کادیلاکمسابقات

کادیلاک در فصل ۲۰۲۳ وارد مسابقات لمانز خواهد شد

کادیلاک با خودروی جدید LMDh-V.R قصد دارد در بالاترین سطح مسابقات استقامتی جهان یعنی مسابقات IMSA و لمانز شرکت کند. این خودرو برای رقابت با خودروهایی مثل پورشه کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت اما کادیلاک در مسابقات IMSA با خودروی DPi-V.R موفقیت‌های زیادی داشته است به‌گونه‌ای که در ۴۱ مسابقه، ۱۹ پیروزی و ۱۶ پل پوزیشن کسب کرده و دو عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است. مثل DPi-V.R، خودروی جدید LMDh-V.R هم به‌صورت مشارکتی بین جنرال موتورز و دالارا ساخته خواهد شد. این خودرو از قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ درون‌سوز اختصاصی و همین‌طور بدنهٔ منحصربه‌فردی برخوردار خواهد بود.

مدیر تیم AXR «گری نلسون» دراین‌باره می‌گوید:

بخش IMSA LMDh مسابقات با حضور چندین خودروساز، بسیار رقابتی است. از سال ۲۰۱۷ ما به‌عنوان یکی از تیم‌های اصلی موفقیت‌های زیادی با کادیلاک DPi-V.R داشته‌ایم و منتظر هستیم که بخشی از فصل بعدی کادیلاک ریسینگ باشیم

DPi-V.R در چهار مسابقهٔ متوالی در رولکس ۲۴ دیتونا پیروز شده و به همین دلیل کادیلاک قصد دارد خودروی جدید LMDh-V.R را در اینجا معرفی کند. این خودرو اولین مسابقهٔ خود را در ژانویهٔ ۲۰۲۳ انجام خواهد داد. نایب‌رئیس کادیلاک «روری هاروی» دراین‌باره می‌گوید:

نزدیک به ۲۰ سال است که بخش V کادیلاک تکنولوژی‌های برنده را از پیست مسابقه به خودروهای پرفورمنس ما در جاده‌ها آورده است. ما مشتاقانه منتظر ادامهٔ این میراث با رقابت در این فصل هیجان‌انگیز در بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی هستیم

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (567 ديدگاه)

    چه شود

    هرچند لوکس سازن و کاش که اصالتشون رو کنار نذارن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. AMG GT R

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (560 ديدگاه)

      دقیقا همه بزرگان در لمانز حضور خواهند داشت

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. Iman99

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (481 ديدگاه)

      کاملا درسته. چون این کار نشون میده اگه بخواد میتونه برتری خودش رو ثابت کنه
      پورشه و کادیلاک بهترین تو لمانز هستن تو هر زمینه دیگه ای هم که بخوان میتونن برتری خودشون رو ثابت کنن
      وقتی هم که وارد بالاترین کلاس لمانز بشن مقام اول متعلق به همین هاست چون همین پورشه و کادیلاک با فاصله زیاد بهترین هستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. AMIR / ARMI

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (755 ديدگاه)

    تا اونجایی که من اطلاع دارم تیم chip ganassi racing هم قرار همکاری بکنه
    این تیم یکی از پر افتخار ترین تیم های موتور اسپورت که در سری مسابقات مختلف از ناسکار تا Indy car تا مسابقات استقامتی سال هاست شرکت می‌کنه و افتخارات بسیار زیادی داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  3. ارش

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به به به به خوش اومدی .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محمد امین

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بخش زیادی از مسابقات موتکر اسپورت دنیا روی دست شرکت ایتالیایی دالارا میچرخه ، از فورمول سه و فورمول دو گرفته تا imsa و … سازنده ی بزرگی هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. امیرعلی

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (151 ديدگاه)

    بهتر نبود جنرال موتور برند پرفورمنسش یعنی کوروت رو وارد لمانز میکرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یانکی

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1523 ديدگاه)

      کوروت هست تو کلاس خودش کدیلاک هم میاد تو کلای خودش

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. محمد امین

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      کادیلاک سابقه ی بیشتری در این سری مسابقات داره

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  6. [email protected]!n

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1463 ديدگاه)

    چه شود یهو بزنه فورد و جگوار هم هوس کنن برگردن.

    تصورشم هیجان انگیزه 😍😍

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. PaRHaM

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    مشخصات فنی کادیلاک DPi-VR برای من خیلی جالبه، همون موتور LT1 کوروت نسل ۷ پایه رو داره با این تفاوت ک ب صورت تنفس طبیعی ازش ۶۰۰ اسب بخار قدرت کشیدن بیرون، یعنی ی چیزی در محدوده موتور LT4 ک اون با سوپرشارژر به قدرت ۶۵۰ اسب بخار رسیده.
    اگه اینو بزاریم در کنار IndyCar شورولت ب این نتیجه می‌رسیم ک کوروت C8 Z06 با موتوری ک از تجربه های موتوراسپرت جی ام استفاده میکنه، چیز خیلی خفنی خواهد شد، بی صبرانه منتظرم.
    البته ی مورد دیگه هم هست ک یادآوریش جذابه
    Oldsmobile Aerotech
    که توی سال ۱۹۸۷ تونست ب حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتر برسه اونم با ی موتور بسیار بسیار ساختار شکن!
    آئروتک ی موتور ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری داشت ک ۴ تا توربو همراهیش میکردن و تونست با این ترکیب به قدرت فوق العاده ۱۰۰۰ اسب بخار برسه
    برای مقایسه ایندی کار شوی، ی موتور ۲.۲ لیتری V6 داره ک با دوتا توربو ب ۷۰۰ اسب بخار رسیده و ردلاین ۱۲۰۰۰ تایی داره و حداکثر سرعتش بیش از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. [email protected]!n

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1463 ديدگاه)

      کی فکرشو می کرد کوروت موتور وسط که باعث شد خیلی از طرفدارای خودرو ازش انتقاد کنن حالا بشه مورد انتظار ترین خودرو حال و حاضر و همه منتظر عملکردش تو نوربرگرینگ باشن. بنظرم همینم یه پیروزی بزرگ برای GM هست.
      LT1 وام دار سری افسانه ای LS هست و داره جا پای اون موتورای فوق العاده میزاره.

      کامنتتم عالی بود آقا پرهام 👍👍👍

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. PaRHaM

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (740 ديدگاه)

        میراث ۶۸ سالِ کوروت همیشه پشت هر مدل جدیده و ساده ب دست نیومده.
        و ممنونم آقا رامین 😊

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3933 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی وقته توی لمانز هست و پیروزی های بزرگی هم بدست آورده،امیدوارم بیش از پیش موفق باشن👌🤩

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا