پورشه

معرفی گران‌ترین نسخه‌ی پورشه تایکان ۴S

زمانی که پورشه تایکان در نسخه‌های توربو و توربو S معرفی شد همه تحت تأثیر مشخصات و البته قیمت بالای این خودرو قرار گرفتند. با بهای آغازین ۱۵۳,۳۱۰ دلاری که با سفارش برخی آپشن‌ها به ۲۰۰ هزار دلار هم می‌رسد، تایکان خودروی بسیار گران‌قیمتی است. به همین خاطر پورشه از مدل پایه‌ی تایکان ۴S با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه‌ای و قیمت پایه‌ی ۱۰۳,۸۰۰ دلاری رونمایی کرد. به نظر می‌رسد دنیای سوپرکارهای الکتریکی روز به روز دست‌یافتنی‌تر می‌شود. البته این نسخه از تایکان هم همانند تمامی محصولات پورشه با آپشن های زیادی در دسترس بوده و قیمتش سریعاً می‌تواند بالا برود.


با راه‌اندازی پیکربندی آنلاین این خودرو ما سریعاً دست‌به‌کار شدیم تا گران‌ترین نسخه‌ی تایکان ۴S را بسازیم. با وجود آپشن هایی به ارزش ۹۰۷۲۰ دلار، شما می‌توانید مدل پایه تایکان، تسلا مدل S برد بلند و مدل کارکرده‌ی باکستر را بخرید! در کل قیمت تایکان ۴S در گران‌ترین حالت خود می‌تواند به ۱۹۵۸۷۰ دلار برسد و البته مطمئن نیستیم که ما تمامی آپشن ها را در نظر گرفته باشیم زیرا تعداد آپشن هایی که پورشه برای این خودرو در نظر گرفته واقعاً زیاد است.


لیست آپشن های تایکان کاملاً طول و دراز بوده اما در واقع با دو آیتم مهم با قیمت کل ۲۶۱۰ دلاری آغاز می‌شود که شامل سقف پانورامیک ثابت و شارژر موبایل می‌باشد. این دو آپشن حتماً باید انتخاب شوند زیرا پورشه شما را مجبور به انتخابشان می‌کند! به همین خاطر قیمت تایکان ۴S واقعاً از ۱۰۳۸۰۰ دلار آغاز نمی‌شود بلکه از ۱۰۶۴۱۰ دلار در دسترس می‌باشد. پورشه می‌گوید این دو آپشن در زمان عرضه موجود هستند بنابراین اگر شما به حد کافی صبور باشید می‌توانید نسخه‌های کاملاً پایه‌ی تایکان را در ماه‌های آتی سفارش دهید.


از اینجا به بعد همه‌چیز سریعاً گران می‌شود! پکیج پریمیوم با سیستم صوتی برمستر قیمت ۱۰۵۷۰ دلاری داشته و پکیج پرفورمنس هم با بهای ۶۴۳۰ دلار در دسترس است. ترمزهای کامپوزیت سرامیکی هم آپشنی ۹۹۷۰ دلاری هستند. خود باتری پرفورمنس ۹۳ کیلووات ساعتی نیز با قیمت ۶۵۸۰ دلار ارائه شده است.


این پکیج‌ها تجهیزات زیادی را در خود جای داده‌اند هرچند باید ۴۷۶۰ دلار برای سیستم اینو درایو دارای کروز کنترل تطبیقی بپردازید. در این سیستم همچنین فرمان گرم شونده و تریم فیبر کربن و چرم کابین هم وجود دارند. صندلی‌های تطبیقی با تنظیم در ۱۸ جهت جزو پکیج پریمیوم نیستند و قیمت ۱۹۳۰ دلاری دارند. برای صفحه‌نمایش دوم طرف سرنشین نیز باید ۱۱۳۰ دلار پرداخت کرد.


همان‌گونه که عرض کردیم لیست آپشن های این خودرو کاملاً طویل بوده و شامل همه‌ی چیزها می‌باشد. با انتخاب آن‌ها قیمت خودرو به‌راحتی از ۲۰۰ هزار دلار عبور می‌کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5028 ديدگاه)

    اولین رقابت پورشه تایکان و تسلا S برگزار شده که این رقابت هم مسابقه درگه هستش و هم رقابت تست هندلینگ!!!!
    امیدوارم پدال زودتر مطلبش رو بزاره. نتیجه رقابت درگ بمونه اما رقابت تست هندلینگ که رقابتی شبیه به تست موس هستش رو تسلاS با سرعت ۹۰ کیلومتر نتوست انجام بده اما پورشه تایکان این تست رو با سرعت ۹۷ کیلومتر انجام داد بدون کوچکترین برخوردی!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Elmiraj

      ۲۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1868 ديدگاه)

      این فقط یه کلیپ ۳۷ ثانیه‌ای نامعتبر از کانال تلویزیونی auto mobil آلمانی هست که در یک باند فرود غوطه‌ور در آب انجام شده که هیچ جزئیات و مشخصات قابل استنادی نداره و مجلات بزرگ خودرویی هم هیچی حسباش نکردن….
      نگاه کنید :
      https://www.google.com/amp/s/electrek.co/2019/10/16/porsche-taycan-beats-tesla-model-s-drag-race-handling-comparison-test/amp/
      .
      رقابت اصلی و معتبر را طی چند ماه آینده در مجلات معتبر MotorTrend ، top gear ، Car and drive و Carwow خواهیم دید……..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. حسین

      ۲۷ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (254 ديدگاه)

      کدوم سایت؟
      لینکو میدی؟ مرسی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MAHDI

        ۲۷ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (5028 ديدگاه)

        سایت نیست. شما اگه فیلتر شکن دارید تو یوتیوب خیلی راحت این درگ رو میتونید تماشا کنید. اما راه ساده تر سایت خودرویی داخلی:: اسب بخار هستش که دیروز مطلب این درگ رو گذاشت. یعنی درگ تسلا و پورشه تایکان به همراه فیلمش.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. حسین

          ۲۸ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (254 ديدگاه)

          استغفرا… . از شما بعیده با قند شکن در یوتیوب ویدئو تماشا کنید. توبه!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. ایمان

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2790 ديدگاه)

    تایکان رو به مدل S ترجیح میدم چون یک پورشه هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مهدی ۹۱۱

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (457 ديدگاه)

    هر کی یه نظری داره ولی به نظر من همینکه پورشه خوب میفروشه نشون میده لیاقت این قیمتو داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مهدی ۹۱۱

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (457 ديدگاه)

    حالا ببینید کی گفتم تایکان توبو اس یکی از پرشتابترین خودروها خواهد بود وبه نوعی هایپر سدان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. MAHDI

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5028 ديدگاه)

    راستی اولین رقابت کوروت C7 استینگری و کوروت C8 رو مجله کارانددرایو انجام داده که زمان گیری در پیست هستش که زمانشون به شکل زیر هستش!!!!
    کوروت C8 ثبت زمان ::: ۱:۲۶.۰۱
    کوروت C8 ثبت زمان::: ۱:۲۷.۰۰

    مجله SPORT AUTO هم رقابت پورشه ۹۱۱ کرراS جدید با کوروت C7 گرند اسپرت فاینال ادیشن رو انجام داده!!!
    پورشه ۹۱۱s ثبت زمان ::: ۱:۵۳.۰۱
    کوروت C7 گرنداسپرت::: ۱:۵۴.۰۳

    ((( پورشه ۹۱۱کررا S قدرتش ۴۴۴ اسب بخار هستش. کوروت C8 جدید ۴۹۵ اسب بخار که هردو رقابتی رو با کورت C7 داشتن. البته رقیب پورشه ۹۱۱ کررا کوروت گرنداسپرت فاینال ادیشن
    بوده و رقیب کوروت C8 کوروت استینگری هستش که مدل گرنداسپرت فاینال ادیشن در پیست وشتاب سریع تر از مدل استینگری هستش!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۲۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (5028 ديدگاه)

      ببخشد زمان رقابت کارانددرایو که بین کوروت C8 و کوروت C7 استینگری انجام داده جلوی زمان ها اسم کوروت C8 رو اشتباه تایپ کردم که درستش اینه!!!!

      کوروت C8 ثبت زمان :: ۱:۲۶.۰۱
      کوروت C7 ثبت زمان :: ۱:۲۷.۰۰ ((( استینگری)))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مانی

        ۲۷ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (2130 ديدگاه)

        یه مجله‌ای اومده کوروت جدید رو با ۹۱۱ کررا اس جدید تست کرده
        پورشه تو ۰تا۱۰۰ و یک چهارم مایل هرکدوم یک دهم ثانیه کندتر بود
        منتها سرعت پورشه تو پایان خط حدود ۱.۵ کیلومتر بیشتر بود!!!
        یعنی‌ پورشه با کلی‌ قدرت و گشتاور کمتر تو سرعت بالا بهتره؟؟؟
        مجله هه از نسخه پر آپشن کوروت استفاده کرده بود که حدود ۹۰۰۰۰تا قیمت داشت و ازش تعریف میکرد که در این صورت کیفیت داخلی‌ هم بر عکس کوروت‌های قبلی‌ خوبه
        در انتها کوروت رو برتر دونست،ولی‌ خوب جوری از کوروت تعریف میکرد انگار خودش ساخته باشه
        یکمی باید زمان بگذره مخصوصا برای مجلات آمریکایی
        ولی‌ خوب من باشم پورشه ۱۰۰۰۰۰تائی‌ رو ول نمیکنم کوروت ۹۰۰۰۰تائی‌ رو بچسبم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. نوید جهرمی

      ۲۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2860 ديدگاه)

      دمت گرم مهدی خان. یکی با عکسایی که میزاری خیلی حال میکنم، یکی با این خلاصه نتایجی که از تست های مختلف برامون میزاری. دست مریزاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MAHDI

        ۲۶ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (5028 ديدگاه)

        قوربونت برم نوید جان. خوشحالم که خوشت اومده.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. نوید جهرمی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2860 ديدگاه)

    تسلا در بازار الکتریکی ها خیلی خوب کارکرد و برای کلاس لاکشری یه شاخه جدا باز کرد.
    اما پورشه بود که نظر من یکی رو راجب ماشین های الکتریکی عوض کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Behrouz. anzali

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (320 ديدگاه)

    پورش یه چیز دیگست. در اینده بنظرم بازار لوکس ماشینهای الکتریکی رو فتح میکنه . البته این نظر منه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا