نگاهی به نسخه پایه پژو 208 جدید

زمانی که نسل جدید پژو 208 در اوایل سال جاری معرفی شد اصحاب رسانه با تمجید از طراحی ظاهری آن اعلام کردند این خودرو در کلاس خود قواعد بازی را تغییر خواهد داد.


قطعاً ظاهر این خودرو برای یک سوپرمینی رده میانی خاص و ویژه بوده اما خریداران باید بدانند نسخه‌های ارزان‌قیمت این خودرو همان زرق‌وبرق مدل‌های گران‌تر را ندارند. همان‌گونه که دیده‌اید خودروسازان همیشه نسخه‌های فول خودروهای جدید خود را در نمایشگاه‌های خودرویی به نمایش می‌گذارند و پژو هم از این قاعده مستثنا نیست.


این خودروساز فرانسوی تنها نسخه‌های سطح بالای 208 جدید همچون Allure، GT Line و e-208 را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده بود که البته دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد. برخی رسانه‌ها با مراجعه به پیکربندی آنلاین پژو اقدام به ساختن نسخه‌های پایه‌ی این خودرو کرده‌اند و اگرچه کلیت خودرو تغییری نداشته اما خب ظاهر آن کمتر جلب‌توجه می‌کند.


نسخه‌ی پایه‌ی 208 در بلژیک با نام لایک شناخته می‌شود اما خب خیلی آن را دوست نخواهید داشت! قوس‌های چرخ مشکلی مدل GT Line در مدل پایه دیده نمی‌شود و رینگ‌های 15 اینچی فولادی با قالپاق هم احتمالاً اولین چیزی خواهد بود که پس از خرید این خودرو به فکر تعویض آن خواهید افتاد.


برخلاف مدل‌های فول، پژو 208 لایک فاقد دستگیره‌های درب و آینه‌بغل‌های رنگی بوده و تریم متصل‌کننده‌ی چراغ‌های عقب نیز به جای ظاهر مشکی براق از نوع خاکستری مات هستند. البته که انتظار چراغ‌های LED را در مدل پایه‌ی این خودرو نداریم. این خودرو از چراغ‌های هالوژنی استفاده می‌کند و حتی دیلایت های LED نیز جای خود را به پلاستیک مشکی داده‌اند. با توجه به اینکه نسل جدید رنو کلیو به‌صورت استاندارد با چراغ‌های LED عرضه می‌شود بنابراین این امر می‌تواند یک فاکتور مهم در انتخاب دو خودرو باشد.


داخل کابین هم همین داستان برقرار است هرچند مدل پایه‌ی 208 همان طراحی i-Cockpit پژو را حفظ کرده است. البته در این خودرو بجای پشت آمپرهای دیجیتالی شاهد نمونه‌های آنالوگ هستیم و مهم‌تر از آن بجای صفحه‌نمایش 10 اینچی صفحه‌ی کوچک 5 اینچی بکار رفته است. همچنین در مدل پایه‌ی این خودروی فرانسوی خبری از نورپردازی نیست و پانل درب‌ها هم از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند. درهای عقب هم فاقد شیشه‌های برقی بوده و روی فرمان هم خبری از دکمه‌ها نیست.


تفاوت‌های زیاد دیگری هم وجود دارد که ما کشف آن‌ها را به شما واگذار می‌کنیم.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. MehdiTurbo
    سوابق: (629 دیدگاه) ,

    به نظرم نسل قبلشم خیلی فوق العاده بود اون حالت تخم مرغی و اسپورتی رانندگیش دوست داشتم هاچ بکای پژو رو خیلی دوست دارم حیف که نسل قبلش نیومد یه زمانی قرار بود با ۶۰ تومن بشه خرید.
    https://peugeot.com.my/models/208/

    پاسخ
  2. نوید جهرمی
    سوابق: (2672 دیدگاه) ,

    حالا میفهمم چرا پژو شریک خوبی برای ایرانخودرو هست و یار دیرین هم دیگه هستن.

    پاسخ
    1. ارشک
      سوابق: (43 دیدگاه) ,

      واقعا،کمال هم نشین در او اثر کرد

      پاسخ
    2. amir
      سوابق: (425 دیدگاه) ,

      عرضه نسخه Low Option در همه جای دنیا مرسومه و کاری به پژو نداره.اونی که مدل پایه را دوست نداره پول بیشتر میده نسخه بالاتر را میخره

      پاسخ
      1. نوید جهرمی
        سوابق: (2672 دیدگاه) ,

        اینی که آئودی داد یه نسخه خاص بود، نه مدل پایه. بدرد کسایی میخوره که میخوان ماشینو بخرن بسازنش برای پیست.

        پاسخ
        1. Hami
          سوابق: (74 دیدگاه) ,

          اتفاقاً به عنوان مدل پایه تو سایت فروش آلمان معرفی شده تا خریدار بر اساس نیاز و علاقه شخصی آپشن‌های در دسترس هر تیپ رو سفارش بده (هر تیپ آپشن‌های قابل سفارش خودش داره) ، همین شرایط در مورد پژو، فورد، vw و غیره بسته به بازار هست.
          در ضمن کسی A1 برای مسابقه جمع نمی‌کنه وقتی همون ماشین با برند VW و با قیمت پایین برای خرید هست، تعداد 208 در مسابقات مختلف اروپایی به خصوص رالی در فرانسه،ایتالیا،اسپانیا و انگلیس بسیار بسیار بیشتر از A1 ، اگر در رالی کراس هم حضور داره اون خودروها توسط اسپانسر یعنی آئودی به تیم داده میشه.

      2. SS
        سوابق: (235 دیدگاه) ,

        اتفاقا عرضه نسخه های مختلف با آپشن های بیشتر ایده خوبی هست و باعث میشه مشتری با توجه به بودجه ونیازش انتخاب کنه
        مشکل در اینجاست که بعضی خودروساز ها آپشن ها رو با قیمت های نامعقول و فقط در پکیج های غیر مرتبط عرضه میکنن که مشتری رو مجبور به خرید مدل بالاتر بشه.

        پاسخ
  3. Mostafa
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    هیمن خودرو پایه در بازار ایران
    قیمتش میشد ۴۰۰ میلیون تومان

    پاسخ
  4. L-H-P-TT
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    تو این سگمنت بین این و آئودی A1 انتخاب سخته ، اما اگه اشتباه نکنم آئودی گرون تر باشه ، تو این کلاس مهم ترین فاکتور قیمته ، پس انتخاب من 208

    پاسخ
  5. (Saeed(peugeot
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    این ۲۰۸ فوق العاده طراحی شده…..
    و این سبک تولید ماشین به قوله دوستان تنوع یه مدل و بالا میبره ….کسی که داره میتونه فولترین تیپ شو سوار شه…..
    کسی ام که نداره … میتونه این ماشین و سوار شده اما تیپ سادشو با قیمت خیلی پایین تر

    پاسخ
  6. Ardalan
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    من کیلومتر شمار انالوگ و قوس چرخ همرنگ بدنه رو تو مدل پایه به فول ترجیح میدم

    پاسخ
  7. Sina
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    من‌ فکر میکردم دیگه شیشه برقی عقب، اینه و دستگیره همرنگ بدنه و حتی رینگ های کوچک و ساده ( یه چیزی مثل رینگ تندر 90 یا تیبا، ساینا) دیگه امکانات پایه برای خودرو های امروزی و خودروساز های معتبر دنیا باشه…..
    بعد آز خوندن این خبر نظرم یه خورده در مورد پراید به‌ عنوان‌ ارزان ترین خودرو در ایران تغییر کرد که چرا شیشه عقب دستی و…. داره تو این زمونه

    پاسخ
  8. Sina
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    مگه نمیگن دیلات برای خودرو ها تو اروپا و آمریکا یه استاندارد اجباری هست
    پس‌ چطور حذفش کردن!!؟

    پاسخ
    1. SS
      سوابق: (235 دیدگاه) ,

      تا جایی که من میدونم فقط در اروپا اجباری هست
      معمولا خودرو هایی که از چراغ های ال ای دی استفاده نمیکنن در اروپا طوری تنظیم میشن که چراغ پارک یا کوچک خودرو همیشه روشن باشه.
      مثالش در ایران رنو داستر و سیمبل هستن

      پاسخ
  9. سورنا
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    این مقاله جوری نوشته شده انگار باقی برند ها مدل پایه با آپشن های کمتر نداره…همه رقبای پژو ۲۰۸ شرایط مشابه ای روی مدل پایه دارن

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (2321 دیدگاه) ,

    الان این مدل واقعیه یا رندر هست به نظرم تو متن اشاره شده که رندره و احتمالش هست که این جوری نباشه البته با توجه به این که قراره مدل پایه باشه نبود حتی کولر و شیشه های برقی جلو دور از انتظار نیست خصوصا برای بازار اروپا

    پاسخ
  11. ali
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    مثل تفاوت کوییک پایه با کوییک پلاس🤣🤣🤣

    پاسخ
  12. محسن
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    جلوش منو یاد پژو504 میندازه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.