پورشه

پورشه کیمن، محبوب‌ترین خودروی اسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

در سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌ها تاکنون گروه‌های هاچ‌بک‌ها، سدان‌ها و کوپه‌ها را بررسی کرده‌ایم و با گذر از گروه اسپرت‌های سبک، حالا به خودروهای اسپرت رسیده‌ایم. این خودروها هرچند شاید به جذابیت سوپراسپرت‌ها نباشند اما به دلیل اندازهٔ جمع‌وجور، چابکی بالا و از همه مهم‌تر قیمت مناسب، برای کسانی که خواهان تجربهٔ یک رانندگی لذت‌بخش هستند اما توانایی خرید سوپراسپرت‌ها را ندارند، از بهترین خودروها محسوب می‌شوند. در گروه اسپرت‌ها در رقابت‌های پدال هشت شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

پورشه کیمن

لوتوس اگزیج

لوتوس اوورا

مرسدس بنز SLC

آلفارومئو ۴C

ب‌ام‌و Z4

آلپاین A110

لوتوس الیزه

این هشت خودروی اسپرت در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آن‌ها چهار خودروی پیروز شامل آلفارومئو ۴C، آلپاین A110، مرسدس بنز SLC و پورشه کیمن به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. سپس این چهار اسپرت در مرحله نیمه‌نهایی طی دو دوئل به مصاف یکدیگر رفتند که از این دوئل‌ها پورشه کیمن و آلپاین A110 سربلند بیرون آمده و به‌عنوان فینالیست‌های گروه اسپرت‌ها راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا بر سر قهرمانی باهم به نبرد بپردازند.

در آخرین دوئل گروه اسپرت‌ها برخلاف دوئل نهایی بسیاری از گروه‌ها، رقابت نزدیکی جریان نداشته و اختلاف رأی دو خودرو زیاد است به‌گونه‌ای که پورشه کیمن موفق به دریافت ۱۰۰۱ رأی شده درحالی‌که آلپاین تنها ۳۰۰ رأی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین اسپرت موتور وسط پورشه با کسب ۷۷ درصد از مجموعاً ۱۳۰۱ رأی، بااقتدار پیروز دوئل نهایی شده و عنوان قهرمان گروه اسپرت‌ها و همین‌طور محبوب‌ترین خودروی اسپرت به انتخاب شما را کسب کرده است.

با توجه به تعداد کم شرکت‌کننده‌های گروه اسپرت‌ها، پورشه کیمن برای اینکه به قهرمانی گروه خود دست پیدا کند تنها با سه خودرو به رقابت پرداخته و کار آسان‌تری نسبت به برندگان گروه‌های پرجمعیت‌تر داشته است. درهرحال این اسپرت آلمانی در مرحلهٔ مقدماتی به‌راحتی لوتوس اگزیج را از سر راه خود برداشت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی با هم‌وطن خود یعنی مرسدس بنز SLC مواجه شد که آن‌را هم مغلوب کرده و راهی مرحلهٔ نهایی شد.

 

رقبای پورشه کیمن در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی لوتوس اگزیج ۸۰
نیمه‌نهایی مرسدس بنز SLC ۶۷
نهایی آلپاین A110 ۷۷

 

پورشه برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ رودستری بنام باکستر را به سبد محصولات خود اضافه کرد. این خودرو یک اسپرت موتور وسط بود که در نسل اول صرفاً به‌صورت رودستر تولید می‌شد و خبری از نسخهٔ کوپه نبود؛ اما در نسل دوم باکستر که در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۴ رونمایی شد، نسخهٔ کوپه هم با نام کیمن ارائه شد. این خودرو که مثل باکستر موتور وسط بود، به‌عنوان اسپرتی ارزان‌تر از ۹۱۱ در نظر گرفته شده بود. باکستر و کیمن اما هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارند که عدد ۷۱۸ هم به نام آن‌ها اضافه شده است. در این نسل پیشرانه‌های شش سیلندر تنفس طبیعی قبلی جای خود را به نمونه‌های چهار سیلندر توربوشارژ داده‌اند که در مدل‌های پایه، S و GTS ارائه می‌شوند. به‌تازگی اما پورشه مدل جدید کیمن GT4 را با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی کاملاً جدید معرفی کرده است که با ۴۲۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین نسخهٔ کیمن محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

مدل GTS
پیشرانه ۲.۵ لیتری H6 توربو
قدرت ۳۶۵ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه
طول ۴,۳۹۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۷۵ میلی‌متر
وزن ۱۴۰۵ کیلوگرم
قیمت ۸۰,۸۵۰ دلار

 

 

 

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. احمدرضا

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (404 ديدگاه)

    به نظر من مقام دوم حق آلفارومئو ۴ c بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      مگه هنوز گروهی مونده بود؟؟؟
      عالی هستی پدال جان
      نتایج رو هم به بی نظم ترین شکل ممکن منتشر کردی
      .
      حداقل در سری های بعدی کمی منظم تر دوئلها و نتایج رو بزارید
      ضمنا اگه انتقادی میشه شخصا از سر علاقه به سایت پدال هست
      اما با نهایت احترام، این بی نظمی اینجوری واسه مخاطب حس میشه که نظرش زیاد اهمیتی نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. فقط پورشه

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (495 ديدگاه)

    پورشه باکستر و کیمن بهترین خودرو های اسپرت جهان هستن
    مدل های S ، T ، GTS و پایه به خاطر توربو داشتن و صدای بدشون انتقاد های زیادی بهشون میشد ولی حالا پورشه با مدل های کیمن GT4 و باکستر اسپایدر دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره مخصوصا با صدای تنفس طبیعی و قدرت ۴۲۰ اسبی که Z4 رو با ۴۱۴ اسب پشت سر میزاره
    این است پورشه💪💪💪

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. حسن

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (462 ديدگاه)

    تو یه مطلب همه برندگانی که تا امروز معرفی کردید را بذارید با وقفه بود کلا فراموش کردیم چی شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ایمان

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2866 ديدگاه)

      دوست عزیز
      روی برچسب دوئل کلیک کن همه نتایج رو می بینی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Ardalan

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    نمیدونم چرا این الفا به شدت برا من جذاب و دوست داشتنیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. MAHDI

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5088 ديدگاه)

    یه ماشین جذاب و دوست داشتنی!!!
    تو این یکی دو روزه چند درگ جذاب برگزار شده که امیدوارم پدال مطلبشو بزاره.
    درگ اول از مجله CARWOW بین : آئودی tt RS و
    پورشه کیمن GTS و تویوتا سوپرا وآلپاین A110!!!!

    درگ دوم از مجله Cars. co. za بین : تویوتا سوپرا
    و ب ام و M2 کامپتیشن!!!

    درگ سوم مجله تاپ گیربین:مرسدس AMG A35
    و آیودی SQ2 و فولکس گلف R و سئات کوپرا آتکا (دوهاچبک و دو کراس اوور)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. UNAS

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    نسبت به کوروت جدید شرف نداره ؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نوید جهرمی

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2910 ديدگاه)

      بزار بیاد بیرون. اگه مجددا دوئل بین باکستر و کوروت برگزار شه میگم برنده کوروته/

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Amir Machine

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (805 ديدگاه)

      ببخشید چه چیزیش به کوروت شرف داره؟
      موتور چهار سیلندر توربوشارژش که همه به بد صداییش انتقاد دارن در برابر موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی خوش آوای کوروت؟
      قدرت ۳۶۵ اسبیش در برابر ۴۹۵ اسب کوروت؟
      شتاب ۴ ثانیه‌ایش در برابر شتاب زیر ۳ ثانیه کوروت؟
      قیمت ۸۰ هزار دلاریش در برابر قیمت ۶۰ هزار دلاری کوروت؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. porschesport

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        رقیب کوروت نیست که بخواد شرف داشته باشه ، اون دوستمون یه چیز گفت شما به دل نگیر فقط صبر کن ۹۱۱ turbo جدید معرفی بشه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. حسن

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (116 ديدگاه)

      اخه چه کار به کوروت داری، این مورچه چه کاری به کوروت داره! خیلی برداشت منفی نکنید، اخه کوروت کجا این کجا!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. MOHAMMAD.n.r

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (682 ديدگاه)

    به نظرم رقبای اصلی بنز و الفا و پورشه بودند. (نظر شخصی😉)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. sina

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2127 ديدگاه)

    قشنگترین پورشه همینه از دید من

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ارشک

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    این نظرسنجی و انتخاب خنده داره .در کشوری که احتمالا یا هیچ کدوم از این مدلها وجود نداره یا اینکه یکی دو دونه هست مردم چه انتخابی می تونن بکنن؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Archi KHAN

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2069 ديدگاه)

      دوست عزیز خودزنی نکن در مورد کشورت
      درسته ما و کشورمون خیلی کمبود ، نقص و مشکل داریم ولی فکر نکن تو حتی همون کشورهای اروپایی هم مثل نقل و نبات فراری و لامبو و پورشه و… ریخته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. Ali Keyhani

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    تو هر کلاسی پورشه یکی از بهترینای دنیارو داره
    اسپورت،سدان،suv،سوپراسپورت و حتی هایپرکار👏👏

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا