کیا

معرفی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با تغییراتی ملایم

کیا در حال توسعه نسل جدید اسپورتیج می‌باشد اما پیش از معرفی آن اقدام به بهبود نسل فعلی و برای مدل سال ۲۰۲۲ کرده است.

خانواده اسپورتیج ۲۰۲۲ شامل تریم های LX، نایت فال ادیشن، EX و SX می‌باشد. این کراس اوور کره‌ای به‌صورت استاندارد با حالت تک دیفرانسیل عرضه می‌شود اما سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است. مدل نایت فال ادیشن جدیدترین عضو این خانواده بوده و جایگزین مدل S شده است.

پکیج LX Value ادیشن با رینگ‌های ۱۸ اینچی تیره، کلید هوشمند با استارت دکمه‌ای و صندلی‌های جلوی گرم شونده بخشی از بهبودهای این مدل محسوب می‌شوند. همچنین تریم EX به‌صورت استاندارد دارای سانروف پانورامیک بوده و پکیج EX Tech و SX توربو نیز از به‌روزرسانی نقشه‌ها برای جزئیات بیشتر سود می‌برند.

دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده و دستیار نوربالا به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود دارند. هشدار نقاط کور و ترافیک پشتی نیز به‌صورت استاندارد در مدل‌های نایت فال ادیشن، EX و SX توربو وجود داشته و با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان آن را برای مدل LX Value ادیشن سفارش داد.

قیمت اسپورتیج ۲۰۲۲ از ۲۴۰۹۰ دلار برای LX دیفرانسیل جلو و ۲۵۵۹۰ دلار برای مدل LX چهار چرخ محرک شروع می‌شود. نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک نایت فال ادیشن نیز با قیمت ۲۸۰۹۰ و ۲۹۷۹۰ دلار در دسترس هستند. به این لیست باید EX دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک با بهای ۲۸۳۹۰ و ۲۹۸۹۰ دلار را اضافه نمود. نهایتاً هم مدل SX توربو در دسترس است که نسخه‌های تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک آن قیمت‌های ۳۳۷۵۰ و ۳۵۲۵۰ دلاری دارند.

نیروبخش تمامی نسخه‌های اسپورتیج به‌جز مدل فول پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری است. مدل SX با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۴۰ اسب بخاری عرضه می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. محمد رستمی نژاد

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (734 ديدگاه)

    تنها نظری که‌می‌توان در مورد این ماشین داد::???????????????????????
    این‌شکلک‌است

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲۱
  2. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    با ۲۵ هزارتا همچین ماشینی واقعااااااااا خیلی خوش قیمته برا کسی داره اونور آب زندگی میکنه و صاحب یه شغل با درآمد معمولیه .

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۸
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5744 ديدگاه)

      فقط اسپورتیج نیست که ۲۵ هزار دلاره ، ببین تو ۲۵ تا چندتا ماشین پیدا میشه که چه از نظر سواری ، چه ظاهری زیباتر از اینه !

      این نسل اسپورتیج تِر زد به اسپورتیج !

      نسل سومش که از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ آمد ، بهترین طراحی را داشت و بدترین سواری با متریال بی‌کیفیت داخلی اما نسل جدید برعکس عمل کرد با بدترین طراحی و متریال باکیفیت داخلی و سواری با عایق‌بندی بهتر اتاق !

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۲
    2. Nima RST

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (42 ديدگاه)

      تازه با اقساط تعداد بالا هم میفروشن و لازم نیست بیست و پنج هزار دلار یجا داد

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  3. Amirreza

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    مگه آرم کیا عوض نشد پس یعنی اسپورتیج با آرم قبلی تولید میشه ؟

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  4. زیزیگولو

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    اگه یه نگاه به عملکردو میزان فروش ماشینای وارداتی تو ایران بندازیم میبینیم که کیا اسپرتیج یکی از پرفروش تریناست

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  5. GT

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    کره ای ها : ماهیانه خودرو را فیس لیفت و سالی یک بار نسل جدید عرضه میکنیم ( نسل جدید هم کلا یه خودرو دیگه با یه زبان طراحی متفاوت هست)????
    ژاپنی ها : زیاد عجله نکنید! این نسل هنوز یک دهه دیگه کار میده، انشاالله با صبر و حوصله نسل بعدی را در دو دهه پیش رو معرفی می‌کنیم ( نسل بعدی هم همون ماشین با چراخ LED و صندلی های برقی هست یعنی از فیس لیفت ملایم کره ای ها هم کمتر)????
    واقعا عجیبه کره ای ها از این ور بوم افتادند و ژاپنی ها از اونور بوم!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۶
    1. Mohamad

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (728 ديدگاه)

      جالب اینجاست سانتافه پلتفرمش کاملا عوض شده هیوندا اسرار داره بگه فیس لیفت شده.?
      Lexus is فیس لیف شده با همون پلتفرم ۱۰سال پیش بعد تویوتا اسرار داره که نسلش عوض شده.
      ?

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
    2. RezaRs

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      یاد رباعی زیبایی از حکیم عمر خیام افتادم
      قومی متفکر اندر ره دین
      قومی به گمان فتاده در چاه یقین
      میترسم از آنکه بانگ آید روزی
      کای بی خبران راه نه آن است و نه این

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
    3. Amirreza

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1070 ديدگاه)

      جالب اینجاست که نسل قبلی نیسان جی تی ار مال عصر حجره یعنی نزدیک ۲۰۰ ساله جی تی ار همین شکلیه ، بعد کره ایا بعضی ماشیناشون کلا یه سال تولید میشن بعد نسلشون عوض میشه ، مثلا آزرا کالیفرنیا یاسورنتو ۲۰۱۳ یعنی اونا یه ماشین خاص رو انقد نگه میدارن تا در حد سمند معلمولی میشه بعد کره ایا یه ماشین معمولی رو انقد زود عوضش میکنن که در حد لامبورگینی کمیاب و خاص میشهیه حد وسطیم ندارن ???

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  6. mahan

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1715 ديدگاه)

    ۲۰۱۸ رو نشستم که طراحی داخلی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده و کیفیتش بهتر شده و همچنین رانندگی باهاش تجربه بهتری رو ارائه میده و این گام مثبتی رو به جلو هستش منتها مشکل اساسی ظاهرش هست من به شخصه ظاهر ۲۰۱۶ رو قشنگترین اسپورتیج میدونم.این زیادی اسپرته و زیبایی بصری نداره.به شخصه همیشه میگم طراحی خوبه که هم بدرد مهمونی بخوره هم بدرد بیرون رفتن (بقول دوستان نمایشگاهی بدرد ختم و جشن بخوره)این ماشین اسپرته با لباس رسمی جور درنمیاد یا زیاد برای مهمونی رسمی مناسب نیست بدرد بیرون رفتن با رفقا میخوره.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  7. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    اسپورتیج قرار بود که نسل جدیدش برای همین ماه آوریل رونمایی بشه که مدلش واسه سال ۲۰۲۲ میشه. الان چرا داره میگه این فیس لیفت مدل ۲۰۲۲ هستش؟ پس کی نسل جدیدو میخواد معرفی کنه؟
    این ماشین دیگه ۵-۶ ساله به همین تیپ و قیافه هستش و باید نسل جدیدش رونمایی بشه. خیلی قیافه اش تکراری شده.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا