پژو

تجربه رانندگی با نسل جدید پژو 2008

این 2008 جدید است خودرویی که پژو امیدوار به ادامه‌ی موفقیت آن می‌باشد. از شاسی‌بلند 3008 گرفته تا فست بک 508 و سوپرمینی جدید 208، پژو طیف جدیدی از خودروها را تولید نموده که نه تنها ظاهر شیکی دارند بلکه سواری آن‌ها نیز نسبت به محصولات پیشین این خودروساز بهبود قابل‌توجهی یافته است.

نسل جدید پژو 2008
تولید 2008 بدون نقاط ضعف جدی حیاتی‌تر از هر زمان دیگری بوده است. کلاس کراس اوورهای کامپکت (جمع‌وجور) شلوغ‌تر از هر زمان دیگری بوده و از جمله خودروهای قدرتمند این کلاس می‌توان به رنو کپچر جدید و اشکودا کامیک اشاره کرد.

نسل جدید پژو 2008
2008 هم مثل 208 از پلتفرم CMP استفاده می‌کند و بنابراین این خودرو با قوای محرکه بنزینی، دیزلی و تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود. ساختار این خودرو نیز مستحکم‌تر از قبل بوده و درحالی‌که 141 میلی‌متر طویل‌تر از نسل قبل می‌باشد اما افزایش وزن آن ناچیز است.

طراحی خودرو حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. ظاهر نسبتاً پیش پا افتاده‌ی نسل پیشین 2008 جای خود را به طراحی جذاب‌تری داده است. طراحی این خودرو کاملاً از مدل‌های 208 و 3008 الهام گرفته اما زوایای تیز و جلوپنجره بزرگ باعث شده‌اند این خودرو کمی عجیب جلوه کند.

نسل جدید پژو 2008
طراحی بخش اعظم کابین از 208 گرفته شده و بخش داخلی این خودرو از نظر طراحی و کیفیتی بسیار سطح بالاست و برخی از رقبا را کاملاً شرمنده می‌کند. برخی جزئیات جذاب وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به میانبرهای کلید پیانو در داشبورد اشاره کرد که ظاهر و حس بسیار خوبی دارند. در برخی مدل‌ها نیز دوخت روشن و متضاد بکار رفته که ترکیب رنگی جذابی را ایجاد می‌کند.

نسل جدید پژو 2008

جدیدترین نسل کاکپیت i پژو برجسته جلوه می‌کند. با استفاده از دو صفحه‌نمایش که حالت سه‌بعدی ایجاد می‌کنند ناوبری بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. خود پشت آمپرها نیز در سطح بالاتری قرار گرفته‌اند و از بالای فرمان کوچک می‌توان آن‌ها را دید و بنابراین همانند اکثر محصولات جدید پژو باید به این خصیصه عادت کنید. برخی خریداران این ویژگی را بسته به قد خود دوست خواهند داشت و برخی هم نه.

موضوع دیگر به فضای بسیار زیاد کابین مربوط می‌شود. با افزایش 65 میلی‌متری فاصله بین محورها نسبت به 208، فضای پای این شاسی‌بلند به‌طور قابل‌توجهی بیشتر شده است. همچنین فضای پای زیادی زیر صندلی‌های جلو وجود داشته و فضای سر نیز بسیار خوب است. محفظه بار 2008 جدید با ظرفیت 434 لیتری خود بالاتر از حد متوسط کلاس قرار می‌گیرد.

نسل جدید پژو 2008
زمانی که موقعیت رانندگی مناسب خود را پیدا کنید سواری 2008 را کاملاً هوشمندانه خواهید داست. این خودرو در سر پیچ‌ها پایدار و دقیق حس می‌شود و سواری آن در عبور از دست‌اندازها خوب است. البته سیستم تعلیق به اندازه کپچر بخشنده نیست و برخی لرزش‌ها وارد کابین می‌شود. از نظر صدای باد و جاده نیز 2008 خوب عمل کرده و نمره بالایی می‌گیرد.

نسل جدید پژو 2008
این خودرو با سه نوع پیشرانه بنزینی، یک پیشرانه دیزلی و نسخه تمام الکتریکی عرضه می‌شود. پیشرانه 1.2 لیتری توربوی بنزینی با سه قدرت 99، 128 و 153 اسبی در دسترس بوده و مدل حاضر در تصاویر از قوی‌ترین پیشرانه بنزینی استفاده کرده است. صرف‌نظر از میزان قدرت، این پیشرانه واقعاً خوب و نرم بوده و مصرف کمی هم دارد. صدای تولیدی‌اش نیز اصلاً بد نیست. ما همچنین نسخه 128 اسب بخاری را تست کردیم که قدرتش برای رانندگی‌های شهری و روزمره بیش از حد نیاز است.

نسل جدید پژو 2008
پژو 2008 در تریم های Active، Allure، GT Line و GT عرضه می‌شود. مدل‌های پایه قیمت آغازین 20150 پوندی دارند که در برابر اشکودا کامیک پایه با قیمت 17700 پوندی گران جلوه می‌کنند. مدل رده میانی GT Line مجهز به پیشرانه 128 اسبی و گیربکس دستی 26100 پوند قیمت دارد. در مقابل باید به رنو کپچر S ادیشن با قدرت 128 اسبی اشاره کنیم که بیش از 4 هزار پوند ارزان‌تر است. این دو خودرو در مقابل پژو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و به همین خاطر به سختی می‌توان چنین اختلاف بهایی را هضم کرد.

البته لیست تجهیزات پژو بسیار سخاوتمندانه است. از جمله تجهیزات استاندارد مدل GT Line می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلوی LED، پوشش چرم کابین، صندلی‌های جلوی گرم شونده و نورپردازی داخل کابین اشاره کرد. پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه لمسی 10 اینچی، دوربین دنده‌عقب، اندروید اتو و اپل کارپلی و… نیز در لیست تجهیزات دیده می‌شوند.


پژو 2008 جدید خودرویی متمایز، خوش‌ساخت و پیشرفته است که با برخی حقه‌ها خود را از سایر رقبا جدا می‌کند. کابین جادار، هزینه‌های نگهداری کم سواری خوب جزو ویژگی‌های این خودرو بوده ولی قیمت بالای آن در برابر رقبا یک مشکل بزرگ است.

نسل جدید پژو 2008

 
مشخصات پژو 2008 پیورتک 155 GT

  • قیمت: 31575 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 153 اسب بخار/240 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 207 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

 
منبع: autoexpress

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. (Saeed(peugeot

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (276 ديدگاه)

    واقعا عالی شده ۲۰۰۸ نسل جدید……
    ظاهر شیک و با کلاس
    داخل کابین فوق العاده
    مشخصات فنی هم مثل همیشه عااالی

    1. gonzal

      ۲۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چه خبره با این قیمت؟؟!😱

  2. رامین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (73 ديدگاه)

    زبان طراحی پژو واقعا زیباست. کاش بیان تو کلاس های بالاتر هم ماشین تولید کنن

  3. Malt hill

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    قیمتش زیاده
    ولی فک کنم علتش نزدیک شدن پژو به لوکس ساز هاست

    1. Abbas.Lambo

      ۲۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (579 ديدگاه)

      دقیقا،چون با یه نگاه ساده به کابینش میشه این موضوع رو فهمید

  4. Ali a

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (659 ديدگاه)

    رنو کپچر جدید لایک 👍
    پژو ۲۰۰۸ جدید دیسلایک 👎

  5. امید

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغهاشو از رو فورد کپی زدن

    1. amir

      ۲۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (446 ديدگاه)

      از رو کی!؟

  6. (Saeed(peugeot

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (276 ديدگاه)

    واقعا طراحی این ۲۰۰۸ تو این کلاسی که هست ….
    از همه رقباش یه سرو گردن بالاتره .
    کپچر جدید خیلی بهتر شده / فک کنم فولکس t_rock تو این کلاس باشه خوبه ، فروشه خوبی هم داره ….اشکودا هم هست …
    ولی طراحی ۲۰۰۸ تو اینا خیلی بالاتره و یه چیزه دیگس.
    هرچند که سرگرمی عشق خودروها فقط نظر دادن شده و سواری و لذت و خرید راحت واسه کسایی دیگه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن