پژو

سیمای نسل جدید پژو 2008 چگونه خواهد بود؟!

درحالی‌که پس از کش و قوس‌های فراوان و البته با تغییر قیمت‌های پی‌درپی سرانجام اولین نمونه‌های پژو ۲۰۰۸ تحویل مشتریان ایرانی شد، هم‌اکنون جزئیات بیشتری از نسل جدید این کراس اوور در بازارهای جهانی منتشر شده است.


کراس اوور پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۷ دومین خودروی پرفروش کلاس شاسی بلندهای کوچک اروپا بوده و حدود ۱۸۰ هزار دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده است. علیرغم اینکه نسل فعلی این خودرو یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های کلاس خود می‌باشد اما عملکرد بهتری در مقایسه با رقبای تازه‌نفسی همچون هیوندای کنا و کیا استونیک داشته است؛ اما شکی نیست که ۲۰۰۸ نیازمند یک بازنگری اساسی بوده و این خودروساز فرانسوی انتظار دارد نسل جدید آن را در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه کند.


در تصویری که به تازگی منتشر شده یک رندر مجازی از نسل جدید این خودرو را مشاهده می‌کنید که پیش‌نمایشی از طراحی احتمالی شاسی‌بلند پرفروش فرانسوی می‌باشد. این تصویر یک خودروی بسیار جذاب را نشان می‌دهد که دارای برخی شاخصه‌های کراس اوورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ می‌باشد. دومین نسل پژو ۲۰۰۸ دارای معماری جدیدی خواهد بود که احتمالاً در نسل جدید اوپل موکا نیز بکار خواهد رفت.


فضاسازی هوشمندانه و ابعاد بزرگ‌تر بدنه باعث افزایش قابل‌توجه فضای کابین و محفظه بار خواهد شد.

این خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌های پژو-سیتروئن همچون پشت آمپرهای دیجیتالی سود خواهد برد. طراحی داشبورد این خودرو شبیه مدل‌های بزرگ‌تر ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ خواهد بود بنابراین غربیلک فرمان کوچک نسل جدید ۲۰۰۸ به منظور افزایش دید به پشت آمپرها در ارتفاعی پایین‌تر قرار خواهد گرفت و صفحه لمسی بزرگ ۸ اینچی نیز حرف اول را در کنسول مرکزی خواهد زد. اکثر عملکردهای خودرو در سیستم اطلاعات سرگرمی وجود خواهد داشت.


زیر کاپوت این شاسی‌بلند محبوب طیفی از پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر توربوی بنزینی و دیزلی قرار خواهند گرفت. احتمالاً دو پیشرانه محبوب ۲۰۰۸ جدید نمونه‌های ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی و ۱.۵ لیتری دیزلی خواهند بود.


انتظار می‌رود پژو نسخه تمام الکتریکی نسل جدید هاچبک ۲۰۸ را نیز بسازد. از آنجایی که ۲۰۰۸ بر پایه ۲۰۸ ساخته شده شاید در نهایت نسخه الکتریکی این کراس اوور نیز عرضه شود. گفته شده محدود حرکتی قوای الکتریکی مورد بحث ۳۰۰ کیلومتر خواهد بود اما تا این لحظه چیزی تأیید نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. A.B

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    جالبیه 2008 تو ایران این بود که از روزی که عرضه شد تو بازار آزاد 125 تا 130 قیمت خورد این وسط سوزوکی شد 185 تیوولی شد 150 حتی چینیایی مثل جک اس5 شد 115 سانتافه و کولئوس و سورنتو و ….که بماند ولی قیمت این ماشین تکون نخورد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    داداش الان این ماشین 145 میلیون قیمت داره ، هم قیمت تیوولی شده ، هر چند که به نظر من از تیوولی بهتره ، ولی کپچر از این سرتره ، اما این نسل جدیدش از لحاظ ظاهر خیلی بهتر شده ، زیباست .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا