پژو

معرفی رسمی مینی ون الکتریکی پژو e-Traveller جدید

پژو به‌صورت رسمی از مینی ون الکتریکی و جدید e-Traveller رونمایی کرد. این خودرو از نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد.

این خودرو با دو طول استاندارد ۴.۹۵ متری و طویل ۵.۳ متری عرضه شده و فضای کافی برای حداکثر ۸ نفر را خواهد داشت. در حالت ۸ نفره، پژو e-Traveller فضای بار ۱۵۰۰ لیتری را ارائه می‌کند. اگر مدل ۵ نفره را انتخاب کنید این فضا به ۳ هزار لیتر افزایش می‌یابد و وقتی فقط صندلی‌های جلو استفاده شوند فضای بار به ۴۹۰۰ لیتر می‌رسد.

این خودرو بر پایه پلتفرم EMP2 شکل گرفته و از پیشرانه الکتریکی کوچکی که قدرت ۱۳۴ اسبی و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد استفاده می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۳.۱ ثانیه‌ای پژو نیز خیلی دندان‌گیر نبوده و سقف سرعتش نیز به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی مینی ون جدید پژو که در کف آن جاسازی شده برد ۲۳۰ کیلومتری را ارائه می‌کند. این باتری از شارژ سریع پشتیبانی کرده و بنابراین تنها در عرض ۳۰ دقیقه می‌توان ۸۰ درصد باتری را شارژ کرد. البته در زمان استفاده از شارژر خانگی این زمان به ۳۱ ساعت می‌رسد که عجیب است.

آنچه این مدل را از سایر نسخه‌ها متمایز می‌کند جلوپنجره‌ای خاص، درگاه شارژ در گلگیر جلو سمت چپ، لوگوی شیر در جلو و عقب خودرو و نوشته e-Traveller در عقب می‌باشد.

این خودرو دارای گرافیک خاص سیستم اطلاعات سرگرمی بوده و از ناوبری سه‌بعدی تام تام سود می‌برد. هدآپ دیسپلی، ترمز پارک برقی و حالت‌های رانندگی اکو، نرمال و پاور هم جزو ویژگی‌های e-Traveller محسوب می‌شوند.

پیشرانه الکتریکی در حالت پاور حداکثر قدرت ۱۳۴ اسبی خود را آزاد می‌کند درحالی‌که در حالت نرمال قدرت ۱۰۷ اسبی و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متری دارد. در حالت اکو نیز تنها ۸۰ اسب بخار قدرت نصیب راننده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    طراحی ماشینو از جلو دیدم یاد جرج فلوید افتادم???
    نمیدونم چرا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارشیاsvj

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    جدا پژو منتظر این ماشین بفروشه؟؟اخه۳۱ ساعت؟؟؟؟؟???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبی هست و نسخه بنزینی هم عالی بود و فروش خوبی هم تجربه کرد …..تا جایی هم که اطلاع دارم شارژ های سریع همون هایی هستن که تو پیاده رو ها هستش و تو اروپا فراوان هست و خیلی خیلی کم فکر کنم از شارژ خانگی استفاده میکنند ….

    چون جدای از اینها بقیه خودروهای برقی هم در بهترین حالت با برق خانگی فک کنم ۱۲ ساعت زمان میبره ….. پس بیشتر این خودروها با برق عمومی و سریع شارژ میشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    منظور از برق خانگی پریز برق مستقیمه ، کسی اتومبیلشو اینجوری شارژ نمیکنه ، اکثرا با پرداخت ۵٠٠ دلار شارژر سریع تو خونه نصب میکنن که حداقل ٧ کیلوبایته و از شب تا صبح اتومبیلشونو شارژ میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا