پژوفیات

تائید ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن توسط مقامات اروپایی

ادغام خبرساز فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد زیرا مقامات اتحادیه اروپا این همکاری را تائید کرده‌اند.

رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده مقامات اروپایی این ادغام را که باعث می‌شود چهارمین خودروساز بزرگ دنیا متولد شود تائید کرده‌اند.

اگرچه چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما به نظر می‌رسد این دو شرکت خودروسازی توانسته‌اند نگرانی‌های مربوط به قوانین ضد انحصار را با دادن تضمین‌های مناسب به تویوتا که جوینت ونچر تولید ون با فرانسوی‌ها دارد رفع کنند. به عنوان بخشی از توافق صورت گرفته ظاهراً قرار است پژو-سیتروئن تولید ون‌های تویوتا را افزایش داده و آن‌ها را با قیمتی نزدیک به قیمت تمام شده به فروش برساند.

به لطف این موضوع و دیگر تغییرات کوچک اتحادیه اروپا می‌تواند این ادغام را تا پایان سال تائید نهایی بکند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد ادغام دو شرکت موردبحث زودتر از ضرب‌الاجل دوم فوریه انجام خواهد شد.

اگرچه احتمال دارد بیانیه رسمی این موضوع به زودی منتشر شود اما فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن اخیراً اعلام کرده‌اند شرکتی جدید با نام استلانتیس تشکیل خواهد شد. مدیرعامل استلانتیس کارلوس تاوارس خواهد بود که هدایت پژو-سیتروئن را بر عهده دارد. از دیگر مدیران ارشد این شرکت می‌توان به آندرا آگنلی، جان الکان و رابرت پژو اشاره کرد.

پیش از تشکیل این شرکت دو کمپانی اقدام به انجام برخی تغییرات و صرفه‌جویی ۲.۶ میلیارد یورویی خواهند کرد. گفته می‌شود این ادغام می‌تواند بیش از ۵ میلیارد یورو صرفه‌جویی سالانه را برای هر دو خودروساز به ارمغان بیاورد.

صرف‌نظر از مزیت‌های اقتصادی و مالی، فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن قبلاً اعلام کرده‌اند این ادغام طبق انتظارات تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نهایی خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (191 ديدگاه)

    وای خدا چرا پژو و سیتروئن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۰
  2. سامورایی

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    پژو برای ادامه بقا آویزون فیات شده
    همون طور که رنو آویزون نیسان شده

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۴۷
    1. made in USA

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      yes

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۳
    2. مهدی

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (515 ديدگاه)

      همه میدونن این نیسان بود که اویزونه رنو شد اگه رنو نبود الان نیسان جونت اسمش حتی تو تاریخم نبود الانم این فیات کرایسلر بوده که پیشنهاد ادغام شدن با پژو _ سیتروئن داده اونم قبول کرده همانطور اوپل واکسهال توسط پژو پیشرفت کرده و امروز حرفی برا گفتن داره از این به بعدم فیات کرایسلر سر و سامون میگره به لطف پژو _ سیتروئن و گندی که فیات به کرایسلر تو این چند سال زده پاک میکنه در ضمن شما به بزرگی خودتون ببخشید که مدیرای فیات کرایسلر قبل از ادغام با پژو با اساتید سایت پدال مشورت نکردن

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۸
  3. محمد

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فیات نباید اشتباه نیسان رو بکنه و با خودرو سازی های فرانسوی ادغام بشه الان نیسان هر چی می کشه زیر سر گند کاری های رنو عه شرط می بندم چند سال دیگه هم فیات به …… کشیده میشه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳۲
    1. Alireza

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فعلا که مرسدس دست آویز رنو شده تا بتونه استاندارد های آلایندگی رو پاس کنه. هرشرکتی خوبی ها و بدی های خودشو داره😏

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲۷
      1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///

        ۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (887 ديدگاه)

        بنز آویزون رنو شده؟؟؟؟؟؟؟
        چه عجب
        رنو آویزون بنز شده

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۹
    2. فرزاد

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (58 ديدگاه)

      الان نیسان هر چی میکشه زیر سر خودش دسیسه ها پاپوشها و تهمت هایی که به کارلوس گوسن مدیر عامل رنو زد این شرکت نفرین شده اگه با بنز و بی ام و همکاری کنه بازم لنگ میزنه نیسان شرکت داغونیه که عین بچه کوچولوها باید دائما دستشو بگیری تا زمین نخوره خخخخخخ

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۴
  4. (Saeed(peugeot

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (286 ديدگاه)

    فیات خودروسازخوبی هست ، ولی تو بازار اروپا حریف پژو نمیشه ….از طرفی هم کارلوس تاوارس ببینید چیکار میکنه …..انشالله به زودی زود مازراتی و آلفا هم میترکونن

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
  5. MR.JJ

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    از این به بعد اگر چارجر رو با موتور ۱.۶ لیتری و چهارسیلندر دیدید تعجب نکنید

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱۲
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (887 ديدگاه)

      کرایسلر ۳۰۰ با موتور ۱.۲ tu5
      چارجر با ۱.۶ سه سیلندر
      دمت گرم🤣🤣🤣🤣

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۸
  6. JDM

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (214 ديدگاه)

    کرایسلر ما بین اینا مثه یه نره غولی میمونه
    اصن در حدش نیستن😂

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۶
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (887 ديدگاه)

      آره خیلی
      خدایی کرایسلر و پژو🤣🤣🤣

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۴
  7. مهدی

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (771 ديدگاه)

    پژو سیتروئن بهترین خودروهای شهری اروپا رو میسازه از نظر من بعضی محصولاتش بی رقیبن

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  8. حسین دهمرد

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    اگر مازراتی و آلفا رو بهش توجه کنن خوب رقابتی میشه این دو تا پتانسیل رقابت با جرمنها رو دارن.
    از یه طرفم مایه ی تاسفه تقریبا تمام خودروسازی ایتالیا با بزرگترین خودروساز فرانسه یکی شدن که فقط بتونن تو رقابت باقی بمونن معلوم میشه صنعت خودرو سواری تو کل دنیا صنعت کم سودیه. چون هر روز یه قانون جدید واسشون میزارن. اروپا آخر مثه ژاپن پر از کی کارهای کوچولو میشه که انرژی کمتری مصرف کنن

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  9. امیر

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2490 ديدگاه)

    این ادغام باعث میشه فیات و مازراتی به واسطه پژو در اروپا موفق باشن و فرانسوی ها کمی با مفهوم قدرت و لذت رانندگی اشنا بشن و همینطور پژو در امریکا ورود کنه!

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  10. i>اH

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (87 ديدگاه)

    این توافق میتونه یکی از بهترین ادغام های خودرویی که تا حالا صورت گرفته را رقم بزنه و برای هر دوطرف سودمند باشه -اول اینکه این ادغام سوای ادغام رنو نیسان یک قرار داد ۵۰ – ۵۰ است و اولین باری هست که ۱۶ برند جهانی زیر یک پرچم با نام استلانتیس به یونانی یعنی ستاره قرار می گیرند- پیشنهاد های اولیه این ادغام از طرف فیات اول با رنو بود که با مخالفت دولت فرانسه مختومه اعلام شد و بعدها با گروه پی اس ا از سرگرفته شد و با زمزمه های ان بین تحلیلگران صنعتی این نگرانی بوجود امده بود که این توافق باعث ایجاد بازاری انحصاری در گروه خودروهای کوچک شهری و سبک تجاری صورت گیرد و از طرفی باعث از بین رفتن ۳ هزار نیروی کاری واکسهال در بریتانیایی شود-
    حالا انچیزیکه مشخصه این توافق باعث کشیدن ترمز گروه PSA در ایران میشه- بازاریکه برای این گروه خیلی مهم بود و تا قبل از تحریم ها دومین بازار انها بعد از فرانسه بود
    از مزیتهای این توافق برای طرف فرانسوی اینکه بعد سالها به ارزوی دیرینش رسیدن به بازار امریکا میرسه و از طرفی میتونه از ظرفیتهای فیات در خودروهای کوچک شهری و جیپ در کراس اورها استفاده کنه- و از طرفی این ادغام راه را برای توسعه فناوری خودروهای برقی و خودران را برای طرف ایتالیایی-امریکایی که در این ضمینه ها یکم عقب افتادن را با صرفه جویی و پخش شدن هزینه های تحقیقات میسر کنه

    +ا<i

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  11. مهدی

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (189 ديدگاه)

    شرکت هایی ان که خیلی به هم میان

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  12. i>اH

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (87 ديدگاه)

    این توافق میتونه یکی از بهترین ادغام های خودرویی که تا حالا صورت گرفته را رقم بزنه و برای هر دوطرف سودمند باشه -اول اینکه این ادغام سوای ادغام رنو نیسان یک قرار داد ۵۰ – ۵۰ است و اولین باری هست که ۱۶ برند جهانی زیر یک پرچم با نام استلانتیس به یونانی یعنی ستاره قرار می گیرند- پیشنهاد های اولیه این ادغام از طرف فیات اول با رنو بود که با مخالفت دولت فرانسه مختومه اعلام شد و بعدها با گروه پی اس ا از سرگرفته شد و با زمزمه های ان بین تحلیلگران صنعتی این نگرانی بوجود امده بود که این توافق باعث ایجاد بازاری انحصاری در گروه خودروهای کوچک شهری و سبک تجاری صورت گیرد و از طرفی باعث از بین رفتن ۳ هزار نیروی کاری واکسهال در بریتانیایی شود-
    حالا انچیزیکه مشخصه این توافق باعث کشیدن ترمز گروه PSA در ایران میشه- بازاریکه برای این گروه خیلی مهم بود و تا قبل از تحریم ها دومین بازار انها بعد از فرانسه بود
    از مزیتهای این توافق برای طرف فرانسوی اینکه بعد سالها به ارزوی دیرینش رسیدن به بازار امریکا میرسه و از طرفی میتونه از ظرفیتهای فیات در خودروهای کوچک شهری و جیپ در کراس اورها استفاده کنه- و از طرفی این ادغام راه را برای توسعه فناوری خودروهای برقی و خودران را برای طرف ایتالیایی-امریکایی که در این ضمینه ها یکم عقب افتادن را با صرفه جویی و پخش شدن هزینه های تحقیقات میسر کنه

    +ا<i

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  13. mobinfr

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نمیدونم چرا یاد بریتیش لیلند و سرگذشتش میفتم

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  14. ناشناس

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    متاسفانه دوستان توجه ندارن به این که اروپایی ها در حال اتحاد قوی تر از همیشه هستن این کارشون برای نجات اروپاس نه نجات کمپانیهاشون چرا چون راه نجات در اتحاد بین کشورهای اروپایی میدونن بعد از اتفاقی که در فرانسه افتاد اروپاییها متحدتر از همیشه شدند

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  15. مهمد طاها حیدری

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا دقت کنید این رنو هستش که داره نیسان رو از بد بودن درمیاره مرگنه رنو نبود کمپانی نیسان همه چیز رو به هم میزد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. thwm

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نگران شرکت های زیر مجموعه ی کرایسلر هستم هرچند باید فاتحه ی کرایسلر رو بخونیم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا