پورشه

قیمت و مشخصات کامل پورشه تایکان

سرانجام پس از خبرسازی‌های بسیار زیاد، پورشه تایکان بصورت رسمی معرفی شد. این خودرو در تریم توربو که مدل پایه‌ی زمان عرضه محسوب می‌شود قیمت آغازین 150900 دلاری در آمریکا خواهد داشت؛ اما مدل قوی‌تر توربو S قیمت 185 هزار دلاری دارد. از آنجایی که پیکربندی آنلاین این خودرو منتشر شده بنابراین می‌توان گفت نسخه‌ی کاملاً مجهز تایکان توربو S قیمت 241500 دلاری خواهد داشت.


هر دو تریم تایکان از سیستم چهار چرخ محرک و دو پیشرانه استفاده می‌کنند که در حالت رانندگی نرمال قدرت 617 اسب بخاری تولید می‌کنند. حداکثر گشتاور مدل توربو برابر با 849 نیوتون متر بوده درحالی‌که گشتاور مدل توربو S به 1049 نیوتون متر می‌رسد. همچنین قدرت مدل توربو در حالت لانچ برابر با 671 اسب بخار است درحالی‌که خروجی مدل توربو S در این حالت 751 اسب بخار اعلام شده است.


این قوای محرکه باعث می‌شود تایکان توربو S تنها در عرض 2.6 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که شتاب مدل توربو 3 ثانیه می‌باشد. پورشه تخمین می‌زند مدل پرچم‌دار توربو S در زمان 10.8 ثانیه مسافت 400 متر را طی کند درحالی‌که رکورد مدل توربو 11.1 ثانیه است. حداکثر سرعت هر دو نسخه از تایکان برابر با 259 کیلومتر در ساعت خواهد بود.


برای خرید تایکان در زمان عرضه باید شارژر را نیز انتخاب کنید. کانکت شارژر متحرک این خودرو 1120 دلار قیمت داشته درحالی‌که بهای شارژر مجهز به مدیریت انرژی خانه به 1660 دلار می‌رسد.


تایکان با 10 رنگ سفید، مشکی، سفید کررا، جت بلک، خاکستری، نقره‌ای، آبی، آبی فروزن و سبز عرضه خواهد شد. رنگ قرمز کارمین تنها رنگی است که با بهای 3150 دلاری و برای مدل توربو S در نظر گرفته شده است.

همچنین 9 انتخاب برای پوشش کابین وجود دارد. گزینه‌های چرم استاندارد این خودرو عبارت‌اند از مشکی، دو رنگ مشکی/لیمویی و مشکی/قرمز؛ اما با پرداخت 2450 دلار می‌توان چرم لوکس‌تر مشکی، قهوه‌ای و مشکی/بژ را انتخاب کرد.


مشتریان مدل توربو S می‌توانند با پرداخت مبالغ بیشتر شاهد ارتقای پرفورمنس خودروی خود باشند. این نسخه از تایکان بصورت استاندارد فرمان پذیری اکسل عقب و ترمزهای سرامیک کامپوزیتی پورشه عرضه می‌شود. رینگ‌های 21 اینچی نیز بجای رینگ‌های 20 اینچی مدل توربو در نسخه‌ی پرچم‌دار تایکان بکار رفته‌اند.

همچنین چند هزار دلار آپشن دیگر نیز وجود دارد که قیمت تایکان توربو S را افزایش می‌دهد. برای مثال پکیج پریمیوم 4340 دلاری شامل مواردی همچون سقف شیشه‌ای پانورامیک، دستیار پارک جلو و عقب با دوربین‌های دید محیطی، دستیار تغییر لاین حرکتی، شیشه‌ی ایزوله از صدا و گرما و صندلی‌های جلوی تهویه دار است. خریدارانی که به دنبال پرفورمنس بهتر هستند می‌توانند سیستم پایدارسازی فعال و کنترل دینامیک شاسی را سفارش دهند که 3590 دلار قیمت دارد.


این‌ها تنها بخشی از آپشن های بسیار زیادی است که پورشه برای محصول الکتریکی خود در نظر گرفته و با توجه به گستردگی آن‌ها می‌توان گفت خریداران خودروی خود را دقیقاً طبق سلیقه و نظر خود تحویل خواهند گرفت.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2242 ديدگاه)

    خیلی خیلی تک خاص عشقه
    برای پورشه این پولها ، پولی نیست
    اما برای یک خودروی برقی این پول دادنها خیلیه ، خیلی .
    بنظر من ، یک دهه باید از خودروهای برقی بگذره تا این خودروها به یک تکامل نِسبی برسند .

  2. Amir.ferrari

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    ونجایی این مبحث قیمت حاشیه ساز میشه که نسخه توربو s تایکان برچسب قیمتی مشابه پانامرا توربو s داره!!! با این تفاوت که شما با خرید پانامرا توربو s هم تکنولوژی درونسوز رو در اختیار دارید و هم الکتریسیته رو!!! از نظر من اگه قیمت تایکان معقولانه تر بود آینده بهتری داشت چون اینجوری زیر سایه پانامرا قرار میگیره و خیلیا که اعتمادی به الکتریکی ندارن با خرید پانامرا توربو s هم یه خودرو اسپرت تمام عیار دارن و هم میتونن در کنارش از قابلیت های تمام الکتریکی این مدل هم استفاده کنن…

    1. ایلیا

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (671 ديدگاه)

      منظورت از تمام الکتریکی چیه؟ پانامارا مگه الکتریکیه؟

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2912 ديدگاه)

    ۲۴۱۵۰۰ دلار برای کامل‌ترین‌نسخه😐 یه محصول مدرن از یه خودروساز دوست داشتنی، اما ارزش خریدش. . ‌.
    با پول نسخه فول این ماشین انتخاب‌های خیلی زیادی دارین، به طور مثال:
    • تسلا S P100d فول آپشن به همراه ماکان توربو
    •M8 فول آپشن به همراه X5
    •AMG GT R به همراه A45 AMG
    •بنتلی بنتایگا به همراه گلف R
    • مایباخ S650 فول آپشن
    • رنجرور SV اتوبیوگرافی LWB فول آپشن
    •نسخه کامل آئودی R8 یا فراری‌ پورتوفینو
    •نسخه پایه ۹۱۱ T به همراه X7 xDrive50i فول
    •پانامرا GTS به همراه کاین
    و ده‌ها انتخاب دیگه که شاید اکثرشون هیچ ربطی به این ماشین نداشته باشن، اما می‌تونن جذاب‌تر باشن، مخصوصا وقتی بدونی میشه‌ با پول‌ تایکان فول، همزمان چند خودرو عالی داشت، مثلا خرید همزمان S کلاس و کوروت ZR1!

  4. Elmiraj

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    با توجه به زمان زیادی که یک ماشین الکتریکی صرف شارژ شدنش میشه و تعداد کمتر ایستگاه های شارژ نسبت به پمپ بنزین ها ، مهمترین و کاربردی ترین آپشنی که یک خودرو الکتریکی به صاحبش میده بُرد زیاد ماشینه .
    پورشه بجای اکثر این آپشن ها که تعداد زیادشون کاربرد آنچنانی ندارن یه کمی رو بُرد ماشین کار می کردن خیلی بهتر بود چون با این قیمت در مقابل model S حرفی واسه گفتن نداره…!!!
    .
    تسلا model S 100d قیمت پایه اش 80 هزار دلاره با ۵۹۵ کیلومتر بُرد متوسط ( ۴۶۵ تا ۷۰۰ کیلومتر)
    در حالی که تایکان توربو قیمت پایه‌اش ۱۵۰۹۰۰ دلاره و بُردش تنها ۴۵۰ کیلومتره…!!!

  5. علی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مقایسه قیمت پورشه و تسلا مثل اینه که قیمت سوناتا و Eکلاس رو مقایسه کنی

  6. سینا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    قیمتش وفوقالعاده بالاست بنظرم ارزش خرید نداره !چراغاشم خاک میره توش سخته تمیز کنی

    1. ارش

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (851 ديدگاه)

      مشخصات فنی رو دقیق بخون یکمی هم درباره سابقه کمپانی تحقیق کن بعد میتونی اظهار نظر گنی.

    2. سینا

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (69 ديدگاه)

      اصلا متوجه شدید طنز و مزاح کامنت رو؟بعدم کی حرف از تسلا زد؟

  7. MADJID

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11294 ديدگاه)

    قیمتش بالاست اما نه برای یک پورشه

    1. Mohammadreza

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (673 ديدگاه)

      قیمتش بالاست حتی برای یک پورشه.
      من با این پول ترجیح میدم یه مایباخ 12 سیلندر بخرم.

      1. Elmiraj

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1166 ديدگاه)

        آدم باید …….باشه که با ۲۴۰ هزار دلار بجای تسلا رودستر اینو بخره….!!!!!!
        .
        تسلا رودستر……………………

        1. مانی

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1531 ديدگاه)

          تسلا رودستر هنوز وجود خارجی‌ نداره

      2. مانی

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1531 ديدگاه)

        درسته که میباخ ۱۲ سیلندر ماشین بهتریه
        اما افت قیمتش خیلی‌ بیشتره و همچنین هزینه سوخت و مالیاتش
        و با این ماشین میشه تقریبا همون کار رو تا حدودی انجام داد
        اما قابلیتهای اسپورتی میباخ با این ماشین فاصله داره

  8. Saeed

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (411 ديدگاه)

    مدل تایکان چون کوچیکه بردش کمه..ولی تسلا خیلی بزرگه و فضای باتریش خیلی زیاده واسه همین بردش خیلی بالاست….قیمتش هم به‌صرفه تره…..زیبایی ماشین هم سلیقه‌ای است….از نظر من تسلا زیبا تره…از نظر یه پورشه فن هم تایکان زیبا تره….به هر حال آینده دست خودرو های الکتریکی است و کاری هم نمیشه کرد….کم کم باید آخرین لذت هامون رو با صدای لامبورگینی و فراری و پورشه و لکسوس LFA رو ببریم😔😔

  9. ارش

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (851 ديدگاه)

    قیمت دویست و چهل هزار دلار برای یک سوپر سدان ۷۶۰ اسب بخاری با عملکرد سوپر اسپرت زیاده؟ کمی عاقلانه فکر کنید لطفا.شاهکاری خلق شده و باید به اون احترام گذاشت .

  10. سورنا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (501 ديدگاه)

    درسته همه چیش عالیه ولی آخه این قیمت ؟

    خییییییلی گرونه : )

  11. Achtung

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    اولین سدان لوکس الکتریکی با این کیفیت و با برند پورشه حتی با قیمت بالاتر هم موفق خواهد بود فقط کیفیت داخلش رو با تسلا مقایسه کنید. تایکان در مقابل تسلا یک انقلاب و جهش کیفیت و طراحی محسوب میشه

  12. Behrouz. anzali

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (224 ديدگاه)

    بعضی ها فکر کنم سهام دار تسلا هستن اینجور طدفداریشو میکنن!!!! واقعا شما پورش و تسلا رو در یک سطح میبینید ؟

  13. رضا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    قیمتش تنده.نسخه های پایه توجیه بیشتری شاید داشته باشه برای خرید

  14. Mad.z.Max

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (446 ديدگاه)

    آقا طراحیش خیلی زیبا، کیفیتش خیلی عالی، پرفورمنس خوب، ولی جدی جدی برد متوسط 600 کیلومتری تسلا مدلS فول 80 هزارتایی درمقابل برد 450 کیلومتری تایکان فول 250 هزارتایی قابل تقدیر نیس؟ تقدیر؟ قابل ستاااایشه!
    بابا یکمی از این حجم دید منفی به تسلا کم کنین، بهترین پکیج ممکن الکتریکی در مقابل قیمت پرداختی رو تسلا میده!
    یک لحظه تصور کنین همین تایکان نمونه 600کیلومتریش بیاد، قطعا قیمتش 20-30 درصد اضافه میشه حد اقللل!
    نسبت به قیمت پرداختی، پرفورمنس (شتاب تسلاها تو رنج 3.1 الی 2.8 هست) و کیفیت و خدمات پس از فروش و از همممممممه مهمتر، برد مفید، تسلا واقعا پدیدس!!
    (با اینکه خودم اصلا الکتریکی دوست نیستم و تو بهترین حالت هیبرید میپسندم، اینارو گفتم)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن