کیا

کیا ریو 2021 با توپ پر وارد میدان می‌شود!

کیا ریو یکی از معدود خودروهای ساب کامپکت بازار آمریکاست که با محصولاتی همچون هوندا فیت و هیوندای اکسنت رقابت می‌کند. چنین خودروهایی در بازار اروپا بسیار محبوب هستند و ریو نیز برای مدل سال ۲۰۲۱ خود بهبودهایی را تجربه کرده است. ریوی بازار اروپا هم‌اکنون دارای سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی جدید است. البته احتمال دارد برخی از به‌روزرسانی‌های ریوی بازار اروپا در نسخه آمریکایی این خودرو دیده نشود اما به لطف انتشار تصاویر جاسوسی ریو ۲۰۲۱ می‌توان گفت این خودرو در بخش طراحی بدنه و کابین نیز تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

از جمله تغییرات ظاهری ریو ۲۰۲۱ می‌توان به جلوپنجره دماغه ببری، چراغ‌های LED و رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید اشاره کرد. دیگر بهبودها نیز احتمالاً شامل نصب صفحه لمسی ۸ اینچی و صفحه ۴.۲ اینچی بین پشت آمپرها خواهد بود. رنگ‌های جدید خاکستری و آبی نیز در مدل فیس لیفت ریو ۲۰۲۱ وجود خواهد داشت.

ما انتظار داریم تریم های رنگی کابین نیز تغییر کرده و از پوشش‌های صندلی جدید استفاده شود. همانند برخی دیگر از محصولات کیا، ریو GT-Line طبق انتظارات از استایل اسپورت تر و تجهیزات استاندارد بیشتر سود خواهد برد. این خبری خوب برای افرادی است که خواهان یکی از زیباترین هاچبک های ساب کامپکت بازار هستند.

اما قوای محرکه هیبریدی یاد شده می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای رقابت با خودروهایی همچون هوندا فیت الکتریکی باشد اما این بازار رو به افول است و انتظار می‌رود ریو ۲۰۲۱ همچنان با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT مدل سال قبل نیز عرضه شود. این پیشرانه قدرت ۱۲۰ اسب بخاری دارد. با تمامی این تفاسیر هنوز مشخص نیست که ریو برای یک سال دیگر نیز عرضه خواهد شد یا خیر زیرا آینده این خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    ریو چیز جالبیه
    اما من هیوندای اکسنت رو ترجیع میدم

    موافقم 13
    مخالفم 27
  2. PERSEPOLIS

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    الآن توپ پرش کجا بود ؟؟؟!!!

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. علی آقا

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (572 ديدگاه)

      سخت نگیر!

      موافقم 8
      مخالفم 3
  3. دی جی70

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    تو هاچ بک فقط گلف

    موافقم 9
    مخالفم 9
  4. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    ماشین فوقالعاده خوشگلی هستش

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا