۲
          مخالفم ۴
        2. علیturbos

          ۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (19 ديدگاه)

          ما هیچ وقت نگفتیم فاقد اعتباره .
          حالا که به ۷۶۵lt گفتی الکی گرون ( بااین که طرفدار پورشه ام اما یه چیزا هارو برات روشن‌کنم ).
          دیمن‌ ۱۰۰هزاری فقط میتونه با کلی اصلاحات که شامل خیلی ازقطعات و لاستیک تو چسب حرکت کنه.
          اما مکی با۲۸۰هزار دلار هم توچسب از دیمن خیلی جلوتره .
          هم میتونه تو درگ معمولی خیلی موفق باشه که دیمن این رو نداره .
          هم میتونه توی نوربر تایم خوبی از خودش باقی بزاره که دیمن بازم این رو نمیتونه اصلا دیمن نمیتونه پیچ اول رو رد کنه.
          شتاب ۲/۳که تو چسبه و باکلی اصلاحات و کلی تعویض لاستیک بازهم از توسط مکی بلعیده شد.
          پاسخ به GM

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۳
        3. M.A.S

          ۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (471 ديدگاه)

          جناب علی نوا
          میدونم که شما در پاسخ به یک سری از طرفدارای متعصب المانی دارین اینجوری کامنت میذارین که کاری جز هیت کردن شبانه روزی ماشین های امریکایی و مورد علاقه شما ندارن و درواقع اصلا طرفدار المانی نیستن بلکه فقط امریکایی هیت میکنن
          اما دوست عزیز بین طرفدارای المانی کسایی هم هستن که هیت نمیکنن و به سلیقه بقیه احترام میذارن
          لطفا اون دسته از افراد رو بی خیال بشید و بهشون پاسخ ندید بذارید برای خودشون بگن
          و همچنین بعضی از طرفدارای امریکایی لطفا دست از هیت کردن بردارید چون طرفدارای واقعی المانی به نظرم بیشتر اهل بحث هستن تا هیت
          و در ضمن اقای امید اگر به رول اوت باشه شتاب دیمن با احتساب رول اوت ۲.۱ هست
          و تا جایی که بنده اطلاع دارم شتاب ۲.۲ پورشه ۹۱۸ و ۹۱۱ توربو S و همچنین تسلا مدل اس پرفورمنس با احتساب رول اوت بدست اومده

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۳
        4. Hamid

          ۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1460 ديدگاه)

          برگهام
          ۷۶۵ال تی الکی گرون؟! جدی الکی گرون؟! خیلی ها میگفتن واقعا با اینکه تولید محدوده قیمت مناسبی داره! هر چند از تو بعید نیست چون به فراری گفتی طبل تو خالی! هیچی بعید نیست … فقط با لگن حال میکنید … دیگه سلیقس دیگه … اما لامصب یه لگن خوب … آمریکا ماشین خوب کم نداره … اما نمیدونم چرا همش میرید دنبال لگن شما ها
          داداش
          بگو دیمن مثلا ارزون شما چی در اختیار شما میزاره؟
          اگه درگ توی درگ استریپ هست که مکی میبره
          اگه درگ توی آسفالت معمولی هست که مکی میبره
          اگه توی پیست مسابقه و … هست که مکی میبره
          و مک لارن همه این کار ها رو بدون ورداشتن صندلی و سوخت مخصوص و … انجام میده … اصلا مک لارن نه … ۹۱۱ هم همینه …
          آقا شما ی چیز بگو آدم ترغیب بشه اون پیر آه آه کن رو بخره … آها اصالت شاید! آره کوروت در ۸ نسل داره تولید میشه ! با اصالته! اما … ای بابا نسل های قبلش که موتور وسط نبودن … اصالت هم بشور ببر … نه اصالت یعنی سن!
          در ضمن درباره پورشه ۹۱۸ هم هیچی نگم بهتره چون ی جای دیگه آقا مهران جوابتون رو عالی دادند …
          همون بس که ۹۱۸ به همراه پی وان و لافراری جزو بهترین هایپرکار ها بودند و هستند اما داج و … حتی نمیتونن یه چیز نزدیک اینها بسازن … حتی نزدیک اینها … نگفتیم بهتر!!!
          امید هم حالا داغ کرده … اون کوروت پروفایل با لوگوی فراری هم خیلی خوشگله … ببین دیگه چی شدن که از طبل های تو خالی و … الگو میگیرن! ای ای ای ای علی شوی نوا بیا ی توضیحی بده ب مولا … شما که بلبل بودی! الگو گرفتن از طبل تو خالی رو چجوری میخوای توجیه کنی؟

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۱
      2. GT

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (439 ديدگاه)

        به نظرم ٩١٨ زیباترین خودرو تاریخ پورشه هست

        موافقم ۳۳
        مخالفم ۸
        1. Hadi

          ۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2202 ديدگاه)

          قراره اسم جانشینش ۹۱۷ یا ۹۱۹ باشه…
          امیدوارم همون سیستم هیبرید رو حفظ کنه و تمام الکتریکی نشه و زودتر هم بیاد…

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۲
      3. Soldier

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اون دیمن ۱۲۰۰ اسبی مشکل گیربکس براش پیش اومد دیدی که تایمش از استوک کند تر بود:)

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۱۶
        1. OMID

          ۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2065 ديدگاه)

          چون گیربکسش آشغاله متاسفانه
          البته تعجب برانگیز نیست چون کل ماشین آشغاله

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۴
    2. RezaRs

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      لفخ بده جناپ ممنون

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۸
    3. RezaRs

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      هر وقت کل معیارت از ماشین درگ نبود اون وقت

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۵
    4. RezaRs

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      از هیتتتون به پورشه دارند تو ژاپن برق تولید میکننن آق علی

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۱
    5. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (155 ديدگاه)

      با همین منطق بهتره شما هم یکسالی تو سایت نیاید بعد شکست افتضاح دیمن ۱۲۰۰ اسبی از ۷۶۵lt!
      بعد میگید پدال دشمن آمریکا و آمریکایی فن هاعه.همین که این شکست افتضاح رو ترجمه نکرده خودش اینو تایید میکنه که آمریکایی فنارو دوست داره…. 🙂
      آدمو به چه کارا و حرفایی که وادار نمیکنید…

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱۶
      1. Soldier

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (35 ديدگاه)

        کفر بنی ؟؟????

        موافقم ۳
        مخالفم ۴
      2. SRT

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (379 ديدگاه)

        هم‌ اون پورشه ۹۱۸ دو دف تو چسب مشکل داشت هم اون دیمن ۱۲۰۰ اسبی ک کلا مشکل فنی داشت(خودتون دیدین ک تایمش از استوکش ضعیف تر بود)پس لطفا تموم کنید این بحثای بیهوده رو

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
        1. علیturbos

          ۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (19 ديدگاه)

          SRT ماهم میدونیم این بحث ها الکی اما دیدید که کامنت اول رو کی گذاشت .

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۲
    6. kamy

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      یه لیوان اب خنک بدین دست این بچه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
    7. sepehr

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (44 ديدگاه)

      داداشم از دیمن غول نساز
      دیمن رو آسفالت معمولی با شرایط عادی از سوپر اسپرت های سطح پایین تر مثل آکورا/هوندا ان‌اس‌اکس میخوره
      چه برسه ۹۱۸ که یه هایپر ماشینه

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۴
    8. OMID

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2065 ديدگاه)

      اسم دیمن رو بعد از شکست خوردن از توربو اس و ۷۶۵ و m5 و تقریبا تمام ماشینای دیگه نیار
      و واقعا خوشحالم که از شکست دادن ماشین یازده ساله پورشه انقدر شاد شدید
      داج باید بره توی کار تولید آجر ماشین سازی هنر میخواد
      اون از وایپر که اولش پونزده ثانیه از ۹۱۸ کندتر بود بعد دو سال بعد رکورد ۹۱۸ رکورد زدن و هم چنان سه ثانیه کندتر بود و آخرشم بعد خط پایان تصادف کرد طبق انتظار
      اینم از دیمن که همیشه زمین براش کجه
      چهل نفر باید از بقل دعا کنن ده نفر هم از پشت فوت کنن که شاید یه لانچ درست حسابی زد
      اونم نه استوک باید واسش تایر فرغون و سوخت راکت بزنی کابینش هم لخت کنی ecu هم عوض کنی چسب مالی کنی زمینو
      خلاصه ماشینو از نو بسازی
      خب این کارا رو واسه فیات ۵۰۰ بکنی که از دیمن سریعتر میشه البته اشکال نداره چون همین دیمن هم مال فیاته در آخر رقابت درون خانواده ای میشه

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۸
      1. M.A.S

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (471 ديدگاه)

        جناب امید واقعا از شما و کامنتاتون انتظار بیشتری میره
        اولا که رکورد وایپر ACR تو سال ۲۰۱۶ توسط داج انجام نشد و اخرین باری که داج به رینگ رفت سال ۲۰۱۰ با وایپر SRT-10 acr بود که ۹ ثانیه از رکوردی که توسط سایرین زده شده بود بهتر بود (تایم داج ۷:۱۲ تایم سال ۲۰۰۹ ۷:۲۱ )
        دوم اینکه دیمن تا جایی که میدونم بدون دیمن کریت تایم۹.۹ رو ثبت کرده و به اندازه کافی سریع هست
        و در ضمن اگرهمین داج به قول شما اجر ساز نبود خودروسازی فورد هم تولید انبوه رو نمیتونست انجام بده و خودروسازی به این سبکی که امروز میبینین وجود نداشت احتمالا چون داج بود که تقریبا تمام قطعات فورد رو تامین میکرد و فورد اولین خودرو تولید انبوه دنیا رو ساخت
        و در پایان من هم طرفدار امریکایی نیستم صرفا طرفدار داج هستم ولی این مدلی بحث کردن واقعا بده
        ۹۱۸ اگه یازده ساله هست چلنجر هم چهارده ساله هست و قدیمی تره و اگر باخته خب به خاطر راننده بوده
        خوبه همین بهانه رو خود طرفدارای المانی برای باخت ۹۱۸ اوردن و وقتی طرفدارای دیمن میگن راننده یه نفر خوشمزه میشه و مسخره میکنه

        موافقم ۸
        مخالفم ۵
    9. abdi_porsche fan

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (335 ديدگاه)

      یعنی فقط دوسدارم یه چی بهت بگم. جایی نگو اون دیمن برتر از ۹۱۸ هست بهت میخندن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    10. taha malek

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اولا که من خودم عاشق ماشین های امریکاییم
      ولی علی خیلی الکی متعصبی
      نگا کن اولا زحمت کشیدن ماشین چند سال قبل رو اونم تو درگ واسه ماشینی واسه پیسته بردن
      میتونستن ۹۱۱ رو میبرد
      لطفا انقد نظرات خنده دار نده
      هر ماشینی تو دنیا خودرو جذابیت و خوبیا خودشو داره المانی ژاپنی من که به نوبه ی خودم از هر ماشینی که بویی از هیجان برده باشه خوشم میاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. 2646

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (303 ديدگاه)

    البته شاید مقایسه Porsche 918 Spyder و Lexus LFA از نظر فروش، به واسطه قیمت پایه ۲ برابری پورشه درست نباشه اما من چند برابر آمار Lexus LFA صفر فروش نرفته، Porsche 918 Spyder صفر در نمایشگاه ها دیدم. جالب هست برام که بعضی از دوستان Lexus LFA رو یک پروژه شکست خورده می دونن!

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۶۰
    1. Farzad

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2262 ديدگاه)

      استاد جان ( چون اسمتون رو نمیدونم استاد خطابتون میکنم ، البته واقعا هستید )
      متاسفانه از این جور نظرات خزعبلات گونه تو پدال زیاد هست که یا به علت تعصبات الکی هست و یا نداشتن اطلاعات ( که خب میتونن اول تحقیق کنن بعد کامنت بزارن که البته از همین کار هم دریغ میکنن ) .

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۳
    2. محمد رستمی نژاد

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      ۲۶۴۶ جان
      موفقیت یک خودرو به فروش آن بستگی دارد
      چون برای شرکت سودآور است
      یک خودروی خوب را فروش تعین نمی‌کند و گاهاً هم تعین می‌کند ولی…….
      ولی چه بسا خودرو های خوبی که واقعا عالی بوده اند
      اما نبود کلمه بِرَند آنها را نابود کرده است
      حقیقتا من با کلمه برند اصلا حال نمیکنم
      نمیدونم برند چی به آدم میده
      مثلا قیمت پایه پورشه ۹۱۱ از ۱۰۰ هزار دلار شروع میشه
      درحالی که با یک چنین پولی میشه یک کوروت فول یا دوج سوپر استا‌ک خرید
      بحثم سر این است که چرا باید یک خودروی ۱۰۰هزار دلاری که قیمت پایه پورشه ۹۱۱ است
      اینقدر گرون باشد درحالی که چیز های کمتری یه شما می‌دهد
      و پرفورمنس کمتری هم دارد
      معمولا دوستان عاشق ۹۱۱ جدید هستن
      و مدام از ۹۱۱ جدید تعریف می‌کنند و تمجید و اینکه بسیاری از خودرو ها را در درگ برده است
      ولی قیمت بالای آن را هیچ وقت نگفته که نمی‌دانم چرا به قیمت بالای ۹۱۱ توربو اس هیچ وقت اشاره نکرده اند
      شاید پای لامبورگینی هوراکان را وسط بکشند که از ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود
      ولی موتور لامبورگینی هوراکان هم ارزش چنین قیمتی را دارد در ضمن طراحی آن‌هم عالی است
      برسی با درنظر گرفتن همه جوانب حتی افت قیمت و بازار فروش ارزش دارد
      نه اینکه مدام از پرفورمنس صحبت کنی و هزار تا چیز دیگه رو نادیده بگیری
      شخصا با پول برند دادن حال نمیکنم و واقعا نمی‌دانم برای چه باید پول برند داد در حالی که چیز های کمتری عاید شما می‌شود

      موافقم ۲
      مخالفم ۹
      1. علیturbos

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (19 ديدگاه)

        نوشته پورشه ۹۱۱چیزهای کمتری به شما میدهد و پرفورمنس کمتری دارد ……
        یا خدا -طرزتفکر
        دیگه بدرد نمیخوره این دنیا.

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
  3. Farzad

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۸ اسپایدر در کنار لافراری و مکلارن p1 یک مثلت آتشین رو تشکیل دادن که دنیای خودرو را دچار تحولات زیادی کردن ، جانشین های اون ها هم درآینده همین کارو خواهند کرد .

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۴
    1. سهند

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (476 ديدگاه)

      شما کدام را ترجیح میدهید؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. Farzad

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2262 ديدگاه)

        لافراری

        موافقم ۹
        مخالفم ۲
    2. سهند

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (476 ديدگاه)

      جانشین لافراری زودتر خواهد آمد یا پورشه ۹۱۸؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. porsche

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (505 ديدگاه)

        جانشین لافراری زود تر میاد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. Benz SLR

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1499 ديدگاه)

    کو تا اون موقع

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  5. mos

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ GT3 RS در حال تست دیده شد لطفا خبرش رو بزارید

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
    1. Farzad

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2262 ديدگاه)

      به به عکس اسطوره ?

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
    2. ارشیا

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1498 ديدگاه)

      ایرتون سنا خدا بیامرز

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  6. مهدی

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (894 ديدگاه)

    شبیه اونه ولی خیلی طراحیش عجیبه ولی جانشین خوبی میشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  7. Sina10

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1660 ديدگاه)

    موتور بنزینی رو که صد در صد داره
    مخصوصا که داره روی سوخت های مصنوعی سرمایه گذاری میکنه

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  8. Nima RST

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    پس قطعا برقیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا