گروه بهمن

دوراهی: ام‌وی‌ام X55 یا فیدلیتی؟

این روزها فیدلیتی و برادر کوپه مانندش، دیگنیتی در حال مانورهای تبلیغی گسترده‌ای هستند. این کراس‌اوورهای نوظهور و چینی الاصل گروه بهمن می‌توانند پایه و اساس محصولات جدید این شرکت و زمینه‌ساز موفقیت‌های آن در بازار چینی زده خودروی ایران باشند.

در اینجا ما می‌خواهیم یک مقایسه اجمالی بین فیدلیتی و ام‌وی‌ام X55 داشته باشیم. خودروهایی که اکنون در بازار با قیمت‌هایی نزدیک به هم یافت می‌شوند.

کاش دوراهی ما همانند سایر کشورهای آسیایی در این بازه قیمت مثلاً بین سانتافه و سورنتو بود یا در حالت ایده‌آل‌تر در اروپا یا امریکا مابین فولکس تیگوآن و مزدا CX-9 اما اکنون در بازاری بسته و مافیایی باید با بیش از دو برابر قیمت بین چند چینی بی‌نام نشان، دست به انتخابی تلخ و از سر ناچاری بزنیم.

فیدلیتی، همان چری جتور X70S است که سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود. بهمن موتور این خودرو را به‌عنوان محصول استراتژیک خود انتخاب کرد و پلتفرم آن را نیز خریداری نمود تا بتواند با برند خود و بدون دردسرهای تحریم در کشور تولید نماید. مونتاژ این خودرو با داخلی سازی ۲۰ درصدی آغاز شده و نهایتاً قرار است این میزان به ۶۰ درصد افزایش یابد. از ویژگی‌های جالب این خودرو امکان سفارش آن در نسخه سه ردیفه ۷ نفره می‌باشد.

ام‌وی‌ام X55 درواقع چری تیگو ۵X است که در برخی بازارها با نام چری تیگو ۴ هم فروخته می‌شود. این خودرو که در سال ۲۰۱۷ شروع به تولید شده را می‌توان برادر کوچکتر تیگو ۵ نیز دانست در حالی که در بازار کشورمان، در جایگاه بالاتری نسبت به تیگو ۵ قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو، ساعت هوشمندی است که می‌توانید به‌عنوان کی‌لس از آن استفاده کنید.

طراحی ظاهری

طراحی جلوی فیدلیتی، با جلوپنجره ستاره‌ای که قاب دور آن به بالای چراغ‌ها کشیده شده و خطوط روی کاپوت، عضلانی و اسپرت از آب درآمده‌اند. این طراحی کاملاً هماهنگ با طراحی سپر بوده و عرض بیشتری را نشان می‌دهد. در نمای پهلویی، رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی (سفارشی) جلب توجه می‌کنند که در کمتر خودروی چینی دیده می‌شوند. خطوط پر رنگ شانه و خط سقف شیب‌دار، یک نمای جالب و جوان‌پسند را خلق کرده‌اند. بااین‌حال طراحی نمای عقب، با فرم ساده درب صندوق که همانند مینی‌ون‌ها به نظر می‌رسد، کمی مخدوش شده است. در مجموع طراحی فیدلیتی نمره قابل قبولی می‌گیرد.

ام‌وی‌ام X55 با ابعاد بسیار جمع‌وجورتر خود از طراحی ساده و البته بامزه‌ای برخوردار است. در نگاه نخست ممکن است این خودرو را با سانگ یانگ تیوولی هم اشتباه بگیرید. چراغ‌های جلوی برجسته و خطوط روی کاپوت به‌خوبی طراحی شده‌اند اما درمجموع فاقد خشونت مورد نیاز یک کراس‌اوور هستند. نمای جانبی نیز به‌جز قسمت‌های پلاستیکی مشکی رنگ نکته خاصی ندارد. در نمای پشت، باز هم شاهد طرحی مینی‌ون مانند هستیم. درمجموع X55 ظاهری ارزان و ساده داشته و یک کراس‌اوور شهری ریزه‌میزه است که البته ایراد طراحی مهمی هم ندارد اما فاقد احساس و اتوریته یک خودروی شاسی‌بلند است.

طراحی کابین

ورود به کابین فیدلیتی می‌تواند یادآور خودروهای مدرن و رده بالاتری باشد. هرچند طراحی داشبورد تا حدودی وامدار آئودی است. داشبورد شامل یک نوار سرتاسری برای خروجی‌های تهویه است و در بالای آن هم یک نمایشگر لمسی جای گرفته است. نمایشگرهای پشت آمپر هم از نوع دیجیتالی می‌باشند. طراحی فرمان، کنسول و کنترل‌های تهویه و غیره هم مدرن و زیبا هستند. فرم رودری ها، صندلی‌ها، نورپردازی و سقف پانوراما هم دقیق و جذاب‌اند.

در طرف دیگر ام‌وی‌ام X55 هم از نمایشگرهای دیجیتالی و کنترل‌های روی فرمان سود می‌برد اما سادگی بیش از حد و پلاستیکی بودن قطعات باعث شده تا با کابینی ارزان و خشک روبرو شویم. طراحی نامتقارن دریچه‌های تهویه و قسمت‌های صاف و خالی مابین نمایشگر و دریچه تهویه بیشتر توی ذوق می‌زنند. البته فیس‌لیفت تیگو ۵X از طراحی متفاوتی در کابین برخوردار شده که تقریباً این نواقص را از بین برده است.

ابعاد

اگر این دو خودرو را کنار هم قرار دهید به وضوح ابعاد بزرگتر فیدلیتی را احساس خواهید کرد. فیدلیتی نزدیک ۴۰ سانتی‌متر کشیده‌تر است و عرض و ارتفاع آن نیز بیشتر بوده و با توجه به ۱۰ سانتی‌متر فاصله بین دو محور بیشتر نسبت به X55، بسیار جادارتر و کاربردی‌تر می‌باشد. امکان سفارش نسخه ۷ نفره یکی از مزایای فیدلیتی است. بعلاوه هنگام تا کردن صندلی‌ها، فضای بار بسیار بزرگی به اندازه ۱۶۸۰ لیتر ایجاد می‌گردد که شما را از یک پیکاپ نیز بی‌نیاز می‌کند. درواقع در اینجا ما در حال مقایسه پلتفرم‌های تیگو ۸ و تیگو ۴ هستیم. ام‌وی‌ام X55 در بخش فضای پای سرنشینان عقب آزاردهنده است. ابعاد جمع‌وجور کابین هم در برابر فیدلیتی حرفی برای گفتن ندارد.

قوای محرکه

هر دوی این خودروها از یک قوای محرکه مشترک سود می‌برند. این موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر که در محصولات متنوع چری مشترک است در ستاپ‌های متفاوت این دو خودرو، اندکی خروجی متفاوتی را ارائه می‌کند. هر دو خودرو هم از گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه سود می‌برند و خوشبختانه خبری از CVT در آن‌ها نیست. بازده این پیشرانه در MVM به دلیل وزن کمتر از نظر مصرف سوخت و شتاب بهتر از فیدلیتی است.

مقایسه ام‌وی‌ام X55 و فیدلیتی

این دو خودرو در یک کلاس قرار ندارند اما استفاده آن‌ها از یک پیشرانه مشترک و البته قیمت نزدیک آن‌ها در بازار ایران، باعث می‌شود تا خریداران برای انتخاب از بین یکی از این دو در دوراهی بمانند. خوب پیشنهاد شما چیست و کدام را ترجیح می‌دهید. اگر تجربه سواری با آن‌ها را دارید با سایر مخاطبان در میان بگذارید. شاید هم خودروی دیگری را به‌جای آن‌ها پیشنهاد می‌دهید.

فیدلیتی ام‌وی‌ام X55
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
قدرت (اسب بخار) ۱۵۵ ۱۴۷
گشتاور (نیوتن. متر) ۲۳۰ ۲۱۰
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد (ثانیه) ۱۱.۹ ۱۰.۹
بیشینه سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۰
مصرف سوخت میانگین (لیتر در صد کیلومتر) ۸.۱ ۶.۵
ارتفاع-عرض-طول (میلی‌متر) ۴۷۵۰-۱۹۰۰-۱۷۱۰ ۴۳۵۸-۱۸۳۰-۱۶۷۰
فاصله بین دو محور (میلی‌متر) ۲۷۴۵ ۲۶۳۰
ابعاد چرخ‌ها ۲۲۵/۴۵R20 ۲۱۵/۶۰R17
وزن ۱۵۴۵ ۱۳۶۰
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۵۵
قیمت جهانی $۱۱.۹۲۰ – $۲۰.۱۳۰ $۹.۲۸۰ – $۱۳.۹۳۰
قیمت نمایندگی ۶۵۵ میلیون تومان (۵ نفره) ۸۵۶ میلیون تومان
قیمت بازار ۹۴۵ میلیون تومان ۸۵۵ میلیون تومان

کدام کراس اوور بازار ایران را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (286 ديدگاه)

    قطعا فیدیلیتی با۱۰ سانت فاصله محوریه بیشتر که تو این کلاس بسیار مهمه.
    و البته خدمات بهمن موتور با اخلاف زیاد بهتر از مودیران خودرو هستش

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. I LOVE MY GOD

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      خیلی فیدلیتی بهتره چرا ؟؟
      چون طراحی بهتر و خیلی بهتر
      اما اینو بدونیم که هردو مال یک شرکتن و جتور مال چریه
      بعد ما داریم اینارو باهم مقایسه میکنیم در کل جهان این دو ماشین اصلا باهم رقیب نیستن اما تو ایران چون انقدر اقتصادی کردن فیدلیتی رو که هم قیمت شدن ولی در چین تیگو ۷ جدیدو نه اونی که تو ایرانه دارن با نسخه ی جدید فیدلیتی یعنی جتور ایکس هفتاد پلاس رقابت میدن

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    2. ممد ژانگولر

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1681 ديدگاه)

      ارزش واقعی این دو خودرو در حدود قیمتی ۳۵۰میلیون تومانه
      خودمونو گول نزنیم
      حالا یا این بهتره یا اون

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. امیرحسین

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (58 ديدگاه)

        هیچکدوم
        کشوری هستیم که سال ۱۳۲۷ اولین بنز وارد تهران شده
        نمیدونم اونموقع چینی ها چه چیزی سوار میشدن
        اما حق مون این ماشینای مزخرف با قیمت های نجومی نیس
        واردات خودرو ایران فقط سیاست های کثیف پشتش هست اصن اهمیتی به خواسته های مردم نمیدن ما ایرانیا عاشق ماشینای آمریکایی هستیم بعد آلمانی و ایتالیایی حالا قبل انقلاب با تویوتا و پژو که سیتروئن بود واردات خودرو داشتیم اما حالا چ ربطی به چین داریم نمیدونم

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
        1. حسن

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (234 ديدگاه)

          مثل معروف میگه خانه نداره اشکنه……چنارومیشکنه ماشین به این خوشکلی نازنداره غرب زده گی عین بدبختی یک جامعه است

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. حسین قاصدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (44 ديدگاه)

      من مخالفم خدمات مدیران خودرو هم عالیه !

      ولی فیدلیتی بهتره !

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    4. Avan

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (317 ديدگاه)

      البته یک مقایسه ی اشتباه هست. در اصل باید تیگو ۸ را با فیدلیتی مقایسه می کرد که ابعاد و مشخصات نزدیکتری دارند.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    5. Reza Waffen SS

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2690 ديدگاه)

      انتخاب من فیدلیتی

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    6. Reza Waffen SS

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2690 ديدگاه)

      قیمت فیدلیتی ۵۳۳ میلیون تومان میشه که با ارزش افزوده و . . . میشه ۶۵۵ میلیون تومان ، حالا خریدار چرا باید به دو برابر قیمت یعنی ۹۴۵ میلیون تومان بخره ؟؟؟

      یعنی کدوم آدم . . . به این قیمتا نظارت میکنه؟؟؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. .

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    مدیران خودرو واقعن شرکت *** و نامحترمیه
    با اون قیمت گذاری هاش برام تعجب اوره که ماشینی هم میفروشه که کارشو داره ادامه میده؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. حسین قاصدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (44 ديدگاه)

      عزیزم اگه نامحترم بود که نیست انقدر خدمات پس از فروش خوبی نداشت

      من یه ماشین از مدیران خودرو خرریدم خیلی هم راضی هستم عالیه !

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
  3. Ali_x76

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (991 ديدگاه)

    من دیگنیتی رو به فیدلیتی ترجیح میدم
    دلیل اول فاصله محوری بزرگتر دیگنیتی
    دلیل دوم طراحی خیلی بد عقب تو فیدلیتی
    هر چند اگه واقعا بخوام تو این رنج چیزی بخرم، جک اس۵ رو با ۲۰۰-۳۰۰ تومن قیمت کمتر ترجیح میدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. فرید

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    با این قیمتها قطعا فیدلیتی بهتر است.
    قاعدتا x55 میبایست ۲۰ درصد ارزانتر از فیدلیتی میبود.
    جدای این مقایسه توجه کنید که تو ایران داریم ۳ برابر قیمت جهانی بابت خودرو پول میدیم!

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  5. Sina10

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1843 ديدگاه)

    انتخاب من: هیچکدام😂
    نه بدون شوخی به نطرم فیدلیتی ماشین بهتریه
    که بیشتر بخاطر طراحی زیبای کابینه
    چجوری اون کراس اوور MVM اینقدر سبک از اب در اومده؟؟
    وزنش با یه هاچبک روز دنیا برابری میکنه
    قطعا از ایمنیش کم کردن
    وزن هاشون خیلی غیر عادیه
    طراحی هاشون هم خوبه و خیلی شبیه به همن ، ولی حس خاصی توشون نمیشه دید ، قدیمی هستن یجورایی

    ولی واقعا این دو تا ۸۵۰ یا ۹۵۰ میلیون می‌ارزن؟؟
    با این پول زمانی میشد کلی ماشین سطح بالا خرید ( البته نسبت به بازار خودمون)
    الان باید صرف دیگنیتی و فیدلیتی و از این چیزا بشه

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  6. Kf

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (210 ديدگاه)

    حاضرم پیاده برم اما اینارو نخرم

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  7. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    خیلی سادس ، فیدلیتی مال شرکت جتوره که زیر مجموعه لوکس چریه و ایکس ۵۵ هم مال چریه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    ولی من هیچ کدوم رو انتخاب نمیکنم چون به نظرم خرید ماشینای چینی بالای ۷۰۰ میلیون ( یکم بیشتر از تیگو ۵ و جک و اینا ) اصلا منطقی نیست چون میسه با همون قیمت یه کره ای تمیز خرید

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (948 ديدگاه)

      با این قیمت
      میشه تویوتا جی تی ۸۶ ۲۰۱۴ تمیز یه لکه رنگ خیلی کوچولو با کارکرد خیلی کم خرید اونم فول اپشن
      میشه بی ام و سری ۵ سدان یه لکه رنگ کارکرد پایین ۲۰۱۵ خرید
      میشه بی ام و سری ۳ و ایکس ۳ سری ۱ هاچ بک هم خرید
      میشه بنز سی کلاس ۲۰۰۶ خیلی تمیز و تقریبا فول اپشن خرید
      میشه سیتروئن سی ۳ یا ۲۰۰۸ بدون خط خش و رنگ فول اپشن تقریبا صفر کیلومتر کارکرد زیر ۲۰ هزار و تو پارکینک مونده خرید که قشنگ حکم ماشین صفر کیلومتر رو دارع رو دارع
      میشه با پول بستر تویوتا هایلوکس دوکابین ۲۰۰۹ ۲۰۰۸ ۲۰۱۰ با کارکرد نسبتا بالا خرید
      میشه لنسر ۱.۸ لیتر اتومات خرید
      میشه داچیا یا رنوساندرو خرید که خودم خیلی دوسش دارم و مهارت بالایی تو افرود داره نسبت به قیمت و خیلی ارزش داره خیلی هم باکیفیت هست اپشن ها تقریبا زیاد و خوبه طراحی بیرونش هم زیباست ایمن هم هست
      میشه یواز پاتریوت روسی با موتور ۲.۷ لیتر صفر کیلومتر خرید که نمیدونم چرا ازش متنفرم
      میشه هوندا سیویک ۲۰۱۳
      میشه مزدا سه ماکسیما و یه چند تا کره ای مثل النترا ای ۲۰ سوناتا و سراتو خرید
      با این که خیلیاشون دست دو هستند ولی با کمی حوصله میشه یه تمیز خیلی کم کارکرد و فول اپشن خوش رنگش رو خرید که خیلی از اینا بهترن
      مگر این که یه ماشین صفر خانوادگی پر اپشن و رفاه نیاز داشته باشین خیلی چیزا براتون مهم نباشه و یه ده بیست تا دلیل قانع کننده دیگه داشته باشین
      میدونستین حتی میشه ترنس ام و کامارو سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ خرید !!!!!!!!! البته الانا خیلی کم پیدا و پر خرجن البته بیشتریاشون ۶ سیلندر هستن و نیاز زیادی به بازسازی دارن که یعنی کلی پول برا بازسازی بعضی ها هم اتومات هستند که اینطوری نمیشه از رانندگی لذت برد مشکل دیگشون هم رنگشون هست و مصرف سوخت نواا کاپریس ایمپالا هم همینن کلا خرید اینجور ماشینا خیلی عشق میخواد عشق خالص میخواد عشق به ماشین میخواد یادمه یدونه بی ام و ۲۰۰۲ نارنجی رنگ میخواستم بخرم نسبت به بقیه ماشین ها و پول اونموقع من خوب گرون بود تا یه قدمی خرید اومدم ولی پشیمون شدم انگار اون موقع عشق کافی رو نداشتم بعدش دوباره بعد از چند هفته اقدام به خرید کردم که دیر بود و ۵ ۶ رو یا بیشتر فروش رفته بود با قیمت بالاتر دیگه مث اون ماشین پیدا نمیشه الانم دیگه به ماشینای ایرانخودرو سایپا راضی شدیم دیگه چه میشه کرد خودمونیما چقدر داستان زندگیم شبیه فیلم هندی شد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2183 ديدگاه)

        سری ۵ دو هزار و چهارده ، ۱ میلیارد نیستا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. مهدی موتور

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    این عوعو سگان هم بگذرد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. حسین دهمرد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1742 ديدگاه)

    اگر پلتفرمشو خریده چرا ازش استفاده نمیکنه؟
    ایرانخودرو خراب شده با پلتفرم ۴۰۵ ، دنا ساخته.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. حسین قاصدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (44 ديدگاه)

      عزیزم چری پلتفرم هاش رو میخواد بزنه واسه اکسید ها و جتور های آینده که میرن آمریکا و اروپا

      من مطمئمنم سال ۲۰۲۸ چری به آمریکا میرسه و محصولاتش رو صادر میکنه و از سال ۲۰۳۴ مردم آمریکا از چینی ها کم کم استقبال زیادی هم میکنند!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  11. M.A.S

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ماشین MVM وزنش سبکه چون حتی از X33 هم کوچیک تره
    و اینکه هر دوی این ماشین ها روی یک پلتفرم جدید به اسم T1X با مشارکت جگوار توسعه پیدا کردن تیگو ۷ هم روی همین پلتفرم سواره و وزنش حدود ۱۴۴۰ کیلوگرم هست سیستم تعلیق این ماشین ها هم با مشارکت لوتوس ساخته شده (گرچه مالکان اشاره به خشکی محور عقب در تیگو ۷ و اریزو ۵ دارن)
    موتوری که روی این ماشینا سواره یه انجین ۱۴۹۹CC مجهز به توربوچارجر هست که خود انجین توسط شرکت اکتکو(فک کنم با مشارکت AVLاتریش) توسعه پیدا کرده و توربو چارجرش هم از شرکت هانیوال امریکا تامین میشه (از کیفیت انجین اطلاعی ندارم)
    این انجین روی X55 و محصولات مدیران خودرو با کد SQRE4T15B حداکثر قدرت ۱۴۷HP@5500 RPMو حداکثر گشتاور ۲۱۰NM@1750RPM تولید میکنه و نسخه اپدیت شدش که روی محصولات روز چری و فیدلیتی نصب میشه SQRE4T15C حداکثر ۱۵۷ اسب بخار قدرت و۲۳۰NM گشتاور تولید میکنه (در دورهای مشابه نسخه قدیمی) و هردوی این انجین ها ضریب تراکم ۱:۱۱دارن
    گیربکس این ماشین ها گیربکس ۶ سرعته کلاچ دوبل خشک ساخته گتراک المان هست که مزایایی مثل شتاب گیری سریعتر (با اندکی تاخیر در شروع حرکت) و تعویض در زمان کمتر داره و معایبش نسبت به دوکلاچه های غرق در روغن ناکارامدی در ترافیک های حجیم و استهلاک در صورت استفاده زیاد در ترافیک هست

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  12. Sina

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (641 ديدگاه)

    کاری ندارم به اینکه بعضیا میگن آشغالن بعضیا طرفداری میکنن و میگن اونی که خریده راضیه اونی که نخریده ناراضی

    اول اینکه وقتی شما یه ماشین ۹۰۰میلیونی میخری باید در نظر داشته باشی خرج و مخارج ماشینتم به همین اندازست متاسفانه بعضیا فکر میکنن همون پولی که دادن دیگه کافیه
    روغن بی کیفیت میزنن و از طرفی خود ماشین های چینی بعلت کیفیت ساخت ماشین در داخل مشکل تامین قطعات، ساختنشون به صورت بساز بفروش ها یا بهتر بگیم بساز بندازها که هیچ مسئولیتو وجدان کاری بعداز تحویل اون به مشتری ندارن از طرف دیگه وجود موتورهای توروبو که بنزین ایران قاتلشونه حتی برای موتورهای آلمانی چه برسه موتورهای چینی و استفاده واحب از بنزین سوپر یا مکملهای با کیفیت و…
    همه و همه بنظرم خرید ماشین های چینی رو توجیه نمیکنه یا نیاز به قبول رسیدگی های زیاده

    من اگر بخواستم ۹۰۰تا هزینه کنم با هزینه خیلی کمتر قطعا رنو داستر دو دیفرانسیل برای کیفیت ساختش
    یا با ۷۵۰ تا سانتافه و سورنتو ۲۰۰۹ کم کارکرد میگرفتم باقیشم خرج مولتی مدیای داخلیو تقویتش واسه افرود بهتر میکردم ۷نفرم جا میگره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. حسین قاصدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (44 ديدگاه)

      تو اصلا خدمات پس از فروش فوق العاده مدیران خودرو و کرمان موتور رو دیدی که با اطمینان داری مردم رو گول میزنی؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  13. امیر

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    هیچ کدوم ۹۰۰ میلیون داشته باشم خرج کار های دیگه می کنم نه این ها ،
    دو تا سطل آشغال متحرک ، ۳۲۳ خودمو با هیچ کدوم این ها عوض نمی کنم.
    یا اصلا این پول رو می دم ماشین کارکرده خوب می خرم.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. Aryan🥋🥋🥋judo

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (564 ديدگاه)

      ۳۲۳ واقعا عالیه خوب ماشینی داری هنوز با این سن و سالش واقعا سواری خوبی داره از ۲۰۶ تیپ ۵ صفرم خیلی بهتره ایشالله چرخش برات بچرخه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Ninja

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (948 ديدگاه)

      👍👍👍
      هم نظریم ماشین کارکرده اما خوب
      من که بودم بدونه جی تی ۸۶ میخریدم
      با ۸۰۰ میلیون یا کمتر یدونه یه لکه رنگ خیلی ریز
      فول اپشن با کارکرد خیلی کم میتونی پیدا کنی
      رینگش شرف داره به اینا

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (948 ديدگاه)

        اگرم یه ماشین جادار خوب و خانوادگی بخوام
        رنو یا داچیا (قضیه رنو داچیا مثل همون سوبارو تویوتا تو جی تی ۸۶ هست) ساندرو میخریدم
        خیلی با کیفیت هم هست اپشن های خوبی هم داره تو افرود هم مهارت های داره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  14. Rakeb

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    داشبورد یه تندر ۹۰ رو دیدم، حالم بهم خورد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. AMG GT R

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    هرجور حساب می کنم هردو مفت گرونن ۸۰۰ میلیون تومان معادل ۳۲ هزار دلار هست که با کمتر از این پول در خارج از ایران میشه یک فورد موستانگ دوج چلنجر فولکس واگن تیگوان نو خرید

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. حسین قاصدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (44 ديدگاه)

      اینجا ایرانه واحد پولش در حقیقت از ونزوئلا هم ارزشش پایینتره اما ارز دولتی ارزش رو در ضاهر بالا نشون میده ولی ارزش پول ما یک تومانش به اندازه یک دستمال کاغذی هم نیست !!

      فهمیدی ؟

      الان هم داخل ایرانی پولت رو دلار کن بزار برو اونجا ماشین بخر !

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  16. net

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    طراحی داخلی فیدیلیتی قشنگه مخصوصا ال سی دی مستطیلی روی داشبورد و فرمان. اگر ال سی دی روی داشبورد فیدیلیتی حاشیه کمتری داشت و داشبورد یکپارچه مشکی بود و خط استیل زیر دریچه کولر نبود و مشکی بود قشنگتر میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Hamid

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1629 ديدگاه)

    هیچکدام واقعا …
    ی تندر نود دست دوم توی همین کشور نعمته
    کلا خوشم نمیاد تو ایران پول واسه ماشین بدم که جز دردسر هیچی نداره!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. KASTECH

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    خرید ماشین چینی در ایران بزرگترین اشتباهه فقط کافیه با کسایی که مدل های قبلی خریدن صحبت کنین ، کمبود قطعه ، تازه اگه پیدا بشه خیلی گرون ، افت شدید قیمت و….اگه وسعتون میرسه کره ای یا ژاپنی کارکرده اگرهم نه فقط داخلی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (136 ديدگاه)

      متاسفانه این حرفو فقط کسی می فهمه که ضررشو داده باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. رضاسعیدی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قطعاهمه مامبدانیم که میدارن خودروازوضعیت تحریف نهایت سوءاستفاده برده وبه یک برند خودخواه نه مشتری مدار تبدیل شده توصیه بنده به ملت ایران اینه که محصولات بهمن موتور روبخرن همه تعهد نصب به تحویل خودرو درموعد موردنظر رادارد وهم قیمتش بسیاربیسارمناسب تر هست قطعامحصولات باکیفیتی دارد ازبهمن موتور خرید کنید
    مدیران خودروبه مردم خیانت کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. حسین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    X55چابکتر،زیباتر،آلیاژ بدنه قویتر وسبکتر،ومهمتر اینکه در یک سال امتحانش و پس داده،ضمنا اون قیمت ۱۳هزار دلار قیمت مدل با موتور ۱۶۰۰ بدون توربو وگیربکس cvtمیباشد،این مدل x55 در حدود ۲۰هزار دلار در فیلیپین فروخته میشه.فاکتور مهم نوع صدمات جانی در تصادف شدید و میزان خسارت تعیین کننده خواهد بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    یه ضرب المثل لُری هست که میگه : کَچَل خوبه یا مُفو؟
    تُف به این ، لعنت به اون.
    لری: کَچَل خوَ یا مُفو؟ تُف وِ ایی ، لَعن وِ او

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  22. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    ″کاش دوراهی ما همانند سایر کشورهای آسیایی در این بازه قیمت مثلاً بین سانتافه و سورنتو بود یا در حالت ایده‌آل‌تر در اروپا یا امریکا مابین فولکس تیگوآن و مزدا CX-9 اما اکنون در بازاری بسته و مافیایی باید با بیش از دو برابر قیمت بین چند چینی بی‌نام نشان، دست به انتخابی تلخ و از سر ناچاری بزنیم.″
    همین اول جناب ویراستار سنگ تموم گذاشت دیگه کامنت هم واجبه؟!😂حالا اگه بخوام نظرمو بگم…
    انتخاب من هیچکدوم، نوای دوست داشتنی خودمو با هیچ سطل زباله چینی عوض نمیکنم،یه پیچ نوا به جفتشون شرف داره، قیمتارو که میبینی انگار داره بهت توهین میشه! آخه ام وی ام رو ۹هزار دلار اونجا میفروشن(هم قیمت یه داچیا!) اونوقت اینجا باید ۸۰۰میلیون بدی تا بخریش که با این حال لوکس هم حساب میشه!!! بعد از اون کیفیت داغون و ایمنی پایین و خرج بالاش و کمبود قطعات بماند….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  23. ایران فرانسه

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از مهر ۹۹ ایکس ۵۵ دارم تا قبل از اون ۲۱ ماشین دستم بوده اکثرا ایرانی و چندتا خارجی مثل مگان ۲۰۰۰ داستر اتوماتیک و سوزوکی نیو فیس اتوماتیک چانگان و هایما اس ۵ و قریب به اتفاق محصولات ایران خودرو و سایپا، اما در مورد این ماشین اولا مدیران خودرو گران‌فروشی ماهر است که از اضطرار و کمبود نقدینگی مردم نهایت استفاده را می برد
    ثانیا با من ۴۲۰ حساب کردند که الان متاسفانه ۸۴۰ فاکتور می کنن
    ثالثا دارای محاسن زیاد و در عین حال نواقص احمقانه ای است.مثلا باور می کنید مه شکن جلو ندارد و در جاده های مه گرفته چه مصیبتی دارید با چراغ های پر نور عادی ماشین یا دماسنج ندارد و یا ماشینی با این قیمت تهویه مطبوع دستی دارد بدون گرمکن صندلی کولر معمولی نقطه دید جلو کم ، زوایه گردش چرخ های جلو بسیار کم دوربین عقب جلو و جانبی متوسط ، فضای بار عقب کم ، نداشتن چراغ داخل داشبورد،محاسن :موتور بسیار پر قدرت و گیربکس بسیار سرحال البته بعد از لگ اولیه بصورتی که سربالایی های جاده شمال رو حتی از ویتارا ۲۴۰۰ سی سی سرحالتر میاد بالا ، اتو هلد اتو پارک کنسول زیبا مولتی مدیایی خوب ، ساعت هوشمند که کار ریموت رو می کنه ، ای اس پی گیربکس ۶ دنده که دنده ۶ واقعا نعمته و سرویس شدیم با گیربکس های ۴ دنده ایرانی ، مصرف تو جاده ۶ تا ۷ شهر ۹ تا ۱۰ ، دو سال سرویس و مصرفی رایگان ۴ سال گارانتی کارکرد حدود ۱۵ هزار ایراد تا الان نداشته
    ارزش خرید تو این بازار حداکثر ۶۰۰ تا ۶۵۰ گران‌فروشی تو روز روشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. حسین قاصدی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عزیزم این چه سوالیه ؟

    معلومه که فیدلیتی !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. حسین قاصدی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بعضی دوستان جوری نظر میدن انگار به زور بردنشون نمایندگی چری گفتن یا باید پول بدی تیگو بخری یا میکشیمت.خوب داداش دوست نداری نخر…زوری که نیست…ما که حال میکنیم میخریم شما برید ژاپنی و کره ای بخرید مبارکتون

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  26. Kato

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (151 ديدگاه)

    فقط فیدلیتی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا