پژو

پژو ۵۰۸ R پرقدرت به واقعیت تبدیل می‌شود!

هفته‌ی پیش و در نمایشگاه خودروی پاریس شاهد معرفی نسخه‌های پلاگین هیبریدی کراس اوور پژو ۳۰۰۸ و لیفت بک و استیشن ۵۰۸ بودیم. این سه خودرو از پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و دو پیشرانه الکتریکی با قدرت حدودی ۳۰۰ اسب بخاری سود می‌برند. شایعاتی درباره تولید نسخه‌ی الکتریکی شده‌ی ۵۰۸ R با قدرت بیشتر به گوش می‌خورد که قطعاً باعث خوشحالی طرفداران این خودرو خواهد شد.


موتورینگ می‌گوید یکی از منابع موثق نزدیک به پژو اعلام کرده این برند برنامه‌هایی برای احیای نشان R و به‌کارگیری آن در ۵۰۸ پلاگین هیبریدی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک استاندارد دارد. انتظار می‌رود قدرت ترکیبی مدل R حداقل در حدود ۳۵۰ اسب بخار باشد.


این قدرت توسط همان پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و دو واحد الکتریکی داخل ۵۰۸ پلاگین هیبریدی تولید خواهد شد اما مهندسان پژو جادوی خود را بکار خواهند برد تا خروجی بیشتری به دست آید. شاید بهبود دیگری هم در باتری لیتیوم-یونی صورت بگیرد تا مجموعه‌ی ۱۳.۲ کیلووات ساعتی جای خود را به باتری‌ای بزرگ‌تر با تراکم بیشتر بدهد.


اگر شایعات به حقیقت تبدیل شوند، پژو ۵۰۸ R قاعدتاً در ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


مدیر طراحی پژو قبلاً به احتمال تولید چنین خودرویی اشاره کرده و گفته احتمال توسعه‌ی یک نسخه‌ی پرفورمنس از این خودرو که در جایگاهی بالاتر از ۵۰۸ پلاگین هیبریدی قرار گیرد وجود دارد. او همچنین به برخی ویژگی‌های ۵۰۸ R اشاره کرده و گفته این خودرو می‌تواند از رینگ‌های ۲۰ و حتی ۲۱ اینچی استفاده کند.


در خبری مرتبط هم باید گفت نسل جدید ۵۰۸ RHX تولید نخواهد شد زیرا این استیشن خشن فرانسوی که رقیب آئودی A4 آلرود بوده فروش مناسبی نداشته و مدیران پژو هم به این نتیجه رسیده‌اند تولید نسل جدیدش توجیه ندارد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. VIPER

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1987 ديدگاه)

    عکس اول بی نهایت شیک

  2. amir

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (461 ديدگاه)

    اگه پژو یه نسخه ۶ سیلندر از این ماشین ترجیحا دیفرانسیل عقب تولید می کرد واقعا محشر میشد.

    1. VIPER

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1987 ديدگاه)

      داداش این سگمنت دف عقب نداره
      آپشن awdداره

  3. محمد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (607 ديدگاه)

    جذاب تر از کیا و هیوندایی

  4. نوید جهرمی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2846 ديدگاه)

    موندم اگه با ب ام و این انجین ۱.۶ رو نمیساخت چی کار میخواس بکنه؟ موتور دیگه ای داش بندازه رو ماشیناش؟

    1. Amir

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ی موتور ١۶٠٠ ک نداره فقط اون ک رو ٢٠٠٨ هست رو با بی ام و ساخته اینو خودش ساخته بعدم ٢٠ سال پیش با اون قیمت بسیار پایین ٢٠۶ ارسی ساخته ک هنوز بیمرهای صفر رو سوسک میکنه یا حتی ۴٠۵ ام ای ١۶ یا ٢٠۵ تی١۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X