تسلا

سوددهی تسلا در سه‌ماههٔ سوم سال 2019

تسلا اخیراً گزارش درآمد خود در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده و در کمال تعجب همگان، درآمد این شرکت با برآوردها همخوانی داشته و سوددهی را گزارش کرده است. به گزارش تسلا، در سه‌ماههٔ سوم سال جاری این شرکت آمریکایی ۶.۳ میلیارد دلار درآمد داشته و برای هر سهم ۱.۹۱ دلار سود را پدید آورده است.


بزرگ‌ترین خودروساز الکتریکی دنیا همچنین در این سه ماه اقدامات مثبت دیگری هم داشته ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوتر بودن ساخت گیگا فاکتوری شانگهای از برنامه‌ها، جلوتر بودن فرایند توسعهٔ مدل Y از برنامه‌ها، جریان نقدی آزاد مثبت و افزایش ۴۸ درصدی نصب پانل‌های خورشیدی نسبت به سه‌ماههٔ دوم ۲۰۱۹ اشاره کرد.


با وجود کاهش میانگین قیمت فروش مدل ۳، این خودرو با تثبیت ترکیب جهانی خود، حاشیهٔ ناخالص تسلا را افزایش داده است. علاوه بر این، هم‌اکنون هزینه‌های عملیاتی از زمان شروع تولید مدل ۳ به پایین‌ترین سطح رسیده است و درنتیجه تسلا ضمن ایجاد جریان نقدی آزاد مثبت، به سودآوری هم رسیده است. این کار با حذف هزینه‌های اساسی امکان‌پذیر شده است. در همین حال، همان‌طور که اشاره شد، پروژهٔ مدل Y هم جلوتر از برنامه‌ها است و انتظار می‌رود تولید آن در تابستان ۲۰۲۰ آغاز گردد. نصب تجهیزات این خودرو طبق برنامه‌ریزی برای عرضه در سال آینده در حال انجام است.

تسلا با استفاده از آموخته‌ها و راندمانی که از طراحی گیگا فاکتوری شانگهای به دست آورده است سریع‌تر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود در حال حرکت است. در همین حال، به گفتهٔ این شرکت، با وجود برخی نوسانات مورد انتظار مقطعی، تحویل خودروها باید سالانه به‌طور متوالی افزایش پیدا کند تا جایی که تسلا کاملاً اطمینان دارد بتواند امسال بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو را به خریداران تحویل دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    این در حالیه که تا چند هفته دیگر پیکاپ رادیکال و عجیب و غریب تسلا هم رونمایی میشه که طبق گفته های ایلان ماسک شبیه یه نفر بر زرهی هست و تواناتر از فورد رپتور…..!!!!!!!!!!
    جالبتر این که تسلا برای model Y دو پتنت ثبت کرده که یکی برای ریختگری اجزای شاسی هست که روند تولید را آسانتر کرده یکی هم سیستم سیم کشی جدید هست که به زبان تسلا سفت و سخت نام داره که متراژ سیم از ۱.۵ کیلومتر در model 3 را به ۱۰۰ متر در model Y کاهش میده….!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (754 ديدگاه)

      خیلی دلتونو صابون نزنین .پارسال هم یه دوره سود ده بود. مدل 3 هم مشکلات فنی زیاد داره .ویه شرکت المانی میخواست 1000 تا بخره بعد تست 15 تا متوجه شد گول تبلیغات رو خورده .با همه این اوصاف تسلا حرکت خوبی رو در جهان شروع کرد.شاسی بلند فورد هم نوامبر معرفی میشه .عجیبه تویوتا حرکتی نمیکنه .رفته سمت خودروهای هیدروجنی که هنوز خیلی زوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        خب اون شرکت آلمانی همون بغل می رفت سراغ آئودی e-tron با کیفیت ، چرا رفته سراغ model 3 بی کیفیت….؟!؟!؟
        .
        .
        فقط یه چیزی اینجا عجیبه اونم اینه که آئودی e-tron در این ۹ ماه فقط ۳۵۴۰ دستگاه در آمریکا فروخته در مقابل model 3 در همین مدت ۱۱۱۶۵۰ دستگاه فروخته…!!!!!
        چرا….؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sina

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    خعلی کار درسته ماسک
    دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saman

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    واقعن تسلا در زمینه الکتریکیها بهترین و پیشرو هست ، وبهترین بودن همواره از برندهای امریکائی انتظار می رود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهرداد كمال

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    همش فکر میکنم تبلیغاتیه این صحبتا ا
    مثلا من خیلی فیلم میبینم تا الان حتی یه فیلم ندیدم توش تسلا باشه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      فیلم the brothers grimsby 2016
      یه تسلا S بود دو دقیقه بعد از نشون دادنش غرق شد تو اب
      توش با اون مانیتور بزرگ فوتبال هم دیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. porschesport

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خب حالا شد , امیدوارم موفقیت های تسلا تثبیت بشه و روز به روز افزایش پیدا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Behrouz. anzali

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    اینقدر محصولات المانی رو بدبخت جلوه ندین تو دور التریکی سازی بیوفتن کسی جلودارشون نیست. اسم ائودی بنز و بی ام و احترام میخواد خواهشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا