پژو

فروش پژو ۵۰۵ پیکاپ دوکابین بسیار کمیاب

اخیراً خبرهای مربوط به فروش پروتوتایپ پورشه ۹۵۹ منتشر شده است. اگر به خودروهای پیش‌تولیدی علاقه دارید اما نمی‌توانید این محصول پورشه را خریداری کنید گزینه بسیار ارزان‌تر و البته کاربردی‌تر و حتی کمیاب‌تری وجود دارد. البته که این خودرو پرفورمنس پورشه ۹۵۹ را ندارد اما واضح است که محصولی بسیار منحصربه‌فرد می‌باشد.

این پژو ۵۰۵ پیکاپ دو کابین است که در واقع نسخه‌ای پروتوتایپ می‌باشد. این خودرو قرار بود در دهه ۸۰ میلادی و زمانی که کمپانی Gruau 6 نسخه پروتوتایپ را برای تست‌ها تولید کرد به‌صورت انبوه روانه خط تولید شود. این شرکت می‌خواست به تولید خودرویی تجاری مشغول شده و از مزیت مالیات کمتر در اروپا استفاده کند. البته وضعیت خودروی سبک تجاری ۵۰۵ دوکابین رد شد و بنابراین Gruau مجبور به لغو تولید این خودرو گردید.

خودروی موردبحث که قرار بود مزیت‌های یک سدان و پیکاپ را ترکیب کند اخیراً بازسازی و برای فروش آماده شده است. ۵۰۵ دوکابین یاد شده اولین بار در ۲۱ فوریه ۱۹۸۵ و به عنوان یک استیشن عادی ثبت شد. در خلال فرایند بازسازی خودرو در تابستان سال جاری این پیکاپ دوباره رنگ شد و پوشش کابین جدید در آن نصب گردید. همچنین پیشرانه هم به‌صورت کلی تعمیر شده است.

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۲.۵ لیتری دیزلی قرار داشته اما نمی‌دانیم که از نوع تنفس طبیعی است یا توربو. شایان ذکر است این پیشرانه در سه نسخه تنفس طبیعی، توربو و توربو و اینترکولردار تولید گردید و قدرت آن از ۷۵ تا ۱۱۰ اسب بخار بود. این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته دستی به چرخ های جلو فرستاده می‌شد. همچنین باید گفت گزینه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری نیز برای ۵۰۵ وجود داشته است. همین پیشرانه در خودروی مشهور دلورئون DMC-12 نیز بکار رفته است.

اما این پیکاپ پروتوتایپ اواخر ماه جاری میلادی زیر چکش خواهد رفت. کمپانی فروشنده انتظار دارد این خودرو با قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو به فروش رود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (639 ديدگاه)

    وانت تک کابینش هم فکر کنم تو ایران هم باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. یوسف

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (449 ديدگاه)

      اون که شما میگین نسخه پیکاپ مدل ۵۰۴ هستش نه ۵۰۵. مدل ۵۰۵ هرگز نسخه پیکاپ نداشته.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ARAZ

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    از اون جایی که جانشین ۵۰۵ در واقع ۴۰۵ مشهور هستش جانشین ۵۰۵ پیکاپ هم یه جورایی وانت اریسان میشه 😂
    اما ۵۰۵ با موتور V6 سه لیتری عاشقشم

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. Mad.z.Max

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1373 ديدگاه)

      واقعا به محصولات پژو عشق داری؟
      مثلا ببین منم تک و توک هم از کلاسیک هاش و هم از مدرن هاش خوشم میاد و جذابن واسم، ولی هرگز عشق نداشتم به پژو، چیزی نداره که عشقی داشت بهش. یه دوره ای توی رالی گروه ای و بی نیمچه درخششی داشته و بعدشم خلاص.
      ۱.۶ دیف جلو ۱۱۰ اسبی عشق نداره که

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    این ماشین هشتش گرو نهشه من بزرگترین کلکسیون خودرو دنیا رو هم داشته باشم
    سراغ این نمی رم. 😞

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. حمید

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (173 ديدگاه)

    ما ایرانی ها از پژو یه تنفر عجیبی پیدا کردیم ! البته که انتخاب خودمون بوده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3933 ديدگاه)

      انتخاب خودمون نبود انتخاب مسئولین بود! یه زمانی جز آلمانی و آمریکایی چیزی مردم سوار نمیشدن اما الان کاری کردن به اون پراید هم قانع باشیم!

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. Irani

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (133 ديدگاه)

      چه انتخابی؟! تحمیل بوده به مردم.
      اگه همگام با پژو پیش میرفتیم و ماشینهای روز پژو مونتاژ میشد چه اشکال داشت؟ نه اینکه تو پژو ۳۰ سال پیش گیر کنیم!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. Hami

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته دستی به چرخ های جلو فرستاده می‌شد!!!
    پژو ۵۰۵ دیفرانسیل عقب بود، motor1 به اشتباه گفته نیرو به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شد.

    موتور ۵۰۵ به صورت طولی نصب می‌شد

    https://silodrome.com/wp-content/uploads/2021/09/Peugeot-505-Pick-Up-Double-Cabine-Gruau-18-scaled.jpg

    در عکس زیر دیفرانسیل عقب مشخصه

    https://silodrome.com/wp-content/uploads/2021/09/Peugeot-505-Pick-Up-Double-Cabine-Gruau-10.jpg

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1373 ديدگاه)

      درست میگی!! سپر عقبش لوله ۱.۵ اینچه!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3933 ديدگاه)

    حیف این پول که برای این یه تیکه آشغال بدی،آدمو یاد پراید میندازه….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Hami

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته دستی به چرخ های جلو فرستاده می‌شد!!!
    پژو ۵۰۵ دیفرانسیل عقب بود، motor1 به اشتباه گفته نیرو به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شد.

    موتور ۵۰۵ به صورت طولی نصب می‌شد

    https://silodrome.com/wp-content/uploads/2021/09/Peugeot-505-Pick-Up-Double-Cabine-Gruau-18-scaled.jpg

    در عکس زیر دیفرانسیل عقب مشخصه

    https://silodrome.com/wp-content/uploads/2021/09/Peugeot-505-Pick-Up-Double-Cabine-Gruau-10.jpg

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا