کادیلاک

پنج برداشت اول از کادیلاک CT6 پلاتینوم 2016

کادیلاک در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ با سروصدای بسیار سدان پرچم‌دار جدید خود با نام CT6 را رونمایی کرد. این خودرو با هدف ارائهٔ تصویری جدید از برند کادیلاک ساخته شده است و بیشترین رقابت را با رقبای آلمانی دارد؛ اما آیا CT6 به‌اندازهٔ کافی برای انجام این وظایف توانمند هست؟ ما یک دستگاه کادیلاک CT6 پلاتینوم مدل ۲۰۱۶ مجهز به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ را موردبررسی قرار داده‌ایم و آنچه در ادامه می‌خوانید پنج برداشت اول از این سدان لوکس آمریکایی است.

2016-cadillac-ct6-first-5

در طراحی قطعاً یک کادیلاک است

درحالی‌که پیش از معرفی این خودرو مطمئن نبودیم که کادیلاک از فرمت طراحی موجود خود در خودروی مهمی چون CT6 استفاده کند، اما کادیلاک این کار را البته به بهترین نحو انجام داده و زبان طراحی مرسوم خوب خود را به‌خوبی در این سدان ۵.۲ متری پیاده کرده است تا جایی که طراحی CT6 تا حدودی یاد آورد کادیلاک‌های باشکوه قدیم است.

فضای جادار داخلی

درحالی‌که فضای داخلی کادیلاک CT6 بیشتر از نسخه‌های فاصله محوری کوتاه خودروهای آئودی A8، ب‌ام‌و سری ۷ و جگوار XJ است اما نوع طراحی سقف آن نیز موجب شده این فضا حتی بیشتر هم احساس شود؛ بنابراین فقط افراد بسیار بلندقد در عقب ممکن است کمی با مشکل فضای پا مواجه شوند.

سیستم اطلاعلاتی-سرگرمی ناامیدکننده

هرچند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE کادیلاک در CT6 بهبود یافته است اما همچنان از آن پاسخ‌دهی مناسبی که ما انتظار داریم فاصله دارد. همچنین بااینکه پاسخ صفحه‌نمایش لمسی بهتر شده است اما اساساً کار با منوهای سیستم نیاز به تمرین دارد.

هنگامی‌که یک کادیلاک کمتر شبیه کادیلاک است

پیشرانهٔ ۳ لیتری این ماشین سریع است و CT6 نسبتاً اسپرت احساس می‌شود که به هردوی این‌ها برای هنگام رانندگی با خودرو امیدوار بودیم؛ اما صندلی‌های جلو و فرمت سواری خودرو بجای ارائهٔ استایل یک کادیلاک که از آن انتظار می‌رود، احساسی آلمانی دارد؛ بنابراین سدان بزرگ XJ جگوار و نسل جدید لینکلن کانتیننتال که به‌تازگی معرفی شده است هنوز هم آن کاری را انجام می‌دهند که این کادیلاک باید انجام دهد.

2016-cadillac-ct6-first-9

پیدا کردن جایگاه خود

این کادیلاک CT6 پلاتینوم ۲۰۱۶ مورد آزمایش ما ۸۸ هزار دلار قیمت دارد که هرگز ارزان نیست اما قطعاً این یک خودروی لوکس کامل است. خودرویی که شاید برخی ویژگی‌های اصیل یک کادیلاک را نداشته باشد اما کاملاً ارزش اندیشیدن را داشته و متناسب و در حد رقبای خود است. حتی CT6 ممکن است با پیشرانه‌های دیگر و آپشن‌های کمتر از رقبای خود بهتر هم باشد.

2016-cadillac-ct6-first-7

مشخصات فنی

Cadillac CT6 3.0 Platinum 2016
پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۰۴ اسب بخار
گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع ۵.۱۸/۱.۸۸/۱.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۱۱ متر
وزن ۱۸۵۳ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۳ لیتر
قیمت ۸۸,۰۰۰ دلار

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (276 ديدگاه)

    رقبای المانی اش با ارزش ترن به نظرم !

    الان کلی دیسلایک میگیرم ☺?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      دقیقا، به نظرم این ماشین رقیب xjr هست نه آلمانی‌ها

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Deivid

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (198 ديدگاه)

      شتابی که زده واقعی و واقعیه مثل آلمانیا نیست که شتاب 6 ثانیه رو 4 ثانیه اعلام کنن ؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        رفیق کی گفته المانی ها شتاب غیر واقعی اعلام میکنن ؟؟؟؟؟
        اتفاقا کاملا برعکس …..
        زمانی که پورشه شتاب پانامرا توربو اس رو 4.1 اعلام کرد توی یه تست ( برنامه اگه اشتباه نکنم دنده 5 )
        3.7 رو زد تازه 3.6 رو هم ثبت کرده ولی توی سایت پورشه زده 4.0
        برای 911 توربو اس زده بود 3.0 911 توربو اس 2.7 هم ثبت کرده

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      بازم صحبت های فیلسوفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فورد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (853 ديدگاه)

    شتاب و مصرفش عالیه البته باید دید رخ به رخ در مقابل المانی ها چیکاره است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایران سرزمین جاویدان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ماشینه عالیه هرکی آرزو داره داشته باشه رقیبه خوبیه برای آلمانی ها ولی آلمانی ها بهترین اتومبیل سازان جهانن و رقبات باهاشون سخته اوصلا هر چیزی که بخوان تولید کنن و به انبوهش برسونن و کار و برای رقبا سخت میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. GOD BLESS AMERICA

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    قیمتش باید مورد تجدید نظر قرار بگیره.

    اما تواناییهای خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    هم قیمتش به نسبت امکانات خوبه هم قدرت هم مصرف سوخت بعضی از نویسندگان خودرویی خودشونم نمیدونن چی میخوان صندلی راحت باشه میگن اروپایی خوبه اونجوری باشه میگن جور قبلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ۱-طراحیش خوب و‌ با ابهته‌ اما ترجیح میدادم قسمت باریک پایینی چراغ‌های‌ جلو یا حذف میشدن یا کلا‌ چراغ جلو به‌ سمت پایین‌ و‌ به‌ طور یکنواخت کشیده‌ میشد.
    ۲- ماشین لوکس تو این‌ رنج‌ قیمت، بدون‌ کنسول یک‌ تکه عقب،‌ برای‌ من‌ مثل پوشیدن کت‌ و شلوار با دمپایی ابریه! کنسول یک‌ تکه عقب خیلی ماشین رو‌ لوکس و با شخصیت‌ نشون میده.
    ۳- کیفیت خوب صفحه‌ نمایش میتونه مشکلات سیستم اطلاعات‌ و سرگرمی رو تا حد زیادی خنثی‌ کنه؛ به امید‌ استفاده خودروسازا از پنل‌های با کیفیت OLED
    ۴- ابهت کادیلاک یعنی غرش موتور هشت سیلندر حجم بالا (البته مدرن) نه یه موتور ۳ لیتری! یاد پسری افتادم که با وجود هیکل ورزشکاری. . . بگذریم!
    ۵_ قیمت در‌ حد سری هفت، ارزش‌ خرید در‌ حد سری پنج! قیمت‌گذاریش جالب نیست، قطعا نمیتونه رقابت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. efk

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    این اصلا رغیب مستقیم المانی نداره بالاتر از e و سری 5 پایین تر از s و سری7
    من که دیوونشم عین کت و شلوار میمونه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. حمیدرضا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظر من هم این ماشین واقعا یه کادیلاک هست خیلی باشکوه برای این برند آمریکایی هم بزرگه هم امکانات خوبی داره ولی درحد پرچمدارا نیست یک کلاس پایین تره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. امیر.عارف

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    وای بچها چقدر خوشحالم که کادیلاک دوباره داره به روزهای اوجش برمیگرده. البته تعصب به برند خواصی ندارم فقط از اینکه یک برند عضلانی و قدرتمند دوباره به روزهای خوبش برمیگرده خیلی خوشحالم هر چند که نمیتونم تا آخر عمرم ببینمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    حقیقت تا حالا لوکس چینی هم سوار نشدم چی برسه به لوکس آلمانی و آمریکایی که مقایسشون کنم. اما از طراحی این ماشین واقعا لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سیاوش

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    یکم قیمتش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ابهت و کادیلاک میده فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. AK_007

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    قیمتش بالاست
    و منتظر ct8!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. TRX

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    دیدید میگن هیچ وقت خودتونو با کسی مقایسه نکنید!
    بعضی ماشینارو هم نباید دیگران مقایسه کرد!
    من کلا از مقایسه کردن و مقایسه شدن خوشم نمیاد با اینکه بی نهایت آلمانی پسندم و بی ام و رو دوست دارم اما قسمت عظم وجودم قبول داره هیچ کوپه ای موستانگ نمیشه هیچ وانتی رم یا f-150 نمیشه
    اینم یکی از اون دسته ماشیناس که واقعا مثالش نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا ابهت خاصی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. continental

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    290 تا میره دمش گرم لامصب عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا