کرایسلر

آیا کرایسلر 300 هم به پیشرانهٔ هلکت مجهز خواهد شد؟

گروه فیات-کرایسلر یا FCA برای اولین بار دوقلوهای چارجر و چلنجر هلکت را مجهز به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 همی سوپرشارژ با ۷۰۷ اسب بخار قدرت نمود. سپس همان پیشرانه در جیپ گرند چروکی هم ارائه شد و این خودرو با نام ترک‌هاوک چندی پیش در نمایشگاه نیویورک رونمایی گردید. این در حالی است که دوج در همان نمایشگاه، نسخهٔ قوی‌تری از این پیشرانه را با ۸۴۰ اسب بخار قدرت در چلنجر دیمن ارائه کرد. حال یک کرایسلر ۳۰۰ مشکوک با نشان SRT نیز در حال آزمایش در ایالات‌متحده دیده شده است.

این خودرو به لاستیک‌های رادیال مخصوص درگ مجهز است که روی رینگ‌های ۱۸ اینچی پنج پره قرار گرفته‌اند. این رینگ و لاستیک‌ها آشنا به نظر می‌رسند زیرا همان‌هایی هستند که در نمونه‌های در حال آزمایش چلنجر دیمن هم بکار رفته بودند. همچنین از پشت این رینگ‌ها به‌وضوح کالیپرهای ترمز برمبو نیز مشخص هستند؛ بنابراین آیا FCA قصد دارد سدان پرچم‌دار خود را به پیشرانهٔ هلکت مجهز کند؟

احتمالاً پاسخ این سؤال منفی خواهد بود اما این بدان معنا نیست که گزینهٔ ساخت کرایسلر ۳۰۰ با پیشرانهٔ هلکت بر روی میز نباشد. فضا برای نصب این پیشرانهٔ سوپرشارژ در زیر کاپوت ۳۰۰ وجود دارد چراکه در حال حاضر این خودرو در نمونهٔ SRT با موتور V8 همی عرضه می‌گردد. همچنین تیم عکاسی بیش از ۳۰ کیلومتر پشت سر این کرایسلر ۳۰۰ مشکوک حرکت کرده‌اند و بسیار احساس نموده‌اند که پیشرانۀ هلکت در زیر کاپوت آن قرار گرفته است.

خب این امر چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ما می‌دانیم که هم‌اکنون دوران به‌روزرسانی کرایسلر ۳۰۰ به سر رسیده است چراکه نسل کنونی این ماشین در سال ۲۰۱۱ معرفی شده است. همچنین این سدان فول سایز فیس‌لیفتی جزئی را در سال ۲۰۱۵ تجربه نمود اما ماه گذشته با کاهش ۲۵ درصدی فروش مواجه شده است. بنابراین ۳۰۰ در دوران سختی قرار دارد. به همین دلیل اضافه نمودن یک ۳۰۰ هلکت تولید محدود به خانوادهٔ این خودرو می‌تواند به مدل‌های قدیمی زندگی تازه‌ای ببخشد.

شاید هم این خودرو نسل کاملاً جدید کرایسلر ۳۰۰ باشد که برای گمراه کردن جاسوسان، تحت بدنهٔ نسل قبلی با نشان SRT قرار گرفته باشد. درهرحال این خودرو هر چه که هست ما دوست داریم اسب بخار و عملکرد بالایی را در سدان پرچم‌دار فیات-کرایسلر ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    کرایسلر 300 یادگاری دایملر برای کرایسلره و امیدوارم تولیدش ادامه پیدا کنه.
    نسل اول این خودرو در سال 2004 یکی از زیباترین و شیک ترین خودروهای تاریخ بود.
    قیمتش هم بسیار مناسب بود ، با نگاه به ظاهر این ماشین و بخصوص نمای جلو انتظار قیمت 4 برابری را داشتی.
    من به شخصه نسل اول 300 رو خیلی دوست دارم.
    مخصوصا با موتور 6100 سی سی هِمی که 425اسب بخار و 570 نیوتن متر گشتاور داشت.
    به نسل اول 300 ” بنتلی امریکایی” هم می گفتن. در حالی که یک هشتم بنتلی قیمت داشت.

    نسل اول کرایسلر 300 :
    اتومبیل سال 2005 موتوترند
    توسط مجله ی کارانددرایور در سال 2005. 2006 جزو 10 خودروی برتر
    بهترسن ماشین امریکایی شمالی در سال 2005
    بهترین ماشین کانادا در سال 2005
    نامرد بهترین خودروی جهان در سال 2005

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. پرهام

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      چقدر کرایسلر ۳۰۰ خوش استیله واقعا?
      از استیلش واقعا خوشم میاد
      به همه هم پیشنهاد میکنم که این رو تو گوگل سرچ کنن
      chrysler 300 with phantom body kit
      و از خلاقیت بدون مرز مردم لذت ببرن??
      خیلی خوبه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        این رولزرویسه یا کرایسلر
        عجب خلاقیتی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Hamid.Hellcat

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      به دلیل تاثیر سبک طراحی مکعبی عضلانی آمریکاییش بسیار با ابهت تر از ماشینهای آلمانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    به به کرایسلر
    خىلى وقت بود ازش خبرى نبود
    امىدوارم در مدل 300 کراىسلر از موتور هلکت استفاده کنه
    دوستان امرىکاىى باز گلم امروز مىخوام در مورد ىه نکته بسیار مهم در مورد موتورهاى امریکاىى براتون صحبت کنم
    (ساىز سىلندر)
    شاىد دوستان امرىکاىى باز شنىده باشىد که مىگن مثلا ساىز موتور فلان موتور بعد تعمىر اساسى شده (0/20)
    خب اىن به چه معنى هستش؟
    بهتون میگم ببىنىد موتورهاى ماشىنهاى امرىکاىى و کلا تمام ماشىنها هر زمان که برا تعمىر کامل باز مىشه بنا بر تشخىص مکانىک و تراشکار اگه سىلندر موتور لبه دار شده باشه تراش مىخوره.
    ماشىنهاى سوسول جدىد فقط تا 3 بار بلوک موتورش مىشه تراشش داد اما موتورهاى امریکاىى رو تا 4 بار مىشه تراش داد که اصطلاحا مىگن 0/40 با تراش اخر
    اگه بخوام به ترتىب ساىز سىلندر رو بگم براتون مىشه استاندارد.0/10 . 0/20 . 0/30 و 0/40

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      معنی غول رو زمانی فهمیدم که f650 رودیدم .
      کامیونیه واسه خودش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hemichan

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (715 ديدگاه)

        Ford F-750 Dunkel Luxury
        Ford f650 XUV
        International CXT که پلتفورم مشترک با فورد سری f داره
        International MXT
        Freightliner P4XL SportChassis
        MEGA RAM RUNNER
        از جمله ی بزرگان این جمع هستند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    هربار که سىلندر موتور تراش مىخوره؛ ساىز سىلندر بزرگ تر مىشه و باىد مطابق با ساىز سىلندر پىستون و رىنگ پىستون رو سفارش بدىد
    مثلا بلوک موتور ماشىن خودم ساىزش هست 0/20 که به اىن معنى هست که 2 بار تراشکار اون رو تراش داده و تا 2 تراش دىگه جا داره
    دوستان اىن ساىزها فقط برا بلوک نىست بلکه مىلنگ هم به همىن صورت هست با اىن تفاوت که مىلنگ موتورهاى امرىکاىى تا 0/60 هم جا دارن برا تراش
    هر زمان که مىلنگ تراش بخوره ساىز ىاتاقان ثابت و متحرک هم تغىىر مىکنه
    مثلا مىلنگى که با تراشکارى ساىزش شده 0/20 ىاتاقانش هم باىد 0/20 بشه
    دوستان امرىکاىى بازم حواستون باشه فقط اگه موتورى که مىخواىىد بخرىد تراشکار بگه بوش مىخوره به هىچ عنوان نخرىدش
    موتورهاى که بوش خورده موتورهاىى هست که تا 4 بار تراش خورده سىلندرش و دىگه جاى تراش نداره و به همىن علت موتور رو بوش مىزنن و ساىزش رو دوباره استاندارد مىکنن که کار اصولى نىست
    در اخر اگه سوالى در مورد تراشکارى موتور بود به من بگىد چون اىن روزا درگىر تراشکارى موتور ماشىن خودم هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      علی جان واحدش چیه ؟ یعنی مثلا 0/4 بر حسب چه معیاری .
      و اینکه یعنی چجوری تراش میدن سیلندر رو ؟ دقیق تر بگو لطفا . من نفهمیدم ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        Ali.m
        على جان واحدش رو اطلاع دقىق ندارم چون تمام مکانىکها و تراشکارها همىن اصطلاح عددى رو بکار مىبرن.مثلا مىگن اىن بلوک باىد ساىزش بشه 0/30
        اما بذار مطلب رو ىجور دىگه بگم
        ببىن على جان به عنوان مثال شما ىه ماشىن دارى که روغن سوزى داره
        وقتى به مکانىکى مراجعه مىکنى مکانىک با بررسى که مىکنه مىفهمه رىنگ پىستون موتور شما شکسته و به همىن سبب باعث خراش دادن دىواره ى سىلندر موتور شده
        تو اىن شراىط موتو ماشىن کاملا باز مىشه و تک تک پىستون ها از سىلندرخارج مىشه و بلوک موتور ماشىن شما اگه برا اولین باره که بدست تراشکار سپرده مىشه از حالت STD با همون استاندارد خارج مىشه چون .سىلندر باىد تراش بخوره تا اون خراشهاىى که به دىواره ى سىلندر وارد شده صىقلى شه
        حالا تواىن مرحله که بلوک دست تراش کاره هست ؛ تراش کار تشخىص مىده که بلوک تا چه حدى باىد تراش بخوره
        مثلا ممکنه خراشىدگى به حدى باشه که تراشکار مجبور باشه مقدار بىشترى از دىواره ى سىلندر رو تراش بده
        زمانى که کار تراشکارى بلوک که با دستگاه خاصى اىن عمل انجام مىشه تموم شد سطح دىواره ى سىلندر کاملا صاف و صىقلى هستش
        بعد تراشکارى بلوک موتور رو مکانىک تحوىل مىگىره و با توجه به مقدار تراشى که موتور خورده مثلا 2 ساىز سىلندر شما 0/20 مىشه و باىد شما پىستون بزرگ تر از نمونه قبل از تراشکارى شدن موتور رو تهىه کنىد
        براى اىن منظور شما از لوازم ىدکى باىد پىستون و رىنگ پىستون متابق با ساىز سىلندر که 0/20 شده هست رو تهىه کنىد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          متوجه شدم مرسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    اگه برای کرایسلر استفاده بشه خیلی خوبه
    امیدوارم این اتفاق بیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (ali(CHEVY NOVA

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    دوستان من نکته بسیار مهم اىنکه باىد ساىز پىستون و رىنگ پىستون مطابق هم باشه
    مثلا اگه بلوک موتور شما ساىزش شد 0/20 باىد پىستون و رىنگ پىستون هم 0/20 باشه
    تراشکارى مىلنگ هم به همىن صورت هست
    مىلنگ موتورهاى امرىکاىى تا6 بار جا واسه تراش داره که مىگن بهش تراش0/60 با تراش اخر
    هر زمان که مىلنگ تراش بخوره با توجه به مقدار تراش داده شده به مىلنگ ىاتاقان ثابت و متحرک هم باىد عوض بشه
    مثلا ساىز مىلنگ بعد تراش شده 0/30 و شما باىد ىاتاقانهاى ثابت و متحرک رو ساىز0/30 بخرىد
    مىلنگ هر چقدر بىشتر تراش بخوره ىاتاقانها ضخىم تر مىشن
    دوستان مىدونم شاىد خىلى سخت متوجه منظورم بشىد چون تا از نزدىک نبىنىد خوب متوجه نمىشىد اما هدف من اىنکه ىه پىش زمىنه داشته باشد از اىن موضوعات چون به هر حال کسى که صاحب خودرو هست بالاخره ممکنه براش اىن موضوعات پىش بىاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ARASH

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (132 ديدگاه)

      بابت مطالب مفید از شما تشکر میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. (ali(CHEVY NOVA

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    خواهش دارم ارش جان
    ىا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      دمت گرم داداش
      این مطلبت خیلی به دردم خورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. akrh78

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    همیشه کرایسلر 300 رو دوست داشتم.دیگه موتور هلکت بگیره که جاشو بیشتر تو قلبم باز میکنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hemichan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    سالهای قبل هم صحبت کرایسلر سیصد هلکت شده بود . ولی اینیکی فرق داره
    لاستیکاش که لاستیک دیمنِ
    widebody ام که هست یعنی ممکنه 800 اسب باشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من یه بار این ماشینو تو جاده دماوند دیدم ما با اسپرتیج بودیم وقتی پیچ زدنای کرایسلر رو با سرعتش خواستیم تکرار کنیم احساس کردیم ممکنه ماشین ما چپ کنه ولی اون عین مار میخزیدو میرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. LFA

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    یاد برکینگ بد افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    من هم یکبار توی منطقه آزاد چابهار دیدمش، از روز اول عاشق 300 بودم ولی وقتی از نزدیک دیدمش تازه متوجه شدم که چرا اکثر مردم دوستش دارن، حتی اونایی که ماشین باز نیستن، خیلی خفن بود] البته اونی که من دیدم رینگهای بزرگ داشت، حداقل 21 بود رینگش، ولی بهش میومد، خیلی خوف شده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا