پژو

سورپرایز پژو: معرفی کانسپت 508 اسپورت

پژو از خودرویی که هرگز تولیدش را نخواهیم دید رونمایی کرد. این محصول جدید ۵۰۸ اسپورت Engineered کانسپت نام داشته و در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. پژو با این خودرو شمه‌ای از آینده‌ی محصولات الکتریکی شده و پرفورمنس خود را نشان داده است.


کمپانی پژو این کانسپت را با استفاده از ۵۰۸ هیبریدی جدید و بکار بردن جادوی خود روی طراحی، پرفورمنس و راندمان خلق کرده است.


نیروبخش این خودروی مفهومی پیشرانه‌ی پیورتک ۲۰۰ است که با یک واحد الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری همراه شده و نیرویش را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. دومین واحد الکتریکی که خروجی ۲۰۰ اسب بخاری دارد نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. کل گشتاور این مجموعه برابر با ۵۰۰ نیوتون متر بوده و پژو می‌گوید محصول جدیدش قادر است تنها در ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. این سدان همچنین از باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ۵۰ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد.


تکمیل کننده‌ی قوای محرکه‌ی سفارشی ۵۰۸ اسپورت کانسپت سیستم تعلیق بازنگری شده و فاصله‌ی بیشتر بین چرخ‌های روبرویی است. سیستم فرمان نیز بهبود یافته و زیر خودرو لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴S به چشم می‌خورند.

پژو همچنین سپر جلوی جدیدی را نصب کرده که دارای بخش سفارشی تولید شده با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی است که هوا را مستقیماً به رادیاتور می‌فرستد. از دیگر بازنگری‌ها می‌توان به بالچه‌های کوچک در پانل‌های سه‌چهارم و فلاپ های جدید برای کاهش درگ اشاره کرد. بدنه نیز رنگ خاکستری سلنیوم را به خود گرفته است.


پژو همچنین دستی بر کابین کشیده است. صندلی‌های کامفورت فیت جدید با پوشش چرم و آلکانترا، غربیلک فرمان مرغوب با پوشش آلکانترا و فیبر کربن و… بخشی از تغییرات بخش داخلی ۵۰۸ اسپورت کانسپت هستند. سقف، ستون‌های A و پانل‌های سه‌چهارم نیز دارای پوشش آلکانترا هستند.

مدیر پژوی بریتانیا می‌گوید:

کار همه‌ی کارکنان پژو در توسعه‌ی آرزوی الکتریکی ما آغاز شده و ما می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن به این هدف برسیم. ۵۰۸ اسپورت کانسپت نشان می‌دهد که چه چیزی امکان‌پذیر بوده و ما می‌خواهیم این راه را ادامه دهیم.


این خودروساز فرانسوی فعلاً حرفی از احتمال تولید کانسپت یاد شده نزده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ای جاااان چه هیولایی بشه این
    شتاب زیره ۴/۵ ثانیه
    Awd
    400 اسب قدرت…..۵۰۰ نیوتن متر گشتاور
    شاهکاره جدید پژو تو سدان های اسپرت
    اگه تولید بشه چی میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      همچین چیز خاصی هم نیست همین الان الفا رومئو جولیا 500اسب قدرت داره حالا بقیه بمانند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ایول پژو داره کولاک میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این 508 جدید طراحیش یه انقلاب محسوب میشه
    فوقالعادس ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    فرض کنید قراره بابت ماشین پول بدید و پول کافی هم دارید(نه صرفا نظر)
    کیا رای شون پژوست.کیا برندای دیگه
    پژو:لایک
    برند های دیگه:دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. (Saeed(peugeot

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    Omid عزیز که میگید همین الان آلفا ۵۰۰ اسب داره و بقیه بمانند….
    اولا این دوتا ماشین فقط تو اینکه هردوتشون ماشین هستن وجه اشتراک دارند….نه چیزی دیگه که شما آلفارو با میاری تو بحث…….
    _ یه سدان کامپکت لوکس و میاری کنار پژو که یه سدان متوسطه
    _قیمت آلفا کجا قیمت این ماشین کجا
    _ همون آلفایی که شما میگید … موتورش متعلق به فراری هستش
    شما اگه قراره مقایسه کنید سری ۳ و آئودی و مرسدس و کنار آلفا بزار
    این ماشین تولید بشه یا نشه سطح پیشرف پژو رو داره میرسونه اگر هم تولید بشه( با ۴۰۰ اسب و اون گشتاور و (۴۲ g) آلایندگیش) تیر خلاصی هستش به رقبای هم کلاسش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      خوب من هم یه ماشین سراغ دارم که 5000 اسب بخار داره به اسم الینو یونوم که بقیه بماند آنقدر حرس نزن انگار همه خودرو سازی ها مال توهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    متاسفانه گندزده به طراحی بیرون
    فقط داخلش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alireza

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو فقط بتونه یع ماشین دف عقب یا دو دف تولید کنه دست از سر موتور tu5 هم برداره بتونه یه موتور جدید طراحی کنه اون وقت من بهش ایمان میارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      چی میگی موتور tu5 مال 206 ایران خودرو هست موتور tu5 که مال پژو نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوست این ماشین عالی شده با تغیراتی که روش انجام شده…..بازتابش تو ژنو مشخص میشه
    شما سلیقه تون رو وفق بده با این طراحی
    چون به قوله دوستان ،پژو داره کولاک میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. m4

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (294 ديدگاه)

    اخه پژو چه چیز خاصی داره توی ایران انقدر طرفدار داره؟
    خدایی فقط پشت ماشین ببین اوج ناامیدی توش میبینی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. نسل سوخته

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (12 ديدگاه)

      باور کن نسل ما انقد اسم پژو شنیده که دیگه از هرچی پژو حالم بهم میخوره فکر کنم آلرژی پیدا کردیم بهش اگه واردات ماشین ازاد بشه و تنوع خرید بوجود بیاد مخصوصا اقساطی دیگه فاتحه فرانسویها تو ایران خوندس و دوران استعمارشون به پایان میرسه فرانسویها تو این چند دهه رفتارشون دقیقا مشابه این ضرب المثل بوده “رفیق دزد و شریک غافله”

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        داداش همون قبل انقلاب انقدر تنوع ماشین از کمپانیهای مختلف زیاد بود اینقدر ماشینای جور واجور زیاد بود که نگو ولی باز هم فرانسویا در ایران خیلی طرفدار داشتن نمونش همون پژو 504 404 رنو 5 و…… همین الان هم اگه واردات ازاد بشه اگه کمپانیهای مختلف از جمله خود همین پژو بتونن نمایندگیهای مستقل بزنن مطمئن باش باز هم طرفدار دارن و بازهم فروش خوبی خواهند داشت به عنوان مثال همین اواسط دهه 1380 که تا حدودی کمپانیهای مختلف تونستن تو ایران سرمایه گذاری کنن و کمپانیهایی مثل فیات و فولکس دو محصول فیات سینا و فولکس گل تو ایران مونتاژ میکردن ما دیدیم همین فیات و فولکس گل نتونستن در مقابل ال 90 و پژو 206 دوام بیارن و اگه این گفته شما صحت داشت و با ورود خودروسازهای دیگه کار فرانسویا به پایان میرسید باید همون چند سال پیش حداقل ما اینو در مورد فیات یا فولکس میدیدیم یا تو همین ترکیه که ورود خودرو از هر جایی ازاده و هر کمپانی میتونه به طور مستقل سرمایه گذاری کنه باز هم فرانسویا فروش خیلی خوبی دارن یا کشورهای دیگه که مثالش هم زیاده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نسل سوخته

          ۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (12 ديدگاه)

          شما اگاهی نسل امروز درباره خودرو رو با قبل انقلاب یکی میدونی اگه اون دوره قدرت انالیز داشتن که سرنوشت کشور به اینجا نمیرسد فرانسویها قلابشون بعد از انقلاب گیر کرد بعد از اون هم مافیای خودرو اجازه نداد هیچ خودروی دیگه ای بجز گاو شیرده بی ارزش فرانسوی تو ایران پا بگیره نه اقبال مردم هوندا و تویوتا … اگه کنار همین پژو مونتاژ میشدن و گستردگی خدمات پژو رو داشتن حرف شما درست میشد نه در شرایط موجود این حرف شما مثل این میمونه که بگیم چون مردم الان خودروهای چینی میخرن پس مردم طرفدار خودروهای چینی هستن و اگه همه برندهای دنیا بیان تو ایران باز خودروهای چینی طرفداری پروپا قرصی دارن !!!!! کلا جبر با اختیار دو مقوله متفاوت هستند نه در راستای هم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. اشکان

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تو تا حالا اصلاً محصولات خود پژو رو مثل 508 و 208 رو دیدی که نظر میدی . محصولات اصلی پژو که اصلاً تو ایران نیستند . پژو ابر خودرو ساز هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. (Saeed(peugeot

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آقا علیرضا پژو به اندازه کافی :
    طرفدار…..تکنولوژی…..بازار فروش….علم دانش داره واسه ماشین ساختن.
    در ضمن تنوع موتور هم کم نداره که شما tu5 ایران رو میبینید.
    خلاصه اینکه یه نگاه به ۲۰۰۸ داکار بندازی جواب همه حرفاتون از موتور و دف عقب و 4wd بودن همه رو میگیرید(خودرویی که چندین سال رتبه اول داکار بوده)
    اونایی که عشق پژو و گروه PSA هستن پژو اومده تو قلبشون….شما هم ایمان بیار چون پژو عالی داره کار میکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      نسل سوخته باشه حتما که خودروهای فرانسوی بی ارزش هستن (خخخخ) جوک قشنگی بود ، فقط نمیدونم اگه بی ارزش هستن و کسی اینارو نمیخره چرا تا الان ورشکست نشدن ، نگو که دولتی هستن چون فقط 10 درصد سهام پژو سیتروئن متعلق به دولته و رنو هم همینطور و خیلی از شرکتهای دنیا مثل جنرال موتورز هم دولت توشون سهم داره ، این حرفت زمانی درست بود که ما در بقیه کشورهای دنیا شاهد نابودی فرانسویا میبودیم ، حالا ایرانو میگی استعمار کردن بقیه کشورها چی اونارو هم استعمار کردن ، الان ترکیه که پر هست از خودروهای فرانسوی ترکیه هم استعمار شده همین رنو کلیو دومین خودروی پر فروش اروپا شده ، در امریکای جنوبی خودروهای فرانسوی فروش بالایی دارن ، همینطور در کشورهای اسیایی ، شما اول برو رده بندی جهانی شرکتهای فرانسوی رو ببین ، یه سرچ سادست گروه پژو سیتروئن دومین خودروساز بزرگ اروپا ، و هشتمین خودروساز بزرگ دنیاست ، رنو نهمین خودروساز بزرگ دنیاست ولی یه چیزی رو باهات موافقم ، یه ضرب المثلی هست میگن دوری و دوستی و فقط هم در مورد ما ایرانیها صدق میکنه ، یعنی هر چی دورتر عزیزتر ، اگه همون چهل سال پیش فرانسویا بارو بندیلو میبستن و از ایران میرفتن مثل بقیه شرکتها و تا امروز پیکان و هیلمن تولید میکردیم امروز ارزومون بود همین شرکتهای فرانسوی بیان و تو ایران سرمایه گذاری کنن همینطور که الان ارزومونه که خودروهای ژاپنی و المانی سوارشیم و ما میدیدیم که چقدر همینایی که میگن فرانسوی اینجوره ، فرانسوی فلان ، اونموقع در مهد و ستایش خودروهای فرانسوی کامنت میذاشتن ، خلاصه ما اینیم اگه بمونن میگیم استعمارگرن ، براشون میصرفه که وایستن ، میرن میگیم بد عهدن ، دیگه نباید با اینا قرارداد بست ، به کدام ساز ما باید برقصن ، بالاخره بمونن یا برن ، والا تا اونجایی که ما دیدیم و تاریخ به ما گفته استمارگرتر از انگلیس و امریکا ، کشوری در دنیا ما ندیدیم ، نمیگم فرانسویا نیستن ، قضیه مربوط به بیشتر یا کمتر بودنشه ، که امریکا و انگلیس حرف اول و میزنن تو دنیا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Shared mind

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیزم شما به قول خودت یه سرچ ساده بکنی متوجه میشی که اصلا بدلیل اعلام ورشکستگی سیتروئن بود که دولت تصمیم گرفت هر جور شده جلوی ورشکستگی این خودروساز رو بگیره همون موقع هم پژو وضعیت خیلی بهتری از سیتروئن نداشت و بازده کمتر از ۱ درصد و به همین خاطر دولت تصمیم به تشکیل psa شامل پژو و سیتروئن و دی اس زد و چندتا کارگروه تشکیل داد برای کمک به این خودروساز ها از جمله این که خیلی از مدلاشون از موتور و پلتفرم و گیربکس مشترک استفاده میکنن تا هزینه تولید کاهش پیدا کنه که تازه برای مثال همین موتور ۱۶۰۰ توربویی که روی پژو ۲۰۰۸ و c3 و چند مدل از دی اس ها بود طراحی ایتالیاست به سفارش psa نه کار خود پژو و سیتروئن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. ahmad

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    انصافا ، خدایی ، خیلی عالی هست این 508 ، فقط تنها نقطه ضعفش نوع طراحی صفحه کیلومتر با فرمان هست ، چون تو خیلی از ویدیوها دیدم اگه فرمان ماشینو بدی بالا به صفحه کیلومتر دید خوبی نداری ولی اگه فرمانو بدی پایین کیلومتر به راحتی دیده میشه ، اگه نوع طراحی کیلومتر طوری بود که از همون داخل فرمان دیده میشد بهتر بود ولی متاسفانه تو تمام مدلهای جدید پژو به این صورت هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامتین

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3041 ديدگاه)

    واقعا در تعجبم دوستان فکر میکنن پژو فقط موتور tu5 زده! یکم سعی کنید بیشتر مطالعه کنید…
    اتفاقا خیلی علاقه داشتم فرانسه ارتباطشو با ایران حفظ میکرد و موتور محبوب EP6 که 118 اسب هست را روی پژو301 عرضه میکرد. اونوقت میشد بصورت کاملا فابریک و پکیج، قطعات توربو را سفارش داد. از موتور 1.6 لیتری میشه با توربو رسید به 163 ، 180، 200، 220 و عدد حیرت آور 270اسب که روی rcz هست. والا ما شتاب پژو2008 را عالی دیدیم، چه برسه به …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (310 ديدگاه)

    این ماشین عالیه. پژو داره خودی نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. به اخمد

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بجتی تینکه هروز فکرتان را مشغوا دزدی از گمرکات کنید مثل ادم بیاین جلو نترسین من ۱۹۹۹هستم دست پرامدم پژو راببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا