آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

زمانی که برای اولین بار اقدام به تست و بررسی پژو 508 SW در سال گذشته کردیم همان موقع گفتیم که برای خرید این خودرو باید با قلبتان تصمیم بگیرید نه با عقلتان! اگرچه پژو به عنوان یک استیشن عمل می‌کند اما رقبای بزرگ‌تر و کاربردی‌تری دارد.


اما آیا همین داستان پس از یک هفته تست و بررسی 508 SW در جاده‌های بریتانیا هنوز هم برقرار است؟ به منظور اینکه بدانیم جدیدترین نسل این خودرو چیزی بیش از خط سقف متمایز و تریم چرمی جذاب است نسخه‌ی محبوب BlueHDi 130 را در تریم GT Line تست کرده‌ایم تا پاسخ این سؤالات را به دست آوریم.


اول از همه اینکه خودروی استیشن باید جادار باشد و البته که سنگ محک این کلاس را باید در نظر بگیریم که خودرویی نیست به جز اشکودا ساپرب استیت. این خودرو نه تنها استیشنی جذاب است بلکه بزرگ‌ترین خودروی کلاس نیز محسوب می‌شود. محفظه بار 660 لیتری این خودرو 130 لیتر بیشتر از پژو بوده و این اختلاف فضا در زمان خواباندن صندلی‌ها به 170 لیتر افزایش می‌یابد. البته پژو در همه زمینه‌ها بازنده نیست چراکه به لطف درب پشتی پهن و فاصله‌ی بین محوری طویل، این خودرو بدون تغییر خاصی می‌تواند یک دوچرخه‌ی بزرگ را در کابین جای دهد.


فضای پشت صندلی‌های عقب نیز جادار بوده و برای سرنشینان قدبلند فضای سر زیادی وجود دارد؛ بنابراین در عین اینکه 508 SW از خط سقف پایینی استفاده کرده اما به‌طور باورنکردنی‌ای یک خودروی خانوادگی منعطف است. محصول جدید پژو خودرویی راحت هم بوده و سواری آن خاص محصولات فرانسوی است که حتی با وجود رینگ‌های سفارشی 19 اینچی هم نیز ناراحت نمی‌شود. رقبای زیادی در این کلاس از چنین رینگ‌های بزرگی استفاده نمی‌کنند.


خبر خوب اینکه سواری نرم این خودرو تأثیر منفی روی هندلینگ نداشته است. 508 SW به تیزی ب ام و سری 3 تورینگ نیست اما قابل پیش‌بینی بوده و توازنی طبیعی دارد که سواری خودرو را آسان و ریلکس می‌کند. این خودرو در سرعت‌های بالا ساکت بوده و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عالی به همراه پیشرانه‌ی دیزلی پایه ترکیبی مناسب در سفرهای بین شهری ایجاد می‌کنند.


فرمان کوچک که در مدل‌های 208 و 308 به خوبی جواب داده برای چنین خودرویی کمی نامناسب به نظر می‌رسد اما خب حس متمایزی ایجاد می‌کند که در نسل پیشین وجود نداشته است. سیستم فرمان سبک بوده و احساس چندانی ندارد. پدال شیفترهای کوچک نصب شده روی ستون فرمان نیز هر از گاهی با دستان شما برخورد خواهند کرد. این موضوع می‌تواند بسیار عجیب باشد مخصوصاً اگر در حال حرکت در بزرگراه باشید.


اما با وجود برخی نقاط ضعف، این خودرو همچنین از نظر سواری و فضای بار و کابین خوب عمل کرده است. خب از نظر هزینه‌های نگهداری وضعیت چگونه است؟ این خودرو معمولاً توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها خریداری می‌شود بنابراین هزینه‌های مالیاتی و مصرف سوخت جزو فاکتورهای اصلی هستند. خوشبختانه 508 SW حاضر در تست از آلایندگی کمی برخوردار بوده و در هر کیلومتر تنها 104 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که از نظر مالیاتی آن را در رده‌ای پایین‌تر از ساپرب قرار می‌دهد.


انتظار می‌رود تریم GT Line پژو جزو پرفروش‌ترین نسخه‌های این خودرو در اروپا باشد و ظرافت آن نیز نشان می‌دهد که چرا چنین انتظاری داریم. کیفیت کابین بسیار بالا بوده و طراحی آن نیز فوق مدرن است. دکمه‌های میانبر خاص به خوبی کار می‌کنند اما اینکه پژو دسترسی به کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع را تنها از طریق صفحه لمسی میسر کرده جای شرمساری دارد.


از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به صفحه لمسی 8 اینچی، ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو، رادیو DAB و… اشاره کرد. در مدل‌های مجهزتر Allure صفحه‌نمایش 10 اینچی و دوربین دنده‌عقب رنگی بکار رفته است. با پرداخت 20 پوند اضافه‌تر در اقساط ماهانه می‌توان مدل GT Line را با رینگ‌های بزرگتر، چراغ‌های تمام LED، شیشه‌های تیره و شارژ بی‌سیم گوشی سفارش داد. مدل های GT و فرست ادیشن لوکس تر بوده ولی خب قیمت پایه ی آن‌ها به ترتیب 38020 و 40819 پوند می باشد.


پژو 508 SW جدید بهترین استیشن بازار نیست اما هنوز هم خودرویی خانوادگی و کاربردی می‌باشد. خط سقف خمیده‌ی این خودرو فضای داخلی زیاد و منعطفش را پنهان می‌کند ولی داخل خودرو شاهد استفاده از بهترین متریال هستیم. سواری خودرو نیز ایمن و قابل پیش‌بینی بوده و لیست تجهیزات قوی و هزینه‌های نگهداری پایین جزو نقاط قوت 508 SW محسوب می‌شوند.

مشخصات پژو 508 SW GT Line 1.5 BlueHDi 130 EAT8

  • قیمت: 31495 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/300 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 207 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

    1. سورنا
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      اکثر خودروهای اروپایی بیشتر از اینکه به فکر قدرت موتور باشن دنبال خودرویی با ظاهر خوب و مشخصات شهری با آلایندگی کمتر هستن

      پاسخ
  1. psycho ci7ic
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    برای این زبان طراحی و این فرم خشن و جدی ماشین و البته تعلیق بسیار خوب که پژو تو این زمینه استاده زیر ۲۰۰ اسب ظلمه !

    پاسخ
  2. فرزاد
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    نمای جلو علاوه بر ظرافت خاصی که داره یه جورایی با ابهت هم هست .

    پاسخ
  3. Abbas
    سوابق: (358 دیدگاه) ,

    طراحی کابینش از فوق مدرنم یچیزی اونورتره،این نسلش یه جهش فوق العاده بزرگ نسبت به نسل قبل داشت

    پاسخ
  4. محسن
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    چرا اروپایی ها علاقه خاصی به این مدل ماشین دارن عین نعش کشای بهشت زهرا میمونن

    پاسخ
  5. Ahmad
    سوابق: (487 دیدگاه) ,

    ایول 508 داره یکی یکی آزمون های موفقیت رو پشت سر میزاره و سر بلند بیرون میاد فکر کنم دیگه وقتشه مثل 208 از نسل جدید 308 هم رونمایی کنن .

    پاسخ
  6. رنو 5 زرد قناری
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    واقعا طراحی داخلش از زمان خودش جلوتره فکر کنم در آینده خیلی از خودروسازها طراحی های داخلشون به این سبک پیش بره تقریبا اگه مدل E-Legend که کانسپتش بر اساس پلت فرم 504 کوپه همین چند وقت پیش معرفی شد تولید بشه که واقعا محشر میشه چون شرکت پژو گفت احتمال تولید محدود این مدل هست

    پاسخ
  7. (Saeed(peugeot
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    واقعا باید به آقای ژیل ویدال (طراح ارشد پژو) آفرین گفت با این سبک فوق العاده ای که توی طراحی های پژو آورده.
    واقعا فوق العادس

    پاسخ
  8. یاس ی
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    بسیار زیباست ولی به قول دوستان کاشکی موتور قویتری هم میداشت، هر چند بسته به نوع کاربریش قدرتش مناسبه بازار اروپا هستش.
    طراحیش زیباست خصوصا داخلش و دسته دنده که شبیه دسته دنده دی اس 7 هستش.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.