پورشه

گمبالا و سریع‌ترین پانامرای جهان

پورشه پانامرا به خودی خود، خودروی پرقدرت و سریعی محسوب می‌شود. بنابراین افزایش توانایی‌های آن کار هر تیونری نیست. در اینجا گمبالا دست روی این سدان لوکس و اسپرت گذاشته و آن را مبدل به یکی از سریع‌ترین خودروهای سدان لوکس حال حاضر دنیا کرده است.

Gemballa Porsche Panamera GTP 720
Gemballa Porsche Panamera GTP 720
اساس خودروی گمبالا، پورشه پانامرای توربو است که موتوری ۸ سیلندر V شکل به حجم ۴.۸ داشته و از توربوشارژر دوتایی سود می‌برد. نیروی پیشرانه پس از تقویت به ۵۳۰ کیلووات یا ۷۱۰ اسب بخار (۷۲۰PS) رسیده است که به اندازه یک لامبورگینی اونتادور است.

Gemballa Porsche Panamera GTP 720
Gemballa Porsche Panamera GTP 720
چنین نیروی عظیمی، این خودرو را قادر می‌سازد تا از سکون در ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ۹.۷ ثانیه است و رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت توقف، تنها ۲۶.۴ ثانیه زمان می‌برد. این اعداد، ۱، ۳ و ۳۳.۶ ثانیه نسبت به نسخه استاندارد بهتر می‌باشند. بیشینه سرعت این مدل هم ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد که تازه در این سرعت به صورت الکترونیکی محدود گردیده است.

Gemballa Porsche Panamera GTP 720
Gemballa Porsche Panamera GTP 720
این خودروی گمبالا، رکورد شتاب جدیدی برای خودروهای استاندارد خیابانی با وجود وزن ۲.۳ تنی خود برجای گذاشته است. البته جالب است بدانید که همین رکورد شتاب توسط مدل ارتقا یافته تسلا Model S P85D با ۰.۱ ثانیه اختلاف شکسته شده است.

Gemballa Porsche Panamera GTP 720
Gemballa Porsche Panamera GTP 720
Gemballa Porsche Panamera GTP 720
Gemballa Porsche Panamera GTP 720
برچسب ها

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه

  1. Just germany...

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    خب کسی نیست به این گامبالا بگه تو که داری اینقدر زحمت میکشی
    یه رنگ خوشگل ترو یه رینگ جذاب تر میزاشتی چی میشد؟

    1. PlayStation

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      خودش خوبه رنگش نه

    2. ALIUnited

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      اشکال نداره من این رنگیش رو هم قبول می کنم .

      1. مرتضی

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        رینگاش اینقدر بد نیست که رنگ آمیزیش!

    3. Mclaren

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (806 ديدگاه)

      رنگشم قشنگه اما فکر میکنم اون رنگ سفید یکم تو ذوف میزنه ولی به هرحال اصل اون هیولا زیر رنگه 😀

  2. EFسرطان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اووووووووف عجب چیزى شد

  3. Mostafa&S

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    این هنر و مهندسی پورشه هست

  4. پیکان جوانان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    هیچ ماشین استوکی اگه تو کلاسی باشه که پورشه توش نماینده داره اگه قدرتشون برابر باشه نمیتونه توشتاب پورشه رو بگیره

  5. RETOLEX

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1408 ديدگاه)

    المانیه دیگه

  6. TerraByte

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ای خدا!!!
    این همه اسم تو این دنیا هست، چرا گمبالا!
    یعنی یه اسم بهتر نتونستن واسه خودشون پیدا کنن

  7. Ahmad..F12

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2530 ديدگاه)

    واقعاً دارم میگم برام درکش سخته که ۲.۳ تن وزن رو در ۳.۲ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسونن!!!!!

    ولی خب نمیشه اسم سریع ترین سدان جهان رو روش گذاست، چون باید خودرو استوک یا به عبارتی استاندارد باشه (بدون تیونینگ)

    ولی واقعاً عالیه

    1. فریا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (687 ديدگاه)

      تسلا P85D با ۲.۵ تن و بصورت استوک این شتاب رو داره .

      جدیدا هم یه آپدیت نرم افزاری از سوی تسلا برای P85D ارائه شده که شتاب

      رو ۰.۱ ثانیه بهتر میکنه 🙂

      1. Ahmad..F12

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2530 ديدگاه)

        آفرین به تسلا

      2. حسن

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (52 ديدگاه)

        من که فقط منتظرم ببینم تو هد تو هد آمریکایی اروپایی کدوم ماشین با تسلا میوفته 😀

        1. REZA ///AMG

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2237 ديدگاه)

          من شرط میبندم رو آوانتادور 😀

  8. کافر مقدس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (640 ديدگاه)

    پدال جان هیچ جای دنیا یه ماشین تیون شده رو ب صورت رسمی نمییان بگن سریع ترین سدان و غیره!!!!

    باید فابریکی چیزی تو چنته داشته باشه! مثل هلکت با ۷۰۷ اسب و صفرتاصد ۳.۷یی

    البته سدان اسپرت داریم لوکس داریم هلکت داریمFact

  9. E 36

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (919 ديدگاه)

    گمبالا کیم دی ؟! استانداردش جذاب تره

  10. BMW4ever

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (152 ديدگاه)

    البته هنوز سریع ترین سدان بی ام و M5 G POWER با سرعت ۳۷۸ کیلومتر هستش

    1. REZA ///AMG

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2237 ديدگاه)

      البته من سرعت ۳۷۲ تا(۲۳۱ مایل بر ساعت) رو برای BMW M5 G-Power شنیدم
      بعد اون هم فک کنم برابروس E V12 کابریو(این کابریو بودنش خیلی باهالش کرده) و سی ال اس راکت ۸۰۰ مشترکا ۳۷۰ تا پر کردن
      بعدم همون CLS برابوس منتها استیشنش (این استیشن بودن هم خیلی جالبهبرای این مدل)
      البته اختلاف این رتبه آخر با رتبه ی دوم بسیار کمه
      چاکر همه هم هستیم

    2. REZA ///AMG

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2237 ديدگاه)
    3. REZA ///AMG

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2237 ديدگاه)

      اینم سریع ترین ها:
      (البته به صورت استوک و در بین همه مدل ها)
      http://jalopnik.com/the-ten-fastest-sedans-ever-made-1621544935

  11. سجاد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    سلام . اگه از ترکیب رنگ های سیاه و قرمز استفاده می کرد به نظرم خیلی جذاب تر میشد .. البته در بیشینه سرعت که حرفی نیست ( هرچند سدان سرع تر از این هم هست) اما در شتاب به نظرم تسلا بهتر عمل کرده .. چون ماشین استوک هستش و این شتاب رو داره (تقریبا هم وزن هستند ) / از پانامرا خیلی خوشم میاد اما قیمتش به نظرم زیادی بالاست.

    مرسی داداش

  12. pony car

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    گرگ در لباس میش

    1. نوید

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      شیر در لباس گرگ

  13. بنده خدا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    آقایون قضیه جک غول کش رو ادامه بدیم؟؟؟یا غلاف کنیم…..خخخخخخ فقط جک غولکشonly jac j5

  14. محمد مهدی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ماشینای پورشه واقعا با کیفیت هستند. ولی نمیدونم چرا از نظر قیافه ابهت ماشینای دیگرو ندارن

  15. maysam

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    چطوری میتونه با وزن ۲.۳ تنی توی ۳.۲ ثانیه برسه به ۱۰۰ کیلومتر!!! فوق العادست این ماشین…

  16. Amirhossein

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یعنی نقاشی بچه دوساله وزین تر از طراحیه گمبالا روی پانامراست

    1. REZA ///AMG

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2237 ديدگاه)

      موافقم واقعا
      خیلی ناجوره
      هیچ جوری به دل نمیشینه!!!

  17. godfather

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    تو یکی از سری های تاپ گیر جرمی کلارکسون اینو به فیل گنده تشبیه کرد

  18. godfather

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    اقا معیار بعضی از دوستان برای دیس و لایک کردن چیه
    منم توجیه کنید plz

    1. REZA ///AMG

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2237 ديدگاه)

      بعضی ها کلن از بالا تا پایین یه حال اساسی به همه کامنتا میدن
      خیلی توجه نکن!

      1. godfather

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (158 ديدگاه)

        اخه برام جالبه طرف انگار اومده دعوا حتمن باید یه ضربه بزنه داش دشمن نیستیم که هم وطنیم

  19. godfather

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    رضا جان مثله این که طرف دار دو اتیشه بنزیا

    1. REZA ///AMG

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2237 ديدگاه)

      😀

  20. صادق

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2130 ديدگاه)

    درود

    واقعا ۲.۵ تن رو تو ۳ ثانیه به ۱۰۰ برسونی خیلی حرفه، باز این بنزینه، یه جوری خودمون رو راضی میکنیم

    اون تسلا رو چه جوری درک کنیم؟؟!؟!؟

    در مورد این پورشه هم میشه گفت گل بود به سبزه نیز آراسته شد (البته از نوع خوبش)

    فقط رنگش یکم هردمبیله 😉

    ارادت

    1. REZA ///AMG

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2237 ديدگاه)

      البته صادق جان برخلاف تصور عامه با نیروی الکتریسیته شتاب بهتری نسبت به بنزینی بدست میاد 😉
      ای کاش پدال یه مطلب راجع به این مورد بذاره!!!
      در مورد رنگشم باهات واقعا موافقم…دادن بچه ی رئیس شرکت رنگش کرده 😀

      1. صادق

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2130 ديدگاه)

        آره رضا جون، من تا قبل از تسلا تفکر متفاوتی داشتم، ولی با اومدن تسلا P85D دیگه به این باور رسیدم که نیروی برق میتونه قدرت بیشتری اعمال کنه

        البته یه مزیت خیلی بزرگه موتورای الکتریکی همون قضیه نیوفتادن گشتاور و قدرت هستش که همه جا در دسترسه و این خودش باعث شتاب گیری فوق العاده ی این ماشینا هستش

        ارادت داداش

        1. REZA ///AMG

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2237 ديدگاه)

          آره صادق جان
          توان خروجی موتور الکتریکی ربط چندانی به دور موتور نداره
          (بر عکس احتراق درونی)
          به همین دلیل در دورهای پایین (مثلا زیر ۱۰۰۰rpm) هم توان خیلی بالایی (نزدیک توان ماکزیمم) بیرون میده
          چون دور پایینه این توان تبدیل به گشتاور بالایی میشه و شتاب قابل توجهی بیرون میده
          متاسفانه باتری ها هنوز اینقدر پیشرفت نکردن که بشه رسما الکتریسیته رو جایگزین بنزین کرد
          از جمله ظرفیت کمتر
          عمر کوتاه تر باتری ها
          زمان زیادی که صرف شارژ شدن میشه
          و همچنین برق زیادی که باید به شبکه ی برق کشورا متصل بشه و نیروگاه های زیادی که باید تاسیس بشه
          .
          .
          همه اینا واقعا مشکلات بزرگی هستن 😐

        2. REZA ///AMG

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2237 ديدگاه)

          خیلی مخلصیم!

  21. حامد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شبیه ماشین پلیس شده

  22. jalal

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خیلی باید در تیون کردن ماشین قدر باشی که ماشین ۲ تنی را به اوصاف لامبورگینی برسونی ! واقعا به این میگن شاهکار ! فقط حیف که رنگش زشته .

  23. yamin

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    به قیافش نمیاد اینقدر سریع باشه.مث مهندساست.مهندسی که لباس ورزشی پوشیده. یکم باید اسپرت تربشه.

  24. amirali

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (115 ديدگاه)

    دارم به این فکر میکنم که چه تغییری میشه در پانامرا ایجاد کرد که قدرتش بیشتر بشه ؟ قبلا فکر می کردم تنها خودرویی که نمیشه دستکاری کرد که بهتر بشه پانامرا است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن