کیا

کیا ریو ۲۰۲۱، ظاهر به‌روزتر و تکنولوژی جدید

نسخه فیس لیفت شده کیا ریو اوایل سال جاری میلادی معرفی شد و حالا مشخصات مربوط به ریو بازار آمریکا منتشر شده است.

این خودرو که تقریباً مشابه نسخه اروپایی است از نمای جلوی اسپورت تر با جلوپنجره‌ای جدید سود می‌برد. این خودرو در بخش جلو از ورودی هوای مرکزی با الگویی متفاوت برخوردار شده است.

تغییرات ریو ۲۰۲۱ به کابین نیز کشیده شده‌اند جایی که یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۸ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو دیده می‌شوند.

متأسفانه این بهبودها با هزینه بیشتر همراه بوده‌اند به گونه‌ای که قیمت ریو ۲۰۲۱ از ۱۶۰۵۰ دلار شروع می‌شود که نشان دهنده افزایش ۲۰۰ دلاری است. البته این خودرو هنوز هم کاملاً ارزان‌قیمت بوده و مدل پایه LX به کولر، شیشه‌های برقی و قفل مرکزی و سیستم صوتی با چهار بلندگو مجهز است. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به نمایشگر ۳.۵ اینچی پشت آمپرها و رینگ‌های فولادی ۱۵ اینچی اشاره کرد.

نسخه پرچم‌دار ریو S قیمت پایه ۱۶۶۹۰ دلاری داشته و از جمله تجهیزات آن می‌توان کروز کنترل، ورود بدون کلید و سیستم ضد سرقت را نام برد. خریداران همچنین شاهد صندلی‌های عقب تاشونده، شارژر USB عقب و استراحت گاه دست مرکزی جلو خواهند بود.

مهم‌تر اینکه ریو S را می‌توان به پکیج تکنولوژی ۱۸۰۰ دلاری مجهز کرد که شامل رینگ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی، استارت دکمه‌ای و سیستم تهویه مطبوع خودکار است. به این لیست باید چراغ‌های جلوی LED، ناوبری ماهواره‌ای و نمایشگر بزرگ‌تر ۴.۲ اینچی پشت آمپرها را اضافه کرد.

نهایتاً باید گفت این پکیج دربرگیرنده برخی سیستم‌های کمک‌راننده همچون سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از مسیر، دستیار نوربالا و هشدار سرنشینان عقب است.

ریو ۵ درب نیز برای مدل سال ۲۰۲۱ فیس لیفت شده و بهبودهای آن مشابه برادر سدان است. البته این مدل فقط با تریم S و قیمت ۱۶۹۹۰ دلاری در دسترس است.

تمامی نسخه‌های ریو به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۲ نیوتون متر مجهز هستند. این پیشرانه با یک گیربکس CVT همکاری می‌کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه

  1. محمد

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (716 ديدگاه)

    همه اینا میشه ۴۴میلیون اون وقت ۲۰۷ پاناروما با غیر پاناروما ۵۰ میلون اختلاف قیمت داره
    مهم‌تر اینکه ریو S را می‌توان به پکیج تکنولوژی ۱۸۰۰ دلاری مجهز کرد که شامل رینگ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی، استارت دکمه‌ای و سیستم تهویه مطبوع خودکار است. به این لیست باید چراغ‌های جلوی LED، ناوبری ماهواره‌ای و نمایشگر بزرگ‌تر ۴.۲ اینچی پشت آمپرها را اضافه کرد.

    نهایتاً باید گفت این پکیج دربرگیرنده برخی سیستم‌های کمک‌راننده همچون سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از مسیر، دستیار نوربالا و هشدار سرنشینان عقب است

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱۳
    1. محمد

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (716 ديدگاه)

      یگی بگه ۹تا دیس برا چیه 😍عاشقتونم

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  2. Hadi

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2081 ديدگاه)

    تو رنج خودش واقعاً گزینه ی خوبیه 👌
    حتی از این هم محرومیم 😑

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۸
  3. Malt hill

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (511 ديدگاه)

    با طراحی جلوش حال نمی کنم.
    اروپایی ها رو ترجیح میدم.

    موافقم ۹
    مخالفم ۳۲
    1. REZA.N

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خود اروپایی ها اینو به ماشین های تولید خودشون ترجیح میدن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۱
    2. مهرداد كمال

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (525 ديدگاه)

      ٢٠۶ از این قشنگتره بنظر منم
      اره اصلا جذاب نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. REZA.N

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زیباترین و بهترین و با کیفیت ترین و هیجان انگیز ترین ماشین تو کلاس خودش

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۳
  5. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    قیمتش خوبه

    خوشمان آمد

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  6. حسین

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2302 ديدگاه)

    کسی میدونه چرا اسم پراید را کنار گذاشتن و اسم ریو را جایگزینش کردن؟

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
    1. Ãbţìň

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (119 ديدگاه)

      آخه کلمه پراید(بمعنی غرور)یه بار اضافی برای این ماشین بود و کلا بهش نمیومد،برای همین یه اسم رادیکالی بهش دادن

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    2. AMG///

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      چون پراید فوق العاده ناامن بود
      اسم ریو برای پوشاندن گند های پراید بود

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
    3. Avan

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (265 ديدگاه)

      فکر کنم به خاطر اینه که داغ دل ما تو ایران تازه نشه،حداقل اکثرا نمی دونن این ریو ، نوه ی پراید خودمونه!!!

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۳
      1. مهدی

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1272 ديدگاه)

        نوه پراید خودمون نیست ریو موازات پراید خودمون تولید میشد پراید مدل جدید داره چند سال پیش زدن

        موافقم ۲
        مخالفم ۵
        1. Avan

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (265 ديدگاه)

          نه ، همونه. یکی دو سری در کره به نام پراید زدن ولی در سایر کشورها ریو بود

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
  7. Ãbţìň

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    الان موندم چرا کیا اسم پراید رو برداشت و ریو رو جایگزینش کرد!این ادامه دهنده راه کیا پرایده خدای من!یعنی …… کنه اون کسی که مارو از کادیلاک سویل،بیوک اسکای لارک و شورولت نوا فقط توی چند دهه مارو رسوند به پراید! اونم نه پراید جدید بلکه پراید ۴۰سال پیش! حداقل اینو تولید میکردین….
    افسوس…😔😔

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  8. محمد ژانگولر

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    امیدوارم بازم فراخوان نخورن برای چیزی، هرکی میخره اونور راحت بتونه استفاده کنه

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  9. ایوب

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    همه چی خوب پیش میرفت تا اینکه رسیدیم به گیربکس CVT

    موافقم ۳
    مخالفم ۹
    1. Avan

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (265 ديدگاه)

      گیربکس cvt پیشرفت زیادی داشته و الان شتابش کمتر از اتوماتیک نیست.مصرفش هم بهتره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۵
      1. حسین

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2302 ديدگاه)

        ولی هنوز خرابی هاش بیشتره !

        موافقم ۵
        مخالفم ۵
        1. آرش وان

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (227 ديدگاه)

          حسین جان ؛ آیا آمار مستندی( بعد از سال ۲۰۱۵ ) از این درصد خرابی گیربکس های CVT در اینترنت موجود هست؟

          از نظر تجربه ی شخصی ؛ ماشین خود من مدل ۲۰۱۲ هست و گیربکس اتومات آن , CVT ساخت شرکت جاتکو Jatco متعلق به نیسان ژاپن است. و تاکنون هیچگونه مشکلی نداشته است . فقط امسال تابستون ۱ و نیم میلیون پول تعویض ۹ لیتر روغن سی وی تی آن با مارک ادینول آلمانی با اجرت تعویض شد!

          موافقم ۹
          مخالفم ۳
      2. ایوب

        ۱۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (46 ديدگاه)

        فک کنم با ساختار گیربکس cvt آشنا نیستین. تو این گیربکس دنده وجود نداره و انتقال قدرت با تسمه انجام میشه و تسمه هم برای انتقال گشتاور محدودیت داره(چه از لحاظ میزان گشتاور قابل انتقال و چه از لحاظ سرعت انتقال) همه اینا باعث میشه برای سبک رانندگی اسپرت و یا آفرود مناسب نباشه ولی برای خودروهای اقتصادی میتونه مصرف سوخت رو پایین بیاره. در خصوص خرابی هم اگه سبک رانندگی غیر اسپرت داشته باشین خرابی چندانی ندارن ولی تحت رانندگی اسپرت نمیشه روی دوام این گیربکس حساب کرد.
        از همه اینا گذشته اگه این گیربکس اینقدر خوب بود فکر نمیکنین الان باید بیشتر از اینا متداول میشد؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
        1. Mazda3

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (185 ديدگاه)

          گیربکس cvt احساس خوبی نداره و ممکنه باهاش کنار نیایی کاری به مشکلات و دوامش ندارم چون نتایج متفاوت میشه ایوب درست گفت اگه بهش فشار نیاد ممکنه مشکلی نداشته باشه از نظر عدد و رقم خوبن و مصرف کم تر و رانندگی آرام تری دارن ولی تجربه خودم با کرولا بود که حالم به هم خورد ازش چون حس میکردم بیشتر بدرد پیر مرد ها میخوره مثل خود کرولا واسه اینه که بین مبدا و مقصد با هزینه کمتر جابجا شی همین.

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
  10. AMG///

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    یکی میگفت ماشین های خارجی بهتر از خودرو های داخلی نیستند و آپشن های خودرو های ایرانی بیشتره (🤣)

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  11. فری

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    تارا از این بهتره هم گیربکس هم موتور هم اتاق قیمتش هم کمتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۸
    1. Ali_x76

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (936 ديدگاه)

      پس با صادرات به اروپا، می‌تونه رکورد فروش رو بزنه.
      به نظرم بهتره ایرانخودرو الکی وقتشو صرف مردم قدرنشناس ایران نکنه و شاهکار هاشو در بازار جهانی بفروشه، مخصوصا «واریانت های۲۰۶، ۲۰۷ دو رنگ، ۲۰۷ سقف شیشه ای»
      ( منظور از ۲۰۷، ۲۰۶ پلاس است )

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  12. فرهنگ

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اینجا هم ما باید ۱۰۰ میلیون بابت ۲۰۶ مدل ۸۷-۸۸ بدیم
    قشنگ نیست ؟! 😐

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  13. زیزیگولو

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1562 ديدگاه)

    کیا ریو رو باید ماشینی محبوب تو بازار ایران دونست‌ چون این ماشین تو مدلای جدیدش در کنار قیمت کاملاً رقابتی به یه سری تجهیزات ایمنی متعددو عالی هم مجهز شده و حتی طراحیشم جدیدو اسپرت شده مخصوصاً تو مدل هاچ بکش و به طور کلی کیا ریو جدید بر خلاف سایر مدلای قدیمی خودش ظاهر مجلل تری پیدا کرده

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  14. Omid622

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (719 ديدگاه)

    سدانش خیلی خوب و جمع و جوره برای ایران حیف…

    موافقم ۵
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا