پژورنو

مقایسه تندر ۹۰ و پژو ۲۰۶ صندوقدار

در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو ۲۰۶SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90

تندر L90


هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.

206 sd

نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.

این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

‫۷۲۹ دیدگاه

  1. مهدی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هه هه ۲۰۶اس دی (S=صندوق/D=دار)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mamsi

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز اس دی مخفف کلمه ی سدان ِ نه صندوقدار 😐

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        هه شوخی کردم/ کلا سدان یعنی چی؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. نیما

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا مهدی سدان یک پلتفورم از نوع انواع پلتفورمها ماشینه
        سدان
        به ماشین شهری گفته میشه که ۴در داره و خانوادگیه
        مثلا suv یا همون به قول ما شاسی بلند یک پلتفورم دیگست
        کوپه
        کابرولت
        سوپر اسپرت و…
        اینها پلتفورم ماشینه که ماشینهارو باهاش دسته بندی میکنن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. iman

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور:
    قدرت موتور ال ۹۰ بیشتر از ۲۰۶ هست گرچه ۲ اسب توان بیشتر داره موتور ۱۶۰۰ اون ولی با داشتن گشتاور بیشتر در دور پایین تر و همینطور توان در دور پایین تر در کل برتری با لوگان هست
    ال۹۰: گشتاور ۱۴۸، توان: ۱۰۵
    ۲۰۶: گشتاور ۱۴۲، توان :۱۰۷-۱۰۸ (اشتباهی که خیلی ها میکنن و میگن ۱۱۰، دفترچه ماشین رو ببنید نوشته ۱۰۷ و یا سایت پژو موتور همه جا اشاره شده)
    http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_TU_engine

    شتاب:
    فقط و فقط تیپ ۵ های قدیم شتاب خوب داشت و این شتاب به گفته ایزانخودرو حدود ۹.۶ رو داشت اونهم تو کاغذ و واقعا اینطوری نبود جدیدها هم که همه میدونند افتضاح هست ،صندوق دارها هم برادرم داره اصلا راه نمی ره مخصوصا سربالایی.
    ال ۹۰ با شتاب ۱۰.۲ که نصف ثانیه در تیوری به نفع ۲۰۶ هست که اونهم تست زیاد شده،
    تقریبا یکی هستند این تست استاندارد توسط افراد حرفه ای و ماشین های سالم هست
    http://www.aparat.com/v/YMNOi

    تعلیق:
    ۲۰۶ رانندگی خشک ولی ال ۹۰ رانندگی نرم میده در مورد سیست جلو بندی و تعلیق جلو که کامل برد با ال ۹۰ هست
    در باره تعلیق عقب باز ال ۹۰ به خاطر استفاده از کمک و فنر و محور پیچشی عملکرد بهتری داره تا کمک خالی و بازوی پیچشی.
    (البته نوع صندوق دار وضع اسف بار تعلیق عقبش غیر قابل مقایسه هست)

    سرعت در دور بالا:
    باز این دو ماشین تقریبا برابرند با وجود تفاوت آیرودینامیک ۴ صدمی این دو به نفع ۲۰۶ البته، ولی به خاطر گشتاور و قدرت بالاتر ال ۹۰ و گیربکس جدیدتر و منحنی بهتر موتور بازده ال ۹۰ کمی بهتر هست
    فیلم ال ۹۰
    http://www.aparat.com/v/18UDw
    همچین فیلمی برای ۲۰۶ موجود نیست یا تو تستها به حداکثر سرعت ۱۷۰ رسیدن در اون مکان
    و هیچ کسی این تست رو برای ۲۰۶ انجام نداده تا بازده سرعت بالاش رو دید

    امنیت:
    ۲۰۶ سال ۹۸ و با معیارهای قبل از ۲۰۰۲ که به گفته خود euroncap خیلی بعد از سال ۲۰۰۲ سختگیرانه شده و تغییر کرده ۴ ستاره گرفته با اتاق ۲ درب
    و در تست جدید ۳ سال پیش ۲۰۶ ۴ درب ۱. ستاره بی ایربگ و با ایربگ ۲ ستاره
    ببنید
    http://www.latinncap.com/en/?pg=results&id=
    این همون ۲۰۶+ یا ۲۰۷i فیس لیفت هست برای اروپای شرقی

    و ال ۹۰ سال ۲۰۰۵ ۳ستاره در سال ۲۰۰۵

    قیافه:
    کاملا سلیقه ایی هست
    ال ۹۰ چهره عضلانی و بزرگتر ، پهن تر و زیباتری داره که کسانی که این ماشینو خریدن (به جز ایران، تو آلمان، ژاپن(نیسات آپریو)، اروپا،روسیه،تزکیه و….) همه فاکتور زیبایی براشون مهم بوده و از این طراحی لذت می برن.
    این طراحی در مگان هم بکار برده شده و تقریبا اسکیل این دو ماشین باعث تغییر ظاهرشون میشه ولی با اصول یکی
    http://tondar90.ir/

    ال ۹۰

    ۲۰۶

    ۲۰۶ هم با وجود سادگی در بدنه و قدیمی بودن طراحی(بدون برجستگی ها و..) در کل طرفدارن خودش رو داره

    در مورد جاهم که راحتی و نرمی به علاوه فضای زیاد عقب و جلو ال ۹۰
    تکنولوژی و اصحلاک و ترمز جدید تر و بازده بهتر، دیر به صدا افتادن و خراب شدن که همه نتیجه تکنولوژی ساخت جدیدتر هست باز ال ۹۰ هست عملکرد بهتری داره (البته به شرطی که ۲۰۶ فرانسوی رو مقایسه کنیم نه قطعات ایران خودرویی و چینی)

    در کل این دو ماشین تقریبا مثل هم هستند و بهترین انتخاب تو ماشینهای ۱۶۰۰ اروپایی مونتاژ ایران (فقط موتور ۱۶۰۰ در ۲۰۶ نه ۱۴۰۰ و البته هاچبک که استاندارد باشه)و در این محدوده قیمت هستند که امنیت ، موتور خوب و سواری خوب و بی دردسر میدن،

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. ماهان

      ۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      تنها برتری ال۹۰ بر ۲۰۶ فقط و فقط اتاق بزرگتر اون هست در سایر موارد برتری با ۲۰۶ است.مخصوصا پایداری که بسیار اساسی است و نمیشه به هیچ عنوان از کنار ان گذشت.ال۹۰ یک ماشین شهری است.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. سینا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (126 ديدگاه)

      آقا ایمان تشکر که انقد نوشتی میتونستی تو ۳ یا ۴ خط خلاصه کنی خدمت عزیزانی که قصد خرید این ماشین دارن یه اطلاعات کلی وخلاصه بار بهتون میدم
      ماسال ۸۵ ۲۰۶sd v8خریدیم ماشین خوبی بود شتاب خوبی داشت به دلیل آنکه موتورش۱۶۰۰ بود ولی تو موتور های۱۴۰۰ چیزی به نام شتاب وجود نداره برگردیم ۲۰۶sd صندلی های خشکی داره و برای اونایی که کمر حساسی دارن خوب نیست وجای بسیار کمی داره مدل های v8وv9یک موتور بسار خوب اروپایی در سینه دارندولی موتور های ۱۴۰۰ خوب نیست (افتضاحه)موتورهای ۱۶۰۰توان۱۱۰اسب بخار رو دارن پژو۲۰۶ زیرشاسی مهکمی نسبط به ماشین های داخل داره ولی بعد از سمنده ۲۰۶ از ۲ایربگ وترمزabs ebd ebaپشتیبانی میکنه واز لحاظ ترمز مطمعن هستن یه خوبی که ۲۰۶ داره بدنشه کلا توماشین های ایرانی یکی ۲۰۶ و دومی سمند تونستن تو تست ایمنی سربلند بیرون بیان l90 هم از موتور ۱۶۰۰ و قدرت ۱۰۵ اسب بخار رو داراست و از ۲ ایربگ و ترمزABs برخوردار هست در مورد l90 توضیح نمیدم چون l90نداشتیم من از بین این دو گزینه سمندLXEF7 هم پیشنهاد میکنم واقعا ماشین خوبیه به اونایی که میگن سمند بده گوش نکنید چون نداشتن و الکی نظر میدن من در مورد۲۰۶ نظر دادم چون تجربه سواری با اونو داشتم و تجربه سواری با سمند هم داشتم ومیگم ماشین خوبیه حالا میل وسلیقه خودتونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2302 ديدگاه)

    مقاله بالا (نه نظر اقا مهدی و ایمان)
    معمولی ترین و بی امکانات ترین و ضعیفترین ۲۰۶صندوقدار دنده دستی را با فولترین ال۹۰ دنده دستی مقایسه کرده!
    الانم که تو همین سایت پدال قیمت هارو نگاه کردم قیمت ال۹۰ ای ۲ :
    ۳۵۰۵۰۰۰۰
    و ۲۰۶ v8(فول دستی):
    ۳۴ و خورده ای!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سعید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دسته دنده کمی لق لق میکنه ولی در کل چیزی که انصافا بشه بهش بگی ایراد، توی V8 پیدا نمیشه. پارسال یک ال۹۰ فول داشتم که متاسفانه باهاش چپ کردم. سوار V8 که شدم انگار از وانت پیکان سوار سوناتا شده یودم. واسه همین یه دونه مدل ۸۹ گرفتم و خیلی راضیم. برف پاک کن هوشمند عالی، تهویه دیجیتال قوی و پیشرفته، ECU پیشرفته ومنعطف، نرمی و بی صدایی و مصرف پایین، کابین پیشرفته، ترمز دیسکی عقب به همراه استاندارد ایمنی Euro 4 و … که وقتی مقایسه می کنی الحق راحتی و امکانات ماشینهای بالای ۶۰ میلیون رو با قیمت پایین در اختیار داری.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      چرا متاسفانه چیزی داره که بشه بهش ایراد اساسی بگیری : فضای فوق العاده کم برای سرنشینای عقب، ابتکار مهندسین ایرانخودر و نه کمپانی مادر، و قطعات تماما چینی و ایرانی.
      ECU صندوقدارهای جدید ۷.۴.۵ هست که دردسر کم نداره. مدلای ۷.۴.۴ واعا عالی بودن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. مرتضی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ال ۹۰ خیلی بهتر از ۲۰۶ه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. saeed

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      بهتره از مکانیک ها بپرسی.راستی اگه از سابقه دو برندپژو و رنو بدانید کافیست پژو ۵۰۴و۲۰۵ رو با رنو۲۱ و رنو۵ مقایسه کنید. تازه متوجه میشید ۲۰۶ بهتره یا ال ۹۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. بی نام هستم

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      به افتخار اقا مرتضی.مرتضی دوست داریم………مرتضی دوست داریم……….مرتضی دوست داریم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. ehsan

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    من دیروز تیپ ۵ تحویل گرفتم و ماشین قبلیم ال ۹۰ بود، واقعا نمیخوام تعریف کنم ،ولی ال ۹۰ خیلی بهتره از تیپ ۵، من قبلا سوار v8 sd دوستم شده بودم و اون از مصرف بالا و راه نرفتن ماشین تو سربالایی و… ناراحت بود و من برای تنوع و تغییر خودرو تیپ ۵ گرفتم، البته نظر خودم اینه که فقط تیپ ۵ و ال۹۰ ماشینهای استاندارد و تقریبا به روز و امن در این محدود قیمتن، ولی تو تیپ ۵ که میشنم اون شتاب و قدرت رو نداره مخصوصا با کولر و تو سربالایی (البته موتور تندر کلا کمی قویتر هست تندر ۱۰۵ و گشتاور ۱۴۸، تیپ۵ ۱۰۸ و گشتاور ۱۴۲) ولی ترمز دستی به هیچ وجه میخ نمی کنه وقتی سرعت داری تو حالت ثابت خوبه ، شابد تنطیم نباشه، صدای موتور زیاده نسبت به ال ۹۰، گیربکس هم صدا میده، کلاچ مثل اون نرم نیست، درها هم مثل اون یخچالی بسته نمیشه، دنده هم اونقدر نرم و راحت جا نمیره واقعا میفهمی، ماشین خشک که این به خاطر هاچبک بودن ۲۰۶ هست ، من با جای کمش مشکلی ندارم ولی این فرقها محسوس بود کولر هم مثل ال ۹۰ خنک نمی کنه، ولی از همه مهم تر ترمز ها بود که واقعا وقتی سوار تیپ ۵ شدم انگار از تندر رفتم تو ۴۰۵، تندر ترمزهاش و نگهداری ماشین با توجه به جدید بودن ترمزاش فوق االعاده بود، خلاصه این ۲ ماشین خوبن ولی مطمینم هرکسی دیگه ای مثل من بره سراغ ۲۰۶ پشیمون میشه، حالا باید با جلوبندی و… هم مدارا کنم تا خراب نشه، نمیدونم تا ۳۰۰۰ تا آبندی کنم ببینم چطور میشه،
    کامپیوتر سفری و مصرف …. رو نداره ولی کولر اتومات داره، جای شیشه بالابر جلو از وسط اومده به بغل دنده که یکم برام سخت شده، عقب همونه، در کل اینارو نوشتم که دیگران اشتباه من رو نکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. ماهان

      ۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      من با تیپ۲ و ۵سرنشین احساس ماندگی نکردم حالا دوستان مدعی هستند که تیپ۵ راه نمیره خیلی برام عجیبه.!ضمنا اولین کاتالوگهای رسمی که بصورت تک برگ رنگی توزیع شد گشتاور ال۹۰ را ۱۴۰ زده بود حالا چطوری شده ۱۴۸ نمیدونم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. mori

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا توهین به بقیه نباشه ، مثل این دعواهای بچه گونه نمی گم ماشین من بهتره یا …. ، نکته ای است اونم اینکه بی انصافی نکنید v8 ماشینه خوبی و تو حد انتظار ظاهر میشه ، تنها ایرادی که میشه ازش گرفت Sync نبودن زمان گاز دادن با عکس العمل موتوره ( وقتی می خوای از پارک خارج شی تو سربالایی که همون نیم کلاج خودمونه ) که اونم بخاطر سیستم گاز برقیشه ، اما میگید تو سربالایی را نمیره خودم تو سربالایی جاده لواسون ( کسایی که رفتن میدونن چه جوریه => پراید بترکونه ۸۵ میره ) با ۳ نفر سرنشین ۱۴۰ تا باهاش رفتم ( یکبارم نه چند بار !!! ) .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. سهل

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام دوستان .ال نود پایین ترین مدل شرکت رنو محسوب می شود که ماشینی اقتصادی با قیمت پنج هزار یورو در هشت کشور تولید شده است.تندر نود درایران از نظر فنی کلی درسطح بسیار پایینی قرار دارد و تنها امتیازش موتورش است.ترمز عقب کاسه ای است که بزرگترین نقص برای ترمز است.حتی اگر ای بی اس داشته باشد. در عوض ماشین ۲۰۶ وی هشت سه نوع سیستم ترمز شامل ای بی اس ،ئی بی دی و ئی بی ای داره که مطمئنه. ۲۰۶ تیپ پنج یا وی هشت تهویه اتوماتیک داره و بدنه ماشین ائرودیئامیک است.زیبایی ۲۰۶ در کل بسیار امتیاز بالاتری از ال نود می گیره و شاهد ان نیز اینکه بعد از ده سال مونتاژ در ایراان همچنان طرفداران زیادی در سنین مختلف داره.ال نود یک ماشین میان خودروهای سدان و شاسی بلند مانده و تکلیفش معلوم نیست و از نظر ظاهری بسیار ساده و کسالت اور است و کسانی که انرا می خرند بلافاصله متوجه می شوند. داخل ال نود به قدری بد طراحی شده که صدای افراد هنگام روشن بلند بودن پخش ضبط ثبت صدای همدیگر را نمی شنوند می توانید ازمایش کنید.خلاصه در کل مشخصات ۲۰۶ وی هشت یا همون تیپ پنج را در ذیل قرار دادم تا متوجه امکانات و مزایای خوب ان شوید.اقا مهدی مطالعه کن.

    ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﻰ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD مدل V8

    ﻧﻮﻉ ﻣﻮﺗﻮﺭ: (N6A (TU5
    ﺣﺠﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۵۸۷ﺳﻰ ﺳﻰ
    ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ: ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ
    ﻧﺴﺒﺖ ﺗﺮﺍﻛﻢ: ۱۰,۵
    ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۱۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ rpm 5800
    ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ: ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ rpm 4000
    ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ: ﭼﻨﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭘﺎﺷﺶ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻰ
    ﻧﻮﻉ ﺳﻮﺧﺖ: ﺑﻨﺰﻳﻦ
    ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻮﭘﺎپ: ۱۶ ﺳﻮﭘﺎپ
    ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ: ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺩﺍﺧﻠﻰ (ﺟﺮﻗﻪ ﺍﻯ)
    ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺣﺪ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ: Euro IV
    ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺳﻮﺧﺖ: ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ

    ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﺳﺮﻋﺖ: ۱۹۳ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ
    ﺷﺘﺎﺏ ﺻﻔﺮﺗﺎ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ: ۱۱,۴ ﺛﺎﻧﻴﻪ
    ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ (ﺩﺭ ۱۰۰ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ):
    ۵,۴ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻬﺮ
    ۸,۸ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻬﺮ
    ۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ

    ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ: ﺩﺳﺘﻰ ﻣﺪﻝ MA5N
    ﻛﻼچ: ﺗﻚ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻯ ﺧﺸﻚ – ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ
    ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ ﺟﻠﻮ

    ﺑﺎﻙ ﺑﻨﺰﻳﻦ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻰ(ﭘﻠﻰ ﺍﺗﻴﻠﻦ): ۵۰ ﻟﻴﺘﺮ
    ﺣﺠﻢ ﻓﻀﺎﻯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ: ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ
    ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ (ﺑﺎ ﻓﻴﻠﺘﺮ): ۳,۲ ﻟﻴﺘﺮ
    ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﻴﻠﺘﺮ: ﺳﻪ ﻟﻴﺘﺮ
    ﺭﻭﻏﻦ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﻭ ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ: ﺩﻭ ﻟﻴﺘﺮ
    ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺁﺏ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺧﻨﻚ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ﺷﺶ ﻟﻴﺘﺮ
    ﺭﻭﻏﻦ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻚ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۱ ﻟﻴﺘﺮ
    ﻭﺯﻥ ﺧﺎﻟﺺ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ۱۱۰۴ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ

    ﻧﻮﻉ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ
    ﺟﻌﺒﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
    ﻧﻮﻉ ﺩﻧﺪﻩ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
    ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻭﺭ ﭼﺮﺧﺶ ﻗﻔﻞ ﺑﻪ ﻗﻔﻞ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۳,۸ ﺩﻭﺭ

    ﻧﻮﻉ ﺗﺮﻣﺰ: ﺗﺮﻣﺰ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺑﻮﺳﺘﺮ
    ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ: ﺟﻠﻮ ﺩﻳﺴــﻜﻰ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺧﻨﻚ ﺷــﻮﻧﺪﻩ – ﻋﻘﺐ
    ﺩﻳﺴﻜﻰ ﺗﻮﭘﺮ
    ﺗﺮﻣﺰ ﺿﺪ ﻗﻔﻞ: ﭼﻬﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻨﺴﻮﺭ with MK70
    EBD & EBA

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      من خودم ۲۰۶ تیپ ۵ دارم برادرم ال ۹۰ مدل ال ۹۰ پایین تر از ۲۰ هستش و کارکردش حدود ۲۵۰ هزار کیلومتره اما ۲۰۶ من ۴۶ هزار تا کار به جز رخ ماشین ال ۹۰ از همه نظر بالاتر از ۲۰۶ از نظر من ظاهر شده کیفیت و… هم مد نظر هست البته یه مشکل دیگه هم وجود داره لوازم مصرفی ال ۹۰ مثل لنت ترمز تسمه تایم بلبرینگ چرخ ( البته هر ۱۳۰ هزار کیلومتر) جلوبندی گرون تر هستش اما دوامش بسیار بالاتره چون ماشین من یه بار جلو بندی باز شده اما ال ۹۰ کلا تو این کیلومتر کار کرد فقط یک بار . مصرف سوختم حدودا نزدیک هستن. شتاب هم زیاد فرق ندارن اما باز میگم تو سربالایی با سرنشین ال ۹۰ نا امید نمیکنه ادم رو و بسیار جا دار تره. جالبه که قیمت جهانی ال ۹۰ پایین تر بوده در زمانی که ۲۰۶ تولید میشده در جهان.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. mamad

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سمند داشتم پرشیا داشتم پارسال یه ۲۰۶ صفر گرفتم تیپ ۵ – اسلان رفتم ال ۹۰ گرفتم به مولا سواری که ال ۹۰ داره هیچ کدوم دیگه ندارن پرشیا و سمند و که کلاٰ ولش کن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. ناشناس

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      mamad چی میگی من ال ۹۰ فروختم بخاطر اون صندلی های نیمکتی که داشتم ،کمر درد شدید گرفته بودم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. reza

        ۴ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        چی میگی اقایی که شناسنامه نداری باید صندلی محک باشه نه پس پرشیا خوبه که تا می شینی ۱۰ متر بری پایین.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  10. کامبادن

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    انسان از روز اول خلقت زیبائی بعنوان یکی از مهمترین شاخص هاش بوده و هست.همه میدونیم زیبا ئی یکی از صفات خداوند است(جمیل).بزرگترین خیانت و توهین ایران خودرو و سایپا به حس زیبائی شناسی ایرانیان بوده با انتخاب ال۹۰ بعنوان ماشین پر تیراژ ایران بوده.خواهشا دوستان خودشونو گول نزنن با گفتن این جمله که ظاهر ماشین سلیقه ایست.سلیقه اونه که بدون اجبار و در نگاه اول به دل بشینه نه با ضرب تبلیغات و نبودن ماشینهای دیگه.یعنی وا قعا سلیقه شما اینه و اینو حتی در قیاس با مدل فیس لیفتش در رومانی انتخاب میکنید؟چرا دو خودروساز از اوردن فیس لیفتش سر باز زده اند؟چون میدونند از این هم زشتتر بیارن ما میشیم مبلغش.در نظر سنجی انجام شده در خودرو امروز ال۹۰ و تیبا با ۸۰ درصد بعنوان زشتترین خودروهای داخلی انتخاب شدند.ال۹۰ ب۳۸درصد دوم و تیبا با ۴۴ درصد اول.چرا این دو خودروساز این اعتماد به نفس را یافته اند که دو خودروئی که قراره پر تیراژترین خودروهای ایران باشند زشتترین نیز هستند.چرا روسیه فولکس پولو را بعنوان خودرو ارزان قیمت خود انتخاب میکند .فقط ۱۰۰دلار گرونتر از ال۹۰ است.ال۹۰ در کشورها ی اروپای شرقی و چند کشور دیگه جهان سوم استفاده میشه بیشتر بعنوان تاکسی و ماشین کار انهم نه با این تیراژی که در ایران قراره تولید بشه.۲۰۶ صندوقدار هم چیزی نیست که بخواهی ازش دفاع کنی.بهتر نبود خودروسازان را مجبور میکردیم بجای ال۹۰ و۲۰۶ صندوقدار و تیبا,مگان ۱۶۰۰و پژو ۴۰۶ و ریواقتصادی شده را تولید میکردند؟و اینهمه ماشین ناقص (ال۹۰ ,۲۰۶ اس دی و تیبا) به خلق الاه غالب نمیکردند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. سهيل

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دوستان در اینکه کیفیت خودروهای مونتاژی داخلی پایین است و به مصرف کنندگان خودرو ظلم شده است هیچ شکی نیست .اما به نظر من با توجه به ظهور گسترده خودرو های چینی به قیمت های گزاف . استانداردهای پایین ، خودرویی مانند ۲۰۶ هنوز بسیار سرآمد است.شما خوردوهای چینی موجود در ایران و قیمت های انها را مقایسه کنید با همین ال نود و ۲۰۶ و ۴۰۵.در گزارش ارزیابی سازمان استاندارد صنعتی ایران،کیفیت خودروهای چینی در ردیف مدل های پراید است . اکنون بخشی از ملاک ارزیابی خودرو قیمت است و باید به ان توجه داشت.به هر حال هر که می تونه باید ماشین خارجی بخره تا بفهمه ماشین یعنی چی و اون وقت دیگه درباره کیفیت بحث نمی کنید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. آریا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این پولی که به ال۹۰ یا ۲۰۶ میدیم میتونیم تو کیش یا عراق یه بنز بخریم ایران ما خیلی عقبه واین جوری ب جای نمیرسه در ضمن ال نود خوب تره از ۲۰۶

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. mohamadreza

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ما این جا داریم در مورد ال۹۰ و ۲۰۶ بحث می کنیم اون وقت شما در مورد سیاست حرف می زنی می گی توی کیش و عراق میتونیم با این پول بنز بخریم توی بیشتر کشور ها ماشین ارزونه مثل دوبی ولی این جا ایران نه عراق شما می تونی بری کیش یا عراق یا دوبی………. .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. سهيل

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بازم میگم در اینکه از نظر قیمت و کیفیت به مصرف کنندگان ماشین در ایران اجحاف شده تردیدی نیست اما اقا آریا برو یک کمی درخصوص مشخصات ماشین ها مطالعه کن و یا حداقل سوار شو .ال نود دومین ماشین زشت ایران پس از تیباست.یکی از ملاک ها انتخاب خودرو از جانب مصرف کنندگان زیبایی است که ۲۰۶ به رغم افت کیفیت اولیه انرا به خوبی داراست وهنوز به روز است.از نظر مشخصات فنی ۲۰۶ تپپ پنج بسیار بر ال نود در بالاترین مدل برتری دارد . ال نود از ناهمگونی ابعاد رنج می برد و فاقد مشخصات ارگانومی است.اما از نظر موتوری نمره قبولی می گیرد.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ali

      ۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (99 ديدگاه)

      ال۹۰ هر چی باشه از ۲۰۶ صندوقدار زشتر نیست (جدیداً همه که کلاً made in china هم شده)

      ال۹۰ با ۲۰۶ تیپ ۵ تقریباً از لحاظ فنی (قدرت ، شتاب و …) برابری میکنه البته گشتاور موتور ال۹۰ یه خورده بالاتره (۱۴۸ در برابر ۱۴۲) ولی کمبودهای فضای ۲۰۵ تیپ ۵ رو هم نداره که در نتیجه انتخاب مناسبتر و عاقلانه تری هم به نظر میرسه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. ali

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    از واقعیت نباید گذشت انتخاب بعدی من بعد از رنو لوگان مطمئناً (تو این رنج) ۲۰۶ هست چون بقیه واقعاً آشغالند
    ولی واقعاً بدون تعصب میگم بعد از تجربه های مختلف ابا محصولات پژو ایرانی، رنو لوگان یا ال۹۰ معرکست

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  15. SHAHROKH

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام.ال۹۰همه چیش به کنارفقط گیربکس ردیفی داره نوع طراحی۰حالت ایرودینامیکی۰تعادل۰ به چیش بایدبنازیم حداقل۲۰۶ طراحی قشنگ تری داره یامثلاسواریش خیلی خیلی سرترازال۹۰ هست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. مجید

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا تندر۹۰ تو شتاب با زانتیا برنده شد تو جاده هرازهم واقعا دیدم هم ۲۰۶ اس دی هم۴۰۵ واقعا سوسک شدن باور کنید سه تامون هم ۱۰سال راننده جاده شمال هستیم هیچی مثل ال۹۰ نیست ولی من خودم با هردو خودرو بودم ۲۰۶ اس دی موتور tu5 واقعا بهتر بود بی شک ترمز های هر دو ماشین رو تست کردم ۲۰۶ چون عقب دیسگ بود واقعا بهتر بود هر دو تا کم صدا بودن تو شتاب اولیه خیلی به هم نزدیک بودن تندر جلوتر بود تو آخرین سرعت ۲۰۶ تا ۱۰ کیلومتر بیشتر میره یعنی تو جاده فرودگاه امام با ۲۰۶ به ۱۹۵ رسیدم اما تندر ۱۸۵ بیشتر نرفت ودر مورد گذشته باید بگم قیمت واقعی خودرو سال ۹۰ رو بهتر مقایسه کرد سال ۱۳۸۹اس دی حدود ۱۶.۸ بود اما ال ۹۰ حدود۱۲.۸ ملیون بوده ،از نظر زیبایی باید بگم برای کسانی که ال ۹۰ رو زیبا می دونن متاسفم چون زشت ترین ماشینی هست که تا حالا دیدم اینو خیلی ها می گن ، در کل مردم ما چون هیچی براشون جز این که وقتی کل کل میکنن کم نیارن ال ۹۰ هم که کم نمی یاره این خودرو هر روز محبوتر می شود قطعا موتور ال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ماهان

      ۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      اقا مجید ال۹۰ در شتاب حریف زانتیا نیست.احتمالا شما یه ال۹۰ ۰کیلومتر و با یه زانتیا خسته تست کردید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mohamadreza

        ۴ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        من هم زانتیا داشتم و هم ال۹۰ و هم ۲۰۶ به نظر من زانتیا از همه ی این ها بهتره اول زانتیا دوم ال۹۰ سوم ۲۰۶

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. میلاد

      ۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عجب از کی تاحالا موتوره ۱۶۰۰cc از ۲۰۰۰cc قویتر شده الله اعلم!!!!
      زانتیا ۱۳۵ اسب بخار \گشتاور۱۷۷
      ال ۹۰ ۱۰۵اسب بخار\گشتاور۱۴۸
      احتمالا زانتیا ‍‍پارک بوده که ال۹۰ ازش سبقت گرفته!!!!
      دوساله زانتیا دارم حتی مگانم به گرد \ام نمیرسه ال۹۰ جای خود داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Zonda R

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1831 ديدگاه)

        F.A
        من با ال۹۰ مدله ۸۶ زانتیایه مدله ۸۹ رو تو گرفتم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Zonda R

          ۳ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1831 ديدگاه)

          در ضمن ال ۹۰ ۲۰۰۴ رو با زانتیای دهه ۸۰ مقایسه نکنید
          زانتیا =مرگ
          نیم ستاره ایمنی داره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Zonda R

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1831 ديدگاه)

        عزیز موتور ۲ لیتری ۴۰۰ اسبی داریم
        موتور ۲ لیتری ۱۳۵ اسبی هم داریم
        بدونه مطالعه چیزی نگو خودتو مضحکه کن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. Zonda R

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1831 ديدگاه)

        […]
        ال۹۰ ۳۰ میلیونی
        با زانتیای ۶۰ میلیونی مقایسه میکنی
        بخاطر امساله تو هستش که زانتیا اشغال شد محبوب

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  17. مجید

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    موتور ال ۹۰ که همان موتور مگان ۱۶۰۰ هست باید هم بهتر از Tu5 باشه که ۱۹۹۹ ساخته شده اما آقایون اگر ازکمپانی پژو هم یه موتور ۲۰۱۰ می یومد اونوقت مقایسه درست بود تندر در سیستم تعلیق هم بهتره توصیه به خریداران: اگه دنبال یه خودرو می گردید که تو کل کل برنده بشید حتما تندر بگیر اما اگه می خوای زود از قیافش خسته نشی و همچنین یه خودرو زیبا با کلاس می خوای و دوست داری لوازم موتوری هم راحت پیدا بشن و موقع فروش هم راحت باشی و اسپرت هم بشه ۲۰۶ v8 بخر حتما این کارو بکن و سراغ تندر نرو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حمید

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (648 ديدگاه)

      اون اولشو نفهمیدم چی شد که موتور ال نود بهتر شد ؟ مگه قدرتش بیشتر از ۲۰۶؟بعدشم اگه ۲۰۶ تو شتاب یکم از ال ۹۰ ضعیفتره بخاطر ۲۰۶ نیست بخاطر فرغون سازیه که انقد بد sd رو طراحی کرده که ۲ ثانیه از ۲۰۶ معمولی کندتره در حالی که اگه طراحی درت باشه نباید فرقی کنه مثل مزدا ۳ که هاچ بکو سدانش فرق زیادی ندارن.به نظرم بیخیال صندو عقب شین تیپ ۵ بخرین بهتره . من نظرمو گفتما حمله نکنین …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. حسین

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      tu5که رو ۲۰۶طراحیش ماله۲۰۰۵ نمیدونی بدون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واسه چی پایین ترین مدل ۲۰۶ sd رو با بالاتربن مدل ال نود مقایسه کردین؟
    امکانات: من اس دی ۸۶ دارم ۲ایربگ آینه ها برقی تهویه اتومات ۴ چرخ abs شانزده سوپاپ
    خلاصه محرکست
    آقا فقط وی هشت
    من خودم دارم خیلی عالیه
    تونستید صفرشو بگیرید لا اقل ۵ سال واستون ماشینه
    ال نود دنده عقب که میری پشت سرتو نمیبینی
    کلا رو فرم نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. مجید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بهتر بری اطلاعات خودتو ببری بالا چون سال ۲۰۰۵ تازه به ایران اومده مثل موتورxu7 که ۱۹۷۹ساخته شد و سال ۱۳۷۲ به ایران اومد و قراره از موتور تالبوت انگلیس هم که رو پیکان بود بیشتر بمونه xu7 که رو پرشیا ۳۵ میلیون این مردم احمق ما دارن بهش پول می دن و همن موتور رو سمند SE هست ۲۳ میلیون همون سواری رو بهت میده تا این مردم احمق هستن خوب ایران خودرو هم هست که داره ۴۰۵ می زنه و ۲ میلیون بیشتر هزینه می کنه پرشیا می زنه ۸ میلیون گرونتر که اگه ۱۵ میلیون هم گرونتر بده بازم می خرن خلاصه این تندر الان تو ترکیه ارزون ترین ماشینه موجوده اینجا گرون ترین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. مجید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    می خوای تیپ ۵ برات ۱۳۸۳ بیارم میشه ۲۰۰۴ خوب tu5 بد نیست اما باید دید ایران وقتی نمی خواد موتور جدید تر بیاره فرانسه شاکی می شه مثل موتور xu10 که مال زانتیا بود دیگه بهش نمی ده آخه کمپانی پژو از کمپانی رنو خیلی قوی تره اما اگه موتور ۱۹۹۹ اونو بخوای با ۲۰۰۷ مقایسه کنی همین که الان تو خیابونای تهران tu5 داره با تندر مسابقه میده اعتبار یه کمپانی بزرگترو به خطر می ندازه پس بنابراین دیگه قطعه نمی ده مثل زانتیا حالا ایران چیکار می کنه از چین قطعه می خره کون لق ملت حالا که دیگه چین تحریم کرد میگه فرانسه تحریم کرده از نظر فنی موتور تندر این ماشین های پر تیراژ ایرانی با کیفیت رین هست خودمونو گول نزنیم بخاطر همین همش این خودرو گرونتر می شه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. عرفان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اگه راست میگید با ۲۰۶ v8 یا تیپ۵ مقایسه کنید. اون وقت معلوم میشه کدوم سر تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mohamadreza

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      معلومه بازم ال۹۰.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. عارف

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ال ۹۰ بسیار از ۲۰۶ سر تر هست. بدیهی هم هست چون ۲۰۶ مال سال ۱۹۹۸ میلادی هست ولی تندر برا ۲۰۰۵ هست.
    در مورد قدرت موتور طبق مستندات فنی خود شرکت رنو یعنی مجموعه ام آر ۸۸ تندر مدل ایران با موتور K4M مدل ۱۵۹۸ و کامپیوتر زیمنس ای ام اس ۳۱۳۲ دقیقا ۱۱۱ اسب بخار قدرت داره و ماکزیمم گشتاورش هم ۱۴۸ نیوتن متر هست که ۲۰۶ با موتور TU5 بوش ام ای ۷۴۵ به زور ۱۰۸ اسب قدرت داره. گشتاور ۲۰۶ هم ۱۴۲ هست. استاندارد آلایندگی هر دو شون هم یورو ۳ هست که البته تندرای سری جدید یورو ۴ شدن.
    در کل از نظر موتوری تندر سره. کامپیوتر تندر هم نسبت به ۲۰۶ هوشمند تره. کامپیوتر تندر نحوه ی رانندگی راننده رو زیر نظر میگیره و عملکرد موتور رو بر مبنای اون تنظیم میکنه در حالیکه ۲۰۶ چنین چیزی نداره.
    از نظر امکانات هر دو خودرو تقریبا هم سطح هستن. البته ۲۰۶ تهویه اتومات داره که تندر نداره ولی تندر کامپیوتر سفری داره که ۲۰۶ نداره. تندر تو مدل فول رینگ آلومینیومی داره ولی ۲۰۶ نداره و باید جداگانه سفارش داد.
    از نظر راحتی که تو ۲۰۶ اصلا نباید به راحتی فکر کرد. تو ۲۰۶ که میشینم زانو هام تو حلقمه!! تندر خیلی راحت تره.
    از نظر ایمنی تو تصادفات هر دو ماشین حدودا هم سطح هستن. ۲۰۶ مدل ۲ در تو سال ۱۹۹۹ در تست تصادف ۴ ستاره گرفت و ۲۰۶ مدل ۴ در تو سال ۲۰۰۵ فکر کنم ۳ ستاره گرفت و تندر در سال ۲۰۰۵ هم ۳ ستاره گرفت.
    از نظر کیفیت ساخت که تندر خیلی از ۲۰۶ بهتره. ۲۰۶ مخصوصا سری جدیداش که رسما آشغاله.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اردشیر

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرم تندر برای لذت از رانندگی حتی در سرعت ۶۰ کیلومتردرساعت وجلوگیری ازسرعت بی رویه ودر عین حال باشتاب ولذت بخش در کشورهای جهان سوم طراحی شده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. mohamadreza

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام.من هم ۲۰۶ داشتم وهم ال۹۰ به نظر من ال۹۰ چون موتور فرانسه داره از ۲۰۶ که موتور ایران را دارد خیلی بهتره توی سربالایی کم نمیاره ولی ۲۰۶ SD و ۲۰۶ تیپ۲و۵و۶همشون توی سربالیی مخصوصا برای سبقت توی سربالایی کم میارن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. سعید

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تبریک میگم به ال نود سوارها تو اصفهان تاکسیشم اومده خیلی بهش میاد ال نود تاکسی باشه مبارکه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. ایمان

    ۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.من قصد خرید ماشین دارم و بعد از جستجوی زیادی که انجام دادم به دو ماشین تندر ۹۰ و ۲۰۶ هاچبک رسیدم.بودجه ام ۲۲ میلیونه و فک نمیکنم قیمت های نجومی و ناعادلانه ماشین دیگه پایین بیاد.ما هم که مجبور به خرید هستیم.زیبایی ۲۰۶ مخصوصا داخل ماشین واقعا چشمگیره اما من چون با این پول نمیتونم ماشین صفر بخرم مجبورم بیشتر به مسایل فنی ماشین بها بدم تا مجبور نباشم هر روز برم تعمیرگاه.بخاطر همین با قیافه ی تندر کنار اومدم.اما چیزی که الان باعث تردیدم شده اینه که کدوم ماشین استهلاک کمتری داره.مثلا الان در تاریخ آبان ۹۲ اگه من بخوام تندر ۸۷ یا ۲۰۶ مدل ۸۷ بگیرم کدومشون سالمتر موندن؟
    سوال بعدیم در مورد فراوانی قطعات تندره.آیا به مشکل نمیخورم؟ و اینکه قطعاتش چقد گرونتره؟
    از دوستانیکه تجربه و آگاهی دارن ممنون میشم کمک کنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. مجيد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینارو ببینید مقایسه کنید!
    تندر ٩٠
    http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
    ٢٠۶
    http://www.euroncap.com/tests/peugeot_206_2000/72.aspx

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      عزیز دو نکته رو از قلم انداختی :
      اولا اون تست ۲۰۶ مربوط به مدل ۲در و قبل ۲۰۰۰ هست. اگر تست مدل ۴در و جدید رو بذاری ممنون میشم.
      دوما ما اینجا راجع به ۲۰۶ SD ایرانی صحبت میکنیم نه ۲۰۶ دو درب هاچبک اصل فرانسه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  27. آرین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    آقا ایمان اگه ماشینو فقط برای خودت میخای وقصد بیرون روی های داخل شهر رو داری ۲۰۶ تیپ۲ یا ۳ خوبن ولی اگه برای مسافرت میخای وخانوادگی از شهر بزنین بیرون و داخل اوتوبان بگازی من پیشنهادم سمندLX ef7 مدل های ۸۹ یا ۸۸ بگیر موتورش هم بوشه آلمانی هست سگش به ۴۰۵ پرشیا میعرزه حالا ببین ماشین مورد پسندد از کدوم این دوتا است l90 ماشینه بین این دوتا موتورش ۱۰ اسب بخار از EF7ضعیف تر و۳۰ اسب بخار از تیپ۲ و ۳ قوی تر ولی ماشین زیبایی نیست وکیفیتش هم در حد ماشین های ایرانه این تعریف های نوجومی الکی هستن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. حمید رضا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا ال۹۰ هم شدماشین انگاری فرقون هستش چون که ازنظر ارتفاع از ۲۰۶بلندتره تعادل نداره و زود چپ میکنه تازه این ترمزاشم که نگو همون ۲و۳ماه اول تیز هستش بعدازچند ماه از ترمز های پیکان هم بدتر میشه ما خودمون داشتیم الان ۲۰۶sdv8گرفتیم بابا انگار ادم از ترامتور پیاده میشه سوار سوزوکی میشه نظر من اینه ولی به نظرم هرکی به ال۹۰ پول بده انگار یه مخلوط کن سیمان با اب وفرقون خریده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. ياسر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (400 ديدگاه)

    من سال ۸۸ ال ۹۰ فول گرفتم پارسال فروختم تو کل ۴ سال فقط یکبار برای روشن شدن چراغ ایربگ و یکبار هم برای صداکردن داشبورد رفتم نمایندگی که براحتی حل شد. ولی دو ماه پیش ۲۰۶ صندوقدار خریدم تو همین زمان کوتاه پلوس،صفحه کلاج،بلبرینگ، سگدست و هیترش خراب و تعویض شده. نمیدونم ۲۰۶های جدید اینقدر داغونه یا ال ۹۰ های جدیدم همینطوره. حالا بنظرتون از بین ال۹۰، ام وی ام۵۳۰ و لیفان ۶۲۰ کدومو انتخاب کنم؟پارس تندر یاال۹۰ جدید چه جوریه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. kousha

    ۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    به نظر من که جفتشون زشتن اما SD بدتر.
    اگه دقت کنین سپر عقب به همراه مجموعه گلگیر به سمت بالا شیب دارن
    (صندوقش که انگار با چاقو بریدنش به کنار…..)
    ال۹۰ هم زشته اما قابل هضمه و آدم عادت میکنه اما موتورش عالیه….هرچی گتز بدی میره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا